handdator

Visa fullständig version : Förslag på middag?


rhotkiw
2006-09-07, 15:50
Har ni något förslag på middag? Jag har möjlighet till Quornbitar..

Sån där sallad på pizzeriorna .. Typ Kycklingssallad är väl ändå ganska nyttig eller? eller är den lika skit som pizzorna?

Bobbokrull
2006-09-07, 15:59
Ta en fet dubbel calzone på pizzerian, gärna med extra ost och en skål bea-sås vid sidan av! Beställ in lite vitt pizzabröd och doppa i beasåsen medans du njuter av pizzan! Gott och hälsosamt!

Myyyye nyttigare än en fräsch lätt kycklingsallad:Virro

Verni
2006-09-07, 16:12
Ta en fet dubbel calzone på pizzerian, gärna med extra ost och en skål bea-sås vid sidan av! Beställ in lite vitt pizzabröd och doppa i beasåsen medans du njuter av pizzan! Gott och hälsosamt!

Myyyye nyttigare än en fräsch lätt kycklingsallad:VirroSeriöst nu.

En kebabtallrik, stor cola, mycket godis, en film och må bra som andra femtonåringar.

rhotkiw
2006-09-07, 16:16
Nu är det så att skol sköterskan säger att jag får i mig för lite proteiner och det kan leda negativt till att jag ska gå upp i vikt.. Jag måste ha i mig proteiner..Ska jag käka ett par ägg och kyckling eller hur fasen ska jag göra..

flenders
2006-09-07, 16:22
Nu är det så att skol sköterskan säger att jag får i mig för lite proteiner och det kan leda negativt till att jag ska gå upp i vikt.. Jag måste ha i mig proteiner..Ska jag käka ett par ägg och kyckling eller hur fasen ska jag göra..

Ägg är en utmärkt källa på protein. Ta inte ägg råa bara, du får i dig kring 40 procent av äggets protein då. Stek eller kok det. Kyckling är magert kött och är alldeles utmärkt det också. Om du behöver proteiner - satsa på kött.

krilleh
2006-09-07, 16:25
Seriöst nu.

En kebabtallrik, stor cola, mycket godis, en film och må bra som andra femtonåringar.

frågan är om man mår bra efter det där :)

Tycker han ska äta husmanskost i mängder :eating:

Exhale_
2006-09-07, 22:28
Nu är det så att skol sköterskan säger att jag får i mig för lite proteiner och det kan leda negativt till att jag ska gå upp i vikt.. Jag måste ha i mig proteiner..Ska jag käka ett par ägg och kyckling eller hur fasen ska jag göra..

Först och främst, att få i dig för lite protein kan inte leda till att du går upp i vikt. Det är totala energiintaget som styr viktuppgång/nedgång.

Det du behöver göra är att käka vanlig hederlig husmanskost i normalt stora portioner. Dela upp tallriken efter tallriksmodellen om du har svårt att veta hur uppdelningen bör se ut. Äter du så några gånger per dag så ska det vara jättesvårt att få i dig för lite protein!

Pepz
2006-09-07, 22:53
förtielfte tråden av samma femtonåring som vägrar lyssna på råden han får..

Ät vanlig mat och sluta tänk så mycket!

rhotkiw
2006-09-08, 07:59
Okej, tack så mycket. Jag håller mig nog till Husmanskost :) den är egentligen godare också. Blir så skrovlig i halsen av kebaber och fet mat.