handdator

Visa fullständig version : Parkering


zam_zap
2006-09-07, 14:06
Nå, vart får jag parkera lagligt längs denna väg som löper med bilden?
Hade parkerat utanför husvagnen där, då det i mitt tycke är det bästa stället och man är ivägen minst. Men tydligen så får man böter då man står så. 10 meter i från korsning som gäller, men varifrån börjar man räkna när det gäller tre-vägskorning ?

http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/DSC00293-xrk.JPG

Garnax
2006-09-07, 19:43
Om du stog på höger sida om vägen så spelar 10m regeln inte någon roll då
den som kör ut, inpå den vägen tydligt ser allt som sker iaf.

Skulle du stå på vänster sida så måste du stå minst 10m från
den utfarten då du annars gör det svårt att se om det kommer
bilar om det skulle stå flera på rad.

Så jag gissar på att du borde fått böter av någon annan anledning
än 10m reglen

Baan
2006-09-07, 19:47
jag tror inte det spelar någon roll om folk "ser" dig eller inte med 10 meters regeln, det kan vara en fråga om framkomlighet också, att folk får svårt att svänga förbi din parkerade bil osv. jag skulle säga 10m från korsningen i alla riktningar, sen självklart inte bakom dom parkerade bilarna. verkar ju även vara en markerad parkeringsplats där bilarna är parkerade så där är nog bästa alterantivet.

Garnax
2006-09-07, 19:49
Fast om jag ska svara på din fråga så skulle jag räkna 10m från:

Om den röda bilen som står parkerad vi villan backar rakt ner, där
den hamnar skulle jag räkna 10m från

Fettecke
2006-09-07, 20:08
var det en huvudled du parkade på ?

wo0ord
2011-10-05, 19:49
Orkade inte göra en ny tråd så jag kapar denna lite, enbart för rubriken.

Har egen parkering där jag bor, haft min parkeringsplats runt 4 år snart. Nu har det flyttat in en person som tagit min parkering 2 gånger. Skrev en arg lapp och la på rutan, fick syn på henne när hon kom ner och skulle flytta på bilen, varpå jag sa till henne om hon har svårt och läsa. Hon sa att personen som bodde här innan hade den parkeringen, vilket inte stämmer, men hon verkar inte förstå detta då hon idag stod och tutade för hon ville ha "hennes" parkering, jävla mongo. Oturligt nog är platsnummret borta på min och några tills parkingsrutor. Får ta upp detta med personen som äger fastigheten givietvis om detta fortsätter. Skulle jag möjligen få en bärgare och flytta på bilfanskapet om det återkommer? Nu e man lite nojig att få bilen repad eller dyligt... Suck

ceejay
2011-10-05, 19:54
be fastighetsägaren att fixa det dirr, ring upp!

wo0ord
2011-10-05, 20:05
Will do. Kan jag ringa på bärgare? :)

Cilia
2011-10-05, 20:25
Will do. Kan jag ringa på bärgare? :)
nej

Pirko
2011-10-05, 20:52
Will do. Kan jag ringa på bärgare? :)

Du kan ju ringa p-lisorna som har hand om eran parkering.

MAXX
2011-10-05, 20:56
Du kan ju ringa p-lisorna som har hand om eran parkering.

Det.

Parkeringböter lär få henne att fatta.

Ondskapelsen
2011-10-05, 21:09
Eller varför inte repa hennes bil?

Ponitus
2011-10-05, 21:14
eller varför inte repa hennes bil?

+1

zam_zap
2011-10-05, 23:18
Fastighetsägare borde som sagt ha papper på vem platsen tillhör och därmed ska det vara löst.

ceejay
2011-10-05, 23:21
välkommen till din tråd zamzap

Fartman
2011-10-06, 00:17
Skaffa en lite ryssigare bil och parkera in henne varje gång hon står där :D

wo0ord
2011-10-06, 10:08
Hur ska p-vakterna veta att det är min plats under "förhyrda parkeringar" då det finns kvar någon märkning av min ruta?

Ringt fastighetsägaren nu och det ska lösa sig.

Nils.R
2011-10-06, 10:32
Har en lgh där parkering ingår i hyran men jag har inte nån bil.
Tidigare märkte jag då och då att folk ställde sig på min plats, de hade väl märkt att den stod tom, jag blev irriterad men tänkte inte mer på det.
Men till slut tröttnade jag, ringde då vaktbolaget som är ansvariga för parkeringsplatsen.
Fick 3 bilar bötfällda på 2 månader, sen dess har ingen ställt sig på min plats. :D

ceejay
2011-10-06, 10:37
Har en lgh där parkering ingår i hyran men jag har inte nån bil.
Tidigare märkte jag då och då att folk ställde sig på min plats, de hade väl märkt att den stod tom, jag blev irriterad men tänkte inte mer på det.
Men till slut tröttnade jag, ringde då vaktbolaget som är ansvariga för parkeringsplatsen.
Fick 3 bilar bötfällda på 2 månader, sen dess har ingen ställt sig på min plats. :D
det är kul att vara jävlig ibland :]

Nils.R
2011-10-06, 10:55
det är kul att vara jävlig ibland :]


Jävlig o jävlig, varför ska dom få stå på min plats som jag betalar för utan att ens fråga?

Fast jag förstår vad du menar och visst kändes det jävligt gött :D

PowPow
2011-10-06, 11:18
Hur ska p-vakterna veta att det är min plats under "förhyrda parkeringar" då det finns kvar någon märkning av min ruta?


En tidigare granne till mig fick mig bötföld trots att det inte satt några nummer. De höll på att bygga om parkeringsplatsen och hade tagit ner alla nummer. Var inte säker på vilken plats som var min så tog en ungefär där jag brukade stå, vilket råkade bli en plats till vänster om min egentliga plats. Personen som hade den platsen (och som parkerat bredvid mig 6 månader innan det) hanterade inte att ta min plats istället så han ringde parkeringsbolaget och de bötfällde min bil (trots att det inte satt några nummer uppsatta, och lapparna vi hade i bilarna hänvisade inte till något nummer heller).

Antar att jag förtjänade det. Lika mycket som grannens bil förtjänade en lössnus på framrutan varje vardagsmorgon i 6 månader därefter.

wo0ord
2011-10-06, 18:31
PowPow, all right då vet jag hur läget är. Det enda jag befarar är att grannen ska lacka så som du gjorde :). Göra något värre än lite snus.

PowPow
2011-10-06, 18:43
PowPow, all right då vet jag hur läget är. Det enda jag befarar är att grannen ska lacka så som du gjorde :). Göra något värre än lite snus.

Men jag hade nog kontaktat hyresvärden eller vem som nu administrerar parkeringsplatserna. Din nya granne kan ju ha fått fel uppgifter och det kan vara ett ärligt misstag bara ju. Om han/hon ändå vägrar att flytta sig efter fått rätt uppgifter så terra med parkeringsböter osv :)

Dennis93
2011-10-06, 19:00
Med tanke på sånt här så har jag fått berättat av min far och hans barndomspolare en rolig historia :D När farsan flytta hemifrån och skaffa lägenhet, bil osv så jobbade han ofta sent på atlas lagret i stan och ofta när han kom hem så hade nån ställt sig på hans plats. Han sa till personen, skrev lappar osv. till slut så fick han nog och hans polare jobbade då nära och hämta en truck/traktor eller vafan de nu va och drog iväg bilen och ställde den på gräsmattan bredvid, farsans plats va alltid tom sen ;)