handdator

Visa fullständig version : Kval till bänk-SM


Pinglan
2006-09-07, 10:43
Håll i er nu för nu har Pinglan har gått och blivit tokig ;) Jag funderar på om jag kanske skulle vara med på bänk-SM i november...naturligtvis utan att ställa några högre krav på prestation (med tanke på att jag varit/är skadad) Nu undrar jag om Flugeby i februari gäller som kvaltävling? Isf är jag redan inkvalad och klar.....annars måste jag ju hitta på något drastiskt redan till DM...blir lite kort om tid iom att jag inte ens har börjat köra vanliga bänk med fötterna i golvet ännu....har bara kört med fötterna i luften det senaste halvåret...

Nitrometan
2006-09-07, 10:48
Du måste väl ha ett resultat från en "enbart bänk"-tävling?

Om man tittar på rankingen - "Dam Senior, Enbart Bänkpress, Klass 60 kg (http://styrkelyft.se/tavling/ranking/RNK6403.htm)" så finns du ju inte med där.

Tyvärr.

Du måste nog hitta en tävling innan SM isåfall.

Pinglan
2006-09-07, 10:58
Du måste väl ha ett resultat från en "enbart bänk"-tävling?

Om man tittar på rankingen - "Dam Senior, Enbart Bänkpress, Klass 60 kg (http://styrkelyft.se/tavling/ranking/RNK6403.htm)" så finns du ju inte med där.

Tyvärr.

Du måste nog hitta en tävling innan SM isåfall.
Ahhhhhhh, är det så det ligger till! Då skulle jag isf behöva vara med på bänk-DM i slutet av september.....tja det borde ju gå......55kg i 60kg-klassen gör jag ju med fötterna i luften så det är ju inga problem (om jag nu öht kan köra bänk med fötterna i golvet, det har jag ju inte testat än), i 67.5kg-klassen är det dock 65kg som kval men det borde ju inte heller vara några större problem (nu pratar jag naturligtvis utan bänktröja, den skulle jag aldrig hinna träna in mig på under såhär kort tid). Jag har ju gjort 67.5kg utan tröja som bäst (i 60kg-klassen) men det är ju å andra sidan ett tag sedan och jag har inte kunnat träna normalt nu på väldigt lång tid.....vi får se hur jag gör

Börje H
2006-09-07, 12:01
Roande att se vilken djäkla tävlingsinriktad människa du är!:thumbup:

OnT: Visst klarar du det på DM om det behövs.

Nitrometan
2006-09-07, 12:47
Roande att se vilken djäkla tävlingsinriktad människa du är!:thumbup:
Två pass utan smärta - sen siktar Pinglan på SM! *flex*

Kvalgränsen fixar du lätt på DM, snacka med folket på JSK. Bara ring och säg att det är dags för comeback...

Lycka till!

Pinglan
2006-09-07, 14:04
Börje och Nitro: :em: Hmmmmmm..........det kanske inte är någon bra idé iaf.....ärligt talat så är det nog inte det....men det är ju så roligt att tävla :thumbup: Vi får se som sagt var, det är ju lite i kortaste laget med tid fram till DM.......jag ska prova att köra lite bänk med fötterna i golvet ikväll så får vi se.....

Big Lou
2006-09-07, 14:14
Sista dagen för anmälning är väl i morgon. Så det är bara att bestämma sig nu!

Pinglan
2006-09-07, 14:41
Sista dagen för anmälning är väl i morgon. Så det är bara att bestämma sig nu!
Oj, är det så? Då är det nog inget annat än att glömma för min del, jag vill inte anmäla mig utan att vara säker på att kunna delta....klubben får ju betala pengar även om jag sedan inte ställer upp....synd...

sweetkarolina
2006-09-07, 15:07
saxat från tävlingsinbjudan:


"Sista anmälningsdag: 24:e oktober 2006 (OBS: inte den 2:a november som angavs i den tidigare preliminära inbjudan)."

alltså bänk-sm


menade ni bänk-dm???

sweetkarolina
2006-09-07, 15:09
däremot har jag för mig att kval i SL-bänk räknas som kval. *bs*

Nitrometan
2006-09-07, 15:20
däremot har jag för mig att kval i SL-bänk räknas som kval. *bs*
Gör det?

Då är ju Pinglan kvalad och klar.

Från rankingen:
plac. vikt Namn/Klubb bänk
3. 59,0 Pinglan JSK 77,5

sweetkarolina
2006-09-07, 15:21
Gör det?

Då är ju Pinglan kvalad och klar.

Från rankingen:


förhoppningsvis är inte förbundet så puckade att dom inte tillåter SL-bänk som kval.
kan fråga idag iaf...

Nitrometan
2006-09-07, 15:25
förhoppningsvis är inte förbundet så puckade att dom inte tillåter SL-bänk som kval.
kan fråga idag iaf...
Gör det. Kan vara bra att veta.

I de flesta fall spelar det ingen roll då serieomgångarna ofta dubblerar. Men i rankingen syns bara de som deltar i ett lag. Har man inget bänklag så finns man inte i bänkrankingen t.ex.

Gnusram
2006-09-07, 15:40
Nu skulle ju Karro kolla men annars är väl enklast att slå en signal till förbundet och kolla.

http://www.styrkelyft.se/t2.aspx?p=112257

Det går ju säkert att hitta någon vanlig serietävling samma helg också, det är ju alltid några som väljer att inte köra DM, och då har du ju ända till mitten/slutet på oktober på dig att testa om det funkar!

Lycka till!

sweetkarolina
2006-09-07, 15:41
Gör det. Kan vara bra att veta.

I de flesta fall spelar det ingen roll då serieomgångarna ofta dubblerar. Men i rankingen syns bara de som deltar i ett lag. Har man inget bänklag så finns man inte i bänkrankingen t.ex.

har kollat precis.
kval i SL-tävling räknas som kval till bänk-SM med.

I annat fall skulle ju alla SL:are i princip "bara" ha en tävling som kval (dvs bänk-dm) och det verkar ju dumt.

så det är klovat å klart för pinglan! :)

stahlberg
2006-09-07, 16:39
Jag känner inte till reglerna men tyckte det verkade helkorkat. Om inte bänpress i SL-tävlingar dugit hade man ju - på ett helt onödigt sätt - hindrat potentiella deltagare från att vara med. Men så var det inte, och det är ju tur.

Här i Finland får man precis på samma sätt delta i bänk-FM med resultat från SL-bänkpress som kvalresultat, och jag hade aldrig ens förstått att det skulle kunna vara annorlunda.

Då har du ju betydligt längre tid, Pinglan! Du kan följa med "ryggutvecklingen". Om det finns minsta risk för att du förvärrar din skada tycker jag nog det är värt att stå över.

Men visst är det imponerande med människor som har en sådan tävlingsinstinkt som du!

Pinglan
2006-09-07, 18:11
Oj här har det varit full aktivitet medans jag har varit och tränat bänkpress :thumbup: Tack för hjälpen :bow: Så himla bra, då har jag alltså ytterligare tid på mig att känna mig för lite! Perfekt :)

Nitrometan
2006-09-08, 18:13
Oj här har det varit full aktivitet medans jag har varit och tränat bänkpress :thumbup: Tack för hjälpen :bow: Så himla bra, då har jag alltså ytterligare tid på mig att känna mig för lite! Perfekt :)
Japp. Bra!

Ingen panik med anmälan heller.