handdator

Visa fullständig version : Ett parti, två åsikter


izza
2006-09-07, 10:36
Jag, som så många andra, går väl i valtankar nu när det snart är dags. Jag skulle vilja ha en tråd där alla säger, precis som rubriken anger, ett parti som man vill rösta på och max två anledningar till varför just det partiet är bra att lägga sin röst på.

Drömmen är att denna tråd inte springer iväg till en debatt, utan bara ett ställe där man kan se vad folk ska rösta på och varför. Vi snappar ju alla upp olika saker som man tycker är bra.

Vill ni debattera? Skapa en egen tråd!!

Jag börjar väl själv med ett exempel.
Har inte bestämt mig till 100% men just nu ser det ut som följer:

Parti: Miljöpartiet
Varför? Känns som ett ungt och fräscht parti med bra åsikter om bl.a miljön.

Fatalist
2006-09-07, 11:17
Jag, som så många andra, går väl i valtankar nu när det snart är dags. Jag skulle vilja ha en tråd där alla säger, precis som rubriken anger, ett parti som man vill rösta på och max två anledningar till varför just det partiet är bra att lägga sin röst på.

Drömmen är att denna tråd inte springer iväg till en debatt, utan bara ett ställe där man kan se vad folk ska rösta på och varför. Vi snappar ju alla upp olika saker som man tycker är bra.

Vill ni debattera? Skapa en egen tråd!!

Jag börjar väl själv med ett exempel.
Har inte bestämt mig till 100% men just nu ser det ut som följer:

Parti: Miljöpartiet
Varför? Känns som ett ungt och fräscht parti med bra åsikter om bl.a miljön.

Parti: Moderat
Varför? För att jag anser människan viktigare än djuren, och att man ska belönas, inte bestraffas, för att man har en god utbildning och stor kompetens.

Mago
2006-09-07, 11:54
Ja det gick ju bra med "inget debatterande"..

Inte riktigt bestämt mig heller.

Parti: Miljöpartiet
Varför: Vill inte att de ska styra Sverige kanske, men de behövs. Sen kan vänsterblocket få vinna igen nu när jag ska bli fattig student. Nästa mandatperiod kan ju högern vinna. Då har jag ju säkert ett flådigt jobb. ;)

Liten Men Fet
2006-09-07, 11:57
Moderaterna eller folkpartiet.

Anledning:
Höger så vi kan få ut dom där miljökommunisterna ur regeringen.

Diggler
2006-09-07, 13:11
Miljöpartiet, för att Wetterstrand är hot (Jag vet, jag borde inte få rösta blaha blaha blaha)