handdator

Visa fullständig version : Captain Obvious - Din Wingman!


High1ander
2006-09-07, 09:18
Ok, har bara en liten rolig historia.

Pa mitt college sa har vi en fet 35-38 aring, som kallas "captain obvious" bakom sin rygg for han hela tiden sager det uppenbara. Han kan vara sa sjukt storande eftersom han hela tiden sager saker du redan kan, och vill verka sa duktig och viktig. Han e riktigt snygg ocksa, saknar en framtand, och som sagt, han e fet.
Typ av saker som upprepas:
Person X: "Be nice to the people"
Captain Obvious: "What that means is be professional" - No shit Sherlock!
-Ok, kanske inte ett extremt, men tank nu att alla som umgas med denna snubbe maste sta ut med hans javla "om-citerande". Nar jag sitter pa ett mote, sa sager han saker sadar, och man ser hur folk borjar skratta for sig sjalva och forsoker trycka ner sitt skratt, vilket gor att man sjalv borjar skratta...

Jag sitter o snackar med en tjej, och Captain Obvious tror sjalvklart att jag raggar, och han maste hjalpa mig, han e ju arets Wingman. Sa nar jag sitter o snackar med tjejen (som jag bara snackar med, inget raggande da jag har flickvan) sa kanner han sig manad att klamma in kommentarer hela tiden om hur bra jag (Karl) e. I den 30 min langa konversationen sa hinner han val saga ca 10-12 saker till tjejen hur bra jag e, hur duktig filmskapare jag e, osv. "Yeah, Karl here is a guy you wanna stick around to, he is talented", "Karl here has produced some great work"... Jag fattar ganska snabbt att han tror jag raggar men kan inte direkt gora sa mycket at saken. Skulle kannas st'o'rt att saga, sluta spela Wingman for jag raggar inte. Sa dar sitter man, snackar med en tjej, hon tror sakert att man raggar, och hon maste verkligen ta den feta tandlosa snubbens ord om hur grym jag e till sitt hjarta. Aja, som tur sa kanner man anda henne o nasta gang man ses sa far man be om ursakt for den pinsamma grejjen...

Sa till alla er som snackar om Wingmans, ta en Captain Obvious sa ska vi se hur bra ni lyckas!

Stoltz
2006-09-07, 09:22
:laugh: :laugh:
Sicket i-lands problem, dock jävligt roligt :D

Decamber
2006-09-07, 09:38
Hahah, han vill ju bara väl. ;P
Vad pluggar du btw?

High1ander
2006-09-07, 09:48
Hahah, han vill ju bara väl. ;P
Vad pluggar du btw?
Filmproduction.
Jo jag vet att han bara vill val.
Men han e ju en snubbe pa 35-38 ar, som jobbar pa samma niva som mig typ. Sen kommer han inte komma langre heller (finns gott om "gamlingar/galningar" pa skolan).

jwzrd
2006-09-07, 09:55
Jag tror att din sir Captain Wingman Obvious egentligen är ute efter din tush :)

Yes
2006-09-07, 09:57
Sen kommer han inte komma langre heller (finns gott om "gamlingar/galningar" pa skolan).
Galenskap är väl bra om man vill lyckas som regisör? Verkar iaf som rätt många är en smula tokiga.

Vem var det som kastade sig naken på en kaktus, som en sympatisk gest för att någon dvärg hade skadat sig under en inspelning?

Wennerberg
2006-09-07, 11:28
Han vill väl bara väl, han försökte hjälpa dig, se inte honom som ett jobbigt rövhål utan se honom som en som inte haft det så lätt, som du kanske kan vara en viktig influens till

The Draf
2006-09-07, 13:22
Du tror att du har det tungt. Gick skola med en likadan kille i 3 år. Vi var ofta i samma labbgrupp. Tänk dig att du måste förklara hur saker funkar bara för att han sedan säger samma sak men bara omformulerar det jag just sa och uttrycker det på ett sånt sätt som om han förklarar det för mig. Han trodde sig aldrig "ha" aldrig fel. Vi kallade honom ekot till hans stora förtret

Sniggel
2006-09-07, 13:59
Du tror att du har det tungt. Gick skola med en likadan kille i 3 år. Vi var ofta i samma labbgrupp. Tänk dig att du måste förklara hur saker funkar bara för att han sedan säger samma sak men bara omformulerar det jag just sa och uttrycker det på ett sånt sätt som om han förklarar det för mig. Han trodde sig aldrig "ha" aldrig fel. Vi kallade honom ekot till hans stora förtret
Haha, det där känner jag igen, fast denna person var även självsäker på allt han inte visste ett skvatt om.