handdator

Visa fullständig version : Pappa och Son...


qwerty1
2006-09-06, 22:17
Sjukt gripande och fin 'berättelse'.

http://break.com/index/a_fathers_love.html

Synd att inte alla på jorden kunde vara så fina människor..

tossefar
2006-09-06, 22:46
*cry*

Fredrici
2006-09-06, 22:47
Gripande, fin filmsnutt och en beundransvärd pappa.

Zakath
2006-09-06, 22:54
Väldigt fint, där föll nog både en två och tre tårar från mig.

Sebbe_H
2006-09-06, 23:04
Grym farsa, men förväntade mig värsta liparrullen.

PowPow
2006-09-06, 23:24
Verkar vara en populär låt till tributes.
Beundrandsvärt att springa så mycket, och än mer att göra det med en rullstol framför sig. Men ärligt talat, så himla stort är det väl inte? Det enda han gör är att putta sin sons rullstol framför sig när han springer. En fysisk prestation i all ära, men annars är det väl inte så speciellt?

Ansträngningar för att ens barn ska må bra är väl inte direkt något ovanligt. Folk går igenom mer påfrestande saker än maratonlopp för sina barn.

bolt
2006-09-06, 23:27
Verkar vara en populär låt till tributes.
Beundrandsvärt att springa så mycket, och än mer att göra det med en rullstol framför sig. Men ärligt talat, så himla stort är det väl inte? Det enda han gör är att putta sin sons rullstol framför sig när han springer. En fysisk prestation i all ära, men annars är det väl inte så speciellt?

Ansträngningar för att ens barn ska må bra är väl inte direkt något ovanligt. Folk går igenom mer påfrestande saker än maratonlopp för sina barn.

206 Triathlons, 6 Ironman distances
20 Duathlons
64 Marathons, 24 straight Boston Marathons
7 18.6 Milers
78 Half Marathons
1 20K
34 10 Milers
27 Falmouth 7.1 milers, 1 Falmouth in the Fall
8 15K
204 10K
143 5 Milers
4 8K
15 4 Milers
92 5K
6 20 Milers
2 11K

PowPow
2006-09-06, 23:31
206 Triathlons, 6 Ironman distances
20 Duathlons
64 Marathons, 24 straight Boston Marathons
7 18.6 Milers
78 Half Marathons
1 20K
34 10 Milers
27 Falmouth 7.1 milers, 1 Falmouth in the Fall
8 15K
204 10K
143 5 Milers
4 8K
15 4 Milers
92 5K
6 20 Milers
2 11K

Ja? Beundrandsvärda fysiska prestationer, med eller utan son. Men det har väl inte med mitt inlägg att göra? Pappan har helt enkelt funnit ett sätt att involvera sin son i sitt eget intresse, vilket onekligen lär vara extremt givande för såväl honom som för hans son.

qwerty1
2006-09-06, 23:44
"Det enda han gör är att putta sin sons rullstol framför sig när han springer."

Testa du simma så långa sträckor som man gör i sånna lopp, med en gummibåt och TYNGT på. Sen kommentera om det är svårt eller inte..

PowPow
2006-09-06, 23:45
"Det enda han gör är att putta sin sons rullstol framför sig när han springer."

Testa du simma så långa sträckor som man gör i sånna lopp, med en gummibåt och TYNGT på. Sen kommentera om det är svårt eller inte..

Nu får du vakna och komma in i gamet. Jag har skrivit två gånger att jag tycker det är imponerande fysiska prestationer. Beundrandsvärda prestationer. Det faktum att han lyckas involvera sin son i sitt antagligen största intresse skulle jag mer definiera som lyckosamt än beundrandsvärt.

qwerty1
2006-09-06, 23:48
Men ändå skriver du "det enda han gör är att putta sin son i rullstol". Lät som ingenting.

Skit samma, han får all cred av mig iallafall.

PowPow
2006-09-06, 23:53
Men ändå skriver du "det enda han gör är att putta sin son i rullstol". Lät som ingenting.

Skit samma, han får all cred av mig iallafall.

Jag menade självklart inte att det skulle vara en lätt uppgift. Triatlons är enorma fysiska prövningar. Att sedan göra jobbet för ännu en person gör det ju ännu tyngre.

Han får absolut cred av mig med! Dels för de fysiska prestationerna, och dels för att han på ett underbart sätt lyckats hitta en idrottsform som ger både honom och hans barn så stort utbyte! Men vidare gripande tyckte jag inte det var. Det är ju inte som om han offrat sitt eget liv och lever i missär för att tillfredsställa sitt barn - han mår nog väldigt bra av det själv också!

Dav0d
2006-09-06, 23:56
Han får all cred för sin kärlek och prestation, men tyvärr är i genomsnitt inte dagens föräldrar så kära i sina barn som han är. Därför har PowPow en poäng i det hela, det borde vara mer naturligt med mycket uppoffring för barnen på flera olika sätt. Men tyvärr syns som sagt sådant väldigt lite av.

Bronkitkorv
2006-09-07, 05:46
Gammalt...

Alexlindgren
2006-09-07, 06:17
Fan va fint :)

Vad heter låten?

qwerty1
2006-09-07, 07:19
Mercy me - I can only imagine

Stoltz
2006-09-07, 08:12
Verkar vara en populär låt till tributes.
Beundrandsvärt att springa så mycket, och än mer att göra det med en rullstol framför sig. Men ärligt talat, så himla stort är det väl inte? Det enda han gör är att putta sin sons rullstol framför sig när han springer. En fysisk prestation i all ära, men annars är det väl inte så speciellt?

Ansträngningar för att ens barn ska må bra är väl inte direkt något ovanligt. Folk går igenom mer påfrestande saker än maratonlopp för sina barn.

Tyvärr är ofta, så vitt jag läste under psykologin, en väldigt vanlig väg att gå som förälder, är att försöka skydda barnet från världen.
Dock som någon sade tidigare, du har helt klart en poäng, det borde vara uppenbart att det är något i den här stilen det borde vara, och där är många som försöker göra liknande saker med sina barn - Men inte lika många som man skulle önska.

Herkulez
2006-09-07, 10:29
Tyvärr är ofta, så vitt jag läste under psykologin, en väldigt vanlig väg att gå som förälder, är att försöka skydda barnet från världen.
Dock som någon sade tidigare, du har helt klart en poäng, det borde vara uppenbart att det är något i den här stilen det borde vara, och där är många som försöker göra liknande saker med sina barn - Men inte lika många som man skulle önska.
:thumbup:

Bronkitkorv
2006-09-07, 12:03
Tyvärr är ofta, så vitt jag läste under psykologin, en väldigt vanlig väg att gå som förälder, är att försöka skydda barnet från världen.
Dock som någon sade tidigare, du har helt klart en poäng, det borde vara uppenbart att det är något i den här stilen det borde vara, och där är många som försöker göra liknande saker med sina barn - Men inte lika många som man skulle önska.
Det är många som inte har dom ekonomiska resurserna till att göra sånt där, hade jag pengar skulle jag inte jobba utan enbart ägna mej åt mina barn... Vi skulle bestiga mount everest.

qwerty1
2006-09-07, 15:05
Såg att någon skulle ha låt: mercy me - i can only imagine

Stoltz
2006-09-07, 22:18
Det är många som inte har dom ekonomiska resurserna till att göra sånt där, hade jag pengar skulle jag inte jobba utan enbart ägna mej åt mina barn... Vi skulle bestiga mount everest.

En väldigt viktig poäng som jag glömde ta med. Tack!

shadowfire
2006-09-07, 22:22
awh, påminner lite om farsan innan han gick bort och om brorsan (som satt i rullstol) innan han gick bort... härligt med storys som berör :thumbup:

Cilia
2006-09-07, 22:29
awh, påminner lite om farsan innan han gick bort och om brorsan (som satt i rullstol) innan han gick bort... härligt med storys som berör :thumbup:
kan du inte berätta?

qwerty1
2006-09-08, 18:34
Vill också höra historian..