handdator

Visa fullständig version : Sista minutenförberedelser


Barba-Tjock
2006-09-06, 18:03
Jag ska mönstra på fredag; och vill gärna göra ett så bra resultat från mig som möjligt. Dvs dra som fan på muskelstyrkeprovet vilket inte bör vara några probs men eftersom jag tränat ben med ganska tunga vikter så får jag sån ihållande mjölksyra väldigt fort. Bör jag kolhydratladda lite under morgondagen och kanske dra någon carbo FX drink innan jag sätter mig på cykeln? har hört talas om bakpulver mot mjölksyra, stämmer det?

burkmat
2006-09-06, 18:05
får du ihållande mjölksyra väldigt fort så kmr du få det tungt på cykeln tror jag iaf.

styrkeprovet däremot ere bara ta i allt direkt som gäller

regus
2006-09-06, 18:12
[QUOTE=Barba-Tjock]men eftersom jag tränat ben med ganska tunga vikter så får jag sån ihållande mjölksyra väldigt fort. QUOTE]


Du kommer få känna på smärta under cykelprovet :naughty:

men det är nog rätt lugnt, man kan ta sig till steg 6 ganska lätt med lite vilja

jontahontas
2006-09-06, 18:25
Mitt tips är att absolut INTE göra några dramatiska superförändringar tätt inpå "tävlingsdagen" utan se till att äta bra och vara utvilad när du kommer dit.

Sniggel
2006-09-06, 19:06
Försök se till så att det finns med kolhydrater till varje måltid du äter fram till mönstringen.

Barba-Tjock
2006-09-06, 20:00
får du ihållande mjölksyra väldigt fort så kmr du få det tungt på cykeln tror jag iaf.

styrkeprovet däremot ere bara ta i allt direkt som gäller

Jo, misstänker det.. Brukar cykla runt 4-5 mil då och då på runt 1.5 timme så helt ovan är jag inte, men det är en helt annan kadens jag ligger och snurrar på då än mönstringscykeln.. Blir att vätska upp och ladda kolhydrater.. Finns det något som är extra bra att äta till frulle samt inta precis innan cyklingen? Druvsocker eller nått sånt?

Kebab-Arne
2006-09-06, 20:13
Jo, misstänker det.. Brukar cykla runt 4-5 mil då och då på runt 1.5 timme så helt ovan är jag inte, men det är en helt annan kadens jag ligger och snurrar på då än mönstringscykeln.. Blir att vätska upp och ladda kolhydrater.. Finns det något som är extra bra att äta till frulle samt inta precis innan cyklingen? Druvsocker eller nått sånt?

Ladda kolhydrater? Cyklade väl typ en kvart för att få en sjua.

Barba-Tjock
2006-09-06, 20:55
Hur tungt är motståndet då? Är det så att man måste näst intill ställa sig upp på cykeln för att få runt pedalerna?

Sniggel
2006-09-07, 07:28
Jag fick en sjua, hade nog kunnat pressa mig till en åtta. Jag behövde inte ställa mig upp, det var mjölksyran som satte stopp då den hade ökat och ökat sen jag nådde 4 ungefär.
Man måste hålla sig inom ett visst antal varv per minut för att fortsätta och motståndet ökar för varje poäng man kan få.

Liten Men Fet
2006-09-07, 11:47
Mitt tips är att du laddar pannbenet och bestämmer dig för att inte sluta förrens du svimmar. Det är det som gör den största skillnaden på så här kort tid tror jag.

burkmat
2006-09-07, 18:31
fick en 8:a på cyklingen, men man behöver ju bara hålla i tills den slår om till 8:a (hon berätta typ när varje steg närmade sig)

Men vill tillägga att vi fick fett sjysst käk :eating:

Johan86
2006-09-07, 19:02
cyklingen är enbart vilja.jag grejade en 7:a.jag vet flera som fick 7or på cykeln som tar mig på milen med minst 20min:laugh:

muffa
2006-09-07, 22:29
Fick en 6:a på cyklingen och då cyklade jag fram till det att benen bara inte kunde trycka ner pedalerna mer, ungefär som när man bänkar på gymmet och är inne på de sista repsen och man inte kan rubba skivstången 1 cm hur mycket man än tar i. Efter cyklingen gick jag rätt av piss som satan och benen bara vek sig :D

Motståndet ställs in efter hur mycket man väger och man får inte stå upp på cyklen. Man ska öka med 1 watt/ varannan sekund så det hänger jävligt mycket på vilja får jag säga för att mjölksyran kommer fortare än satan.