handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni om Mustasch? Bandet alltså


petersson
2006-09-06, 15:06
Jag gillar skivorna Above All och Ratsafari. Har inte lyssnat på fler.
Vad tycker ni?

Krampus
2006-09-06, 15:12
Låter coolt.
Stoner rock á la Monster Magnet.
Men ibland känns deras image lite för finslipad och något påklistrad...

jwzrd
2006-09-06, 15:15
Above All-skivan är mycket bra.

Inzza
2006-09-06, 15:21
Trevliga pojkar, har lager/replokal på samma ställe som jag.

I hunt alone är en favorit sedan länge :)=

jwzrd
2006-09-06, 15:21
Trevliga pojkar, har lager/replokal på samma ställe som jag.

I hunt alone är en favorit sedan länge :)=

Mycket bra låt. Into the arena också!

petersson
2006-09-06, 15:49
Trevliga pojkar, har lager/replokal på samma ställe som jag.

I hunt alone är en favorit sedan länge :)=

Trevligt. Tänkte faktiskt nämna I hunt Alone också :)

Kabuto
2006-09-06, 15:54
Jo de går helt klart att lyssna på. Favoriter är Black city,down in black,hunt alone och into the arena :)

L-Sami
2006-09-06, 15:58
Parasite är enda låten jag har hört och den är skit bra :thumbup:

bubbe
2006-09-06, 16:00
håller med om above all! kör den tom på gymet ibland.

myggan
2006-09-06, 23:44
Mustasch är i särklass ett av mina stora favoritband.

Varenda gång jag lyssnar på dom blir jag tagen av hur jäkla bra dom faktiskt är och hur konstigt det är att dom inte har slagit igenom hårdare.

Alla skivor är bra fast powerhouse är nog vassast i mina öron!

Så jäkla skön musik som jag aldrig tröttnar på!

ContaBus
2006-09-07, 00:09
Ett av mina absoluta favvoband. Tycker deras bästa skiva är den första (The true sound of the new west). Har samtliga plattor o singlar på en alldeles egen plats i skivstället. Nya Parasite är ju ett duktigt steg i rätt riktning!!

Bite
2006-09-07, 00:35
Alla som har skrivit hittills i den här tråden är jävligt kloka människor, eller åtminstone halvsmarta och coola.

Piranha
2006-09-07, 07:36
above all spelar jag ofta, ratsafari lite sisådär.

Cinna
2006-09-07, 08:35
Särskiljer sig lite från andra band.
Störtskön röst!

jwzrd
2006-09-07, 09:58
Mustasch är i särklass ett av mina stora favoritband.

Varenda gång jag lyssnar på dom blir jag tagen av hur jäkla bra dom faktiskt är och hur konstigt det är att dom inte har slagit igenom hårdare.

Alla skivor är bra fast powerhouse är nog vassast i mina öron!

Så jäkla skön musik som jag aldrig tröttnar på!

Exakt vad jag tänker. Snortighta grappar, spelar riktigt bra, sjunger riktigt bra. Ett riktigt bra band helt enkelt. Gissar att problemet är att man inte kan slå idag om man inte antingen spelar poof-soul, poof-rap, poof-pop eller heter Bajshunter.

kroy
2006-09-07, 10:05
[...]
Störtskön röst!

Håller verkligen med! Lätt en av rockvärldens bästa röster enligt mig.

6:36 är nog min favorit (av de som inte nämnts iaf) men alla låtarna går att rocka till:hbang: :hbang: :hbang:

petersson
2006-09-07, 10:10
Håller verkligen med! Lätt en av rockvärldens bästa röster enligt mig.

6:36 är nog min favorit (av de som inte nämnts iaf) men alla låtarna går att rocka till:hbang: :hbang: :hbang:

Gillar också hans röst! Minns att jag såg down in black på voxpop för många år sen och köpte skivan direkt. Nyss när jag flyttade plockade jag fram den igen och började lyssna :)

Scratch89
2006-09-07, 10:16
När jag hörde Black City för x antal år sedan när den kom tyckte jag att de lät som rockversionen av Idol. Fast det är klart, man kanske ska ge dem en chans till nu...

myggan
2006-09-07, 10:50
Exakt vad jag tänker. Snortighta grappar, spelar riktigt bra, sjunger riktigt bra. Ett riktigt bra band helt enkelt. Gissar att problemet är att man inte kan slå idag om man inte antingen spelar poof-soul, poof-rap, poof-pop eller heter Bajshunter.

Tycker dock att Powerhouse skivan med låtar som Im Alright, Powerhouse och Dogwash (och även Parasite singeln) borde kunna nå ut till ett lite bredare spektra av lyssnare.
Väldigt svängigt, lättlyssnat och väldigt bra.

jwzrd
2006-09-07, 10:55
Tycker dock att Powerhouse skivan med låtar som Im Alright, Powerhouse och Dogwash (och även Parasite singeln) borde kunna nå ut till ett lite bredare spektra av lyssnare.
Väldigt svängigt, lättlyssnat och väldigt bra.

"Väldigt svängigt, lättlyssnat och väldigt bra." är typ det sämsta omdömet man kan ge. :)

myggan
2006-09-07, 11:14
"Väldigt svängigt, lättlyssnat och väldigt bra." är typ det sämsta omdömet man kan ge. :)

Sant :) Men Mustasch är typ det enda bandet som överlever i dessa förhållanden, mycket tack vare Ralf.
Oftast med musik som jag fastnar för direkt så tröttnar man relativt snabbt också men Mustasch är ett undantag.

Det är inte många förfester jag är på där Mustasch inte åker på vid något tillfälle, just därför att det är så mycket kraft och energi bakom det och så sjukt bra.

G_lund
2006-09-11, 17:17
såg dem live i en lagerlokal o sommras, tyckte att de var jävligt bra, konstigt nog så tyckte inte så många andra i publiken det.. *screwy*

favoriterna är än så länge, down in black, teenage pacifier och black city.. har dock bara hört två skivor (för dde har väl gjort fler)..:hbang:

edvin
2006-12-22, 09:39
Dammar av den här gamla tråden med anledning av att jag hörde Mustasch på Musikjournalen live på P3 förra veckan. Spelningen ligger fortfarande i 30-dagars arkivet för den som är intresserad. Riktigt bra sväng live. Mustasch är fan i mig riktigt bra!

Verkar vara trevliga killar också. Dom drar lite historier och så mellan låtarna. Riktigt kul när Ralf blev störd i sömnen. Gillar du Mustasch får du inte missa detta!

Isabella
2006-12-22, 09:44
:thumbup:

petersson
2006-12-22, 10:06
Tack för tipset edvin!

Leanandtall
2006-12-22, 10:51
Powerhouse är det bästa albumet. Mustasch är kungar! :hbang:

Officer
2006-12-22, 10:58
Mustasch såg jag när de var och spelade i Fryshuset. De är sjukt bra, och Gyllenhammar måste vara den bästa metal-sångaren (samt en jävligt bra entertainer på scen) sedan Tempest i Sveriges historia! :hbang:

Snake
2006-12-22, 11:12
Jag läste nånstans (eller drömde?) att dom brutit kontraktet med sitt skivbolag så nu får dom göra mer låtar som dom eg. vill göra...till det bättre förhoppningsvis.


Rediga klubbor! :hbang:
http://www.mustasch.net/bilder/gallery/malmo/08.jpg

edvin
2006-12-22, 12:15
Jag läste nånstans (eller drömde?) att dom brutit kontraktet med sitt skivbolag så nu får dom göra mer låtar som dom eg. vill göra...till det bättre förhoppningsvis.


Rediga klubbor! :hbang:

Nä du har nog rätt om kontraktet. Dom nämnde det i programmet.

Hehe, jag vet en vad man ska säga om Ralfs klubbor. Men jag gillar ölen som står på monitorn, rock n roll! :hbang: