handdator

Visa fullständig version : Oboy!


Chucky
2006-09-04, 21:46
Tjenare..Ännu en oboy tråd i forumet, har letat efter detta men har inte riktigt hittat svaret ännu, därför skapar jag en tråd om just det problemet jag har.
Det är nämligen såhär att jag av någon konstig anledning HATAR mjölk :P
Är det bra och dricka oboy istället? Eller ska ja tvinga i mig mjölken för att få mer "energi" ? Eller hur fungerar det..? För jag gillar oboy med mjölk väldigt mycket och tar 2 skedar till ett glas som rymmer 2-3 dl.
Jag dricker inte mjölk i skolan utan bara vatten, försämmrar detta min kondis / styrka? Varför är det bra att dricka mjölk?
Såklart jag kan lära mig att dricka mjölk, men som sagt..är inte så försjust i det..

/mvh chucky

beffen
2006-09-04, 21:47
Oboy innehåller massvis utav socker. Mjölk.. tja.. bra fettkälla, stärker ditt skelett.. m.m

Zakath
2006-09-04, 21:54
Mjölkprodukter är i allmänhet inte en bra fettkälla att basera större delen av sitt fettintag på, då det är enbart mättat fett. Även om mättat fett från mjölkprodukter också har sina fördelar, är dock ej särskilt insatt så jag vågar inte säga något mer.

Timme
2006-09-04, 22:05
Nu finns det oboy som har maltodextrin istället för vanligt socker. Den smaka inte riktigt lika gott men helt okej! Då får du snabba kolhydrater till träningen :)

regus
2006-09-06, 19:01
Man behöver inte tvinga i sig ett visst livsmedel om man inte gillar det. du kan nog hitta substitutvaror så det räcker;)