handdator

Visa fullständig version : Motivation. Sandra.


Human
2006-09-04, 21:05
4 september. 2006.

*spy* Idag har jag varit så onyttig man kan vara!
Nästan så man längtar till träningen imorgon.

Ätit.. :

1 pan pizza :eating:
1 "kit kat" godis =/
2 mackor med potatis sallad och skinka på.
1 portion potatis sallad och 2 biffar.
1 skål glass.
:em:
= död.

Skäms =/.

Träning = INGEN. Enda jag gjorde idag var typ att gå upp till stan och tillbaka ^^.
Nu tänkte jag ändra på mitt liv.
Hjälp mej få motivationen?*spy*

mystic[-_-]
2006-09-04, 21:08
Ät riktig mat och mindre skit så enkelt är det. Du kan ändra på det du gör om du inte vill ha en barnvakt som matar dig.

Lycka till

Caixa**
2006-09-04, 21:08
En bra start på träningsjournalen det där:thumbup: Nej men, kom igen nu! Den riktigt tuffa träningen börjar imorgon! Då är det bara att köra! Jag hakar på!:D

shadowfire
2006-09-04, 21:19
Hoppsan, här snackar vi förutsättningar... *sneglar skeptiskt på din kost*

Börja med att ställa dig några enkla frågor som du ska svara på själv - utan hjälp från någon annan:

Hur ser du ut o hur lever du nu?
Hur vill du se ut och hur vill du leva?
Är du beredd att offra åtsidosätta något i ditt liv för att nå dit?

När du har svaren på de tre frågorna så har du tagit steg1 till förändring vilket kallas självinsikt och "third eye vision".

PontusWidehall
2006-09-04, 21:25
Hoppsan, här snackar vi förutsättningar... *sneglar skeptiskt på din kost*

Börja med att ställa dig några enkla frågor som du ska svara på själv - utan hjälp från någon annan:

Hur ser du ut o hur lever du nu?
Hur vill du se ut och hur vill du leva?
Är du beredd att offra åtsidosätta något i ditt liv för att nå dit?

När du har svaren på de tre frågorna så har du tagit steg1 till förändring vilket kallas självinsikt och "third eye vision".

Jäkligt bra sagt shadowfire,
Förresten, Human, jag lärde mig en sak.
Något som är JÄKLIGT bra motivation är följande:
1. Våga sluta äta godis, men kolla och lukta på det.
2. ---> Ta bilder på dig själv, kolla noga på om du är nöjd eller inte, sen spanar du in vältränade kroppar, sen tänker du: "Vill jag ha en sån kropp, och vad måste jag offra för att nå det. Jag skiter i vad som ska offras, jag ska göra allt som står i MIN makt för att få en sån kropp och för att MÅ LIKA BRA som dem som tränar gör, för inga andra mår bättre än vi som tränar!!!!


Lycka till ! M.v.h. // Pontus Widehall :)

shadowfire
2006-09-04, 21:26
Sedan skulle jag vilja vända på steken med din journal. Du har gjort en ledsen gubbe i kanten på den o börjar med o lista upp saker du tycker är dåliga. Undermedvetet fokuserar du på det dåliga o risken är att du bara genom det inte kommer få upp motivationen.

Fokusera på det positiva, beröm dig själv för det du gör bra, upp med glada gubbar o iväg o träna så kommer du upptäcka att du kommer få glada tillrop av din omgivning, både här på kolo o så småningom av vänner/bekanta :)