handdator

Visa fullständig version : Kvällsmat!


ToXY
2003-01-16, 23:16
Kom igen nu alla som käkar kvällsmat! Jag behöver hjälp... måste ha något som mättar... öppen för förslag..förutom ägg,havregryn...hmm... mjölk går väl men helst inte! & inte prot pulver helst heller... för det äter jag redan..:eating: Så kom igen nu.. fan fick panik & tryckte i mig 2st burgare nu.. kan inte somna om jag è hungerig..:insane:

Så fram med förslag!!!

yoghourt+tonfisk har jag redan kört ettag...

/Martin

psyko_bob
2003-01-16, 23:35
Färdiggrillade kycklingvingar med barbeque krydda, finns att köpa i frysdisken i 500gr. påsar ca 35:-. Bara att köra i ugnen eller några minuter i mikron.

Mattep
2003-01-17, 12:59
själv äter jag pasta med makrill (i tomatsås) ibland tonfisk...

stybb
2003-01-17, 14:38
1. Stekta kycklingfileer, Stekt oxfile, stekt rostas (standard)

2. Blanda ihop lite redning, minimjölk, salt och peppar. Lägg i kycklingfileerna i en form och häll den tunna såsen runt om. In i ugnen och du får en skit god saftig kyckling. PS. Såsen kan användas till risen och den har inte speciellt mkt fett. 2gram/100 redning.

3. Köp en wok classic påse. 30kcal på 100 gram och sen blandar du i 2 kycklingfileer. 500 gram wok och 2 kyckling fileer mättar bra och man känner sig inte så jävla svullen. Gott också. Kan behöva kompleteras med en protte drink om man behöver mer protte/kcal

4. Linssoppa. Blanda gröna linser, potatis, lök, paprika, vinäger, buljong tärning. Lite valfritt faktiskt. Gröna linser är bra proteinkälla och kryddar man soppan gott blir den hur god som helst. Kan varmt rekommendera. Lägger in ett recept om någon vill ha där kalorier och allt står med.

5. Sallad med tonfisk, kidneybönor (jävligt goda), kyckling, räkor, kräfter tex. Äts med en light dressing som toppas med balsamvinäger, extra salladskrydda och grovsalt.

6. 2 påsar Nyo-pro 40 med mjölk i pudding form. Skivas i 1-2 bananer. För fett nivå tar man 1-2 omega3 kapslar till.

7. Stek ris, kyckling, fläskkött samt ärter. Gå till en välsorterad mataffär och köp en färdig kinesisk kryddpasta. Får man tag i rätt sort blir denna stekta röra jävligt god och man kan själv bestämma protein mängden. De fett man behöver innehåller oftast kryddpastan i form av olja.

8. Eller så skiter du allt vad nyttigt heter och dricker bärs och tar en Billys pan pizza

King Grub
2003-01-17, 15:01
Alternativ 8 = :hbang:

gladiatorerna1
2003-01-17, 16:44
Originally posted by ToXY
Kom igen nu alla som käkar kvällsmat! Jag behöver hjälp... måste ha något som mättar... öppen för förslag..förutom ägg,havregryn...hmm... mjölk går väl men helst inte! & inte prot pulver helst heller... för det äter jag redan..:eating: Så kom igen nu.. fan fick panik & tryckte i mig 2st burgare nu.. kan inte somna om jag è hungerig..:insane:

Så fram med förslag!!!

yoghourt+tonfisk har jag redan kört ettag...

/Martin

Nudlar,nej jag skojar bara *asgarvar* :D

ToXY
2003-01-20, 11:12
*skrattar*...

stybb
2003-01-20, 11:54
Hoppas inte åt mig.å. jag ansträngde mig :hbang: