handdator

Visa fullständig version : Sittande rodd


rQx
2006-09-04, 16:46
Hej.

Har kört sittande rodd innan med V handtag och du har jag låtit ryggen falla med ända fram (d.v.s. inte fixerat ryggen).
När jag kör med rakt grepp ska jag göra det då också? Och vad är skillnaden mellan över- och underhandsgrepp?

Det är en ny maskin vi fick som tyvärr bara gick till 70 kg så V-grepp gick upp där snabbt. Men nu har dom skaffat rakt grepp också och det känns som att det kan bli lite tyngre, och jag kan köra den i slutet av passet.

Tack på förhand / Tim

Liten Men Fet
2006-09-04, 17:16
Hej.

Har kört sittande rodd innan med V handtag och du har jag låtit ryggen falla med ända fram (d.v.s. inte fixerat ryggen).
När jag kör med rakt grepp ska jag göra det då också? Och vad är skillnaden mellan över- och underhandsgrepp?

Det är en ny maskin vi fick som tyvärr bara gick till 70 kg så V-grepp gick upp där snabbt. Men nu har dom skaffat rakt grepp också och det känns som att det kan bli lite tyngre, och jag kan köra den i slutet av passet.

Tack på förhand / Tim

Låt du ryggen falla med fram så den får jobba i hela rörelse omfånget och inte "bara" statiskt.
Annars kan du ju lasta två 10 kilos hantlar på viktmagasinet om det är för lätt.

formula4shape
2006-09-04, 17:30
Det är en ny maskin vi fick som tyvärr bara gick till 70 kg


Märke på den :confused: ?

Pumpitup
2006-09-04, 19:22
Låt du ryggen falla med fram så den får jobba i hela rörelse omfånget och inte "bara" statiskt.
Annars kan du ju lasta två 10 kilos hantlar på viktmagasinet om det är för lätt.

Instämmer!

rQx
2006-09-04, 20:08
formula: David maskiner.. Mitt gym suger så ni vet ;)

Det går ens inte att lägga på hantlar ;)

SWETiger
2006-09-04, 20:37
Budgetvarianter från David isf? Den bencurl vi hade på SATS här i Uppsala måste någ vara den maskin (och övning) som tagit bäst på mina baklår någonsin. Ordentligt knöligt bälte, knirrade gångjärn och riktigt härligt viktblock. :love:

rQx
2006-09-04, 21:04
Tycker tvärtom, man kan knappt undvika att trycka fram svanken :P .. Vill ha en stående bencurl :P .. Går bara till 100 kg på benspark till exempel