handdator

Visa fullständig version : En fråga från en tjej till övriga tjejer här


Angeliin
2006-09-04, 10:39
Hej!
Jag är ju då ny här på forumet... har kikat runt lite och blivit grymt imponerad över vilken otrolig viljestyrka och hängivenhet ni alla besitter här! Det är beundransvärt... Respekt ;)

Nu till frågan jag tänkte ställa. Anledningen till att jag vänder mig till er tjejer här är för att jag tror att många killar inte vet vad jag pratar om (no offense!) Självklart får ni killar också svara om ni vill :)

Min fråga handlar om ridbyxlår.... dessa förhatliga, hemska fettdepåer.
Jag har läst på om detta kvinnliga fenomen, och ÖVERALLT läser jag att "det går i princip inte att bli av med", "endast fettsugning hjälper" osv... Jag lider enormt av detta och ställer mig självklart frågan om jag helt enkelt ska lägga mig på operationsbordet o bli av med skiten... :(
Min fråga är alltså följande; går det att träna bort ridbyxlår? Måste jag få ner fettprocenten på typ 10% och bli av med min rumpa och bröst osv bara för att slippa det? ALLA säger att det inte går att punktförbränna i den bemärkelsen att man inte kan ge sig på promenader o tro att man automatiskt ska bli av med sina lovehandles ex... men om man satsar stenhårt på styrketräning då? Det är ju figurformande om nåt? Någon som har några erfarenheter av detta problem? Alla tips mottages tacksamt! :)

(Förresten, tack för ett supertrevligt bemötande! )

shadowfire
2006-09-04, 10:45
Kika in i journalen som "cam" har här, hon har själv beskrivit hur hon hade "päronkropp" tidigare (dvs bredare höfter/rumpa/lår och smalare över axlar osv) och du kan ju se bilder på hur hon ser ut nu idag.
Med styrketräning har hon ändrat sin kroppsform till att bli mer proportionerlig.

Nina L
2006-09-04, 10:53
Jag lider enormt av detta och ställer mig självklart frågan om jag helt enkelt ska lägga mig på operationsbordet o bli av med skiten... :(Har du någon bild? Det är så himla olika vad folk lider av. Så vitt jag vet så kan du lika gärna vara anorektisk smal som rejält överviktig. Du kanske inte ens har några ridbyxlår. Det vore intressant att se vad vi snackar om.

Oavsett vilket så är jag en varm förespråkare av att bygga för att jämna ut proportionerna. De flesta tjejer är större på underkroppen, så man behöver inte ha orealistiska förväntningar, men träning kan göra stor skillnad.

Jag skulle gärna vilja se cams päronkropp också. *tvivlar*

Angeliin
2006-09-04, 11:24
Nina L: Nej jag har dessvärre inga bilder :( Men jag är 162 cm o väger 61 kg...
inga muskler, har varit inaktiv i 8 månader nu... jag har dock bilder från hur min kropp såg ut för några år sedan: (ser det proportionerligt ut?)
Så ser jag INTE ut idag.. bara massa fett överallt :P Kanske inte så konstigt..

bubliss.blogg.se

Snyggt med täckt ansikte.. ;) Ja, ja...

Nina L
2006-09-04, 11:36
Du ser inte ut att ha ridbyxlår på de bilderna, även om det är svårt att bedöma. Kan du knäppa en ny bild (gärna i underkläder) så skall du få ett ärligt utlåtande. Det ser faktiskt ut som att du har kroppstypen där fettet lägger sig rätt jämnt över kroppen. (Ja, det ser proportionerligt ut.) Hur mycket vägde du på bilderna?

Det här var en jättefin bild.

http://bubliss.blogg.se/images/bod2_1157365394.jpg

Angel
2006-09-04, 11:39
om du inte orkar banta så kan du göra som kan, jämna ut det med ett par tok biffiga vader...

pragmatist
2006-09-04, 11:40
Du är ju ganska snygg och har bra proportioner på bilden, inte särskilt utpräglad päronform tycker jag. Om du sett ut så förr så borde du ju kunna nå dit igen med lite normal fysisk träning och vettig mat.

Angeliin
2006-09-04, 11:41
Hmm... tyvärr kan jag inte fixa det f n... min kamera är paj :(
Tack... :) Ehm, jag vet inte... runt 57 kg skulle jag tro....
Hände så jävla mkt konstiga grejer med min kropp när jag började m p-stav för ett par år sen (slutade med den efter ett år) :( Borde väl kunna gå att fixa till eller?
Shit du har ju en riktig drömkropp ;) Riktigt fin....

Nina L
2006-09-04, 11:43
Om du trycker på den här http://www.kolozzeum.com/forum/images/buttons/quote.gif knappen när du svarar på ett inlägg så fattar man vem du skriver till. :)

Bolio
2006-09-04, 11:44
Den enda här med fin kropp är du Nina. Spela inte blygsam nu. :)

Angeliin
2006-09-04, 11:44
Om du trycker på den här http://www.kolozzeum.com/forum/images/buttons/quote.gif knappen när du svarar på ett inlägg så fattar man vem du skriver till. :)

haha ok ;) Är nog lite trött tror jag.. sorry :P Du fattade nog att jag menade dig...

Nina L
2006-09-04, 11:53
haha ok ;) Är nog lite trött tror jag.. sorry :P Du fattade nog att jag menade dig...
Jag misstänkte det, men tänkte ta tillfället i akt och spela blygsam. ;) Tack, förresten. Mitt utgångsläge var dock ett helt annat än ditt. Jag har t ex anlag för ridbyxlår. Du är nog snarare lite förvirrad. Från vad jag sett av din kropp så har du en helt normal och fin välproportionerlig kropp, ett bra utgångsläge mao. Om du inte har ändrat din kroppsform radikat så skulle jag säga att fettsugning är en riktigt riktigt dålig idé. Det där med ridbyxlåren verkar inte vara något annat än en hangup.

Så, du har gått upp 3 kg. Det är inte värst mycket.

Det här (2002) kan man väl kalla ridbyxlår, right?

http://www.swedishnina.com/bilder/fysik/bilder/2002-2004.jpg

Och där är jag ändå rätt smal på överkroppen.

Angeliin
2006-09-04, 11:59
Och där är jag ändå rätt smal på överkroppen.[/QUOTE]

Jo, men jag tyckte inte att det såg illa ut ändå, faktiskt... du är ju mer välproportionerlig nu kanske, o om du hade en snygg kropp innan, så har du lätt en kick-ass body nu ;) Men hur har du gjort? Många timmar på gymmet eller hur gör man liksom? "vill ha det magiska tricket som gör min kropp fab på så kort tid som möjligt o så lätt som möjligt"...haha
Nävars, är medveten om att man får slita för att hålla sig i form.

Angel
2006-09-04, 12:02
Jag som trodde hon menade mig *flex*

cam
2006-09-04, 12:03
Eftersom jag tagits upp som exempel här måste jag ju svara :)

Har också hängt upp mig orddentligt på ridbyxlår och har faktiskt fortfarande en tendens till dessa. Men jag har tre tips att ge:
1. Mindre kroppsfett minskar dessa men tar tyvärr inte bort dem helt.
2. Styrketräning bygger upp överkroppen och förbättrar proportionerna, men framför allt så tar större lårmuskler bort fokus från ridlåren och döljer dem lite grann. Så bygg lår!
3. Acceptera att de flesta kvinnor som inte är i tävlingsform har lite ridbyxtendensr. Det är ganska normalt.

Nina L:s bilder tycker jag är kanonexempel på hur man kan förändra kroppen. Jag tror för övrigt att man ofta gör sina "problem" större än vad de faktiskt är. För mig går det i perioder vad jag hänger upp mig på.

Lycka till med träning och allt! :thumbup:

Nina L
2006-09-04, 12:04
Jo, men jag tyckte inte att det såg illa ut ändå, faktiskt....Inte jag heller. Tänkte bara visa hur ridbyxlår ser ut. Du verkar ha glömt det. :D

Men hur har du gjort? Många timmar på gymmet eller hur gör man liksom? "vill ha det magiska tricket som gör min kropp fab på så kort tid som möjligt o så lätt som möjligt"...haha
Nävars, är medveten om att man får slita för att hålla sig i form
Jag har tränat mycket och ätit nyttigare mat. Sen tycker jag inte att jag har slitit, men det beror kanske på hur man ser det. Kolla på Fed_up:s före och efter bilder. Hon har gått ner i fett och gått upp i muskler. Du skulle säker kunna göra detsamma. Det är bara att inte ge upp. Det är bara att pallra sig till gymmet. :)

Bolio
2006-09-04, 12:05
Ninas hemlighet är att hon har varit moderator på exhale. När du blir moderator på exhale (numera body) kan även du få sådan fin kropp. :)

Nina L
2006-09-04, 12:11
Ninas hemlighet är att hon har varit moderator på exhale. När du blir moderator på exhale (numera body) kan även du få sådan fin kropp. :)Idag spammar du järnet, bolio. *kissass*

Bolio
2006-09-04, 12:14
Idag spammar du järnet, bolio. *kissass*

Sluta sexualisera. *slap*

jenny
2006-09-04, 13:06
Detta var då ett ämne jag kan relatera till. Ridbyxlår har jag alltid haft. Se följande länk för gamla och halvgamla bilder:

http://www.gymmet.com/showthread.php?t=549

Jag är nog av tron att det går att jobba bort med stenhård kosthållning och styrketräning. Bara kost hjälper dock inte kan jag säga som har varit nere och vänt på 53 kg (är 172 cm lång). Själv så blir jag mer oproptionerlig av att gå ner i vikt eftersom låren är det sista som försvinner på mig.
Men om du är som mig så krävs det mycket för att bli proportionerlig. Själv så har jag varken verktyg (mina knän är felkonstruerade) för att följa ett optimalt träningsprogram eller den järnvilja som krävs för en sådan strikt kost som krävs för att jag skall gå ner i vikt.
Leker därför med tanken på fetsugning, men det stannar nog där. Det känns mer upplyftande att träna och försöka hålla koll på maten. Jag tycker absolut att du skall testa träning och äta rätt innan du tar till andra åtgärder.

Angeliin
2006-09-04, 16:13
Tack alla för bra svar! Ska försöka att fixa en nyare bild på mig, då kommer ni fatta vad jag pratar om, lovar. :booty:

Jaja iaf.. bara att jobba på med kost o träning då... skönt att jag inte är ensam om detta iaf! ;)

egon
2006-09-04, 18:47
Måste bara som kille få säga, att på bilderna i din blogg hade du en grymt fin kropp faktiskt!

Fed up
2006-09-04, 18:55
Jag har lyckats möblera om kroppen en hel del via styrketräning och bra kost. Jag har dock fått offra lite bröst (men det är lätt värt det och lite har jag allt kvar) och det finns en del kar på låren som jag jobbar med...

Du kan se bilder på mig från i vintras och nu i min träningsjournal, länk under "vill du se en stjärna...". (på de senare sidorna)

Lycka till!

Angeliin
2006-09-04, 19:49
Måste bara som kille få säga, att på bilderna i din blogg hade du en grymt fin kropp faktiskt!

Haha okej, tack så mycket :) Vad glad jag blir... ser ju dock INTE ut sådär just nu :P

Angeliin
2006-09-04, 19:50
Jag har lyckats möblera om kroppen en hel del via styrketräning och bra kost. Jag har dock fått offra lite bröst (men det är lätt värt det och lite har jag allt kvar) och det finns en del kar på låren som jag jobbar med...

Du kan se bilder på mig från i vintras och nu i min träningsjournal, länk under "vill du se en stjärna...". (på de senare sidorna)

Lycka till!


Ja just det ja, tittade faktiskt i din träningsjournal lite tidigare idag och blev riktigt imponerad! :) Bra jobbat!