handdator

Visa fullständig version : hur känner ni dagen/dagarna efter mark/böj?


Johan86
2006-09-04, 10:17
när jag kört marklyft så känns det ont i ryggen när jag krummar ryggen.men inte när jag svankar när jag böjer mig ner.

hur känner ni.får ni ont i ryggen eller är det bara träningsvärk för er? tycker det är svår med just ländryggen när det gäller smärta/träningsvärk

Honn
2006-09-04, 10:20
Jag får bara träningsvärk. Skulle jag få någon annan slags värk så skulle jag börja fundera på om jag gjorde allt rätt dagen innan.

Mattias Hallberg
2006-09-04, 10:39
ruskig träningsvärk i antingen lår/rumpa eller rygg, men ingen smärta... Instämmer med Honn

Noodles
2006-09-04, 11:11
Mark känner jag inte av direkt men böj brukar ge träningsvärk i rumpa och lår.

Melker
2006-09-04, 11:50
Jag har en sån där mysig träningsvärk i korsrygg, bak, lår och baksida lår än idag efter torsdagens pass. :)

Piranha
2006-09-04, 12:01
Inga större problem med ryggen, däremot är jag rejält utamattad ( kör ben fredagar) så lördagarna brukar vara mestadels äta och sova i omgångar...

Jag är en trist jävel ... jag vet

Johan86
2006-09-04, 12:03
Inga större problem med ryggen, däremot är jag rejält utamattad ( kör ben fredagar) så lördagarna brukar vara mestadels äta och sova i omgångar...

Jag är en trist jävel ... jag vet

jag trodde att man vande sig med träningsvärken när man tränat ett tag.och inte kände något alls.men så var det inte

pragmatist
2006-09-04, 12:23
Jag känner mig precis som vanligt. *flex* Har knappt träningsvärk längre sedan jag vred upp träningsfrekvensen och skar ner på volymen varje enskilt pass.

davedava
2006-09-04, 12:53
Jag är ofta melankolisk och på dåligt humör dagen efter knäböj, skumt tycker jag. Efter marklyft mår jag prima.

Snake
2006-09-04, 13:01
Böj: redig träningsvärk i ett par dagar. Knappt så man kan ta den obligatoriska morgonskiten utan att ringa hemtjänsten när man ska upp från skitstolen.

Mark: Dödsslut i korsryggen och lite lagom träningsvärk. Att diska, borsta tänderna, raka sig - dvs. när man får stå upp och vinkla ryggen lite - det är bara att glömma, det orkar jag inte.

jwzrd
2006-09-04, 13:06
Brukar ha en lättare låsning/sättning i ryggen om jag böjt tungt. Annars brukar jag vara lite stel mest. Hamstring, röv och mage kan kännas en del från marklyften dock.

Piranha
2006-09-04, 13:07
jag trodde att man vande sig med träningsvärken när man tränat ett tag.och inte kände något alls.men så var det inte


Inte träningsvärk , ren utmattning tunga böjpass tömmer kroppen duktigt på energi.

L-Sami
2006-09-04, 13:07
Träningsvärk, så att det värker varje gång jag tar ett steg.

rostbiff
2006-09-04, 13:40
när jag kört marklyft så känns det ont i ryggen när jag krummar ryggen.men inte när jag svankar när jag böjer mig ner.

hur känner ni.får ni ont i ryggen eller är det bara träningsvärk för er? tycker det är svår med just ländryggen när det gäller smärta/träningsvärk

jag vet att när jag lyfte en poalre med böjd rygg kände jag ungefär samma smärtor som du beskriver det dagen efter (om ja fattat rätt vill säga). så du kanske borde se över din teknik? träningsvärk brukar man ju känna skillnad på liksom...

Sniggel
2006-09-04, 14:02
Jag kunde få känningar i ryggen direkt efter ett set om jag bara slappnade av direkt. Numera gör jag så att vid sista repet ställer jag ner stången, håller ryggen fortfarande spänd(rak), reser på mig till upprätt stående, och först då släpper jag spänningen i ryggen.
Min högst amatörmässiga tolkning är att diskarna är ihoppressade och om jag släpper spänningen samtidigt som diskarna avbelastas (som tar några sekunder) så blir det påkänningar i ryggen.
Jag har inte några andra smärtor än träningsvärk i ryggen numera.

Slartibartfast
2006-09-04, 14:20
Känner ingenting.

rQx
2006-09-04, 15:44
Brukar inte känna något av mina rygg pass är bara allmänt trött i den och hela kroppen. Fast jag kanske är en mes tränare vad vet jag, jag marklyfter bara med 90 kg så. Efter frontböj så är det svårt att gå i trappor i alla fall, men då är det inte enbart böj utan lite benspark också. Troligtvis mes träning här också!

BigForre
2006-09-04, 17:32
Lite lätt trött i muskulaturen...