handdator

Visa fullständig version : Hjälp en vilsen själ :<


Harki
2006-09-04, 01:56
Hej är en kille på 20 år.
Har skummat runt lite på detta forum ett tag nu och läst diverse trådar om det som verkar intressant för mig, vilket är att komma i form.
Dvs få bort en del av min övervikt.
Men ju mer jag läste ju mer intresserad av att även fixa lite muskler blev jag.
Så min fråga är om detta program funkar för att tappa på midjan men samtidigt SMÅbygga muskler, har fattat att gå ner i vikt och
skaffa muskler inte går ihop men vågen bryr jag mig inte så mycket om, är mer ute efter vad måttbandet ligger på :).
Ha även i baktanke att jag inte tränat på ca 7 år.
Men som sagt är säkert några eller många fel i detta "schema" men det är ju där ni kommer in i bilden.


1400 - cykla (30 - 40 min), duscha
1500 - frukost: Fil, flingor (kellogs special K, just nu, morsan som köper jag har ingen större koll på flingor), samt 2 - 3 skivor mörkt bröd utan smör
med leverpastej eller skinka.
1800 - Träna

dag1 (måndag)- biceps, triceps, bröst
dag2 (onsdag)- Axlar, mage, ben, rygg
dag3 (fredag)- samma som måndag
dag4 (lördag eller söndag)- samma som onsdag

1900 - 2 - 3 limpskivor med skinka eller leverpastej, samt proteindryck (eller vanlig kost så som potatis & kött)
2100 - anländer till jobbet.
2300 - 1 eller 2 bananer samt proteindryck
0100 - 3 - 4 skivor mörkt bröd med skinka eller leverpastej
0300 - banan &/eller äpple
0630 - en talrik fil
0650 - sova

Sen det här med set och reps har jag ingen större koll på vad tror ni ?
2x10 kanske ?
Har även funderat på detta med kreatin, men när ska jag inta detta, till varje måltid eller ?
Så synpunkter på detta, vad borde ändras etc, ledsen om det blev lite lulligt men jag är rätt trött :)
Sorry om den kom i fel forumsdel :<

slin1
2006-09-04, 07:21
Äter du bara fil och mackor pojk hur fan kan du klara dig på det? ät lite riktig mat.

Harki
2006-09-04, 16:13
Blir väl mer "vanlig" mat på helgerna. Men kan nog byta ut lite mot vanlig kost, bara det att magen blir ju helt galen om man käkar det på natten vad jag har hört. Men om jag lägger till vanlig mat runt 01.00 tiden, kanske nån mer gång.

Frustrator
2006-09-04, 22:22
Blir väl mer "vanlig" mat på helgerna. Men kan nog byta ut lite mot vanlig kost, bara det att magen blir ju helt galen om man käkar det på natten vad jag har hört. Men om jag lägger till vanlig mat runt 01.00 tiden, kanske nån mer gång.

Jag har jobbat en del natt, typ varje sommar de 3 senaste åren...inga som helst problem att äta vanlig kost under natten, itne för min mage iallafall :)