handdator

Visa fullständig version : En legend har lagt Racketen på hyllan!


Mccartney
2006-09-03, 19:57
Andre Agassi förlorade idag i fjärde omgången av Us open och därmed var det hans sista tennis match.

Vad tycker ni om denna fighter?

Jag som är 31år upplevt hela Andres karriär och det finns bara gott att säga om denna kille.

Första gången han gjorde entre på dem större tuneringarna var 88 i franska öppna där han gick till semifinal. Han ställdes mot gruskungen på 80 talet..Mats Wilander. Agassi höll jämna steg mot spelgeniet wilander men i femte avgörande set utklassade Wilander den trötte Agassi med 6-0!.

I us open samma år krossade Agassi en vilt kämpande Connors...Connors blev något arg....

Med åren har Agassi blivit en komplett tennisspelare..han har inte Wilanders och Sampras spelsinne, han har inte Edbergs eller beckers attackspel. Men han har en kämpa attityd som varit något av det bästa jag sett.

1995 ställdes Agassi igen mot Wilander i daviscup semifinal i las Vegas. Agassi bjöd hem dem svenska spelarna för grill party under den helgen.

Wilander som vid det laget var 30år och hade varit borta från topptennisen sedan 89. Stred tappert och var nära att ta första set men fick ge sig. Agassi var vid detta laget oerhört bra och tillsammans med Sampras var dem överlägsna.

En kämpe har slutat och tennis har blivit ännu tråkigare än vad den redan är.

AFanatic
2006-09-03, 20:25
Hans "avskedstal" precis efter matchen var ju tametusan gripande.*cry*


En legend! Ja och duktig tennisspelare.

NBT
2006-09-03, 20:42
Har också växt upp med Agassi. Han verkar vara en helskön lirare helt enkelt... hipp hipp hura för en bra karriär.

bluelight
2006-09-03, 20:45
Hörde avskedstalet.. :hbang: Heavy.

Noodles
2006-09-04, 06:56
Eftersom tennis alltid varit min favoritsport har jag följt Agassi sedan början. I början kändes det som han fick uppmärksamhet för allt annat än sitt spel. Iofs har sig själv att skylla för det. Hans talang är odiskutabel. Jag minns finalen mot Ivanisevic i Wimbledon 1992. Som Ivanisevic hade spelat under turneringen trodde jag att Agassi skulle bli en lätt match.

1995 var ett höjdarår och hans kamp mot Sampras om förstaplatsen på världsrankningen var bra underhållning. Extra krydda var när gruskungen Muster kom in och ville vara med.

Finalen i US Open 2002 var grym och som tur var fick min favorit Sampras avsluta med en seger. :thumbup: