handdator

Visa fullständig version : Vilket bensinkort?


hum
2006-09-03, 18:27
hej kolo



Tänkte ta mig i kragen och skaffa ett sådant.
Jag tankar för runt 2000kr/månad. Vilket kort bör jag skaffa?

Pepparkakssmurfen
2006-09-03, 18:28
Jet *flex*

hum
2006-09-03, 18:30
Jet *flex*

Motivering?

Pepparkakssmurfen
2006-09-03, 18:31
De har oftast den billigaste soppan.

Brooklyn
2006-09-03, 18:32
Jet *flex*
+1

hum
2006-09-03, 18:34
De har oftast den billigaste soppan.


Aaaah!


Jag tänkte på det här med bonussystem och dylikt, skiljer de sig något mellan bolagen?

Lutar åt Jet iaf, deras mackar ligger rätt bra till för mig.

Pellefant
2006-09-03, 18:43
Jag tänkte på det här med bonussystem och dylikt, skiljer de sig något mellan bolagen?

Mitt tips är att skaffa 2-3 st olika. Sedan utnyttjar du ett i taget ca 3-4 månader och slutar använda det totalt.

Då brukar det dyka upp rätt rejäla bensinrabatter(rabattcheckar?) från det bolag som du för tillfället inte besöker för att locka tillbaka dig.

Sedan cirkulerar du korten så.

(Har inte testat själv, men hört att det ska fungera bra)

tossefar
2006-09-03, 19:28
Jet har väl också sämst(mest utblandad) soppa?
Jag har statoilkort, fungerar utmärkt. Inte alltför dyra på 98an heller.

NBT
2006-09-03, 19:28
Jet *flex*
+1

Nalfaren
2006-09-03, 20:00
Mitt tips är att skaffa 2-3 st olika. Sedan utnyttjar du ett i taget ca 3-4 månader och slutar använda det totalt.

Då brukar det dyka upp rätt rejäla bensinrabatter(rabattcheckar?) från det bolag som du för tillfället inte besöker för att locka tillbaka dig.

Sedan cirkulerar du korten så.

(Har inte testat själv, men hört att det ska fungera bra)



Hmm, smart, någon som har provat?

Pepparkakssmurfen
2006-09-03, 20:03
Jet har väl också sämst(mest utblandad) soppa?



Hur menar du nu? Lägre oktanantal än det ska vara?

AlexGBG
2006-09-03, 20:05
man ska ju tanka på shell, där finns V-Power, 99oktanig bensin.. mkt bra!

Liten Men Fet
2006-09-03, 20:09
man ska ju tanka på shell, där finns V-Power, 99oktanig bensin.. mkt bra!

Fast du märker ju knappast någon skillnad mot 95-oktanig om du inte låter programmera om insprutningen och höjer laddtryck eller kör med mer förtändning. Inte så att man får 10 hk till automatiskt.

Men det är dyrare.

AlexGBG
2006-09-03, 20:11
Fast du märker ju knappast någon skillnad mot 95-oktanig om du inte låter programmera om insprutningen och höjer laddtryck eller kör med mer förtändning. Inte så att man får 10 hk till automatiskt.

Men det är dyrare.

jag tycker mig märka skillnad iaf.. känns som bilen går slöare nu när jag kör med 95..

och hoppas att det märks skillnad när jag har chippat bilen och lite annat fix..

hum
2006-09-03, 20:15
man ska ju tanka på shell, där finns V-Power, 99oktanig bensin.. mkt bra!


Har inga planer på att börja tanka för 2500kr/månad...


Pellefant: Bra tips! Men jag nöjer mig nog med ett kort, bekväm som jag är. :)


Och utblandad bensin, är inte det skitsnack?

AlexGBG
2006-09-03, 20:18
[QUOTE=hum]Har inga planer på att börja tanka för 2500kr/månad...

[QUOTE]

joo, komigen

aliquis
2006-09-03, 20:21
Brukar inte Jet vara billiga med eller utan kort? Förr var Hydro väldigt bra med kort också, jag har ingen bil och åker sällan med någon med bil nu så nu bryr jag mig inte så mycket, men kanske värt att kolla upp dem också?

Uno-X verkar billiga med.

påven
2006-09-03, 20:42
vad ska du med bensinkort till? alla stationer tar vanliga bankkort

AlexGBG
2006-09-03, 20:46
vad ska du med bensinkort till? alla stationer tar vanliga bankkort

på shell får man 6% rabatt den första månanden man har kortet, kan ju ha nånting med det att göra?

z_bumbi
2006-09-04, 09:59
vad ska du med bensinkort till? alla stationer tar vanliga bankkort

Bättre ränta och ofta viss rabatt på bensinen.

Johan86
2006-09-04, 10:11
har man Volvo kort så ska bensinen alltid vara 25öre billigare per liter jämfört med en bemannad mack.Volvo och Jet brukar vara billigast

Honn
2006-09-04, 10:18
Ladda ICA kortet och tanka med det. ICA Maxis pump här i Umeå brukar följa Jets priser rätt bra. Poäng och lågt pris.

babbett
2006-09-04, 10:20
Ska man ha ett bensinkort beror det väl på var man bor och vilka mackar man har nära.
Själv skulle jag önska jag hade en St1 nära sedan dom verkar ha bäst priser. Det har jag tyvärr inte så jag har alltid tankat på JET. Nu tankar jag Etanol dock vilket den lokala Jet-macken inte har...därför tankar jag nu på OKQ8 eller Statoil. Tänkte skaffa Statoilkort sedan jag får billigare E85 då men nu har jag hört rykten om att Jet är på g att skaffa E85 till alla sina stationer...då väntar jag på det! :booty:
Har inget JET-kort dock....någon som har det? Vad sparar man på det?

Fjod0r
2006-09-04, 11:08
De har oftast den billigaste soppan.

Helt fel. Jet och statoil ska ALLTID ha samma pris. Skillnaden är att jet har sitt listpris 25öre billigare. Med statoilkort får du 25öre litern på 95oktan. Samt 40öre på Diesel. tankar du 1200L om året blir du dessutom Guldkund och får mycket andra erbjudanden.

Fjod0r
2006-09-04, 11:11
dessutom. Statoils bensin innehåller en viss del k-sprit. Värt en hel del på vintern.

vassle
2006-09-04, 11:47
Shell har just nu 70 öre rabatt per liter med deras kort.

Johan86
2006-09-04, 11:49
statiol är alltid dyrast tycker jag.dessutom kostar det där kortet pengar per år

MUGEN
2006-09-04, 12:54
statiol är alltid dyrast tycker jag.dessutom kostar det där kortet pengar per år
ett statoil kontant-kort som ger samma pris hos bemannade som obemannade stationer(/25 öre rabatt per liter) kostar inte ett öre att skaffa och är ett rent rabatt-kort.

sedan finns det varianter av statoil konto-kort som man sätter in pengar på etc..

Priser varierar kraftigt beroende på var i landet du befinner dig, de stora bolagens egna riktlinjer för literpriset brukar väll knappast variera något vidare

Fjod0r
2006-09-04, 13:11
statiol är alltid dyrast tycker jag.dessutom kostar det där kortet pengar per år

Hur kan stationer som alltid SKA ha samma pris som obemannade/konkurenter vara dyrare? förklara.

Det enda statoilkort som kostar pengar är MasterCard varianten. Det är samma pris du betalar för alla typer av Kreditkort och betalningen går till SEB som avgift för kortkrediten. För de rena statoilkorten betalar du inget.

z_bumbi
2006-09-04, 15:45
dessutom. Statoils bensin innehåller en viss del k-sprit. Värt en hel del på vintern.

Med tanke på att all bensin innehåller etanol så ser jag inte nyttan med k-sprit?

skaparn
2006-09-04, 16:26
Jag undviker OK eftersom min far alltid tankar där då han anser OK stå närmast den socialdemokratiska idén om kooperativ. Fast jag undrar hur pass ideologiskt OK är idag...

Adbusters har ett tips på hur man får ner bränslekostnaden:

http://img303.imageshack.us/img303/7851/bikeadvf5.jpg (http://imageshack.us)

Yes
2006-09-04, 16:32
Jag undviker OK eftersom min far alltid tankar där då han anser OK stå närmast den socialdemokratiska idén om kooperativ. Fast jag undrar hur pass ideologiskt OK är idag...

Ushdå, det låter obehagligt. :(

Annars brukar OK ha fördelen att vara den enda riktiga bensinmacken(vad som är en riktig bensinmack bestäms förstås av mig). De har liksom mer än bara godis och snabbmat utöver bensinen.

Baan
2006-09-04, 17:41
Ushdå, det låter obehagligt. :(

Annars brukar OK ha fördelen att vara den enda riktiga bensinmacken(vad som är en riktig bensinmack bestäms förstås av mig). De har liksom mer än bara godis och snabbmat utöver bensinen.

man kan pumpa däcken också!!1111111

on topic, jag har för mig att alla obemannade stationer ligger på ungefär samma bensinpris. kollade priset någon dag när jag skulle tanka och samtliga större som jag kollade upp då hade samma på obemannade stationer.

Börje H
2006-09-04, 18:01
Jag undviker OK eftersom min far alltid tankar där då han anser OK stå närmast den socialdemokratiska idén om kooperativ.
:laugh: Det var de värsta "jagärräddförallformavgemensamtägande" komplex jag hört.
OK är ju det självklara valet om du vill kunna köpa lite annat än bara soppa till bilen. Och tankar du för några hundra spänn per månad så är det väl ingen ide att leta ören. Faan skrapa ur äggvitan ur skalen när du knäcker dem så tjänar du ju mer:thumbup:

skaparn
2006-09-04, 18:33
:laugh: Det var de värsta "jagärräddförallformavgemensamtägande" komplex jag hört.
OK är ju det självklara valet om du vill kunna köpa lite annat än bara soppa till bilen. Och tankar du för några hundra spänn per månad så är det väl ingen ide att leta ören. Faan skrapa ur äggvitan ur skalen när du knäcker dem så tjänar du ju mer:thumbup:

Dessutom ska det sägas att OK har den absolut mest prisvärda produkten för rengöring av hårt smutsade ting i sin Naturavfettning, fanken vad bra den är. Nästan så att den är för billig.

Fjod0r
2006-09-04, 22:05
Med tanke på att all bensin innehåller etanol så ser jag inte nyttan med k-sprit?

Hade jag faktiskt ingen aning om. Tack för upplysningen.