handdator

Visa fullständig version : Film efterlyses


Empe
2006-09-03, 12:15
Jag vill veta namnet på en film som jag såg för några år sedan.

Den handlar omen rysk brevbärare som under andra världskriget kommer i kontakt med ryska armén då han kraschar sin bil och är tvungen att döda tyska soldater för att ta sig därifrån. Det visar sig att när han ska döda de tyska soldaterna så är han jävligt säker på att skjuta och ryska armén rekryterar honom som krypskytt. Efter det gör han en mängd olika uppdrag och blir kär i nån kvinna (såklart).

Har för mig att det finns ett spel med liknande namn som filmen. Om någon vet vilken film jag menar så är jag väldigt tacksam för svar. Tänkte nämligen hyra den filmen till ikväll.

dynamo
2006-09-03, 12:24
Enemy at the gates (http://www.imdb.com/title/tt0215750/)?

Kurash
2006-09-03, 12:33
Sjukt kool film, på den tiden fanns det 200 Vasiljev Saitsev på varenda CS-server.

Wikner
2006-09-03, 12:38
Enemy at the gates stämmer väl inte så bra med Empes beskrivning.

Longshot
2006-09-03, 13:28
Är väldigt likt Enemy at the gates fast det där med brevbärare och bilkrash? Hm vettetusan

Om det inte är Enemy at the gates så vill jag också se denna film ( vad den nu heter :( )

bolt
2006-09-03, 13:42
Commisar Danilov krashar väl sin bil när han ska dela ut propaganda..
Kan ha varit det Empe tänkte på?

Wikner
2006-09-03, 13:48
Commisar Danilov krashar väl sin bil när han ska dela ut propaganda..
Kan ha varit det Empe tänkte på?

Möjligt, men Vasiljev Saitsev blir ju fast vid fontänen på torget när de stormar. Sedan skjuter han ett par officierare väl ?

Dav0d
2006-09-03, 14:36
Måste vara den filmen han menar. Dessutom var det ju ett par år sedan han såg den. All information behöver ju inte stämma till 100%

Empe
2006-09-03, 15:00
Precis, ni har rätat ut en del frågetecken och lagt till mer detaljer till min beskrivning. Huvudsaken var ju att ni förstod på ett ungefär vilken film jag menade Och det blev ju rätt. När du nämner det där med fontänen Wikner så kommer jag ihåg; han blir väl kvar där när ryssarna skjuter sina egna. Går han framåt dör han mot tyskarna, vänder han bakåt dör han av de ryska befälen. Han gömmer sig väl bland alla lik?

Wikner
2006-09-03, 15:40
Precis, ni har rätat ut en del frågetecken och lagt till mer detaljer till min beskrivning. Huvudsaken var ju att ni förstod på ett ungefär vilken film jag menade Och det blev ju rätt. När du nämner det där med fontänen Wikner så kommer jag ihåg; han blir väl kvar där när ryssarna skjuter sina egna. Går han framåt dör han mot tyskarna, vänder han bakåt dör han av de ryska befälen. Han gömmer sig väl bland alla lik?


Jupp, då är det den filmen.
Han skjuter någon av högre rang när han duschar.

Timme
2006-09-03, 15:57
Jupp, då är det den filmen.
Han skjuter någon av högre rang när han duschar.


Det coola är att han väntar på en explosion längre bort och när explosionen kommer så skjuter han. Ingen märker något pga att ljudet från explosionen och geväret blir syncroniserat (stavning?)

Empe
2006-09-03, 16:04
med k synkroniserat. Vilket är den svenska stavningen.

Empe
2006-09-03, 18:18
Så. Nu har jag vart ner till videogrottan och hyrt filmen. Den här skall avnjutas med lite glass och hemmagjord dricka (Loka och Fun light).
Tack så mycket för hjälpen, utan den hade jag inte fått tag i filmen ikväll.