handdator

Visa fullständig version : Börja om från början, börja om på NYTT!


Sidor : [1] 2 3 4

Pumpitup
2006-09-02, 22:42
Hej alla glada!

Nu har jag äntligen kommit till insikt att börja träna igen.
Har tidigare under mestadels förra året fört dagbok här men det dog ut allt mer eftersom under feb/mars detta år.

Har sedan dess gjort någon sporadisk vecka av träning men jag har liksom inte kommit igång ordentligt igen.

Jag har iaf tänkt börja om NU och jag har insett att jag verkligen behöver kollo som motivation för att kunna hålla i träningen och fram för allt äta bra.

Det svåraste i början blir att kunna bortse från vikter man tränat på förut och istället leva i nuet. Har tidigare gjort 140x2 i mark, 80x1 i bänk och i dips kv+20kg x 8.
Men sånt är som sagt bara att borste från, har man inte skött varken kost och tärning under en så pass lång tid så kan man inte räkna med att få något gratis heller.

Jag har tre stycken stora mål med nystarten som verkligen måste fungera:
1. Kosten är A och O det vet jag sedan tidgare träningserfarenhet.
2. Studierna (Har nyss påbörjat studier vid Ltu - Luleå)
3. Helt sluta med helgätandet där jag ibland äter sötsaker tills magen nästan spricker. *popcorn* :whipped:

Träningsschemat då? Jo jag har funderat mycket över detta och jag har beslutat mig för att köra en 3-split av överkroppen, benen kommer ej tränas hårt mer än rehabträning p.g.a operationer av mitt vänstra knä.

Uppdelning:
1. Bröst&Mage
2. Rygg&Biceps
3. Triceps&Axlar

Så här får det snurra på med vilodagar när kroppen behöver det alt. för mycket studier.

Har för övrigt skrivit in mig på ett nytt gym idag(Stil-Luleå) så jag har inte superkoll på vilka övningar/träningsredskap som kommer att användas.

Nu känns det genast bättre när jag fått skriva va mig lite, detta ska nog kunna bli något bra så smångingom. Gjorde för övrigt ett avstamp redan ikväll genom att klämma en chipspåse och en flarra portello framför fotbollen med några polare *innocent*

Imorrn blir första passet, yippi-kayeey! :hbang:

Pumpitup
2006-09-03, 11:15
Började dagen med att ge mig ut i spåren och avverka 10,8km i ett behagligt tempo. Senare under dagen så kommer även stt styrkepass att genomföras.

Känns faktiskt skitbra att vara igång igen, är less på att äta dåligt och inte orka träna.

Pumpitup
2006-09-03, 14:31
Bröst&Mage 3/9

Bänkpress
50kg x 10
50kg x 10
50kg x 10

Benlyft
12reps x 3

Lutande hantelpressar
22,5kg x 7
22,5kg x 7
22,5kg x 7

Magmaskin
3 set x max

Dips
kv x 10
kv x 10

Lite handledsträning som avslutning.

Första träningspasset kändes först och främst jävligt roligt men det var inte direkt några vikter att tala om men det är väl ungefär vad min nivå ligger på för tillfället. Men det ska nog kunna bli rätt bra ökningar framöver.

Pellefant
2006-09-03, 15:05
Ska bli roligt att följa. :) Lycka till.

Sällen
2006-09-03, 15:14
ska bli kul att följa, kör hårt :)

Pumpitup
2006-09-03, 15:47
Tackar för uppmuntran! Ska se till att följa era journaler också så jag får lite extra motivation ;)

Men det ska nog kunna bli något bra detta. Jag har mycket mer tid över för träning nu när man inte jobbar 7-16 varje dag, och mer energi när jag väl tränar.

Alexlindgren
2006-09-03, 16:08
Tja igen! Jo det här ska bli kul att följa *popcorn*.

Bra att du börjar med ett lätt pass så man inte bränner ut sig helt redan första passet utan mjukstartar lite.

Du vet att du har mina ögon på dig, lycka till!

Pumpitup
2006-09-04, 19:29
Tja igen! Jo det här ska bli kul att följa *popcorn*.

Bra att du börjar med ett lätt pass så man inte bränner ut sig helt redan första passet utan mjukstartar lite.

Du vet att du har mina ögon på dig, lycka till!

Jo jag tänkte börja lite "lugnt" så jag inte blir utbränd direkt :)

Tackar så mycket, ska göra mitt bästa för att glädja dig ;)

Pumpitup
2006-09-04, 19:39
Rygg&Biceps 4/9 2006

Chins (i en chinsmaskin, lite hjälp på traven :D )
8 reps
8 reps
5 reps
Vet ej hur mycket viktmagasinet hjälpte, ytterst lite kändes det som.

Hypersträck
kv x 14
kv x 14
kv x 12

Växlande hantelcurl
12,5kg x 10
12,5kg x 10
12,5kg x 9-10 (minns ej)

Sittande rodd
50kg x 10
50kg x 10
50kg x 10

Latsdrag(bred fattning)
40kg x 8
40kg x 8
40kg x 10

Kabelcurl
40kg x 12
40kg x 10
40kg x 8

Ett riktigt tungt pass, var äckligt jävla svettig när jag var klar.
Ryggen är INTE särskilt stabil i nuläget så jag kommer ha rejält ont i morgon. :cryout:

Sällen
2006-09-04, 19:44
bara att nöta på så är du tillbaka i den form du va i:thumbup:

Pumpitup
2006-09-04, 19:46
bara att nöta på så är du tillbaka i den form du va i:thumbup:

hehe jo det kan du ge dig fanken på, ge mig några månader så ska du få se en rejäl skillnad! :D

Alexlindgren
2006-09-05, 06:18
Rygg&Biceps 4/9 2006

Chins (i en chinsmaskin, lite hjälp på traven :D )
8 reps
8 reps
5 reps
Vet ej hur mycket viktmagasinet hjälpte, ytterst lite kändes det som.

Hypersträck
kv x 14
kv x 14
kv x 12

Växlande hantelcurl
12,5kg x 10
12,5kg x 10
12,5kg x 9-10 (minns ej)

Sittande rodd
50kg x 10
50kg x 10
50kg x 10

Latsdrag(bred fattning)
40kg x 8
40kg x 8
40kg x 10

Kabelcurl
40kg x 12
40kg x 10
40kg x 8

Ett riktigt tungt pass, var äckligt jävla svettig när jag var klar.
Ryggen är INTE särskilt stabil i nuläget så jag kommer ha rejält ont i morgon. :cryout:

Bra jobbat! Kul att se att du kör lite högreppare vilket gör saken jobbigare, hehe.

Inte många pass kvar tills du är back on track. Keep on the good work!

Pumpitup
2006-09-05, 19:53
Bra jobbat! Kul att se att du kör lite högreppare vilket gör saken jobbigare, hehe.

Inte många pass kvar tills du är back on track. Keep on the good work!

Jo det är fan riktigt jäkla tungt att köra så många reps, syran i musklerna är nästan outhärdlig i vissa stunder. Men jag antar att det hade varit minst lika jobbigt att börja köra 4-6 reppare helt otränad, hehe.
Tack för peppen!

5/9 2006: Triceps&Axlar

Hantelpress
15kg x 10
15kg x 10
15kg x 10

Scullcrusher
30kg x 12
32,5kg x 11
32,5kg x 9

Hantellyft åt sidan
9kg x 10
9kg x 10
9kg x 10

Pushdowns
50kg x 12
50kg x 10
50kg x 10

Baksida axlar(david-maskin)
25kg x 8
20kg x 10

Tricepsövning, vet ej namnet men jag drar ett rep ovanför huvudet i en kabelmaskin.
namn på denna övning? :D
35kg x 10
35kg x 8
plus lite lätt pump

Då var första genomköraren av överkroppen genomförd, skönt!
Längtar dock tills jag får börja köra lite färre reps, hatar mjölksyreträning. :em: Men jag är medveten om att jag bör köra på med högreps ett antal träningar till för att väcka kroppen till liv efter månader i dvala. :sleep: :whipped:

Alexlindgren
2006-09-05, 21:20
Jo det är fan riktigt jäkla tungt att köra så många reps, syran i musklerna är nästan outhärdlig i vissa stunder. Men jag antar att det hade varit minst lika jobbigt att börja köra 4-6 reppare helt otränad, hehe.
Tack för peppen!

5/9 2006: Triceps&Axlar

Hantelpress
15kg x 10
15kg x 10
15kg x 10

Scullcrusher
30kg x 12
32,5kg x 11
32,5kg x 9

Hantellyft åt sidan
9kg x 10
9kg x 10
9kg x 10

Pushdowns
50kg x 12
50kg x 10
50kg x 10

Baksida axlar(david-maskin)
25kg x 8
20kg x 10

Tricepsövning, vet ej namnet men jag drar ett rep ovanför huvudet i en kabelmaskin.
namn på denna övning? :D
35kg x 10
35kg x 8
plus lite lätt pump

Då var första genomköraren av överkroppen genomförd, skönt!
Längtar dock tills jag får börja köra lite färre reps, hatar mjölksyreträning. :em: Men jag är medveten om att jag bör köra på med högreps ett antal träningar till för att väcka kroppen till liv efter månader i dvala. :sleep: :whipped:


Gött pass!

En sak jag har att "anmärka" på bara. Har du testat att köra tricepsextensions istället för scullcrusher?
Arne skrev här på forumet någongång att tricepsextensions var mer effektiv då man fick längre rörelsebana och muskeln jobbade mer. Men självklart, om du gillar scullcrusherövningen mer så ska du köra på det!

Bra pushdowns (tycker jag) då jag aldrig kört den övningen och kan tänka mig att det borde vara rätt så tungt med 50 pannor.

Bra pass! När ska du börja gå neråt i repsantalet?

Pumpitup
2006-09-05, 21:29
Gött pass!

En sak jag har att "anmärka" på bara. Har du testat att köra tricepsextensions istället för scullcrusher?
Arne skrev här på forumet någongång att tricepsextensions var mer effektiv då man fick längre rörelsebana och muskeln jobbade mer. Men självklart, om du gillar scullcrusherövningen mer så ska du köra på det!

Bra pushdowns (tycker jag) då jag aldrig kört den övningen och kan tänka mig att det borde vara rätt så tungt med 50 pannor.

Bra pass! När ska du börja gå neråt i repsantalet?

Tackar! :)
Vad är tricepsextension för övning? har du någon bild på den?
Borde nästan titta mer på den om så är fallet...
Jaa det är rätt tungt faktiskt men ska jag vara helt ärlig vet jag ej om det var 40-45-50 kg, haha. har bara för mig att jag höjde 10kg på han som körde innan o han hade 40 tror jag :)
Repssänkning kommer att ske inom 2 veckor, det är spikat. Så fort jag känner att träningsvärken minskar efter passen så är jag redo :)

Alexlindgren
2006-09-06, 16:48
För er andra som läste så kan jag berätta att vi pratade på msn och kom fram till att pumpitup bara hade felformulerat sig, han kör tricepsextensions och inte scullcrushers, om ni nu är intresserade, haha :cool:

Pumpitup
2006-09-06, 17:26
För er andra som läste så kan jag berätta att vi pratade på msn och kom fram till att pumpitup bara hade felformulerat sig, han kör tricepsextensions och inte scullcrushers, om ni nu är intresserade, haha :cool:

Tack för att du delar med dig av dina visa ord ;)

Alexlindgren
2006-09-06, 21:41
Hahaha *rolleyes*. Vise Alex delar med sig :D

shadowfire
2006-09-06, 22:05
oi, intressanta vikter och återhämtning... hoppas det går vägen o att du kommer på banan igen snabbt! Good luck! :thumbup:

Pumpitup
2006-09-06, 22:11
oi, intressanta vikter och återhämtning... hoppas det går vägen o att du kommer på banan igen snabbt! Good luck! :thumbup:

Tackar så mycket Shadowfire!
Första gången jag delar ord med dig här inne va?

Eller förresten, jag har faktiskt smygläst din journal och händelsen med den söta tjejen i sovsäcken ;)

shadowfire
2006-09-06, 22:16
Tackar så mycket Shadowfire!
Första gången jag delar ord med dig här inne va?

Eller förresten, jag har faktiskt smygläst din journal och händelsen med den söta tjejen i sovsäcken ;)
Jo det är första gången vi snackas vid...

Hahah, jasså, ja vafan, allt som räknas som fettförbränning ska man ta tillvara på! ... haha.. hon kommer för den delen på besök om några veckor, så nu gäller det o inte dra på sig några skador innan dess bara.. :Virro

Pumpitup
2006-09-06, 22:20
Jo det är första gången vi snackas vid...

Hahah, jasså, ja vafan, allt som räknas som fettförbränning ska man ta tillvara på! ... haha.. hon kommer för den delen på besök om några veckor, så nu gäller det o inte dra på sig några skador innan dess bara.. :Virro

tänkte väl det, du får hålla ett öga på mig så jag sköter min träning som jag bör :)

Haha se där, låter väldigt väldigt spännande! :thumbup:
Men låt bli att vara övertänd bara, snälla..*rolleyes*

Pumpitup
2006-09-07, 08:33
Det fick bli ett härligt morgonpass idag.

Bröst&Mage 7/9

Bänkpress
55kg x 8
55kg x 8
55kg x 8 :thumbup:

Benlyft
max(ca 7-12) x 3

Lutande hantelpressar
22,5kg x 8
22,5kg x 7
22,5kg x 7

Magmaskin
4 set x max

Dips
kv x 15
kv x 7

Fan vad trött jag var på sista dips-settet, trodde inte att jag skulle orka ta mig upp ens till startposition :)
Skönt att ökningen i bänk gick bra, inte varje dag man ökar 5kg bara sådär, hehe.

Snake
2006-09-07, 10:17
Tränar du @ STIL eller?

Alexlindgren
2006-09-07, 16:05
Det fick bli ett härligt morgonpass idag.

Bröst&Mage 7/9

Bänkpress
55kg x 8
55kg x 8
55kg x 8 :thumbup:

Benlyft
max(ca 7-12) x 3

Lutande hantelpressar
22,5kg x 8
22,5kg x 7
22,5kg x 7

Magmaskin
4 set x max

Dips
kv x 15
kv x 7

Fan vad trött jag var på sista dips-settet, trodde inte att jag skulle orka ta mig upp ens till startposition :)
Skönt att ökningen i bänk gick bra, inte varje dag man ökar 5kg bara sådär, hehe.

Bra bänk! Och bra dips också :)

Nu börjar du ju komma igång!

Pumpitup
2006-09-07, 16:45
Tränar du @ STIL eller?

Jajjemänsan!

Gör du också det?

Pumpitup
2006-09-07, 16:47
Bra bänk! Och bra dips också :)

Nu börjar du ju komma igång!

Tackar! :D
Det gick faktiskt riktigt bra idag om man jämför hur med det första passet. Hoppas att formen fortsätter att peka uppåt i allt annat också så ska man nog kunna öka en del framöver.

Pumpitup
2006-09-07, 17:08
Fick för övrigt min beställning av 34st bars idag! :)
Perfekt att ha som mellanmål när man sitter och pluggar flera timmar i sträck på skolan, man klarar sig inte på enbart gratis kaffe, hehe.

Fick hem 26st Swe Bar i smakerna choklad, bananchoklad, jordgubb och mintchoklad. Utöver dessa blev det 8st Protein Bar med banansmak. :eating:

Snake
2006-09-07, 18:02
Jajjemänsan!

Gör du också det?

Stämmer bra det.

Brukar träna på eftermiddagarna vid 16-tiden ungf.

Pumpitup
2006-09-07, 20:07
Stämmer bra det.

Brukar träna på eftermiddagarna vid 16-tiden ungf.

trevligt trevligt!

På tal om tid, hur brukar det vara med folk efter 20:00?
Har tränat där mellan 17-19 tiden och då var det överfullt.
Ska försöka att köra mina pass före kl 17 och om det inte är så mycket folk även sista timmen.

Vad har du annars för åsikter om gymmet, visst är det nyinflyttat till A-hallen inför denna termin?

Snake
2006-09-07, 21:02
trevligt trevligt!

På tal om tid, hur brukar det vara med folk efter 20:00?
Har tränat där mellan 17-19 tiden och då var det överfullt.
Ska försöka att köra mina pass före kl 17 och om det inte är så mycket folk även sista timmen.

Vad har du annars för åsikter om gymmet, visst är det nyinflyttat till A-hallen inför denna termin?

Har faktiskt aldrig tränat så sent så jag vet inte, men det bör vara ganska lugnt den tiden, värst är mellan 17-19.
Gymmet duger, dom skulle haft ett till lyftarpodium och ett powerrack - det är på rak arm det jag saknar. Maskinerna, som är överflödiga, antar jag att dom köpte in för att locka fler "Svenssons" (läs: fjollor och tjejer).
Gymmet har varit där sen början på detta året, det var i den lilla lokalen där dom kör gymping och sånt förut.

Jag är där imorrn och tränar rygg vid 16-tiden om du behöver passning :)

Alexlindgren
2006-09-07, 21:30
Vad kostade barsen? :)

Pumpitup
2006-09-07, 21:41
Har faktiskt aldrig tränat så sent så jag vet inte, men det bör vara ganska lugnt den tiden, värst är mellan 17-19.
Gymmet duger, dom skulle haft ett till lyftarpodium och ett powerrack - det är på rak arm det jag saknar. Maskinerna, som är överflödiga, antar jag att dom köpte in för att locka fler "Svenssons" (läs: fjollor och tjejer).
Gymmet har varit där sen början på detta året, det var i den lilla lokalen där dom kör gymping och sånt förut.

Jag är där imorrn och tränar rygg vid 16-tiden om du behöver passning :)

Joo det håller jag med om till 100%, alldeles för mycket utav det onda.
Som tur är så brukar dessa svennson-liknande fenomen försvinna efter bara några veckor för att sedan återvända några dagar efert nyårsafton :)

Hehe ojdå, det var ganska mysigt va? ;)

Se där, inte helt oöjligt att jag är där då. Men jag har nyss startat upp igen så några tunga vikter är uteslutet för en tid framöver, blir för övrigt rygg/biceps för mig imorrn. kanske ses!

Pumpitup
2006-09-07, 21:47
Vad kostade barsen? :)

fråga inte så dumma frågor, vet inte om jag har råd egentligen *rolleyes*
men lite drygt 500kr, hoppas att jag inte käkar upp alla till helgen bara, risken är stor när polarna bunkrar upp med allt skräp :)

Pumpitup
2006-09-08, 16:08
Rygg&Biceps 8/9 2006

Chins (i en chinsmaskin)
10 reps
8 reps
7 reps

Hypersträck
kv x 15
kv x 15
kv x 15

Växlande hantelcurl
15kg x 6
15kg x 6
15kg x 6

Sittande rodd
55kg x 10
55kg x 10
55kg x 10

Latsdrag(bred fattning)
45kg x 12
45kg x 12
45kg x 12

Kabelcurl
45kg x 10
45kg x 10
45kg x 7

Gick framåt i det mesta idag igen, woho!
Nu är det bara att :eating: och :sleep: bra så går det lika bra imorrn.

Snake
2006-09-08, 16:53
Tror jag vet vem du är nu, jag kom och körde rodd efter dig idag.

Du såg snäll ut, nästa gång äter jag upp dig :kinky:

Edit: Synpunkter på ditt pass; Varför kör du inte klart ryggen helt innan du påbörjar bicepsträningen? Du tappade garanterat en del i vikt i dina roddar respektive latsdrag pga det.

Sällen
2006-09-08, 17:18
nice pass, vad är det som ska piskas imårgon då?

Pumpitup
2006-09-08, 17:36
Tror jag vet vem du är nu, jag kom och körde rodd efter dig idag.

Du såg snäll ut, nästa gång äter jag upp dig :kinky:

Edit: Synpunkter på ditt pass; Varför kör du inte klart ryggen helt innan du påbörjar bicepsträningen? Du tappade garanterat en del i vikt i dina roddar respektive latsdrag pga det.

Ohh scary, hur kan du redan vet vem jag är? :)

Men i sånna fall så vet jag vem du är också om du säger så, du körde riktigt tunga roddar såg jag ;)

Jaa det har du nog rätt i men jag tycker personligen att det är rätt skönt att få ett break mitt i passet o bara pumpa lite armar, men visst blir roddar samt lats lidande. Ska definitivt tänka på saken inför nästa pass. Frågan är dock hur det skulle vara att avsluta med 3set hantelcurl samt 3set kabelcurl direkt efter varandra?

Pumpitup
2006-09-08, 17:37
nice pass, vad är det som ska piskas imårgon då?

Triceps/Axlar, antingen imorrn eller på söndag, kom just på att jag jobbar extra imorrn...

Snake
2006-09-08, 17:42
Jaa det har du nog rätt i men jag tycker personligen att det är rätt skönt att få ett break mitt i passet o bara pumpa lite armar, men visst blir roddar samt lats lidande. Ska definitivt tänka på saken inför nästa pass. Frågan är dock hur det skulle vara att avsluta med 3set hantelcurl samt 3set kabelcurl direkt efter varandra?

Tja, det är väl som att köra ett pass bröst, där du först tränar bänkpress och sen lutande hantelpress? Jag kör alltid rak skivstångscurl som bas och avslutar sen med 1-2 lättare övningar för att kräma ur det sista.

Pumpitup
2006-09-08, 17:45
Tja, det är väl som att köra ett pass bröst, där du först tränar bänkpress och sen lutande hantelpress? Jag kör alltid rak skivstångscurl som bas och avslutar sen med 1-2 lättare övningar för att kräma ur det sista.

Ja det skulle vara ett bra alternativ, tror faktiskt att dte får bli så nästa ryggobic-pass. Bara att grisa sig igenom ryggen så man får sig sin biceps belöning på slutet :)

shadowfire
2006-09-08, 18:02
Jag hade definitivt inte kört armar mitt i allt, du tappar enormt sedan i typ latsdrag om du inte har kräm i bicepsen. Man kan vända på steken med, om du kört slut på bicepsen så får ryggen kötta desto mer i latsdraget för att du ens ska kunna rubba viktmagasinet, men jag föredrar o köra armarna sist då ryggen är mör och go. Jag kör bara lätt bicepsträning på ryggdagen och lätt tricepsträning på bröstdagen, bara för att få lite pump i armarna. Sedan har jag ett separat armpass där jag köttar tungt.

Snake
2006-09-08, 18:28
Ja det skulle vara ett bra alternativ, tror faktiskt att dte får bli så nästa ryggobic-pass. Bara att grisa sig igenom ryggen så man får sig sin biceps belöning på slutet :)

Eller så kör du inte biceps alls tillsammans med ryggen :) Jag gillar det inte alls, likaså att köra triceps med bröst t.ex.

Pumpitup
2006-09-08, 19:14
Hehe okej.
Nä alltså, att dela upp överkroppen på 4 pass är uteslutet för min del. Det blir alldeles för mycket pass per vecka och varje muskelgrupp får nästan vila för mycket :) Men känner jag att biccarna inte utvecklas i takt med övriga muskler så ska jag bryta ut dem direkt från ryggen.

Fan vad skojj det är att träna för övrigt :)

Pumpitup
2006-09-08, 20:40
Tänkte visa en jämförelse över hur min träningstrend sett ut på senare år. Bör kanske tillägga att jag spelade fotboll fram till sommaren 2005 då knäet gick ösnder för sista(?) gången.

Ingen smickrande bildserie iaf, enbart mage.

http://i30.photobucket.com/albums/c309/pumpitup2/sommarbild.jpg
Extremt lågt bf% om jag får säga det själv, tänkte aldrig på det under den tiden...

http://i30.photobucket.com/albums/c309/pumpitup2/jmfrelsemage29jan-8sep.jpg
Tog den till vänster idag, hmm vad ska man säga? skärpning!

Det blev även en hel del bilder till som jag tänkte lägga upp efter nyår som en jämförelse med bilder som är tagna då.

Pumpitup
2006-09-10, 09:22
Tog lite styrkestats idag på morgonen:

Överarm höger: 32,7cm
Överarm vänster: 32cm
Bröstkorg: 100cm
midja: 79cm

Ska bli kul att jämföra detta om några månader, hehe!

PontusWidehall
2006-09-10, 10:56
Tog lite styrkestats idag på morgonen:

Överarm höger: 32,7cm
Överarm vänster: 32cm
Bröstkorg: 100cm
midja: 79cm

Ska bli kul att jämföra detta om några månader, hehe!

Fy fan va avundssjuk jag är på din midja :P
Min är en aning bredare, fin dividering på armar och bröstkorg, är nästan lite "Action" över de måtten va ? :O

Snake
2006-09-10, 11:26
Det där är inte mycket fett som skiljer bilderna emellan. Jag hoppas du inte hakar upp dig på det för då kommer det gå ut över styrke- och muskelutvecklingen, dvs om du inte äter ordentligt med mat.

davvvan
2006-09-10, 12:06
Tog lite styrkestats idag på morgonen:

Överarm höger: 32,7cm
Överarm vänster: 32cm
Bröstkorg: 100cm
midja: 79cm

Ska bli kul att jämföra detta om några månader, hehe!

Bra stats, hur gammal, lång och hur mycket väger du? Om man får fråga :)

Pumpitup
2006-09-10, 13:01
Fy fan va avundssjuk jag är på din midja :P
Min är en aning bredare, fin dividering på armar och bröstkorg, är nästan lite "Action" över de måtten va ? :O

hehe tackar :D
Ska försöka att inte öka alltför fort i vikt nu när jag börjat träna, har en tendens att äta enormt stora måltider efter träningarna :)
Det bästa är om jag klarar av att äta lagomt mycke väldigt ofta så att jag håller en jämn förbränning.

Men du Pontus, låt inte tanken över att bli smalare förstöra din gryma inställning till att bli stor! :eating:

Pumpitup
2006-09-10, 13:06
Det där är inte mycket fett som skiljer bilderna emellan. Jag hoppas du inte hakar upp dig på det för då kommer det gå ut över styrke- och muskelutvecklingen, dvs om du inte äter ordentligt med mat.

Nej då ingen risk för tillfället iaf, det är ju inte badsäsong, hehe.
Men visst har du rätt i det du säger, såg för övrigt några bilder på mig jsälv från i somras och jag ser faktiskt väldigt tunn ut.
Så nog är jag hellre grövre med någon magruta mindre än tvärtom.

Förresten, vad brukar du inhandla för basvaror till kylskåpet?
Jag har svårt för att hitta något bra mellanmål att ta då och då, har blivit lite less på makrill i tomatsås med grovt "finskt" bröd.

Pumpitup
2006-09-10, 13:28
Bra stats, hur gammal, lång och hur mycket väger du? Om man får fråga

Hehe, tycker du verkligen det? :D
Jag är iaf 20 år gammal, 176 centimeter kort och 68 kg lätt.
Mycket mer än 70kg vill jag för den delen inte väga, det tar trots allt många år av träning att lägga på sig kvalitativ muskelmassa.

Så till dagens träningspass:

10/9 2006: Axlar&Triceps

Sittande hantelpress:
10kg x 14
20kg x 6
20kg x 6
20kg x 7

Tricepsextensions:
27,5kg x 6
32,5kg x 10
32,5kg x 10
32,5kg x 10

Hantellyft åt sidan:
10kg x 4
9kg x 10
9kg x 10
9kg x 10
(10kg var lite för tungt ännu)

Pushdowns:
55kg x 13
60kg x 10
60kg x 11

Bakre axlar i maskin:
lite vikt, 2 set, 10-12 reps.

Rep över över huvud i kabelmaskin(triceps) :)
44kg x 7
41kg x 8
41kg x 6

Ett härligt pass, bra tryck i musklerna!

Btw, imorgon är det den elfte semptember, fy fan vilket hat jag känner när jag tänker på den dagen. Det är en dag vi aldrig kommer att glömma...

shadowfire
2006-09-10, 14:21
Säger bara en sak, kvarg! Bästa mellanmålet.
Ta en bunke o släng ner 3-4 kesella light i, släng i frysta bär (tinade) o lite sötningsmedel.. havregryn fungerar också fint o då med lite kanel till i sörjan... vispa/rör upp det till en sörja och vips så har du mellanmål för några dagar. :hbang:

shadowfire
2006-09-10, 14:22
Bra tryck i dina triceps med, mkt bra pushdown o bra repdrag.. :thumbup:

Pumpitup
2006-09-10, 15:41
Säger bara en sak, kvarg! Bästa mellanmålet.
Ta en bunke o släng ner 3-4 kesella light i, släng i frysta bär (tinade) o lite sötningsmedel.. havregryn fungerar också fint o då med lite kanel till i sörjan... vispa/rör upp det till en sörja och vips så har du mellanmål för några dagar. :hbang:


Bra tryck i dina triceps med, mkt bra pushdown o bra repdrag..:thumbup:


Det låter som ett mycket bra alternativ! Men vart får jag tag på kvarg, har hört att dte finns på ett ställe som heter lidl men något sådant finns icke i Luleå.

Tackar så mkt! Tricepsövningarna gick faktiskt sjukt bra idag, vet inte varför med det kan bero på att jag har rätt bra grundstyrka i dem. Har nämligen gått på kryckor i 7-8 månader de senaste 2,5 åren...

Alexlindgren
2006-09-10, 15:52
Det låter som ett mycket bra alternativ! Men vart får jag tag på kvarg, har hört att dte finns på ett ställe som heter lidl men något sådant finns icke i Luleå.

Tackar så mkt! Tricepsövningarna gick faktiskt sjukt bra idag, vet inte varför med det kan bero på att jag har rätt bra grundstyrka i dem. Har nämligen gått på kryckor i 7-8 månader de senaste 2,5 åren...

Bra pass, bra jobbat! :) Håller med om att du har bra styrka i triccarna.

Kvarg finns att köpa på vanliga butiker också, men då heter det "Kesella" antingen 10, eller 1% fett. Samma sak som på lidl fast det är dyrare.

Snake
2006-09-10, 15:57
Förresten, vad brukar du inhandla för basvaror till kylskåpet?
Jag har svårt för att hitta något bra mellanmål att ta då och då, har blivit lite less på makrill i tomatsås med grovt "finskt" bröd.

Eftersom jag mest sitter hemma och möglar brukar jag slänga ihop mjölk+banan+vassle+fiberberikade havregryn i en mixer, perfekt mellanmål. Men det är ju lite svårt om man är på skolan ;)

Pumpitup
2006-09-10, 17:54
Bra pass, bra jobbat! :) Håller med om att du har bra styrka i triccarna.

Kvarg finns att köpa på vanliga butiker också, men då heter det "Kesella" antingen 10, eller 1% fett. Samma sak som på lidl fast det är dyrare.

Tack så mycket Alex!

Jaha, då vet till och med jag vad det är. Trodde det var någon slags mirakelprodukt :)

Snake:

Haha okej. Men mögelost är nog ändå ingen grej för mig...

Pumpitup
2006-09-12, 08:18
Bröst&Mage 12/9

Bänkpress
57,5kg x 8
57,5kg x 8
57,5kg x 8

Magmaskin
max x 3

Lutande hantelpressar
22,5kg x 8
22,5kg x 8
22,5kg x 8

Situps på pilatesboll
max x 3

Dips
kv x 15
kv x 12

Avslutade sedan med ett superset i 2 olika magmaskiner :D

Analys av passet: Kan inte annat än att vara nöjd, det har gått stabilt framåt ända sedan första passet och som jämförelse så kan vi ta att jag började med att precis klara 10'or på 50kg medans målet med nästa pass är att bräcka 8orna på 60kg...Men jag ska inte skynda för snabbt, det är lätt att man fastnar på en och samma vikt ett bra tag framöver.
Körde även idag ett morgonpass, tycker det fungerar skitbra. :thumbup:

davvvan
2006-09-12, 11:40
Bra hantelpressar! Jag gillar dipsen med :) Och stort med morgonpass, de skulle jag aldrig palla...

Pumpitup
2006-09-12, 15:52
Bra hantelpressar! Jag gillar dipsen med :) Och stort med morgonpass, de skulle jag aldrig palla...

Tack davvvan! Ska nog testa 25kg's hantlarna nästan gång.

Tycker inte att det är några problem alls, ställde klockan på 7 och mysstartade med kaffe och morgonentidningen. När klockan sedan närmade sig 8 så var det bara att dra i sig lite protein och bege sig, svårare än så är det inte :)

Sällen
2006-09-12, 16:25
bänken är på väg tillbaka :)
tungt med så många reps i dips

Pumpitup
2006-09-12, 16:30
bänken är på väg tillbaka :)
tungt med så många reps i dips

Jajjemän, hoppas det fortsätter att flyta på så här, då är det 100kg lagom till jul :D
Den dagen jag orkar 20 x 2 i dips är det viktbälte som gäller.

Snake
2006-09-12, 16:42
Jajjemän, hoppas det fortsätter att flyta på så här, då är det 100kg lagom till jul :D
Den dagen jag orkar 20 x 2 i dips är det viktbälte som gäller.

Fel. Viktbältet tar du på dig nästa gång! *slap*

Pumpitup
2006-09-12, 17:27
Fel. Viktbältet tar du på dig nästa gång! *slap*

Okey då :em:

Har stil ett bälte att låna?
Vilken vikt ska man hänga på till att börja med?

Snake
2006-09-12, 17:45
Okey då :em:

Har stil ett bälte att låna?
Vilken vikt ska man hänga på till att börja med?

Tror inte det, du får ta nått snöre istället. Prova med 5-10 kilo.

arnold2k5
2006-09-12, 18:24
ser bra ut. .fortsätt så här!
kommer följa tråden med stort intresse.. du e klart starkare än mig.. men innan sommaren ska jag va förbi dig ;)

Pumpitup
2006-09-12, 19:21
Tror inte det, du får ta nått snöre istället. Prova med 5-10 kilo.

Hardcore :hbang:

arnold2k5:

Då får du för f*n ta och sätta fart pöjjk! hehe

Pumpitup
2006-09-13, 09:09
Rygg&Biceps 13/9 2006

Chins (i en chinsmaskin)
10 reps
10 reps

Chins
kv x 2 :cryout:

Usch vad dåligt, får allt kötta på mer i latsdragen och chinsmaskinen innan jag testar vanliga chins igen....

Hypersträck
kv+5kg x 15
kv+5kg x 12
kv+5kg x 11

Sittande rodd
60kg x 8
60kg x 8
60kg x 8

Latsdrag
50kg x 12
50kg x 12
50kg x 12

Växlande hantelcurl
15kg x 7
15kg x 7
15kg x 7

Kabelcurl
45kg x 12
45kg x 9
35kg x 16 (pump)

Även idag blev det ett morgonpass, gött gött :)
Testade för övrigt snake's förslag att lägga båda bicepsövningarna i slutet efter allt ryggköttande idag.
Och summa summarum så kan jag bara säga att det fungerade alldeles utmärkt, kändes som att armarna skulle brista vilken sekund som helst, riktigt skön känsla, hehe.
Tack snake! :thumbup:

petersson
2006-09-13, 09:44
Hej! Hur många chins gör du om du inte tröttat ut dig i chinsmaskinen innan?

Pumpitup
2006-09-13, 10:15
Hej! Hur många chins gör du om du inte tröttat ut dig i chinsmaskinen innan?

Hej petersson!
Jag vet faktiskt inte, ska nog kanske börja med att testa mitt max nästa gång.
Men jag skulle tro att jag ligger på 4-5 kanske, på sin höjd. :(

petersson
2006-09-13, 11:03
Hej petersson!
Jag vet faktiskt inte, ska nog kanske börja med att testa mitt max nästa gång.
Men jag skulle tro att jag ligger på 4-5 kanske, på sin höjd. :(

Om du klarar fyra-fem så är det ju bara att köra på med dom som förstaövning tycker jag.

shadowfire
2006-09-13, 11:27
Om du klarar fyra-fem så är det ju bara att köra på med dom som förstaövning tycker jag.
ja eller så lägga det på hyllan ett tag och kötta mera latsdrag i någon månad och sedan ge sig på det på allvar... så gör jag iaf, tycker det är för mkt bök att ge mig på chins för o bara köra "halva sets/reps", även om det är tungt. Då spar jag hellre krutet till latsdraget och kör så blodet sprutar där istället.

Snake
2006-09-13, 11:38
Hej petersson!
Jag vet faktiskt inte, ska nog kanske börja med att testa mitt max nästa gång.
Men jag skulle tro att jag ligger på 4-5 kanske, på sin höjd. :(

Man blir bra på det man tränar - vill du öka i chins, så tränar du chins.
Låt säga att du nästa veckan klarar 5, 5, 4, 3, så klarar du kanske veckan efter 5,5,5,4. Sen fortsätter du så. Att träna progresivt är ett måste.

Pumpitup
2006-09-13, 11:42
petersson/shadowfire/Snake:

Målet är såklart att orka köra chins 3 x max så småningom men just nu finns det inte en chans i världen att jag orkar det.
Hittills har jag inriktat mig på chinsmaskin med lite hjälpvikt som man kan lägga på, den känns som ett bra alternativ tills jag byggt upp lite styrka i latsmuskulaturen.
Ska försöka mig på att fortsättningsvis köra 1 set chins som start på varje ryggpass men känner jag att jag inte ens orkar 4-5 st så fortsätter jag gnata på i chinsmaskinen. Givetvis också latsdragen men dessa kommer alltid finnas med som bas i mina ryggpass.

Har ni några andra frågor eller kritik så framför dem gärna.

shadowfire
2006-09-13, 11:42
Man blir bra på det man tränar - vill du öka i chins, så tränar du chins.
Låt säga att du nästa veckan klarar 5, 5, 4, 3, så klarar du kanske veckan efter 5,5,5,4. Sen fortsätter du så. Att träna progresivt är ett måste.
Mjo men det ska vara roligt också :)
Själv tycker jag det är aptrist då jag gör 4,1 sen tar jag mig inte ens upp för stången mer. Känns otroligt fånigt o gå dit o knappt göra något o slänga bort 5 minuter av träningen på det.
Istället köttar jag på med latsdrag av alla dess former så att jag ska kunna göra just 5,5,5,4 eller något i chins så småningom och få ett bättre utgångsläge i den övningen.

Pumpitup
2006-09-13, 15:48
Mjo men det ska vara roligt också :)
Själv tycker jag det är aptrist då jag gör 4,1 sen tar jag mig inte ens upp för stången mer. Känns otroligt fånigt o gå dit o knappt göra något o slänga bort 5 minuter av träningen på det.
Istället köttar jag på med latsdrag av alla dess former så att jag ska kunna göra just 5,5,5,4 eller något i chins så småningom och få ett bättre utgångsläge i den övningen.

Låter som ett betydligt roligare upplägg i mina öron...
Men jag ska nog ta och grisa igenom 1 set chins varje pass iaf, då får man en liten fingervisning på åt vilket håll träningen går.


Är för övrigt nyss hemkommen från en timmes innebandy, enormt jobbigt men skojj! perfekt cardio :hbang:

petersson
2006-09-13, 16:26
Låter som ett betydligt roligare upplägg i mina öron...
Men jag ska nog ta och grisa igenom 1 set chins varje pass iaf, då får man en liten fingervisning på åt vilket håll träningen går.


Är för övrigt nyss hemkommen från en timmes innebandy, enormt jobbigt men skojj! perfekt cardio :hbang:

mm jag tycker verkligen du ska börja passet med lite chins som sagt! :thumbup:

davvvan
2006-09-13, 21:36
Cardio...Äh vafan. Vinter och bulk ftw ;)

Pumpitup
2006-09-13, 21:43
Cardio...Äh vafan. Vinter och bulk ftw ;)

Sant! men jag blev så less på att plugga så då passade jag på att åka och lira lite :em:

Pumpitup
2006-09-14, 06:38
Blir inget morgonpass idag, axlar och triceps ska få sin pisk senare i eftermiddag hade jag tänkt. Laddad som tusan redan nu! :hbang: :D

shadowfire
2006-09-14, 09:56
hur ser ditt träningsupplägg ut?

shadowfire
2006-09-14, 09:57
Cardio...Äh vafan. Vinter och bulk ftw ;)
cardio hjälper ju till i styrketräningen med, det är inte alls dumt med åtminstone ett cardiopass i veckan :)

Pumpitup
2006-09-14, 16:31
hur ser ditt träningsupplägg ut?

Jag kör en 3-split av över kroppen.
Benen får sin träning av lite rehabgym samt lite konditon, allt detta p.g.a 2st knäoperationer som jag gått igenom.
Skadan uppkom för övrigt under min "korta" fotbollskarriär.

Pass 1: Bröst&Mage
Bänkpress 3set
Magmaskin 3set
Lutande h-press 3set
Crunches/benlyft 3set
Dips 2-3set
2set avslutande mage, varierande övn.

Pass 2: Rygg&Biceps
Chins 1set
Chinsmaskin 2set
Hypersträck 3set
Sitt. rodd 3set
Latsdrag 3set
Väx. h-curl 3set
Kabelcurl 3set

Pass 3:
Axelpress 3set
Tricepsextensions 3set
Hantellyft åt sidan 3set
Pushdowns 3set
Baksida axlar(maskin) 2-3set
Repdrag ö. huvudet 3set

Till en början försöker jag ligga på cirka 8-10reps i varje övn men allt eftersom så kommer jag sträva efter 4-7reps.

Hittills har det funkat bra men det kommer säkerligen ske ändringar med tiden. Ska iaf försöka hålla i detta schema 2-3 månader.

Ska för övrigt iväg nu och förhoppningsvis öka ännu mera i övningarna! :)

Pumpitup
2006-09-14, 18:16
14/9 2006: Axlar&Triceps

Sittande hantelpress:
6kg x 20
10kg x 12
20kg x 8
20kg x 7
20kg x 7

Tricepsextensions:
17,5kg x 10
35kg x 10
35kg x 10
35kg x 9

Hantellyft åt sidan:
9kg x 14
9kg x 13
9kg x 12


Pushdowns:
65kg x 13
65kg x 10
65kg x 8

Hantelshrugs
20kg x 11
20kg x 11
20kg x 10
Båda "baksida axlar" maskinerna var upptagna så jag körde lite shrugs som omväxling.

Repdrag öv. huvud
40kg x 10
40kg x 8
30kg x 16
plus lite avslutande pump på 20-25kg.

Är riktigt jäkla nöjd över detta pass, triceps har hittills svarat oerhört bra på träningen.
Har nu dessutom kört igenom 3-splitten tre varv sedan jag började, jämför jag vikter/reps från pass till pass så kan jag se oerhörda skillnader redan nu, detta kan bli kul gott folk! *flex* :D

petersson
2006-09-14, 18:18
Riktigt fina hantelpressar och triceps extension! :thumbup:

Alexlindgren
2006-09-14, 18:27
OMG!

Fan va ku o se, nu har du kommit igång. Riktiga ökningar i tricepsövningarna sen första passet.

Good job, forsätt såhär! (kan bli svårt att öka i samma tempo dock, haha :))

shadowfire
2006-09-14, 18:29
Jäklars, starka pushdowns där och bra axelpressar!

Pumpitup
2006-09-14, 18:33
Riktigt fina hantelpressar och triceps extension! :thumbup:

Tackar så mycket, känns hur kul som helst att kroppen svarar på tärningen redan från början. Måste vara ett tecken på att jag äter hyffsat bra iaf =)

OMG!

Fan va ku o se, nu har du kommit igång. Riktiga ökningar i tricepsövningarna sen första passet.

Good job, forsätt såhär! (kan bli svårt att öka i samma tempo dock, haha )

Jajjemänsan nu får du allt passa dig! :whipped: :D
Nä men som sagt, det har gått riktigt bra i bröjan men snart börjar väl harvandet när man är glad för varje reps man ökar :)

Tack för att ni peppar mig allihopa! (inkl. shadowfire :))

Snake
2006-09-14, 18:48
Bra tryck i triceps. Du kör väl hela vägen runt huvudet hoppas jag, annars kommer Arne och luggar dig :D (i triceps ext.)

Pumpitup
2006-09-14, 18:53
Bra tryck i triceps. Du kör väl hela vägen runt huvudet hoppas jag, annars kommer Arne och luggar dig :D (i triceps ext.)

Givetvis! förösker att få till en så lång rörelsebana som möjligt.
Däremot så har jag problem med att stången börjar glida ur nyporna :D

Snake
2006-09-14, 18:55
Givetvis! förösker att få till en så lång rörelsebana som möjligt.
Däremot så har jag problem med att stången börjar glida ur nyporna :D

Hmmzzz hur lyckas du med det? Det problemet har jag aldrig stött på.

Pumpitup
2006-09-14, 19:00
Hmmzzz hur lyckas du med det? Det problemet har jag aldrig stött på.

måste börja med absolut torr på handflatorna :em:

petersson
2006-09-14, 19:02
Kör du med curlstång eller vanlig skivstång?

Snake
2006-09-14, 19:02
måste börja med absolut torr på handflatorna :em:

Magnesiumoxid kanske kan vara något? Det finns att köpa ute på Mjölkudden (tror jag det heter :) )

Pumpitup
2006-09-14, 19:42
Kör du med curlstång eller vanlig skivstång?

Curlstång såklart, det känns mer naturligt än rak stång.


Magnesiumoxid kanske kan vara något? Det finns att köpa ute på Mjölkudden (tror jag det heter :) )

Jaa det kan kanske bli aktuellt men förhoppningsvis slipper jag börja gorma med sådant :)

Snake
2006-09-14, 19:50
Curlstång såklart, det känns mer naturligt än rak stång.

Enklare att komma runt huvudet med en rak stång.



Jaa det kan kanske bli aktuellt men förhoppningsvis slipper jag börja gorma med sådant :)

Det är inget gorm! När du ska börja köra marklyft, för det ska du väl (?), så är det väldigt bra att ha så slipper man jävlas med dragremmar.

arnold2k5
2006-09-14, 21:44
härligt pass. . ser riktigt fint ut!

Pumpitup
2006-09-14, 21:54
Enklare att komma runt huvudet med en rak stång.

Har aldrig tänkt på det men det stämmer säkert.
Tycker som sagt att det känns mest naturligt att utföra övningen med curlstången, främst för handlederna..


Det är inget gorm! När du ska börja köra marklyft, för det ska du väl (?), så är det väldigt bra att ha så slipper man jävlas med dragremmar.

Jaa det hade jag absolut tänkt, men det ligger nog minst en månad framåt i tiden, vill mjukstarta ryggen först.
Är även lite osäker på hur mitt vänsta knä tål den höga belastningen.
Inte är det väl något fel på dragremmar? =)
Ska iaf köra med omvänd fattning till en början när det väl sätter igäng, dragremmar kommer väl krävas när man passerat 100-strecket.(?)

Pumpitup
2006-09-14, 21:55
härligt pass. . ser riktigt fint ut!

Tackar arne! :)

davvvan
2006-09-14, 22:02
cardio hjälper ju till i styrketräningen med, det är inte alls dumt med åtminstone ett cardiopass i veckan :)

Sant, men de får inte bli för mycket cardio för då tappar man hela konceptet med bulken. För lite kondition har väl alla ;)

Pumpitup
2006-09-14, 22:06
Sant, men de får inte bli för mycket cardio för då tappar man hela konceptet med bulken. För lite kondition har väl alla ;)

Hehe, massa is the shiit! :hbang:

Snake
2006-09-14, 23:08
Jaa det hade jag absolut tänkt, men det ligger nog minst en månad framåt i tiden, vill mjukstarta ryggen först.
Är även lite osäker på hur mitt vänsta knä tål den höga belastningen.
Inte är det väl något fel på dragremmar? =)
Ska iaf köra med omvänd fattning till en början när det väl sätter igäng, dragremmar kommer väl krävas när man passerat 100-strecket.(?)

Räcker med magnesium och mixat grepp, om man inte har babyhänder dvs :)

Vad är det för fel på knät?

shadowfire
2006-09-14, 23:18
Räcker med magnesium och mixat grepp, om man inte har babyhänder dvs :)

Vad är det för fel på knät?
håller inte med, iofs har jag inte provat magnesium, men mitt klena grepp gör att jag får inte ut lika mkt av ryggträningen som jag borde kunna få... så remmar är beställda nu, blir det till latsdrag med V-handtag och till Marklyft främst. ... edit: iofs har jag babyhänder som du så fint kallade det ;)

Pumpitup
2006-09-15, 06:51
Räcker med magnesium och mixat grepp, om man inte har babyhänder dvs :)

Vad är det för fel på knät?

Men fan då sprack den visionen direkt, har riktiga pianofingrar :)

Har krossat den inre menisken 2 ggr så nu är den borttagen och lite brosk dessutom. Menisken fungerar som en stötdämpare i knät och utan den så är det lätt hänt att det blir ben mot ben inne i knät=mycket dåligt.

Pumpitup
2006-09-15, 06:53
håller inte med, iofs har jag inte provat magnesium, men mitt klena grepp gör att jag får inte ut lika mkt av ryggträningen som jag borde kunna få... så remmar är beställda nu, blir det till latsdrag med V-handtag och till Marklyft främst. ... edit: iofs har jag babyhänder som du så fint kallade det ;)

Då är vi två ;)

Men det lär som sagt ta minst en månad innan det blir aktuellt med marklyft.

Snake
2006-09-15, 10:30
håller inte med, iofs har jag inte provat magnesium, men mitt klena grepp gör att jag får inte ut lika mkt av ryggträningen som jag borde kunna få... så remmar är beställda nu, blir det till latsdrag med V-handtag och till Marklyft främst. ... edit: iofs har jag babyhänder som du så fint kallade det ;)

Utan magnesium så håller mitt grepp för arbetsset på kanske 140 kilo, med magnesium så har jag fortf. inte tappat greppet på upp till 190 kilo (vilket var ett maxlyft jag gjorde för några månader sen). Så för mig gör det enormt mycket skillnad. Prova magnesium innan du provar remmar säger jag...


Pumpherup: Lät inte bra det där, jag har varit hyffsat skonad från värre skador som tur är. Du får prova dig fram och se om det håller. Vad du kan göra är att PMa Börje H när det börjar dra ihop sig och du är sugen att prova. Han är väldigt duktig på sånt där (han är sjukgymnast om jag inte minns helt fel).

shadowfire
2006-09-15, 12:40
Utan magnesium så håller mitt grepp för arbetsset på kanske 140 kilo, med magnesium så har jag fortf. inte tappat greppet på upp till 190 kilo (vilket var ett maxlyft jag gjorde för några månader sen). Så för mig gör det enormt mycket skillnad. Prova magnesium innan du provar remmar säger jag...
Ska definitivt testa det.. du vet ingen webbshopp som säljer det? har nämligen ingen butik här nere som har det.

Snake
2006-09-15, 14:44
Ska definitivt testa det.. du vet ingen webbshopp som säljer det? har nämligen ingen butik här nere som har det.

Sök på magnesiumoxid på google bara, dom är ju lite hårda på att länka till andra webshopar här.

Pumpitup
2006-09-15, 16:23
Utan magnesium så håller mitt grepp för arbetsset på kanske 140 kilo, med magnesium så har jag fortf. inte tappat greppet på upp till 190 kilo (vilket var ett maxlyft jag gjorde för några månader sen). Så för mig gör det enormt mycket skillnad. Prova magnesium innan du provar remmar säger jag...


Pumpherup: Lät inte bra det där, jag har varit hyffsat skonad från värre skador som tur är. Du får prova dig fram och se om det håller. Vad du kan göra är att PMa Börje H när det börjar dra ihop sig och du är sugen att prova. Han är väldigt duktig på sånt där (han är sjukgymnast om jag inte minns helt fel).

Jag är inte sämre än att jag kan vända kappan efter vinden =)
Vad kostar detta mirakelpulver? måste man ändå använda sig av omvänt grepp eller orkar man t.o.m greppa stången "normalt" med magnesium?

Jo skador är ett riktigt helvete. Efter min första knäoperation där läkaren sydde ihop menisken så tränade jag rehab i 6-8 månader.
Började sedan med fotbollen igen och jag tog det verkligen lugnt från början, tränade lätt med jämngamla killar i juniorlaget i drygt en månad.
Efter den månaden kändes allt på topp och jag tog plats i klubbens a-lag men det dröjde inte mer än 2(!) träningar innan menisken krossades igen! Och nu hade jag inte sån tur(?) som första gången där menisken gick i två delar utan nu var det en jäkla massa lösa delar vilket resulterade i: "Du kan aldrig mer spela fotboll igen".
Efter den domen så har jag inte haft lika stor motivation att komma tillbaka till full styrka i knät eftersom att jag inte haft något "mål" att sträva emot. Ska dock vara tacksam till att jag kan vara med i många sporter ändå men nu på motionsnivå. Tar det numera väldigt försiktigt för skulle något hända så är det morsning och good bye för korsband/ledband...
Oj vad sentimental jag blev nu, har ni några frågor om knät så fråga på =)

Tackar för tipset om Börje H, ska absolut ta kontakt med honom om ett tag, han kan säkert vara till stor nytta. ;)

Snake
2006-09-15, 16:26
Det kostar inte alls mycket, och det räcker lääääänge. Om du orkar eller inte orkar med "vanligt" grepp kan ingen utom du själv svara på, bara att prova och se.

Jag antar att du inte tränar ben alls nu då? Kanske dags att ta itu med det också. Benpress sägs vara skonsamt mot dom som har skadat knät. Du vill väl inte se ut som en stork? ;)

Pumpitup
2006-09-15, 16:37
Det kostar inte alls mycket, och det räcker lääääänge. Om du orkar eller inte orkar med "vanligt" grepp kan ingen utom du själv svara på, bara att prova och se.

Jag antar att du inte tränar ben alls nu då? Kanske dags att ta itu med det också. Benpress sägs vara skonsamt mot dom som har skadat knät. Du vill väl inte se ut som en stork? ;)

Nä det är sant, alla är vi olika :Virro
Haha nä, har redan så tjock benstomme. :D
Känns så jävla svårt att motviera sig att börja nöta ben igen när man har kört 3 pass ben i veckan i en jäkla massa månader, iofs så var det väl en ganska annorlunda träning jämfört med rent byggande men jag är verkligen ingen fantast av benträning.
Tränade mycket benböj och andra ben/spänstövningar förut med fotbollen och jag har för mig att jag maxade 135-140kg i böj på den sista maxningen. Men i dagsläget skulle nog inte hälften vara att leka med...=)

Snake
2006-09-15, 16:49
Nä det är sant, alla är vi olika :Virro
Haha nä, har redan så tjock benstomme. :D
Känns så jävla svårt att motviera sig att börja nöta ben igen när man har kört 3 pass ben i veckan i en jäkla massa månader, iofs så var det väl en ganska annorlunda träning jämfört med rent byggande men jag är verkligen ingen fantast av benträning.
Tränade mycket benböj och andra ben/spänstövningar förut med fotbollen och jag har för mig att jag maxade 135-140kg i böj på den sista maxningen. Men i dagsläget skulle nog inte hälften vara att leka med...=)

Tro mig, det finns bara fördelar med att träna benen. Om du blir långvarig i styrketräningens värld, för det blir du väl (?), så kommer du en dag ångra dig att du inte tränade benen i början. *host* storken *host* ;)

shadowfire
2006-09-15, 16:51
ffs hittar ju fan bara massa labbrapporter på magnesium... *grr27* *grr27*

Pumpitup
2006-09-15, 17:11
Tro mig, det finns bara fördelar med att träna benen. Om du blir långvarig i styrketräningens värld, för det blir du väl (?), så kommer du en dag ångra dig att du inte tränade benen i början. *host* storken *host* ;)

Absolut, är i grunden ett jävla träningsmongo så mig slipper ni inte i första taget! :)
Sakta i backarna snejki, var sak har sin tid, marklyft står näst på tur medans benen får vänta på sin tur :)

Snake
2006-09-15, 17:16
Absolut, är i grunden ett jävla träningsmongo så mig slipper ni inte i första taget! :)
Sakta i backarna snejki, var sak har sin tid, marklyft står näst på tur medans benen får vänta på sin tur :)

Ärligt talat så tror jag det är bättre att börja från andra hållet och kolla så knät verkligen håller. Det blir ett rätt högt tryck på knät i starten på marklyftet. Men du gör som du vill, PMa Börje nu :)

Shadowfire Magnesiumoxid, inte magnesium. Slänger du magnesium på händerna så blir du olycklig, det kan jag garantera dig :cool:

Pumpitup
2006-09-15, 17:23
Ta det lilla lugna nu va, jag som är så nöjd med mitt nuvarande schema ;)
Måste fundera länge och noga innan jag bestämmer mig för ett nytt schema, det måste vara perfekt avvägt så att ingen muskelgrupp blir lidande.

shadowfire
2006-09-15, 18:06
Ta det lilla lugna nu va, jag som är så nöjd med mitt nuvarande schema ;)
Måste fundera länge och noga innan jag bestämmer mig för ett nytt schema, det måste vara perfekt avvägt så att ingen muskelgrupp blir lidande.
Variation FTW! :hbang:
Kör på med ditt schema i ett par månader, sedan utvärderar du o lägger om hela skiten, letar upp nya övningar osv. Dels får du en motivationsboost, dels chockar du musklerna genom o ställa om till lite högrep kanske eller köra nya övningar som ger andra rörelser o annan kontakt... inget schema ska vara för evigt.. :)

Pumpitup
2006-09-15, 18:30
Variation FTW! :hbang:
Kör på med ditt schema i ett par månader, sedan utvärderar du o lägger om hela skiten, letar upp nya övningar osv. Dels får du en motivationsboost, dels chockar du musklerna genom o ställa om till lite högrep kanske eller köra nya övningar som ger andra rörelser o annan kontakt... inget schema ska vara för evigt.. :)

Exakt, då vet du vem jag kommer fråga när det blir dags för schemabyte ;)

davvvan
2006-09-16, 10:53
+1

Pumpitup
2006-09-16, 15:22
Bröst&Mage 16/9

Bänkpress
60kg x 8
60kg x 8
60kg x 8

Magmaskin
50kg x max, 3 set.

Lutande hantelpressar
25kg x 6
25kg x 5
25kg x 5

Situps på pilatesboll
max x 3

Dips
kv+5kg x 13
kv+5kg x 10¨
kv x ??

Magmaskin
max x 2set

Avslutade med 3 snabba handledsset.

Kan bara konstatera att formen går fortsatt framåt, hittills har jag inte haft en enda motgång i bänkpressen coh så här bra hade jag aldrig trott att det skulle gå.

Tror för övrigt att jag kan ha sett snake tärna idag men jag är fan osäker....?

Snake
2006-09-16, 15:24
Tror för övrigt att jag kan ha sett snake tärna idag men jag är fan osäker....?

Hah, jo det var nog jag och jag var lika osäker på om du var du ;) Men nu vet jag till nästa gång.

Bra dips efter att du kört så mycket bänk innan :thumbup:

Pumpitup
2006-09-16, 15:30
Hah, jo det var nog jag och jag var lika osäker på om du var du ;) Men nu vet jag till nästa gång.

Bra dips efter att du kört så mycket bänk innan :thumbup:

Hehe :) Hade tänk hälsa på dig men jag var så osäker så jag sket i det, tur att det finns forum :D

Tackar så mycket, jobbigt bara att dem inte har något riktigt bälte och repet är lite för kort. Den bästa varianten jag kom på var att klämma fast en hantel med fötterna. Men det känns lite B.

Snake
2006-09-16, 15:54
Om andra kan använda repet så borde det fungera för dig också *slap* ;)

Sällen
2006-09-16, 16:45
bra pass, höga vikter på hantelpressen som vanligt :)

Pumpitup
2006-09-16, 17:05
Om andra kan använda repet så borde det fungera för dig också *slap* ;)

Jaså?
Måste finnas ett till rep isf, för så tjock är jag inte...:)

bra pass, höga vikter på hantelpressen som vanligt :)

Tackar sällen! kör du hantelpressar någonting?

Sällen
2006-09-16, 17:43
nja jag kör lutande hantelpress på lätta bänkdagen, brukar bli allt från 25kg-30+......tror jag körde 5or på 32 i sommras, men kör på 25 nu ska höja till 29 nästa torsdag.

Pumpitup
2006-09-16, 17:47
nja jag kör lutande hantelpress på lätta bänkdagen, brukar bli allt från 25kg-30+......tror jag körde 5or på 32 i sommras, men kör på 25 nu ska höja till 29 nästa torsdag.

Stabilt! Vet hur jäkla svårt det är att öka i hantelpressar, man är glad varje gång man ökar något enstaka reps per pass :)

Sällen
2006-09-16, 17:55
Stabilt! Vet hur jäkla svårt det är att öka i hantelpressar, man är glad varje gång man ökar något enstaka reps per pass :)


ja speciellt i axelpress tycker jag.


hehe måste bara skriva det här, jag va hos min bror tidigare idag då sa hans son som är 4år att han skulle steka mig och äta upp mig och efteråt sa han "du skulle bli gott fläsk"
Kanske ett tecken på att jag blivit tjock? :D

Pumpitup
2006-09-16, 18:01
ja speciellt i axelpress tycker jag.


hehe måste bara skriva det här, jag va hos min bror tidigare idag då sa hans son som är 4år att han skulle steka mig och äta upp mig och efteråt sa han "du skulle bli gott fläsk"
Kanske ett tecken på att jag blivit tjock? :D

kan bara instämma.

jaså!? fan du som alltid varit så sjukt rippad!

kan du inte lägga upp lite bilder på nuvarande form?

Pumpitup
2006-09-17, 02:58
Fader, jag har syndat...:cryout:

Det var tänkt att det skulle bli en lugn kväll med film och kanske lite nötter o annat gott men vad händer?
Jo, kl 19 hamnar man på förfest, dricker öl i mängder och avslutar vistelsen där med att käka tårta och glass. Efter det bar det av till en polare för att dricka whiskey och bolma malaysiska-cigarrer. Vidare så var det slutgiltiga målet såklart kåren och där vet vi alla vad man gör, dricker ännu mer samt går hem frustrerad över att ingen tjej vill ha just DIG.

Varför alltid denna ångest?

känns dessutom pissigt i träningssynpunkt, hade tänkt jobba igenom rygg/bicepsimorgon. damn!

Snake
2006-09-17, 10:55
Fader, jag har syndat...:cryout:

Det var tänkt att det skulle bli en lugn kväll med film och kanske lite nötter o annat gott men vad händer?
Jo, kl 19 hamnar man på förfest, dricker öl i mängder och avslutar vistelsen där med att käka tårta och glass. Efter det bar det av till en polare för att dricka whiskey och bolma malaysiska-cigarrer. Vidare så var det slutgiltiga målet såklart kåren och där vet vi alla vad man gör, dricker ännu mer samt går hem frustrerad över att ingen tjej vill ha just DIG.

Varför alltid denna ångest?

känns dessutom pissigt i träningssynpunkt, hade tänkt jobba igenom rygg/bicepsimorgon. damn!

Kåren suger. Enda den duger till är att dricka sig aspackad eftersom spriten är billig där. Been there done that. Dra på stan istället nästa gång ;)

Jag väntar med piskan på Porsöhallen idag. :whipped:

Pumpitup
2006-09-17, 11:45
Kåren suger. Enda den duger till är att dricka sig aspackad eftersom spriten är billig där. Been there done that. Dra på stan istället nästa gång ;)

Jag väntar med piskan på Porsöhallen idag. :whipped:

Haha ja det stämmer fan. Tror fan att vi stog i baren i 3 timmar igår =)
Jo det får väl kanske bli så framöver, kasst med tjejer på kåren :/

Det blir sent pass idag för mig, måste fylla på kroppen med så mycket som möjligt. Mår fan lite halvkasst just nu.

Pumpitup
2006-09-17, 18:40
17/9 Bakisdag: Ingen träning men däremot röstning.

röstade rätt!

Alexlindgren
2006-09-17, 18:43
Fader, jag har syndat...:cryout:

Det var tänkt att det skulle bli en lugn kväll med film och kanske lite nötter o annat gott men vad händer?
Jo, kl 19 hamnar man på förfest, dricker öl i mängder och avslutar vistelsen där med att käka tårta och glass. Efter det bar det av till en polare för att dricka whiskey och bolma malaysiska-cigarrer. Vidare så var det slutgiltiga målet såklart kåren och där vet vi alla vad man gör, dricker ännu mer samt går hem frustrerad över att ingen tjej vill ha just DIG.

Varför alltid denna ångest?

känns dessutom pissigt i träningssynpunkt, hade tänkt jobba igenom rygg/bicepsimorgon. damn!

Någon gång måste det hända! Det GÖR inget om det händer en gång, det är först när du börjar göra det fler gånger och det blir en vana.

Få inte dåligt samvete, utan var glad utav att du fick en kvälls njutning (trots att du inte fick med dig nån brud). Utan träna på extra mycket nästa pass så känns det bra sen!

Alexlindgren
2006-09-17, 18:44
Bröst&Mage 16/9

Bänkpress
60kg x 8
60kg x 8
60kg x 8

Magmaskin
50kg x max, 3 set.

Lutande hantelpressar
25kg x 6
25kg x 5
25kg x 5

Situps på pilatesboll
max x 3

Dips
kv+5kg x 13
kv+5kg x 10¨
kv x ??

Magmaskin
max x 2set

Avslutade med 3 snabba handledsset.

Kan bara konstatera att formen går fortsatt framåt, hittills har jag inte haft en enda motgång i bänkpressen coh så här bra hade jag aldrig trott att det skulle gå.

Tror för övrigt att jag kan ha sett snake tärna idag men jag är fan osäker....?

Bra bänk och hantelpress!

Ska du börja gå ner i repsen snart? :)

Pumpitup
2006-09-18, 08:02
Någon gång måste det hända! Det GÖR inget om det händer en gång, det är först när du börjar göra det fler gånger och det blir en vana.

Få inte dåligt samvete, utan var glad utav att du fick en kvälls njutning (trots att du inte fick med dig nån brud). Utan träna på extra mycket nästa pass så känns det bra sen!


Du har helt rätt alex!
Så jävla fånigt av mig att få ångestkänslor p.g.a onyttigheter. Ska verkligen försöka att jobba bort det undermedvetna tänket, man måste fan få ha lite kul då och då!

Tack för feedbacken.
Angående repssänkningar så kommer det att ske automatiskt, för inte kommer jag att orka gå på 8or hur länge som helst i bänken med tanke på att jag höjer 2,5kg för varje pass. Nästa pass kanske det blir 7-6-6 på 62,5kg och efter ett tag är man inne på 4-6 repparna.
Hantelpressarna kommer jag dock att ha som mål att klara minst 8-8-7 innan det blir viktökning för annars blir det för stor omställning..

Pumpitup
2006-09-18, 11:54
Rygg&Biceps 18/9 2006

Chins
kv x 5
kv x 3

Chins i maskin
1set x 6

Sittande rodd
65kg x 8
65kg x 8
65kg x 7

Latsdrag
55kg x 12
55kg x 12
55kg x 12

Marklyft
50kg x 12
80kg x 5
80kg x 6
Var bara tvungen att känna på övningen i förebyggande syfte.
Skippade därmed hypersträcken.

Växlande hantelcurl
15kg x 8
15kg x 8
15kg x 8
Fan va aggresiv jag kände mig under sista settet när jag bara skulle klara 8an! :)

Kabelcurl
50kg x 10
50kg x 9
50kg x 6, 40kg x 4, 30kg x 6 = PUMP!

petersson
2006-09-18, 12:18
Sedär! fem chins :thumbup: kanske klarar sex nästa pass!

Snake
2006-09-18, 13:06
Hur kändes marklyften och när ska du börja köra skivstångscurl? *flex*

Pumpitup
2006-09-18, 13:56
Sedär! fem chins :thumbup: kanske klarar sex nästa pass!

Jo jag får helt enkelt försöka bygga vidare utifrån detta, får hoppas på 6,4,3 nästa gång i bästa fall :)

Pumpitup
2006-09-18, 14:04
Hur kändes marklyften och när ska du börja köra skivstångscurl? *flex*

Det kändes jävligt ovant om jag ska vara helt ärlig.
Lite tungt att köra den som fjärdeövning under ett ryggpass men det var som sagt bara i förebyggande syfte, kommer lägga in lite markteknik vart tredje ryggpass.

Skivstångscurlen kommer jag att börja med när jag byter schema.
Har funderat rätt mycke kring mitt framtida schemabyte och jag har bestämt mig för att bytet kommer ske efter tentan den 27:e oktober.

Då kommer allt splittas på 4-dagar, eventuellt att lite ben kan tillkomma :) Knarklyft kommer definitivt att läggas till och triceps och biceps kommer få en egen dag där de ska få börja jobba på riktigt.

Men nu är nu så det är bara att fortsätta att köra skiten ur detta schemat så man lessnar och vill ha nytt :)

Alexlindgren
2006-09-18, 14:38
Bra pass. Chinsen kommer öka i antal, i promice :) Går rätt så fort o öka i dom, bara man börjat köra regelbundet.

Man är helt död på sista bicepsövningen på rygg/bicepspasset, så jag tycker att de va bra jobbat på hantelcurlen ;).

davvvan
2006-09-18, 15:08
Rygg&Biceps 18/9 2006

Chins
kv x 5
kv x 3

Chins i maskin
1set x 6

Sittande rodd
65kg x 8
65kg x 8
65kg x 7

Latsdrag
55kg x 12
55kg x 12
55kg x 12

Marklyft
50kg x 12
80kg x 5
80kg x 6
Var bara tvungen att känna på övningen i förebyggande syfte.
Skippade därmed hypersträcken.

Växlande hantelcurl
15kg x 8
15kg x 8
15kg x 8
Fan va aggresiv jag kände mig under sista settet när jag bara skulle klara 8an! :)

Kabelcurl
50kg x 10
50kg x 9
50kg x 6, 40kg x 4, 30kg x 6 = PUMP!


Bra pass, måste kännas skönt efter eller? :) Å jag saknar också skivstång alternativt EZ-curlen ;)

Pumpitup
2006-09-18, 15:22
Bra pass. Chinsen kommer öka i antal, i promice :) Går rätt så fort o öka i dom, bara man börjat köra regelbundet.

Man är helt död på sista bicepsövningen på rygg/bicepspasset, så jag tycker att de va bra jobbat på hantelcurlen ;).

Skönt att höra, det stärker verkligen självförtroendet att få höra något sådant! :)
Kände mig som en diktator över armarna när jag bara skulle klara 8or rakt igenom eftersom jag klarade 7or senast, egentligen fanns nog nog inte styrkan men med viljan som fann inombors så lurade jag musklerna att jobba hårdare än vad som egenligen ska vara möjligt :D
Fortsättningsvis ska denna känsla bibehållas inför och under alla set och övningar! (Inspirerad av shadowfire's filosofi, TACK)

Pumpitup
2006-09-18, 15:24
Bra pass, måste kännas skönt efter eller? :) Å jag saknar också skivstång alternativt EZ-curlen ;)

Tackar davvvan!
Jodu väldigt bra, skönt att köra ur allt slagg från helgen :)
Jaa det kommer som sagt att läggas in vid schemabytet men det blir för tungt att både köra stångcurl och hantelcurl efter alla ryggövningar.
Blir en separat "tung armdag" om lite drygt en månad.

Sällen
2006-09-18, 19:49
chinsen kommer att öka fort :)


ska själv testa på chins imårgon

Pumpitup
2006-09-18, 20:57
chinsen kommer att öka fort :)


ska själv testa på chins imårgon

Hoppas det! :)



Btw, jag funderar på att börja käka antingen kreatin eller någon form av grenade aminosyror eller är det bortkastade pengar?

Snake
2006-09-18, 21:14
Btw, jag funderar på att börja käka antingen kreatin eller någon form av grenade aminosyror eller är det bortkastade pengar?

Sök på BCAA här och bilda din egen uppfattning. Jag skulle kört med GGs whey-80, det duger utmärkt.
Kreatin tycker jag att (om) du ska börja med när du planat ut med ökningarna, annars kan du inte härleda om ökningarna är från kreatinet eller om det är från muskelminnet.

Edit: Är det tjockisungen från Bad Santa du har på din avatar?

Sällen
2006-09-18, 21:15
testa kreatin monohydrat, funkar det så funkar det skitbra och gör det inte det så är det inte så dyrt, 150-200kr får du ett bra kreatin för.

davvvan
2006-09-18, 22:19
Edit: Är det tjockisungen från Bad Santa du har på din avatar?

Murman Thurman?! :D

Snake
2006-09-18, 23:13
Murman Thurman?! :D

Haha japp :D En av de bästa komedierna nånsin!

Pumpitup
2006-09-19, 06:42
Sök på BCAA här och bilda din egen uppfattning. Jag skulle kört med GGs whey-80, det duger utmärkt.
Kreatin tycker jag att (om) du ska börja med när du planat ut med ökningarna, annars kan du inte härleda om ökningarna är från kreatinet eller om det är från muskelminnet.

Edit: Är det tjockisungen från Bad Santa du har på din avatar?

Okej ska ta och göra det. GG's whey-80 kör jag på för tillfället, verkar fungera riktigt bra men det är trots allt bara ett komplement til lden vanliga kosten.
Jo så skall jag ta och göra, då vet jag vad jag har tillgodo om jag börjar stagnera i övningarna. :)

Haha jajjemänsan, han är bara föööör gullig!

testa kreatin monohydrat, funkar det så funkar det skitbra och gör det inte det så är det inte så dyrt, 150-200kr får du ett bra kreatin för.

Det låter som ett billigt och bra alternativ, men som du kan läsa lite högre upp så blir det att börja med krea först när jag kört fast lite i ökningarna.

Murman Thurman?! :D

Det var så han hette, tack! i mina ögon är han bara The kid.

Btw, gött att det snart är december, då får man anledning av att se filmen en sisådär 3-4 gånger :D



Ska alldeles strax bege mig till gymmet, har laddat upp med en kopp kaffe samt whey-80 + fiberhavregryn i mixer, showtime! :hbang:

Pumpitup
2006-09-19, 08:33
19/9 2006: Axlar&Triceps

Sittande hantelpress:
6kg x 12
10kg x 12
20kg x 8
20kg x 8
20kg x 8
Yes, fixade 8'or, höjning next time!

Tricepsextensions:
17,5kg x 15
37,5kg x 8
37,5kg x 8
37,5kg x 8
Fin kontakt man får i denna övning.

Hantellyft åt sidan:
10kg x 10
10kg x 10
10kg x 10 + gungade upp dem sista reppen :)


Pushdowns:
70kg x 11
70kg x 10
70kg x 8

Baksida axlar(maskin)
20kg x max x 3

Repdrag öv. huvud
40kg x 11
40kg x 9
35kg x 10

Petter - Det går bra nu

Pumpitup
2006-09-19, 09:45
Eiselt EsaPro™ 100% EAA Grape Tonic verkar vara en hyperintressant produkt! 398kr för 750g. Tar man då 2doser på 6 gram vardera varje dag så räcker produkten i 2 månader, inte alltför dyrt med andra ord...

Någon av er som kör på detta?

Snake
2006-09-19, 10:31
Eiselt EsaPro™ 100% EAA Grape Tonic verkar vara en hyperintressant produkt! 398kr för 750g. Tar man då 2doser på 6 gram vardera varje dag så räcker produkten i 2 månader, inte alltför dyrt med andra ord...

Någon av er som kör på detta?


Overkill säger jag. Det finns en lååång tråd om det i Kosttillskotsdelen. Om jag minns rätt så måste man ta det på fastande mage för att få maximal effekt, det skulle iofs funka för dig som kör morgonpass.

Pumpitup
2006-09-19, 10:47
Overkill säger jag. Det finns en lååång tråd om det i Kosttillskotsdelen. Om jag minns rätt så måste man ta det på fastande mage för att få maximal effekt, det skulle iofs funka för dig som kör morgonpass.

Jo den var verkligen extremt låååång.

Visst låter det lite hokus pokus att 6g ska motsvara 25gram vassle och dessutom med 300% snabbare upptagning av kroppen.
Det är som jag förstått fortfarande väldigt nytt på marknaden så det blir att vänta ett bra tag innan jag testar det.

Timme
2006-09-19, 14:48
Hej pumpit!

Jag såg att du hade kört lite marklyft. Bra! fortsätt med det!

Få övningar är så bra som marklyft och du kommer att få en stark och fin rygg av den :)

davvvan
2006-09-19, 15:03
19/9 2006: Axlar&Triceps

Sittande hantelpress:
6kg x 12
10kg x 12
20kg x 8
20kg x 8
20kg x 8
Yes, fixade 8'or, höjning next time!

Tricepsextensions:
17,5kg x 15
37,5kg x 8
37,5kg x 8
37,5kg x 8
Fin kontakt man får i denna övning.

Hantellyft åt sidan:
10kg x 10
10kg x 10
10kg x 10 + gungade upp dem sista reppen :)


Pushdowns:
70kg x 11
70kg x 10
70kg x 8

Baksida axlar(maskin)
20kg x max x 3

Repdrag öv. huvud
40kg x 11
40kg x 9
35kg x 10

Petter - Det går bra nu


Fina extensions och pushdowns! Du verkar vara stark i triceps, är det en mäktig hästsko? :thumbup:

Pumpitup
2006-09-19, 16:32
Hej pumpit!

Jag såg att du hade kört lite marklyft. Bra! fortsätt med det!

Få övningar är så bra som marklyft och du kommer att få en stark och fin rygg av den :)

Tjena timme, kul att du skriver! :)

Joo jag hade tänkt börja med den övningen när jag byter schema. Har nyligt börjat träna efetr ett halvårs uppehåll så jag vill ta dte lite lugnt och "mjukstarta" kroppen lite. Men det kommer absolut bli mer marklyft i journalen, jag lovar! ;)

Fina extensions och pushdowns! Du verkar vara stark i triceps, är det en mäktig hästsko? :thumbup:

Thx! Ja jag vet inte riktigt, tycker personligen att jag har väldigt taniga armar men när jag jämför med andra newbies så ligger jag nog lite före i tricepsövningarna, konstigt. :Virro

shadowfire
2006-09-19, 17:27
Fina extensions och pushdowns! Du verkar vara stark i triceps, är det en mäktig hästsko? :thumbup:
+1, riktigt bra triccar!

Alexlindgren
2006-09-19, 18:18
19/9 2006: Axlar&Triceps

Sittande hantelpress:
6kg x 12
10kg x 12
20kg x 8
20kg x 8
20kg x 8
Yes, fixade 8'or, höjning next time!

Tricepsextensions:
17,5kg x 15
37,5kg x 8
37,5kg x 8
37,5kg x 8
Fin kontakt man får i denna övning.

Hantellyft åt sidan:
10kg x 10
10kg x 10
10kg x 10 + gungade upp dem sista reppen :)


Pushdowns:
70kg x 11
70kg x 10
70kg x 8

Baksida axlar(maskin)
20kg x max x 3

Repdrag öv. huvud
40kg x 11
40kg x 9
35kg x 10

Petter - Det går bra nu

Jäklarns vad du är igång och tränar! Känns som om du skriver varje dag :).

GRYMMA hantelpressar, tycker jag i alla fall.

Pushdownsen är också läskiga :MrT:

Pumpitup
2006-09-19, 18:26
+1, riktigt bra triccar!

Tackar shadow, mitt experiment på att injicera AAS i triceps verkar funka hur bra som helst. :D

Jäklarns vad du är igång och tränar! Känns som om du skriver varje dag :).

GRYMMA hantelpressar, tycker jag i alla fall.

Pushdownsen är också läskiga :MrT:

Är inne i ett kollo-stim för tillfället, känns som att jag läser varje tråd, men det hela är nog mest ett tecken på att jag är osäker om jag valt rätt studier :em:

Tack än en gång, tycker som jag nämnt ovan att armarna är taniga men jag är väl stark inombords :D

Sällen
2006-09-19, 18:50
Tackar shadow, mitt experiment på att injicera AAS i triceps verkar funka hur bra som helst. :D



Är inne i ett kollo-stim för tillfället, känns som att jag läser varje tråd, men det hela är nog mest ett tecken på att jag är osäker om jag valt rätt studier :em:

Tack än en gång, tycker som jag nämnt ovan att armarna är taniga men jag är väl stark inombords :D

förstod nästan det:D


bra pass, bara att tagga upp till nästa pass!

Pumpitup
2006-09-20, 08:40
förstod nästan det:D


bra pass, bara att tagga upp till nästa pass!

hihi :D

Bröst&Mage 20/9

Bänkpress
62,5kg x 8
62,5kg x 8
62,5kg x 8
Fixade 8'or idag också, men det var sjukt tungt!

Benlyft
12
10
8

Lutande hantelpressar
25kg x 6
25kg x 6
25kg x 5
Mycket tungt, endast ökning med 1 reps jämfört med senast.

Magmaskin
50kg x max x 3

Dips
kv+10kg x 9
kv+10kg x 7¨
kv x 13

Magmaskin
Avslutade med ett superset
55kg x max, 45kg x max, 35kg x max, 25kg x max

Ett helt OK pass, inte riktigt samma tryck i musklerna idag men vad gjorde det, vikterna flög ju upp ändå :em:

davvvan
2006-09-20, 14:51
Du tycker jag är stark i bröstmuskulaturen, men det verkar inte vara någonting jämfört med dig! Du höjer och höjer men inget verkar stoppa dig. Imponerad av bänken och hantelpressarna förstås, och så dips KV+10 kg som grädden på moset! Bra jävla mosat :D

petersson
2006-09-20, 14:57
Om jag får lägga mig i kosttillskottdiskussionen så tror jag på att köpa billigare vasslepulver och käka mer istället för att köpa dyrt :eating:

Pumpitup
2006-09-20, 16:03
Du tycker jag är stark i bröstmuskulaturen, men det verkar inte vara någonting jämfört med dig! Du höjer och höjer men inget verkar stoppa dig. Imponerad av bänken och hantelpressarna förstås, och så dips KV+10 kg som grädden på moset! Bra jävla mosat

Haha inte riktigt kanske men tack iaf! ;)
Testade som ni såg att höja vikten på dipsen idag och jag måste säga att det var mycket bättre att hålla en bra teknik när man har lite att jobba med, annars känns det bara som att man gungar omkring med egna kroppen som en sprattelgubbe :)
Ska bli jävligt intressant att se om jag orkar 8or på 65kg nästa vecka.
Skulle jag mot all förmodan göra det så känns det nästan lite overkligt, för på första passet orkade jag en 4-5a på 55kg så jag gick ner o började om på 50kg, sedan har jag bara höjt för varje gång :D

Om jag får lägga mig i kosttillskottdiskussionen så tror jag på att köpa billigare vasslepulver och käka mer istället för att köpa dyrt :eating:

Tack för din åsikt. Har för övrigt bestämt mig för att enbart köra vidare på gamla beprövade whey-80 plus en banan förstås :)
Känner jag att ökningarna stagnerar så är det bara att testa sig på lite kreatin men det vill jag inte göra i onödan. För kosten är hur som helst viktigast.

Har precis avslutat ett innebandypass på 1½-timme, lagom mör i kroppen nu, hehe.

Alexlindgren
2006-09-20, 16:50
hihi :D

Bröst&Mage 20/9

Bänkpress
62,5kg x 8
62,5kg x 8
62,5kg x 8
Fixade 8'or idag också, men det var sjukt tungt!

Benlyft
12
10
8

Lutande hantelpressar
25kg x 6
25kg x 6
25kg x 5
Mycket tungt, endast ökning med 1 reps jämfört med senast.

Magmaskin
50kg x max x 3

Dips
kv+10kg x 9
kv+10kg x 7¨
kv x 13

Magmaskin
Avslutade med ett superset
55kg x max, 45kg x max, 35kg x max, 25kg x max

Ett helt OK pass, inte riktigt samma tryck i musklerna idag men vad gjorde det, vikterna flög ju upp ändå :em:

Starkt jobbat på bänken och på hantelpressarna. Skriv gärna upp maxresultatet, både roligare för oss och för dig så du kan jämföra :). Men du kanske är så trött så att du inte kommer ihåg det då, hehe.

Det går både snabbt och säkert uppåt ;)

Pumpitup
2006-09-20, 17:22
Starkt jobbat på bänken och på hantelpressarna. Skriv gärna upp maxresultatet, både roligare för oss och för dig så du kan jämföra :). Men du kanske är så trött så att du inte kommer ihåg det då, hehe.

Det går både snabbt och säkert uppåt ;)

Haha nää då sänker jag självförtroendet med sisådär 450%!! =/
Nämen, vill ni se mina gamla maxresultat från feb i år så visst.

Nu har jag letat upp lite gamla resultat och så här såg det ut i slutet av februari i år.

PB's:
Marklyft 140kg x 3
Latsdrag 65kg x 6
Bänkpress 80kg x 1
Lutande hantelpress 28kg x 8
Stångcurl 37,5kg x 8
Sittande hantelpress 25kg x 8
Dips kv+20kg x 7
Militärpress 50kg x 5

Fifan vad less jag blir när jag ser dessa resultat! Varför varför varför varför varför VARFÖR!?.........slutade jag träna p.g.a influensa, skidresa, mycket jobb!?!?!?!? IDIOT *screwy*

Aja, är ju iaf på G just nu så kanske att man kan komma tillbaka i någorlunda form lagom till jul, har förövrigt insett att jag måste börja med marklyft igen, hypersträck är ju ändå så jävla booring :)

Alexlindgren
2006-09-20, 17:28
Haha nää då sänker jag självförtroendet med sisådär 450%!! =/
Nämen, vill ni se mina gamla maxresultat från feb i år så visst.

Nu har jag letat upp lite gamla resultat och så här såg det ut i slutet av februari i år.



Fifan vad less jag blir när jag ser dessa resultat! Varför varför varför varför varför VARFÖR!?.........slutade jag träna p.g.a influensa, skidresa, mycket jobb!?!?!?!? IDIOT *screwy*

Aja, är ju iaf på G just nu så kanske att man kan komma tillbaka i någorlunda form lagom till jul, har förövrigt insett att jag måste börja med marklyft igen, hypersträck är ju ändå så jävla booring :)

Ursäkta att jag säger det men.. SATAN I GATAN. Jävla djur. :bow:

Men en sak ska du vara glad över, är att allt det där + lite till finns inom dig. Du VET att du kan nå dit igen eftersom att du redan varit där. Det hade tagit dig längre tid att nå dit om du inte redan hade varit där.

Jag ska somsagt hålla ögonen på dig så att du sköter dig pöjk, det här kommer du klara galant! :thumbup:

Pumpitup
2006-09-20, 17:55
Alexlindgren:

Tyvärr är det där HISTORIA men visst är det kul att veta vad man kan prestera :)

Självklart ska jag tillbaka och förbi de där vikterna också men det tar sin tid. Man kan jämföra det med citatet: "Rom byggdes inte på en dag."
Det gör inte jag heller men nu har jag iaf ritningen till en viss nivå, hehe.

Det känns skönt att ha ditt stöd, kritisera mig så hårt du bara vill :)

Pumpitup
2006-09-21, 17:45
Rygg&Biceps 21/9 2006

Chins
kv x 6
kv x 5
kv x 5
Titta hit petersson, detta går ju framåt ;)

Sittande rodd
65kg x 9
65kg x 9
65kg x 9
Blir nog 70kg nästa gång.

Latsdrag
60kg x 12
60kg x 11
60kg x 10

Växlande hantelcurl
18,5kg x 3
Fan, fan, fan. Mer om det längre ner.

Stångcurl
30kg x 10
30kg x 10
30kg x 7-8

Marklyft
50kg x 10
70kg x 9
80kg x 7
90kg x 4

Hammercurl
12,5kg x 9
12,5kg x 7
12,5kg x 7

Analys: Ett jävligt gött pass. MEN, förstår nu varför folk inte vill träna tunga biceps och rygg samtidigt, det är fanimej omöjligt! Får ändra mina planer på att byta schema vid slutet av oktober, det kommer istället att ske redan nu på söndag!
Jag har dessutom en fråga att ställa angående latsdrag:
Hur ska ett perfekt utförande ser ut? Jag är rädd att jag lutar mig bakåt alldeles för mycket men jag kan ha fel, för man ska väl inte sitta helt rakt?


ps. Ikväll krossar vi Skellefte med 5-2! Hugg och slå, Luleå!.ds

Alexlindgren
2006-09-21, 18:19
Rygg&Biceps 21/9 2006

Chins
kv x 6
kv x 5
kv x 5
Titta hit petersson, detta går ju framåt ;)

Sittande rodd
65kg x 9
65kg x 9
65kg x 9
Blir nog 70kg nästa gång.

Latsdrag
60kg x 12
60kg x 11
60kg x 10

Växlande hantelcurl
18,5kg x 3
Fan, fan, fan. Mer om det längre ner.

Stångcurl
30kg x 10
30kg x 10
30kg x 7-8

Marklyft
50kg x 10
70kg x 9
80kg x 7
90kg x 4

Hammercurl
12,5kg x 9
12,5kg x 7
12,5kg x 7

Analys: Ett jävligt gött pass. MEN, förstår nu varför folk inte vill träna tunga biceps och rygg samtidigt, det är fanimej omöjligt! Får ändra mina planer på att byta schema vid slutet av oktober, det kommer istället att ske redan nu på söndag!
Jag har dessutom en fråga att ställa angående latsdrag:
Hur ska ett perfekt utförande ser ut? Jag är rädd att jag lutar mig bakåt alldeles för mycket men jag kan ha fel, för man ska väl inte sitta helt rakt?


ps. Ikväll krossar vi Skellefte med 5-2! Hugg och slå, Luleå!.ds

Bra pass! Chinsen ökar!

Men ett tips, vad prioriterar du först, rygg eller biceps?

Kan vara något tungt att köra mark i mitten/slutet av ett pass har jag märkt utav egen erfarenhet, testa att öppna med chins som du gjorde nu och köra marklyft efter det.

Gillar jag i alla fall med :).

Latsdraget kan antingen ske framför eller bakom nacken, om du kör framför så ska du luta dig aningen bakåt så att du kan nå ner med stången till övre delen av bröstet.

Du ska dock inte "rycka" ner vikten, om du förstår vad jag menar.

De ser bara bättre o bättre ut ;)

Pumpitup
2006-09-21, 18:27
Bra pass! Chinsen ökar!

Men ett tips, vad prioriterar du först, rygg eller biceps?

Kan vara något tungt att köra mark i mitten/slutet av ett pass har jag märkt utav egen erfarenhet, testa att öppna med chins som du gjorde nu och köra marklyft efter det.

Gillar jag i alla fall med :).

Latsdraget kan antingen ske framför eller bakom nacken, om du kör framför så ska du luta dig aningen bakåt så att du kan nå ner med stången till övre delen av bröstet.

Du ska dock inte "rycka" ner vikten, om du förstår vad jag menar.

De ser bara bättre o bättre ut ;)

Tack för dina tips&trix ;)
Marklyften la jag in sent i passet enbart p.g.a att jag körde teknik, men när jag väl kommer börja köra mark ordentligt=nästa vecka så kommer chins/marklyft ligga först i passet. Prioriterar alla muskler lika mycket, det är därför jag inte pallar tärna biceps&rygg tillsammans, ryggen är för stor :)
Presenterar nya schemat till helgen, förhoppningsvis lite före jag kör igång så jag hinner få lite feedback.

hio
2006-09-21, 22:07
Håller lite koll här så du inte slöar osv + att du är norrlänning.

Ser bra ut kör hårt *popcorn*

Pumpitup
2006-09-21, 22:14
Håller lite koll här så du inte slöar osv + att du är norrlänning.

Ser bra ut kör hårt *popcorn*

Sounds great! Tack! :)

gusten86
2006-09-22, 09:55
Jag lider av samma som dig när det gäller biceps, jag vet att jag klarar så pass mycket mera men ändå får jag sänka för att jag är helt slut efter att kört ryggen, jag funderar på att lägga om det så att jag kör biceps/triceps fredags istället och vader + mage ihop med axlar på torsdagen

Pumpitup
2006-09-22, 14:08
Jag lider av samma som dig när det gäller biceps, jag vet att jag klarar så pass mycket mera men ändå får jag sänka för att jag är helt slut efter att kört ryggen, jag funderar på att lägga om det så att jag kör biceps/triceps fredags istället och vader + mage ihop med axlar på torsdagen

Jo exakt, det finns egentligen ingen mening att försöka kötta på tunga biceps efter ryggen för man är ändå så pass slut i biceps redan. Och vad jag vet så är det väl när muskelrna överbelastas som de utvecklas bäst?

gusten86
2006-09-22, 14:27
Inte en aning, du frågar helt fel person :D

shadowfire
2006-09-22, 16:08
Jo exakt, det finns egentligen ingen mening att försöka kötta på tunga biceps efter ryggen för man är ändå så pass slut i biceps redan. Och vad jag vet så är det väl när muskelrna överbelastas som de utvecklas bäst?
Jo fast det handlar ju om att köra slut på muskeln, och du överbelastar ju den om du först belastat den med ryggövningarna, sedan kör bicepsövningar i slutet. Att det skulle ge MER att köra biceps en annan dag har jag hittils inte läst eller sett någon referens på. Däremot känner jag att det är mer psykologiskt, att det är roligare att köra riktigt tunga hantelcurl med utvilade o friska biceps t.ex.

Pumpitup
2006-09-22, 16:22
Jo fast det handlar ju om att köra slut på muskeln, och du överbelastar ju den om du först belastat den med ryggövningarna, sedan kör bicepsövningar i slutet. Att det skulle ge MER att köra biceps en annan dag har jag hittils inte läst eller sett någon referens på. Däremot känner jag att det är mer psykologiskt, att det är roligare att köra riktigt tunga hantelcurl med utvilade o friska biceps t.ex.

Tur att vi har dig shadow, du har alltid svar på tal ;)
Och i detta fall så verkar det hela mycket logiskt.

Köttade för övrigt sönder mitt allra sista pass på nuvarande schema idag. Hur det gick?

22/9 2006: Axlar&Triceps

Sittande hantelpress:
6kg x 15
10kg x 8
22,5kg x 5
22,5kg x 5
22,5kg x 4
Heavy shiit!

Tricepsextensions:
17,5kg x 15
37,5kg x 10
37,5kg x 10
37,5kg x 8

Hantellyft åt sidan:
10kg x 12
10kg x 10
10kg x 10

Pushdowns:
75kg x 9
75kg x 6
70kg x 9

Baksida axlar(maskin)
25-20kg x 4 set

Repdrag öv. huvud
41kg x 15
41kg x 11
41kg x 9+5 *screwy*
En kompis kom och passade mig på slutet i sista set utan förvarning.
Okey om han hade hjälp mig med 2 sista reppen men med 5(!!) Är det bra?

Från detta pass är jag särskillt nöjd över hantelpressarna, det är alltid tungt att byta upp sig en nivå men detta gick bra, körde strikta och fina.

Läxa i helgen: Skaffa fram ett nytt schema där en ren armdag + marklyft ska ingå utöver det gamla.

Sällen
2006-09-22, 16:34
nu är ju du snart tillbaka i axelstyrkan :)

Pumpitup
2006-09-22, 16:37
nu är ju du snart tillbaka i axelstyrkan :)

Det börjar ta sig iaf *flex*

davvvan
2006-09-22, 17:16
Biffjävel :) När du kör pushdowns är det med stång då? Prova lite idag med rep och 45 kg var tungt som fan...Så vill ha en förklaring istället för att känna mig så jävla svag :D Biffjävel. Skönt med 5-3 igår eller vad? ;)

Snake
2006-09-22, 17:20
Jo fast det handlar ju om att köra slut på muskeln, och du överbelastar ju den om du först belastat den med ryggövningarna, sedan kör bicepsövningar i slutet. Att det skulle ge MER att köra biceps en annan dag har jag hittils inte läst eller sett någon referens på. Däremot känner jag att det är mer psykologiskt, att det är roligare att köra riktigt tunga hantelcurl med utvilade o friska biceps t.ex.

Mer vikt -> mer belastning -> mer muskler, så resonerar jag. Om man delar på biceps- och ryggträningen så får biceps stryk två gånger i veckan, vilket är ännu ett bra argument att sära på dem - samma gäller för bröst/triceps.

Pumpitup: Här har du två 4-splitar som jag kört på sistone.
Dag1: Rygg/mage
Dag2: Bröst/axlar
Dag3: Ben
Dag4: Armar.
Vilan bestämmer du själv, förslagsvis vila mellan dag 2 och 3.

Dag1: Bröst/biceps
Dag2: Ben
Dag3: Axlar/triceps
Dag4: Rygg/mage


Jag kör enligt det senare just nu och jag tycker det passar mig utmärkt. Upplägget gör att jag hinner vila tillräckligt mellan passen utan att någon muskelgrupp inte är fräsh.

shadowfire
2006-09-22, 17:25
Tur att vi har dig shadow, du har alltid svar på tal ;)
Och i detta fall så verkar det hela mycket logiskt.
Nah jag är en amatör vad gäller träning fortfarande, men jag har spenderat de senaste 9 månaderna på att lägga upp och optimera träningspass osv så den biten börjar jag känna mig rätt haj på.


Repdrag öv. huvud
41kg x 15
41kg x 11
41kg x 9+5 *screwy*
En kompis kom och passade mig på slutet i sista set utan förvarning.
Okey om han hade hjälp mig med 2 sista reppen men med 5(!!) Är det bra?
Svårt o svara på din fråga, det kände du själv. Du skriver "passade" men inte om han hjälpte till, det är två skillda saker. Hjälpte han till med de sista 5 repetitionerna eller använde du egen styrka?
Skötte du dem så gott som själv så skulle jag ta det som ett tecken på att du fegat med vikten i övningen o kan lasta på mer. Hjälpte han dig med sin styrka de sista 5 repsen så ptja, 2 kanske hade räckt... men det kan bara du svara på som vet hur mkt ork du hade kvar.

shadowfire
2006-09-22, 17:31
Mer vikt -> mer belastning -> mer muskler, så resonerar jag. Om man delar på biceps- och ryggträningen så får biceps stryk två gånger i veckan, vilket är ännu ett bra argument att sära på dem - samma gäller för bröst/triceps.

Pumpitup: Här har du två 4-splitar som jag kört på sistone.
Dag1: Rygg/mage
Dag2: Bröst/axlar
Dag3: Ben
Dag4: Armar.
Vilan bestämmer du själv, förslagsvis vila mellan dag 2 och 3.

Dag1: Bröst/biceps
Dag2: Ben
Dag3: Axlar/triceps
Dag4: Rygg/mage


Jag kör enligt det senare just nu och jag tycker det passar mig utmärkt. Upplägget gör att jag hinner vila tillräckligt mellan passen utan att någon muskelgrupp inte är fräsh.
Mjo men om du kör 3 set tunga hantelcurls eller 3 set hantelcurls på lägre vikt (som du får ta i lika mkt på för att du redan innan har kört 9 set ryggövningar som mattat ut biceps) så får det ju samma effekt. Du stressar och överbelastar muskeln = ökad styrka och tillväxt. Om det står 29kg eller 19kg på hanteln är ju inte det viktiga, det viktiga är att köra skiten ur muskeln. Dessutom kan den totala vikten för bicepsen bli högre om du summerar all belastning från ryggövningarna dessutom och adderar de bicepsspecifika övningarna.

För min del kör jag högrep/lättare träning av triceps på bröstdagen respektive biceps på ryggdagen, sedan har jag ett separat armpass i veckan. Detta för att jag vill få fart på tillväxt och styrka. Det känns som ett vinnande koncept då jag både får med högrepträning för volym och lågrepträning för styrka och dessutom variation. Jag har utvecklats mer på 1½ månad nu på armarna än vad jag gjorde totalt på 4 månader med gamla upplägget. http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/gah.gif

Snake
2006-09-22, 17:43
Mjo men om du kör 3 set tunga hantelcurls eller 3 set hantelcurls på lägre vikt (som du får ta i lika mkt på för att du redan innan har kört 9 set ryggövningar som mattat ut biceps) så får det ju samma effekt. Du stressar och överbelastar muskeln = ökad styrka och tillväxt. Om det står 29kg eller 19kg på hanteln är ju inte det viktiga, det viktiga är att köra skiten ur muskeln. Dessutom kan den totala vikten för bicepsen bli högre om du summerar all belastning från ryggövningarna dessutom och adderar de bicepsspecifika övningarna.

För min del kör jag högrep/lättare träning av triceps på bröstdagen respektive biceps på ryggdagen, sedan har jag ett separat armpass i veckan. Detta för att jag vill få fart på tillväxt och styrka. Det känns som ett vinnande koncept då jag både får med högrepträning för volym och lågrepträning för styrka och dessutom variation. Jag har utvecklats mer på 1½ månad nu på armarna än vad jag gjorde totalt på 4 månader med gamla upplägget. http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/gah.gif

Det beror ju alldeles på vad man är ute efter, är man ute efter styrka tror jag inte alls att det är ett bra upplägg att "köra skiten ur muskeln". Forskning har visat att det krävs en väldigt låg vikt för att maximera proteinsyntesen så för volym funkar det säkert, men det är inte samma samband för styrka.

shadowfire
2006-09-22, 17:47
Det beror ju alldeles på vad man är ute efter, är man ute efter styrka tror jag inte alls att det är ett bra upplägg att "köra skiten ur muskeln". Forskning har visat att det krävs en väldigt låg vikt för att maximera proteinsyntesen så för volym funkar det säkert, men det är inte samma samband för styrka.
Eh? Vilken forskning då? *nyfiken*
Det jag lärt mig från artiklar o trådar här på kolo är "för styrka, kör lågrep och blytungt, för volym kör lättare och högrep (pump)". Ser man till journaler så ser man också att de som kör efter styrka håller sig till lågrep (1-4 reps) o brutala vikter. Köra skiten ur muskeln betyder ju inte att man måste köra till failure i varje övning, men så nära failure som möjligt ser iaf jag som optimalt. Det är ju när du får ta i för kung o fosterland som du pressar muskeln till att prestera utöver det den egentligen är till för.

Snake
2006-09-22, 17:53
Eh? Vilken forskning då? *nyfiken*
Det jag lärt mig från artiklar o trådar här på kolo är "för styrka, kör lågrep och blytungt, för volym kör lättare och högrep (pump)". Ser man till journaler så ser man också att de som kör efter styrka håller sig till lågrep (1-4 reps) o brutala vikter. Köra skiten ur muskeln betyder ju inte att man måste köra till failure i varje övning, men så nära failure som möjligt ser iaf jag som optimalt. Det är ju när du får ta i för kung o fosterland som du pressar muskeln till att prestera utöver det den egentligen är till för.

Grubben har skrivit det massvis med gånger, angående forskningen.
Jag säger inte emot dig angående repsantalen, men jag skriver det igen: DU kanske är ute efter volym, men det är inte säkert att alla andra är det :)

gusten86
2006-09-22, 17:55
nice axelpass, liknar mitt som jag körde igår :hbang:

Pumpitup
2006-09-22, 18:00
davvan: Hehe, visst är det en stång alltid men den är inte helt rak, skulle tippa på att den är 145 grader. Har också testat rep för långe sedan och det var mycket tyngre samt att det var lite oskönt :)
Underbart med 5-3 igår, i år blir vi topp 4 utan tvekan! :hbang:

Snake: Ja det resonemanget köper jag till 100%, nu gäller det bara att få till lite variation på bröst och tricpes passen, inte så kul att mala samma övningar på båda passen.

I nuläget är dock inte ben aktuellt att börja hårdträna, men förhoppningsvis kan jag börja smygträna dem på någon av dagarna. Är fortfarande väldigt osäker på hur pass mycket jag törs belasta vänsterknät..
Annars så ser det bra ut tycker jag. Det går trots allt inte att kombinera på så många olika vettiga sätt.

Shadowfire: Menade förstås att han hjälpte till på de 5 sista reppen. Och frågan jag ville ha ett någorlunda svar på är om det är BRA att få hjälp med sista 5 reppen efter att man tömt sig? Känns som att det är bättre att plåga sig själv tills man inte orkar en enda av egen kraft, eller?

För min del kör jag högrep/lättare träning av triceps på bröstdagen respektive biceps på ryggdagen, sedan har jag ett separat armpass i veckan. Detta för att jag vill få fart på tillväxt och styrka. Det känns som ett vinnande koncept då jag både får med högrepträning för volym och lågrepträning för styrka och dessutom variation. Jag har utvecklats mer på 1½ månad nu på armarna än vad jag gjorde totalt på 4 månader med gamla upplägget.

I like! Ska verkligen bli skitkul att börja på ett liknande upplägg som dig shadow.
Snake får allt vänta lite innan jag kan kliva på hans brutala benschema :)

Pumpitup
2006-09-22, 18:04
nice axelpass, liknar mitt som jag körde igår :hbang:

Hehe tackar! :)

Men än har jag mycket att jobba med innan jag når dina höjder ;)

Snake
2006-09-22, 18:04
Snake får allt vänta lite innan jag kan kliva på hans brutala benschema :)

I smell DISCOOOO!!!
http://bilderwerfer.com/twiki/pub/PPP/WebHome/disco-tom-anim.gif
:D
Så du ska köra en 4-split utan ben? Det låter konstigt.

Jag har själv funderat på att lägga in pump/genomtrömsträning för rygg på dag1 och bröst på dag3. Jag frågade Pragmatist om det och han tyckte det lät vettigt. Mer är alltid bättre :)

Edit: Hann inte prata så mycket idag, jag brukar vara så slut mellan seten att det är jobbigt att vara social, men det kommer väl fler gånger :)

Pumpitup
2006-09-22, 18:19
I smell DISCOOOO!!!
http://bilderwerfer.com/twiki/pub/PPP/WebHome/disco-tom-anim.gif

Så du ska köra en 4-split utan ben? Det låter konstigt.

Jag har själv funderat på att lägga in pump/genomtrömsträning för rygg på dag1 och bröst på dag3. Jag frågade Pragmatist om det och han tyckte det lät vettigt. Mer är alltid bättre :)

Edit: Hann inte prata så mycket idag, jag brukar vara så slut mellan seten att det är jobbigt att vara social, men det kommer väl fler gånger :)

Haha! :em:

Ja tanken är så. För biceps blir i nuläget alldeles för lidande av ryggträningen. Tror du inte att detta kan bli bra:
1. Bröst&Triceps(lättare )
2. Rygg&Biceps(lättare)
3. Kondis(vila)
4. Axlar&Mage+lite lätta benövningar kanske?
5. Biceps&Triceps
6.vila
7. fortsättning från 1.
Nackdelen är att jag inte hinner igenom varje muskelgrupp mer än 1gång per vecka, undantag biceps/triceps =/

Men hur långa blir passen om du lägger in lite mer högreppare för rygg o bröst?

Ingen fara, när man tärnar ska man träna, det är största anldeningen till att jag vill tärna själv. skitsnacket får komma i andra hand :)

gusten86
2006-09-22, 18:23
Haha! :em:

Ja tanken är så. För biceps blir i nuläget alldeles för lidande av ryggträningen. Tror du inte att detta kan bli bra:
1. Bröst&Triceps(lättare )
2. Rygg&Biceps(lättare)
3. Kondis(vila)
4. Axlar&Mage+lite lätta benövningar kanske?
5. Biceps&Triceps
6.vila
7. fortsättning från 1.
Nackdelen är att jag inte hinner igenom varje muskelgrupp mer än 1gång per vecka, undantag biceps/triceps =/

Men hur långa blir passen om du lägger in lite mer högreppare för rygg o bröst?

Ingen fara, när man tärnar ska man träna, det är största anldeningen till att jag vill tärna själv. skitsnacket får komma i andra hand :)


Jag ska lägga upp min träning enligt detta, borde la funka för dig oxå?
dag1 bröst
dag2 ben,mage
dag3 rygg
dag4 axlar,traps,vader
dag5 armar
dag6 vila
dag7 vila

Pumpitup
2006-09-22, 18:32
Jag ska lägga upp min träning enligt detta, borde la funka för dig oxå?
dag1 bröst
dag2 ben,mage
dag3 rygg
dag4 axlar,traps,vader
dag5 armar
dag6 vila
dag7 vila

Ja inte såg den dum ut heller, finns mycket att gotta sig med :)
Men efetrsom ben är lågprioriterat för mig så är det inte riktigt aktuellt ännu för mig. Får nog ta och sova på saken.

Pumpitup
2006-09-24, 00:10
Nu har jag funderat både fram och tillbaka angående schemaändringen och detta kom jag fram till:

1. Bröst&Axlar
Bänkpress 3 x 4-8
Stående hantellyft åt sidan 3 x 8-12
Lutande hantelpress 3 x 4-8
Skivstångslyft framifrån 3 x 8-12
Dips 3set
Baksida axlar(maskin) 3-4set

2. Rygg&Mage
Chins 3 x max
Marklyft 3 x 4-10
Sittande rodd 3 x 5-10
Latsdrag 3 x 5-10
Magmaskin 3 set
Situps(pilatesboll) 3set
Hantelshrugs 3 set
Magmaskin 1 x MAX!

3. Triceps&Biceps&Underarmar
Tricepsextentions 3 x 4-8
Skivstångscurl 3 x 4-8
Pushdowns 3 x 5-10
Hantelcurl 3 x 4-8
Repdrag 3 x 6-12
Omvänd handledscurl 3 x 6-10
Handledscurl med skivstång 3 x 6-12

4. Vila

5. Bröst&Axlar
Sittande hantelpress 3 x 4-8
Bänkpress 3 x 6-10 explosivt
Stående hantellyft åt sidan 3 x 4-8
Dips 3set
Baksida axlar(maskin) 3-4set
Lutande hantelpress 3 x 5-10 explosivt

6. Rygg&Mage
Chins 3 x max
Marklyft 3 x 4-10
Sittande rodd 3 x 5-10
Latsdrag 3 x 5-10
Magmaskin 3set
Situps(pilatesboll) 3set
Hantelshrugs 3 set
Magmaskin 1 x MAX!

7. Triceps&Biceps&Underarmar
Tricepsextentions 3 x 4-8
Skivstångscurl 3 x 4-8
Pushdowns 3 x 5-10
Hammercurl 3 x 4-8
Repdrag 3 x 6-12
Omvänd handledscurl 3 x 6-10
Handledscurl med skivstång 3 x 6-12

7. Vila

8. (Börja om från pass 1.)

Orkar inte kommentera och motivera varför jag gjort som jag gjort men på det här viset kommer alla muskler att få smaka på piskan rejält under varje vecka. Kritik önskas!

gusten86
2006-09-24, 00:43
Nu har jag funderat både fram och tillbaka angående schemaändringen och detta kom jag fram till:

1. Bröst&Axlar
Bänkpress 3 x 4-8
Stående hantellyft åt sidan 3 x 8-12
Lutande hantelpress 3 x 4-8
Skivstångslyft framifrån 3 x 8-12
Dips 3set
Baksida axlar(maskin) 3-4set

2. Rygg&Mage
Chins 3 x max
Marklyft 3 x 4-10
Sittande rodd 3 x 5-10
Latsdrag 3 x 5-10
Magmaskin 3 set
Situps(pilatesboll) 3set
Hantelshrugs 3 set
Magmaskin 1 x MAX!

3. Triceps&Biceps&Underarmar
Tricepsextentions 3 x 4-8
Skivstångscurl 3 x 4-8
Pushdowns 3 x 5-10
Hantelcurl 3 x 4-8
Repdrag 3 x 6-12
Omvänd handledscurl 3 x 6-10
Handledscurl med skivstång 3 x 6-12

4. Vila

5. Bröst&Axlar
Sittande hantelpress 3 x 4-8
Bänkpress 3 x 6-10 explosivt
Stående hantellyft åt sidan 3 x 4-8
Dips 3set
Baksida axlar(maskin) 3-4set
Lutande hantelpress 3 x 5-10 explosivt

6. Rygg&Mage
Chins 3 x max
Marklyft 3 x 4-10
Sittande rodd 3 x 5-10
Latsdrag 3 x 5-10
Magmaskin 3set
Situps(pilatesboll) 3set
Hantelshrugs 3 set
Magmaskin 1 x MAX!

7. Triceps&Biceps&Underarmar
Tricepsextentions 3 x 4-8
Skivstångscurl 3 x 4-8
Pushdowns 3 x 5-10
Hammercurl 3 x 4-8
Repdrag 3 x 6-12
Omvänd handledscurl 3 x 6-10
Handledscurl med skivstång 3 x 6-12

7. Vila

8. (Börja om från pass 1.)

Orkar inte kommentera och motivera varför jag gjort som jag gjort men på det här viset kommer alla muskler att få smaka på piskan rejält under varje vecka. Kritik önskas!

Vete fan hur det är för dig men efter ett bröst eller rygg pass så har ja fan träningsvärk ett par dagar så för mig skulle det inte funka att köra de mer än en gång per vecka :P

gusten86
2006-09-24, 00:44
Förresten, hur kommer det sig att du inte kör ben? Ser ju konstigt ut med stor överkropp och små kycklingslår :D

Pumpitup
2006-09-24, 08:26
Förresten, hur kommer det sig att du inte kör ben? Ser ju konstigt ut med stor överkropp och små kycklingslår :D

Haha näärå jag har ändå så tjock benstomme :em:

Nää skämt o sido, benen kommer ej tränas mer än lite rehabträning p.g.a 2 st operationer av mitt vänstra knä som genomförts inom de senaste två åren. Finns ingen mening att börja utsätta knät för några supertunga vikter, än iaf.

Visst kan jag ha träningsvärk 1-2-3 dagar efter träningspass men nog kan jag utan problem träna varje muskel var 4:e dag.

Pumpitup
2006-09-24, 12:30
1. Bröst&Axlar 24/9 -06

Bänkpress
20kg x 20
40kg x 10
50kg x 2
65kg x 6
65kg x 5
65kg x 5
Kändes lite osäkert, alltid skönt med en passare när man prövar ny vikt på stången

Stående hantellyft åt sidan
8kg x 15
8kg x 12
8kg x 12

Lutande hantelpress
25kg x 7
25kg x 6
25kg x 6
ökning med ett reps i varje set :)

Dips
kv+10kg x 10
kv+10kg x 10
kv+10kg x 7
bra tryck!

Stående skivstångslyft
16kg x 6
16kg x 5
16kg x 6
Ny övning, ett bra komplement.

Baksida axlar(maskin)
3 set

Bänken kändes ganska tung idag men annars gick det jättebra.
Kul med nytt schema, hihi. *flex*

Sällen
2006-09-24, 12:45
härliga dips!

Pumpitup
2006-09-24, 13:13
härliga dips!

Tackar sällen!

Pumpitup
2006-09-24, 19:05
Har tänkt att göra löpande styrkeuppdateringar ungefär en gång i månaden i en excelkalkyl.

Här nedan ser ni det som skett hittills:

http://i30.photobucket.com/albums/c309/pumpitup2/styrkestatssepBILD.jpg

davvvan
2006-09-24, 19:58
Har tänkt att göra löpande styrkeuppdateringar ungefär en gång i månaden i en excelkalkyl.

Här nedan ser ni det som skett hittills:

http://i30.photobucket.com/albums/c309/pumpitup2/styrkestatssepBILD.jpg


Fint diagram, men är inte en månad lite liten tidsintervall? Bara muskelminnet som jobbar ;)

Pumpitup
2006-09-24, 20:20
Fint diagram, men är inte en månad lite liten tidsintervall? Bara muskelminnet som jobbar ;)

Jo visst får man ta allt med en nypa salt men det är lika bra att göra löpande uppdateringar, kul att kolla tillbaka på sedan :)


Sitter för övrigt och suger i mig en god choklad-prottedrink :cheers:

Pumpitup
2006-09-25, 16:28
2. Rygg&Mage 25sep -06

Chins
kv x 7
kv x 6
kv x 6

Marklyft
20kg x 15
50kg x 10
70kg x 7
90kg x 8
90kg x 8
100kg x 5
Greppet var inte det bästa då jag inte ville använda remmar.
Är van sedan tidigare att börja från ett powerrack i midjehöjd så det var lite ovant att börja från marken, rätt äckligt faktiskt. :(

Magmaskin 1 set i väntan på rodden.

Sittande rodd
70kg x 6
70kg x 6
70kg x 5

Latsdrag
65kg x 7
65kg x 6
60kg x 7
Tror faktiskt jag ska gå ner till 55kg igen, det känns som att jag drar för lite med lats/biceps och för mycket med resterande kropp. Eller gör jag fel om jag vill köra den här övningen strikt?

Magmaskin
6 set x många

Hantelshrugs
22,5kg x 10
22,5kg x 10
22,5kg x 10

Situps
1set x väldigt få :)

shadowfire
2006-09-25, 17:29
Chins
kv x 7
kv x 6
kv x 6
Härliga chins, du är långt starkare än mig här! :thumbup:


Marklyft
20kg x 15
50kg x 10
70kg x 7
90kg x 8
90kg x 8
100kg x 5
Greppet var inte det bästa då jag inte ville använda remmar.
Är van sedan tidigare att börja från ett powerrack i midjehöjd så det var lite ovant att börja från marken, rätt äckligt faktiskt. :(
Vad menar du här? Kör du inte marklyft från marken -> upprätt -> marken? Eller är det bara första lyftet du menar då du lyft av stången från racket? Halva vitsen med mark är ju att köra från botten till toppen. :) ... bra iaf att du är på marken, det är det som utvecklat min rygg mest iaf.


Latsdrag
65kg x 7
65kg x 6
60kg x 7
Tror faktiskt jag ska gå ner till 55kg igen, det känns som att jag drar för lite med lats/biceps och för mycket med resterande kropp. Eller gör jag fel om jag vill köra den här övningen strikt?
Jag känner igen det där, jag har upplevt samma sak. Ju tyngre desto mer cheating, att jag drar snabbare och tar hjälp av hela överkroppen i "fallet" ner och får mindre kontakt med latsen. Varför inte köra både och? Kör en högrep på lägre vikt, 2 set på blytungt och sist en högrep på lägre för kontakt? Eller så kör du blytungt ena veckan med cheating och högrep/kontakt andra veckan för pump. Bara en tanke, tror inte det finns något rätt/fel här.

Pumpitup
2006-09-25, 18:06
Shadowfire: Tackar så mycket.
Har ökat på otroligt bra på bara i chins, klarade endast 3st för cirka 2 veckor sedan. Allt handlar om vilja :)

Jag menar bara första lyftet att man startar från upprätt position, känns mycket bättre och desto enklare att linda remmarna än att ligga o kräla på marken :)
Ska börja förklara lite bättre vad jag menar med mina funderingar men jag får väl skylla på att all energi förbrukats under passet när jag väl ska börja plinka på datorn. :D

Jo det är svårt att avväga, tror jag ska köra på ditt tips med 2 tunga set och 1-2 kontakt för bättre kontakt.
Det är väl det som kallas helgardering? *innocent*

Snake
2006-09-25, 19:16
Jag menar bara första lyftet att man startar från upprätt position, känns mycket bättre och desto enklare att linda remmarna än att ligga o kräla på marken :)

Vilka remmar? Du menar remmarna som kärringar och discogymmare använder? *kissass*

Pumpitup
2006-09-25, 20:25
Vilka remmar? Du menar remmarna som kärringar och discogymmare använder? *kissass*

Sant sant, blir att härda armarna lite framöver, sen blir det väl lite magnesium när man reppar 110-120kg x 10.

Frågan är dock hur det går för dig, lagt av med all träning? *slap*

shadowfire
2006-09-25, 20:31
Vilka remmar? Du menar remmarna som kärringar och discogymmare använder? *kissass*
Eller byggare som vill få ut max av sitt ryggpass. Marklyft är inte främst till för att bygga underarmar. *slap*

Pumpitup
2006-09-25, 21:12
Eller byggare som vill få ut max av sitt ryggpass. Marklyft är inte främst till för att bygga underarmar. *slap*

hehe, känns så mesigt att använda remmar på 80-90kg :em:

davvvan
2006-09-26, 07:33
2. Rygg&Mage 25sep -06

Chins
kv x 7
kv x 6
kv x 6

Marklyft
20kg x 15
50kg x 10
70kg x 7
90kg x 8
90kg x 8
100kg x 5
Greppet var inte det bästa då jag inte ville använda remmar.
Är van sedan tidigare att börja från ett powerrack i midjehöjd så det var lite ovant att börja från marken, rätt äckligt faktiskt. :(

Magmaskin 1 set i väntan på rodden.

Sittande rodd
70kg x 6
70kg x 6
70kg x 5

Latsdrag
65kg x 7
65kg x 6
60kg x 7
Tror faktiskt jag ska gå ner till 55kg igen, det känns som att jag drar för lite med lats/biceps och för mycket med resterande kropp. Eller gör jag fel om jag vill köra den här övningen strikt?

Magmaskin
6 set x många

Hantelshrugs
22,5kg x 10
22,5kg x 10
22,5kg x 10

Situps
1set x väldigt få :)

BRA pass! :bow: Marklyftet ökar du ju massor varje pass, men mest imponerad är jag över dina ökningar i chins! Om man gjorde såna då vet jag inte vad jag skulle göra. Använder du dig av dragremmar när du gör chins och är det verkligen så stor skillnad?

Resten av passet var också bra, bara fortsätta pumpa på! *popcorn*

Tjuckot
2006-09-26, 07:44
Angående marken, kör så länge du orkar hålla i och släng på remmar efter det? Dumt att sabba ryggträningen för att du är svag i underarmarna (jämförelsevis)?

Pumpitup
2006-09-26, 08:11
BRA pass! :bow: Marklyftet ökar du ju massor varje pass, men mest imponerad är jag över dina ökningar i chins! Om man gjorde såna då vet jag inte vad jag skulle göra. Använder du dig av dragremmar när du gör chins och är det verkligen så stor skillnad?

Resten av passet var också bra, bara fortsätta pumpa på! *popcorn*

Jorå det går framåt hela tiden, precis som det ska vara :)
Tackar så mycket förresten, vet inte varför chinsne ökar på så bra men jag tvekar över att dte kan fortsätta så här. tror jag har maxat 11-12 i chins förut när jag vägde 65kg för ganska precis ett år sedan.
Nej i chins har jag inte dragremmar, så svag är jag inte :em:

Angående marken, kör så länge du orkar hålla i och släng på remmar efter det? Dumt att sabba ryggträningen för att du är svag i underarmarna (jämförelsevis)?

Jo jag ska nöta på utan remmar nu ett tag iaf, sen om jag känner att det är ohållbart så blir det att testa magnesium tror jag. Gillar inte mina remmar från GG, de är så jävla tjocka :cryout:

davvvan
2006-09-26, 08:27
Haha förlåt, missa lite där! Såg nu att det gällde marken...My bad! Du vet jag letade ju efter ursäkter till varför jag orkar så få ;)

Pumpitup
2006-09-26, 08:37
Haha förlåt, missa lite där! Såg nu att det gällde marken...My bad! Du vet jag letade ju efter ursäkter till varför jag orkar så få ;)

Hehe förstod nästan det, men helt fel ute var du dock inte, känner mig extremt svag i underarmarna :em:

Pumpitup
2006-09-26, 16:09
3. Triceps&Biceps&Underarmar 26/9 -06

Tricepsextentions
17,5kg x 15
40kg x 8
40kg x 6
40kg x 5

Skivstångscurl
20kg x 12
32,5kg x 9
32,5kg x 9
32,5kg x 8

Pushdowns
75kg x 9
75kg x 8
75kg x 5-6

Hantelcurl
18,5kg x 4
15kg x 6
15kg x 5
fan va trött man blir i biceps av stångcurl!

Omvänd skivstångsscurl
18kg x 12
18kg x 11
18kg x 9
20kg x 10

Handledscurl med skivstång
25kg x 13
25kg x 10
25kg x 8-9

2set div. tricepsövning

1set omvända chins

Tungt men gött armpass!
Positva saker: Skivstångscurl is the shiit! Bra att man får köra lite separat underarmsträning också. :thumbup:
Negativt: Lite trött i biceps sen ryggpasset igår.

gusten86
2006-09-26, 16:16
3. Triceps&Biceps&Underarmar 26/9 -06

Tricepsextentions
17,5kg x 15
40kg x 8
40kg x 6
40kg x 5

Skivstångscurl
20kg x 12
32,5kg x 9
32,5kg x 9
32,5kg x 8

Pushdowns
75kg x 9
75kg x 8
75kg x 5-6

Hantelcurl
18,5kg x 4
15kg x 6
15kg x 5
fan va trött man blir i biceps av stångcurl!

Omvänd skivstångsscurl
18kg x 12
18kg x 11
18kg x 9
20kg x 10

Handledscurl med skivstång
25kg x 13
25kg x 10
25kg x 8-9

2set div. tricepsövning

1set omvända chins

Tungt men gött armpass!
Positva saker: Skivstångscurl is the shiit! Bra att man får köra lite separat underarmsträning också. :thumbup:
Negativt: Lite trött i biceps sen ryggpasset igår.


Fint armpass mannen!

Sällen
2006-09-26, 16:19
härliga tricepsaxtansions ;)

Pumpitup
2006-09-26, 16:37
Tackar så mycket gubbz! :)

Snake
2006-09-26, 17:37
Positva saker: Skivstångscurl is the shiit!

Oja, du börjar komma till insikt nu :) Jag hoppas du kör med _rak_ stång också, ingen EZ-stång *slap*
Du verkar vara grymt mycket starkare i triceps än i biceps, för min del är det tvärt om (*host* skylla på långa armar *host* :D)

Edit: Vi borde ju nästan köra ett pass innan jag åker. Hur ser dina träningsdagar ut resten av veckan? Jag kommer träna tors-fre iaf. innan jag åker.

davvvan
2006-09-26, 18:21
Härligt pass! Måste också hålla med föregående talare om att din styrka verkar vara större baksida arm så att säga...Inget negativt med det, det är ju triceps som gör armen stor :D Gött med pump från igår, fin träningsvärk imorrn :thumbup:

Pumpitup
2006-09-26, 18:39
Oja, du börjar komma till insikt nu :) Jag hoppas du kör med _rak_ stång också, ingen EZ-stång *slap*
Du verkar vara grymt mycket starkare i triceps än i biceps, för min del är det tvärt om (*host* skylla på långa armar *host* :D)

Edit: Vi borde ju nästan köra ett pass innan jag åker. Hur ser dina träningsdagar ut resten av veckan? Jag kommer träna tors-fre iaf. innan jag åker.

Jajjemänsan, känns riktigt manligt att slippa stå och trängas vid kabelmaskinen bland linnebögarna :)

Haha jo det stämmer bra, har fan ingen bicepsmuskel, och så har det alltid varit. Är inte den som gillar att vara emd i armbrytning om man säger så, hehe.

Ska du lämna lule-town för gott eller? :(
Jag kommer att träna bröst-axlar på torsdag och rygg/mage på fredag. vilodag imorgon.
Det hade varit kul om du vill tärna rygg på fredag? Känner att det vore bra att få lite råd om bl.a marklyften.

Pumpitup
2006-09-26, 18:42
Härligt pass! Måste också hålla med föregående talare om att din styrka verkar vara större baksida arm så att säga...Inget negativt med det, det är ju triceps som gör armen stor :D Gött med pump från igår, fin träningsvärk imorrn :thumbup:

jag hade mer än gräna bytt 50kg's skivstångscurl mot 40kg's tricepsextentions men man kan väl inte få allt här i livet :)

Haha jepp, nu vilar vi järnet!

Snake
2006-09-26, 18:57
Jajjemänsan, känns riktigt manligt att slippa stå och trängas vid kabelmaskinen bland linnebögarna :)

Haha jo det stämmer bra, har fan ingen bicepsmuskel, och så har det alltid varit. Är inte den som gillar att vara emd i armbrytning om man säger så, hehe.

Ska du lämna lule-town för gott eller? :(
Jag kommer att träna bröst-axlar på torsdag och rygg/mage på fredag. vilodag imorgon.
Det hade varit kul om du vill tärna rygg på fredag? Känner att det vore bra att få lite råd om bl.a marklyften.

Hmm, jag ska ju träna rygg torsdag och bröst/biceps fredag :P Du kan inte kasta om dagarna? Biceps dagen innan ryggpasset är ingen höjdare :)

Pumpitup
2006-09-26, 19:03
Hmm, jag ska ju träna rygg torsdag och bröst/biceps fredag :P Du kan inte kasta om dagarna? Biceps dagen innan ryggpasset är ingen höjdare :)

Att du ska va så besvärlig.....
Men men, nog ska det väl gå att ordna, inga problem. :)
Får helt enkelt lägga armpasset på söndag istället, det går lika bra.

hio
2006-09-28, 14:56
Fiiiiiiiina tricepsextentions!

Går du till pannan eller längre ner bakom huvudet?

Pumpitup
2006-09-28, 16:41
Fiiiiiiiina tricepsextentions!

Går du till pannan eller längre ner bakom huvudet?

Ner bakom huvudet såklart, that's Arnes law :)

Pumpitup
2006-09-28, 16:53
Tränade detta pass med Snejki, skoj!

2. Rygg&Mage 28sep -06

Chins
kv x 9
kv x 5
Nu är 10an nära, det hade jag aldrig kunnat tro petersson


Marklyft
50kg x 10
70kg x 7
90kg x 10
100kg x 8
100kg x 8
110kg x 5
110kg x 3 lyfte tydligen alldeles för lite med benen så jag avbröt här.
90kg x 8 lite teknik

Sittande rodd
70kg x 8
70kg x 6
70kg x 7
70kg x 7
70kg x 7

Latsdrag
60kg x 10
65kg x 7 v-handtag
65kg x 5+1 v-handtag
65kg x 5+1 v-handtag
60kg x 6
Mycket bättre kontakt med v-handtag, thx bro!

Diverse magövningar
(x)antal set x (x)antal reps

Hantelshrugs
25kg x 10
25kg x 10
25kg x 10

Väger för övrigt 69,5kg just nu, upp 2kg sedan starten!

Snake
2006-09-28, 17:08
Lite mer teknikträning så sitter marken, det såg som sagt bättre ut på liiite lättare vikter. Så träna in tekniken och höj därefter.

Kre-alkalyn hette det vi diskuterade men som jag inte kom på namnet. Finns massvis skrivet om det på forumet, men om jag inte minns helt fel så har det kommit någon ny hetare variant av den.

Pumpitup
2006-09-28, 17:15
Lite mer teknikträning så sitter marken, det såg som sagt bättre ut på liiite lättare vikter. Så träna in tekniken och höj därefter.

Kre-alkalyn hette det vi diskuterade men som jag inte kom på namnet. Finns massvis skrivet om det på forumet, men om jag inte minns helt fel så har det kommit någon ny hetare variant av den.

Jepp det skall jag definitivt göra, vill inte åka på någon skada då jag redan har ett dåligt knä.

Aha, det skall jag kika på vid ett passande tillfälle.
Men som sagt, känner inte att jag behöver några mirakelpreparat för tillfället. Det är dessutopm roligare att testa /kreatin/esapro/kre-alkalyn när man väl står still och på så sätt se om man får någon kick i träningen.

Snake
2006-09-28, 17:35
Jepp det skall jag definitivt göra, vill inte åka på någon skada då jag redan har ett dåligt knä.

Aha, det skall jag kika på vid ett passande tillfälle.
Men som sagt, känner inte att jag behöver några mirakelpreparat för tillfället. Det är dessutopm roligare att testa /kreatin/esapro/kre-alkalyn när man väl står still och på så sätt se om man får någon kick i träningen.

Just precis så ja.

PS. La du märke till tjejen som körde tricepspressar när du körde shrugs? Jefflar vilken knäböjsstjärt :)

shadowfire
2006-09-28, 18:34
Lite mer teknikträning så sitter marken, det såg som sagt bättre ut på liiite lättare vikter. Så träna in tekniken och höj därefter.

Kre-alkalyn hette det vi diskuterade men som jag inte kom på namnet. Finns massvis skrivet om det på forumet, men om jag inte minns helt fel så har det kommit någon ny hetare variant av den.
KGC2 som jag precis börjat med nu.
Enda nackdelen är biverkningarna med stickningar o klåda.. grymt irriterande... vet dock inte om det gör ngn effekt, men satte iaf 3st PB's igår då jag körde igång första testet med KGC2. Kre-Alkalyn gav bra effekt på mig förut, men jag gillar nog monohydrat bäst ändå. Skönt o gå upp några hekto i vätska :)

shadowfire
2006-09-28, 18:35
Jepp det skall jag definitivt göra, vill inte åka på någon skada då jag redan har ett dåligt knä.

Aha, det skall jag kika på vid ett passande tillfälle.
Men som sagt, känner inte att jag behöver några mirakelpreparat för tillfället. Det är dessutopm roligare att testa /kreatin/esapro/kre-alkalyn när man väl står still och på så sätt se om man får någon kick i träningen.
kreatin är dock billigt och inget mirakelmedel.. du får bara ut lite mer av din träning än i vanliga fall... bara lite pulver som du tar tillsammans med mat o dryck eller typ en skopa i morgondryck och två skopor direkt efter träning varje dag... typ en femtiolapp för monohydrat som räcker i 8-10 veckor.

Pumpitup
2006-09-28, 18:48
Jo kreatin verkar ge bra effekt på dem flesta, bra skit helt enkelt.

Jobbigt det där med stickningar och klåda, men gör du suveräna resultat framöver så kanske man får genomlida sånt framöver :)

davvvan
2006-09-28, 18:52
Bra pass! Helvetes va du ökar fort i chinsen, samtidigt som vikten ökar, de är grymt :D Kreatin funkar alltid, mentalt som fysiskt ;) Men chinsen, hur gör du? Don't you know pump it up, you got to pump it up...

:bow:

Pumpitup
2006-09-28, 18:55
Bra pass! Helvetes va du ökar fort i chinsen, samtidigt som vikten ökar, de är grymt :D Kreatin funkar alltid, mentalt som fysiskt ;) Men chinsen, hur gör du? Don't you know pump it up, you got to pump it up...

:bow:

Tackar! Ja jag förösker att äta bra och köra på stenhårt varje pass, inge hemligheter här inte.

Men jag håller med dig, förstår inte hur jag kan öka i varje pass öven fats jag blir tyngre, skumt. *popcorn*

gusten86
2006-09-28, 19:05
Tränade detta pass med Snejki, skoj!

2. Rygg&Mage 28sep -06

Chins
kv x 9
kv x 5
Nu är 10an nära, det hade jag aldrig kunnat tro petersson


Marklyft
50kg x 10
70kg x 7
90kg x 10
100kg x 8
100kg x 8
110kg x 5
110kg x 3 lyfte tydligen alldeles för lite med benen så jag avbröt här.
90kg x 8 lite teknik

Sittande rodd
70kg x 8
70kg x 6
70kg x 7
70kg x 7
70kg x 7

Latsdrag
60kg x 10
65kg x 7 v-handtag
65kg x 5+1 v-handtag
65kg x 5+1 v-handtag
60kg x 6
Mycket bättre kontakt med v-handtag, thx bro!

Diverse magövningar
(x)antal set x (x)antal reps

Hantelshrugs
25kg x 10
25kg x 10
25kg x 10

Väger för övrigt 69,5kg just nu, upp 2kg sedan starten!


Avis på dina chins alltså! :furious:
Fint pass för övrigt!

Pumpitup
2006-09-28, 19:34
hehe tackar.
Det skulle vara fränt om man kunde nå upp i 15st innan jul.

gusten86
2006-09-28, 19:36
Skulle vara sjukt nöjd över att klara 10, tror jag kanske klarar 2 riktiga idag?

Pumpitup
2006-09-28, 19:42
Skulle vara sjukt nöjd över att klara 10, tror jag kanske klarar 2 riktiga idag?

Men det är ju en början iaf. För 3 veckor sedan orkade jag bara 3 som max. Och sen har jag i princip ökat med 1-2 reps för varje gång :)

Sällen
2006-09-28, 19:53
kul å se att det går bra, snart är du ju på samma vikter som innan :)

Pumpitup
2006-09-28, 20:36
kul å se att det går bra, snart är du ju på samma vikter som innan :)

Tack homie!

Jepp lagom till jul vill jag känna mig lite sådär halvt grov, det är en sån skön känsla :)


Luleå spöade Malmö bort idag, skööönt! :hbang:

davvvan
2006-09-28, 20:55
Luleå spöade Malmö bort idag, skööönt! :hbang:

+1

Helvetes va bra Hynning och Chabada var, bortsett från när Chabada droppabe bak i intet i offensiv zon och Malmö kontrade in 2-2...Men det fixade han ju sen med passen till Hynning som kom farandes i full fart. Komplett lirare! VARFÖR är alla juniorer 160 cm lång och väger 52 kg kan man ju däremot undra... :confused:

Pumpitup
2006-09-28, 21:34
+1

Helvetes va bra Hynning och Chabada var, bortsett från när Chabada droppabe bak i intet i offensiv zon och Malmö kontrade in 2-2...Men det fixade han ju sen med passen till Hynning som kom farandes i full fart. Komplett lirare! VARFÖR är alla juniorer 160 cm lång och väger 52 kg kan man ju däremot undra... :confused:

Instämmer till 100%. Ja man får väl hoppas att de växer nån dec under säsongen, men jag håller med, dem är riktigt kortväxta.

Pumpitup
2006-09-29, 14:14
1. Bröst&Axlar 29/9 -06

Bänkpress
20kg x 20
50kg x 7
65kg x 7
65kg x 6
70kg x 2+1
ökade ett reps i båda setten på 65kg. testade sedan på 70kg, kändes riktigt bra faktiskt, dröjer nog inte mer än 3-4 veckor innan man kör 5-6or på den vikten.

Sittande hantelpress
22,5kg x 4
För tungt att köra direkt efter bänkpressen. Kastade mig genast över till lutande istället :)

Lutande hantelpress
25kg x 7
25kg x 6
25kg x 6
Stabilt.

Hantellyft åt sidan
9kg x 12
9kg x 12
9kg x 11
bra kontakt, dock ej särskillt strikt i sista settet.

Dips
kv+15kg x 8-9
kv+15kg x 8
kv+15kg x 6
Ökade vikten med 5kg sedan sist, och det gick skitbra! :hbang:

Stående skivstångslyft
16kg x 7
16kg x 6
16kg x 6

Frivändningar
50kg x 6
50kg x 6

Baksida axlar(maskin)
2 set

Jävligt härligt pass, känner mig grymt pumpad över hela kroppen i och med att jag körde ryggen igår också.
Blir nog lite vilodag imorrn då jag vill kunna köra skiten ut triceps/biceps nästa pass! :)