handdator

Visa fullständig version : Kalorichock! Kalorier i tuggummi och inlagd gurka.


jubbedidu
2006-09-02, 02:35
Hej.

Nu har jag funderat och hoppas att någon sitter på lösningen på mitt dilemma.

Om man läser näringsinnehålllet på ett sockerfritt tuggummi så innehåller det typ 176kcal per 100gram eller nåt sånt. Min fråga är hur många kalorier får jag i mig om jag istället för att svälja tuggumit väljer att spotta ut det när jag tuggat klart?

När man sedan läser innehålls förteckningen på inlagd gurka så inehåller den typ 20kcal per 100gram, är det 20kcal på gurka+spad eller enbart gurka?

Sverker
2006-09-02, 05:51
Är tankarna på en akademisk nivå eller är det något som du tror kommer att påverka dig.


Hur som helst så säger 176 kcal/100g att det är de kalorierna du får ut ifall du kan tugga 100 g tuggumi. Resten av tuggummit är en gummibas som blir till en sorts kostfiber ifall du skulle svälja.



Kaloriinnehållet i varor som ligger i en lag är alltid avrunnen vikt. Alltså kalorierna i det du äter.

King Grub
2006-09-02, 06:25
Och tuggummituggande höjer ämnesomsättningen mer än vad tuggummit ger i energiväg (om man inte bara sväljer dom ett efter ett). ;)

Sverker
2006-09-02, 06:28
Och tuggummituggande höjer ämnesomsättningen mer än vad tuggummit ger i energiväg (om man inte bara sväljer dom ett efter ett). ;)


- Men du, vad har du gjort ? Du ser ju ut som en guldhamster i ansiktet ?



- Jag deffar.

AlexGBG
2006-09-02, 07:11
- Men du, vad har du gjort ? Du ser ju ut som en guldhamster i ansiktet ?



- Jag deffar.

haha :D

bra start på morgonen, å snart jobba

Baha
2006-09-02, 07:20
kaffe, snus, cigaretter, sockerfritt tuggumi, cola light, selleri och råa potatisar, snart kan man bli rena rama livsnjutaren och ändå rasa i vikt*flex*

AlexGBG
2006-09-02, 18:55
kaffe, snus, cigaretter, sockerfritt tuggumi, cola light, selleri och råa potatisar, snart kan man bli rena rama livsnjutaren och ändå rasa i vikt*flex*

cayennepeppar på potatisen och sellerin och grönt te till efterrätt..