handdator

Visa fullständig version : Åker till USA i 10 månader på söndag


beckman88
2006-09-02, 00:00
Japp nu är det nära, om 48h är man i USA. Jag ska till Minneapolis, Minnesota. Gå 1a året på high school, träna amerikansk fotboll och thaiboxning och gymma så klart :hbang:. kommer ta en kik förbi Golds Gym med och provträna där. Fy satan vad nervös jag är!

Så sent som idag ringde dom och sa att jag hade fått en familj i Minneapolis. "Du åker på söndag" Hjärtat stannade nästan. Imorrn blir det sista träningen i sverige på 10 månader så jag har beslutat att ta alla obligatoriska poser efter passet imorrn och jämnföra om 10 månader.

jag hoppas verkligen att jag hamnar på ett high school med riktig mat och inte något " Pay 2$ and you get some chips and a coke, sugar free would be 1,50 extra".

Ha ett bra träningsår alla!:thumbup:

Önska mig lycka till! :)

Kwon
2006-09-02, 00:00
Inte Golds Gym då? :devil:

Ha det så gött o lycka till nu! :thumbup:

Pudzianovski
2006-09-02, 00:02
Hoppas du får trevligt !

Snart kommer Higlander och berättar för 156 gången att han oxå är i USA nu :thumbup:

beckman88
2006-09-02, 00:02
Inte Golds Gym då? :devil:

Ha det så gött o lycka till nu! :thumbup:

Edit ftw! Tack så mycket

Kwon
2006-09-02, 00:03
Skall du komma HIT till USA där JAG är? KUL!

JK BRO! :thumbup:

beckman88
2006-09-02, 00:03
Hoppas du får trevligt !

Snart kommer Higlander och berättar för 156 gången att han oxå är i USA nu :thumbup:

Tack :thumbup: väntar på highlander:Virro

beckman88
2006-09-02, 00:03
JK BRO! :thumbup:

Ägd *kissass*

Kwon
2006-09-02, 00:04
Edit ftw! Tack så mycket

Golden Gym låter najs det me iofs... :devil:

Ha det så JÄKLA kul nu!

Kan det bli roligare än Thaiboxning och Amerikansk fotboll?

Ska du dejta o gå på bal o krejjer åsse?

beckman88
2006-09-02, 00:05
Golden Gym låter najs det me iofs... :devil:

Ha det så JÄKLA kul nu!

Kan det bli roligare än Thaiboxning och Amerikansk fotboll?

Ska du dejta o gå på bal o krejjer åsse?

Komemr nog bli skitskoj! klart jag ska gå på balen. Keg party ftw:hbang:

Kwon
2006-09-02, 00:06
Komemr nog bli skitskoj! klart jag ska gå på balen. Keg party ftw:hbang:

Du tar bilder och lägger upp här hoppas jag?

Du glömmer väl inte bort oss när det vankas keg party? :confused:

WHITEFOLKS
2006-09-02, 00:07
Haha inte bara jag som har märkt det med highlander då :D

beckman88
2006-09-02, 00:08
Du tar bilder och lägger upp här hoppas jag?

Du glömmer väl inte bort oss när det vankas keg party? :confused:

Fick en digitalkamera att ta med mig, många bilder blire :thumbup:

Peter-N1
2006-09-02, 00:43
Japp nu är det nära, om 48h är man i USA. Jag ska till Minneapolis, Minnesota. Gå 1a året på high school, träna amerikansk fotboll och thaiboxning och gymma så klart :hbang:. kommer ta en kik förbi Golds Gym med och provträna där. Fy satan vad nervös jag är!

Så sent som idag ringde dom och sa att jag hade fått en familj i Minneapolis. "Du åker på söndag" Hjärtat stannade nästan. Imorrn blir det sista träningen i sverige på 10 månader så jag har beslutat att ta alla obligatoriska poser efter passet imorrn och jämnföra om 10 månader.

jag hoppas verkligen att jag hamnar på ett high school med riktig mat och inte något " Pay 2$ and you get some chips and a coke, sugar free would be 1,50 extra".

Ha ett bra träningsår alla!:thumbup:

Önska mig lycka till! :)

Kul! Det kommer att vara kanon.
Jag bodde i California i ett år och läste på college. Lirade också amerikansk fotboll. Var lirar du i Sverige?

beckman88
2006-09-02, 00:46
Kul! Det kommer att vara kanon.
Jag bodde i California i ett år och läste på college. Lirade också amerikansk fotboll. Var lirar du i Sverige?


Lirar inte i sverige:D , Men det är lixom detta jag har tränat för under detta året, allt jag vet är att jag tål mycket stryk och kan kasta längre än dom flesta, har testat med en amerikansk fotboll och dom flyger:thumbup:

Kwon
2006-09-02, 00:48
Då lägger du upp lite bilder i maj,juni?

Peter-N1
2006-09-02, 00:48
Lirar inte i sverige:D , Men det är lixom detta jag har tränat för under detta året, allt jag vet är att jag tål mycket stryk och kan kasta längre än dom flesta, har testat med en amerikansk fotboll och dom flyger:thumbup:

Det låter bra. Men var beredd på att det är skillnad mot i Sverige. Jag lirade i landslaget i Sverige när jag åkte dit, men där var man bara en i mängden (som bäst) :whipped:

beckman88
2006-09-02, 00:50
Det låter bra. Men var beredd på att det är skillnad mot i Sverige. Jag lirade i landslaget i Sverige när jag åkte dit, men där var man bara en i mängden (som bäst) :whipped:

men du spelade på collage, detta är high school. Tror det är rätt stor skillnad :thumbup:

Några råd föressten?

Peter-N1
2006-09-02, 00:55
men du spelade på collage, detta är high school. Tror det är rätt stor skillnad :thumbup:

Några råd föressten?

Sant!

Nja vet inte vilka råd jag ska ge. Om du ska bo själv, ta reda på hus adresser m.m innan du åker. Var du ska åka för att få elinkopplad m.m. Se till att starta ett bankkonto i USA. Skaffa ett social security number m.m. Det funkar bra att köra med ditt svenska körkort om du inte ska stanna längre.

Har du några frågor så, go ahead...

beckman88
2006-09-02, 00:57
Sant!

Nja vet inte vilka råd jag ska ge. Om du ska bo själv, ta reda på hus adresser m.m innan du åker. Var du ska åka för att få elinkopplad m.m. Se till att starta ett bankkonto i USA. Skaffa ett social security number m.m. Det funkar bra att köra med ditt svenska körkort om du inte ska stanna längre.

Har du några frågor så, go ahead...

Jag ska bo hos en Familj, är 17 år så jag har inget körkort än. Kan man inte ta ut från sitt svenska konto med visa?

Peter-N1
2006-09-02, 01:03
Jag ska bo hos en Familj, är 17 år så jag har inget körkort än. Kan man inte ta ut från sitt svenska konto med visa?

Jo det kan du, men vissa banker tar ut avgifter. Tror att jag fick betala 35kr vid varje bankomat uttag.

Blir nog lättast att skapa ett nytt konto. Jag hade Bank of America, men se vilken bank som ligger närmast stället där du bor.

beckman88
2006-09-02, 01:13
Jo det kan du, men vissa banker tar ut avgifter. Tror att jag fick betala 35kr vid varje bankomat uttag.

Blir nog lättast att skapa ett nytt konto. Jag hade Bank of America, men se vilken bank som ligger närmast stället där du bor.

Ok tack. Sen undrar jag bara, var nyss inne på skolans hemsida på sports och där stod massa och "Football" Är det amerikansk fotboll? *innocent*

NiXPhoenix
2006-09-02, 01:19
Ok tack. Sen undrar jag bara, var nyss inne på skolans hemsida på sports och där stod massa och "Football" Är det amerikansk fotboll? *innocent*



Ja, annars skulle det stått soccer om de syftat på sån fotboll som vi spelar här.

Peter-N1
2006-09-02, 01:19
Ja, annars skulle det stått soccer om de syftat på sån fotboll som vi spelar här.

Precis!

beckman88
2006-09-02, 01:24
Precis!

Gutt :thumbup: , Just nu känns det jävligt nervöst men endå jävligt skönt att komma ifrån sverige och svenskan :D

Peter-N1
2006-09-02, 01:29
Gutt :thumbup: , Just nu känns det jävligt nervöst men endå jävligt skönt att komma ifrån sverige och svenskan :D

Det kommer säkert att bli kanon. Tyvärr är åldersgränsen 21 på alkohol i USA. Dom är hårda på det.

beckman88
2006-09-02, 01:38
Det kommer säkert att bli kanon. Tyvärr är åldersgränsen 21 på alkohol i USA. Dom är hårda på det.

Jao har hört det, får se hur det går :hbang:

dared
2006-09-02, 04:26
jag körde football när jag var där i high school. Det är sjukt kul, kick när det är fler på läktarn än i den lilla staden jag bodde i. (typ 3000 lol)


Och nej, jag har aldrig spelat i Svenska landslaget *flex*

Orm
2006-09-02, 09:27
Fy f-n vad kul!!!! :thumbup:

mirrranda
2006-09-02, 09:37
Min tvillingsyrra åkte för 2 veckor sedan, hon ska också vara borta i 10mån och gå på privatskola i New York. Hon skriver blogg och har en bilddagbok, gör det du med, det är guld värt för alla du känner här hemma i Sverige :)

Kwon
2006-09-02, 10:37
Min tvillingsyrra åkte för 2 veckor sedan, hon ska också vara borta i 10mån och gå på privatskola i New York. Hon skriver blogg och har en bilddagbok, gör det du med, det är guld värt för alla du känner här hemma i Sverige :)

En snabb fråga. Är det stor skillnad på er tvillingar?

Är hon den som studerar mycket och du den som tränar eller är ni likadana? (samma intressen) :D

Three pigs
2006-09-02, 10:42
härligt, lycka till :thumbup:

beckman88
2006-09-02, 11:25
Min tvillingsyrra åkte för 2 veckor sedan, hon ska också vara borta i 10mån och gå på privatskola i New York. Hon skriver blogg och har en bilddagbok, gör det du med, det är guld värt för alla du känner här hemma i Sverige :)

aa ska starta en resedagbok med bilder tänkte jag:thumbup:

shut teh face
2006-09-02, 12:06
Good luck and remember; bro's before hoe's

koetti
2006-09-02, 12:32
vet inte vad de har för åldersgräns för körkort i Minnesota, men om du är tillräckligt gammal så har jag hört av bekanta som bott i staterna att det är betydligt lättare att ta kortet tvärsöver atlanten :thumbup: Se dock till att ha fyllt 18 när du åker hem igen, annars får du inte behålla det...

* Reserverar mig för eventuella faktabfel *rolleyes*

Nithian
2006-09-02, 12:35
Är highschool som högskolan i sverige? som man läser efter 3an på gymnasiumet?

lycka till spelar själv amerikansk fotboll :hbang:

mirrranda
2006-09-02, 12:56
En snabb fråga. Är det stor skillnad på er tvillingar?

Är hon den som studerar mycket och du den som tränar eller är ni likadana? (samma intressen) :D

Hehe jag är den som studerar och tränar, hon är den som studerar och lirar musik :D

mirrranda
2006-09-02, 12:57
Är highschool som högskolan i sverige? som man läser efter 3an på gymnasiumet?

lycka till spelar själv amerikansk fotboll :hbang:

Nej det är innan college, som äldst är man 17år.

mirrranda
2006-09-02, 12:57
aa ska starta en resedagbok med bilder tänkte jag:thumbup:

Bra, kolla bilddagboken.se, ganska bra tycker jag :thumbup:

EDIT: Ops nu manglade jag tråden, sorry!

Peter-N1
2006-09-03, 01:04
Är highschool som högskolan i sverige? som man läser efter 3an på gymnasiumet?

lycka till spelar själv amerikansk fotboll :hbang:

High school är liknande svenskt gymnasium.

L-Sami
2006-09-03, 01:37
Då måste ju passa på och kolla lite amerikanskt sport där uppe i Twin Cities.. Timberwolves i NBA, Vikings i NFL och Wild i NHL och varför inte Twins i MLB.. :) det skulle jag göra i allafall gjort under höst mörkret ..

Alltså sport i världsklass...

beckman88
2006-09-04, 17:56
So... now im here, and it feels great!

mirrranda
2006-09-04, 17:58
Lycka till med allt, tänk på att vara framåt, annars får du ingen plats *flex*

LarsK
2006-09-05, 00:56
vet inte vad de har för åldersgräns för körkort i Minnesota, men om du är tillräckligt gammal så har jag hört av bekanta som bott i staterna att det är betydligt lättare att ta kortet tvärsöver atlanten :thumbup: Se dock till att ha fyllt 18 när du åker hem igen, annars får du inte behålla det...

* Reserverar mig för eventuella faktabfel *rolleyes*
Man får tyvärr inte ta med sitt amerikanska körkort och byta in det till ett svenskt. Annars hade jag tagit båge kort när jag var där, löjligt enkelt.

vge
2006-09-05, 02:59
Fan vad nice har själv precis flyttat till USA =)
I Philadelphia ska börja som sophmoore på high school =D
Iaf på den High schoolen jag ska gå på hade dom ett jävla utbud av käk =)
GL!

egge
2006-09-05, 18:52
Kommer du börja sista året på high school?
Fan va g˙tt med både en amerikansk graduation och sedan studenten i Sverige.

Hoppas du får det jättekul iaf:thumbup:

beckman88
2006-09-06, 01:20
Kommer du börja sista året på high school?
Fan va g˙tt med både en amerikansk graduation och sedan studenten i Sverige.

Hoppas du får det jättekul iaf:thumbup:

Borjade pa sista aret (Senior), har min 1a american football traning imorn:hbang: