handdator

Visa fullständig version : Helt plötsligt rädd.


Stoltz
2006-09-01, 22:43
Har ni någonsin varit med om att ni varit hemma, allt varit som vanligt, och plötsligt blir ni rädda? Det byggs sakta upp, man blir torr i halsen och man börjar inbilla sig lite småsaker lite här och var?

Jag fick det nyligen, och blev riktigt hetsad av grejer runtomkring mig. Ingen aning om varför, alls.

När jag säger inbilla saker så menar jag inte att man ser saker som inte är där, utan att fantasin börjar skena iväg med en.

Krampus
2006-09-01, 22:44
Inte sedan jag var barn, men jag minns känslan.

mathor
2006-09-01, 22:52
Nej, jag blir aldrig rädd.

TrIff
2006-09-01, 22:53
Varje helg. Paranoia.

Mental
2006-09-01, 22:53
Njae, händer iblant när jag är ute och går dock, när det är mörkt och skuggorna smyger sig på en, man blir misstänksam mot alla man möter typ :D

Lasse Kongo
2006-09-01, 22:56
Har du rökt på kanske?

Fultjack
2006-09-01, 22:59
jepp det händer :MrT:
men då är jag smått skitzo i allmänhet också

Stoltz
2006-09-01, 22:59
Har du rökt på kanske?

Sådant skit sysslar jag inte med :)

Det är liksom inte att man får panik, men man blir hetsad när det börjar. Har hört om det tidigare och att det finns någon förklaring till varför det sker, hoppades på att någon här visste :)

Three pigs
2006-09-01, 23:00
mja, händer ibland efter man har läst typ otäcka saker på flashback :D

Krampus
2006-09-01, 23:00
Vad du än gör nu...
Kolla INTE i garderoben..

Überbiffen
2006-09-01, 23:03
Det var väl en 15 år sen iaf.

Slartibartfast
2006-09-01, 23:06
Ibland när jag ska sova får jag för mig att Jwzrd står och lurar i garderoben. Jag tvingar min tjej att kolla efter.

Peter-N1
2006-09-01, 23:08
Sådant skit sysslar jag inte med :)

Det är liksom inte att man får panik, men man blir hetsad när det börjar. Har hört om det tidigare och att det finns någon förklaring till varför det sker, hoppades på att någon här visste :)

Du har nog livlig fantasi.

Krampus
2006-09-01, 23:09
Ibland när jag ska sova får jag för mig att Jwzrd står och lurar i garderoben. Jag tvingar min tjej att kolla efter.

Just det - OCH DÄR STÅR HAN!
Kolla INTE i garderoben Stoltz...

Mental
2006-09-01, 23:15
Risken är ju att han kommer ut! :D

Mental
2006-09-01, 23:16
Stanna i garderoben Jwzrd! Stanna!

Kwon
2006-09-01, 23:33
Sett en skräckis nyligen Stoltz?

Bor i stoor villa?

Deceiver85
2006-09-01, 23:49
Ibland när jag ska sova får jag för mig att Jwzrd står och lurar i garderoben. Jag tvingar min tjej att kolla efter.
Fan vad elakt att skicka tjejen :D

Nina L
2006-09-02, 07:25
Bara efter skräckfilmer. Då vågar jag knappt röra mig i lägenheten.

Stoltz
2006-09-02, 08:15
Just det - OCH DÄR STÅR HAN!
Kolla INTE i garderoben Stoltz...

:laugh: Det fruktansvärda diskussionsmonstret! Gaaaah! :D
Min garderob ser visserligen ut som garderoben i en av Boogeymanfilmerna :cryout:

Sett en skräckis nyligen Stoltz?

Bor i stoor villa?

Ingen skräckis på senaste vad jag kan åminna mig. Dock är väl villan hyfsat stor, men inte något kusligt över den så. (Okej, Syrran tror att här spökar ;) )

Du har nog livlig fantasi.

Kan absolut inte förnekas. För stor och väldigt rå fantasi när jag sätter den sidan till ;)

mela
2006-09-02, 08:17
Är det efter att du har drömt om mig och Angel? *popcorn*
Då hade jag också varit rädd :D

Stoltz
2006-09-02, 09:57
Är det efter att du har drömt om mig och Angel? *popcorn*
Då hade jag också varit rädd :D

:laugh: Lite twist ifall det hade kommit en handväska flygande genom rummet!

Diana
2006-09-02, 18:31
Jag brukade få så när jag va liten och var väldigt mörkrädd. Kunde stanna i vardagsrummet en hel dag tills mamma, pappa eller syrran kom hem för att jag va så jäkla skrajj. Vågade varken gå till toan eller köket. :laugh:

Vad jag hört så är det kroppens strids/flykt mekanism som kan bli skev och orsaka de där typen av adrenalin-rädslorna du beskriver. Som att drabbas av en panikattack fast i mindre skala. Hoppas det inte förvärras bara(se ovan). :D

Cilia
2006-09-02, 19:11
Jag är sällan mörkrädd i min lägenhet förutsatt att jag inte har sett ngn läskig film men det brukar jag undvika eftersom jag inte kan sova då.

Ibland drömmer jag drömmar så jag blir rädd. Då vaknar jag och hjärtat bultar.

Men det där att hetsa upp sig sådär gör jag nästan jämt på landet. Jag tycker det är jobbigt att vara där själv vilket är irriterande. För jag är gärna där själv på dagarna. Det är ett projekt att sluta vara mörkrädd där

LAR
2006-09-02, 19:17
Sådant skit sysslar jag inte med :)

Det är liksom inte att man får panik, men man blir hetsad när det börjar. Har hört om det tidigare och att det finns någon förklaring till varför det sker, hoppades på att någon här visste :)

hmm.. är det panikångest möjligtvis. är du säker på att det inte är någon form av panik och ångest du känner? overklighetskänslor, svettning, illamående?

Snake
2006-09-02, 19:19
I see dead people.... :S

Stoltz
2006-09-02, 19:53
hmm.. är det panikångest möjligtvis. är du säker på att det inte är någon form av panik och ångest du känner? overklighetskänslor, svettning, illamående?

Inget sådant, bara samma känsla som man får när man typ ser något obehagligt eller skrämmande på film. Det är inte något som händer ofta alls, men hade fått det precis innan jag skrev posten.

pragmatist
2006-09-02, 20:00
Jag blir ibland skiträdd att min proteinsyntes inte är optimal.

Pumpovicevic
2006-09-02, 20:16
Jag blir ibland skiträdd att min proteinsyntes inte är optimal.
Dina farhågor är berättigade. :D

Cypher
2006-09-02, 20:24
Min senaste mardröm var inatt när jag drömde om Tintin - Faraos cigarrer , slå den om ni kan;)

rolf
2006-09-02, 20:49
Jag känner nog igen mig. Jag tenderar att bli jävligt paranoid ibland, speciellt på hösten/vintern, sena kvällar eller då jag nyligen har sett någon skräckfilm - gärna alla 3 på samma gång. :D
Det är ju inget okontrollerbart som får mig att låsa in mig på toaletten hela dagen, utan snarare lite ökad puls och längtan efter sällskap.

Edit; det kanske går om när jag blivit grov? :D

hahavaffan
2006-09-02, 21:29
Som den kraftkarl jag är, skrattar jag bara rädslan i ansiktet och går och låser upp dörrar och fönster.



Nä, men allvarligt... förstår vad du menar, dock var det några år sen sist.

Metal_boy_
2006-11-16, 17:26
Inget sådant, bara samma känsla som man får när man typ ser något obehagligt eller skrämmande på film. Det är inte något som händer ofta alls, men hade fått det precis innan jag skrev posten.


Det är panikångest. Att man får panikångest betyder inte att man har det regelbundet eller att man får särskilt stora attacker. En del får det kanske bara en gång under hela livet. Vi har alla förutsättningarna för att få det.

Me_Myself
2006-11-16, 18:27
Det händer mig också ibland. Att jag tycker att jag känner att där kanske är någon i sovrummet o så vågar jag inte ens gå in o tända lampan på en bra stund.

För någon dag sen var jag övertygad om att jag hörde en orm väsa i sovrummet o började fundera på om någon kunde släppt in den genom brevlådan.. men efter en halvtimme typ så tog jag mig samman o fattade inte hur jag kunde komma på något så sjukt *screwy*