handdator

Visa fullständig version : Mat schema, behöver lite hjälp.


Shipa
2006-09-01, 20:39
Okej så här ser det ut just nu

Frukost ca 07.00
1 port havregrynsgröt med mjölk
2 mackor
1 frukt, banan, äpple eller päron
1 glas appelsin juice

Lunch ca 11.00 - 12.00
Skolmaten, försöker hålla mig till tallriksmodellen och äter så mycket jag kan.

Middag ca 18.00
Vad mina föräldrar lagar. De vill äta ganska nyttigt så vår mat innehåller "bra" fett och ofta bönor eller liknande. Mycket kött äter vi också. Potatis, pasta eller ris.


Okej vad jag undrar nu är vad ska jag lägga till under dessa 3 huvud målen. Samt var ska jag ha mina mellanmål och vad bör jag äta som mellanmål? Och till frukost kan man äta ljust bröd? Eller ska man alltid äta mörkt, och istället för mörkt kan man då äta knäckebröd?

Deceiver85
2006-09-01, 20:45
1) Du borde slänga 1 eller två mål mellan lunchen och middagen, kanske en protein-shake runt 14.00 och sen något lite mer vid 16.00 (gröt eller nåt sånt). Kör ett mellanmål en timma innan du går och lägger dig också, typ en timme innan, kanske kvarg eller lite gröt igen?

2) Klart du kan äta ljust bröd, men du står dig längre på mörkt. Knäckebröd funkar bra också. Testa Wasa Sport.

Shipa
2006-09-01, 20:52
Okej har du något bra tips på en proteinshake då? Okej ska slänga in gröt som mellanmål.
Är det så att man vid varje mål ska äta sig mätt, eller vid mellanmålen bara slänga i sig något?