handdator

Visa fullständig version : OTROLIGA FRAMSTEG! spinkig blir grov!


Sidor : [1] 2

MIGGE
2003-01-15, 23:42
Det har e sagan om en spinkig kille pa 65kg som tänker bli grov.

Jag heter Migge o bor utanför sthlm, har varit spinkig hela mitt liv, tills jag började känna på träning ca 1 år sedan då jag köpte en bänkpress o lite hantlar som jag hade i min lägenhet.
Till och från tränade jag hemma i ca 7 månader och under tiden läste jag allt som handlade om träning!
jag tränar nu på gym, men har kommit av mig lite efter mkt resande o saknad av motivation....Men lugn!
Allvaret tar sin början, HÄR!

ca 10 kg har jag lyckats gå upp sen jag började men jag har ju även vuxit till mig ordentligt på längden!
17 år e jag! "Sagan om spinkis" Del 1"spinkig blir grov" Är 5 månader lång o har sitt slut i mitten av JUNI.
Del 2 släpps Därefter, ífall "sagan om spinkis" del 1, blir en tittar och läsarsuccsé!(Hoppas ni fäörstår min liknelse av sagan om ringen, förlåt..haha fyfan vad tråkigt!)
jag har inte tränat på 3 veckor o nu när jag sätter igång den 16:e JAnUARi 2003 kommer det vara med sådan Pondus o kraft o kämparglöd att ni kommer tappa hakan...(nytt detta år är även marklyft o knäböj som kommer utövas varje vecka! TUNGT!
HÄR SKA ÖKAS!) Tungt för att vara mej förstås! PInsamma vikter för er)=....
Mina damer o herrar... SAGAN OM SPINKIS, del1!

Ungefära mål till juni 2003:

Vikt: 70-75 (nuvarande 60-65)

Marklyft:90x 6 reps(nuvarande ca 55-60 tror jag!)

Knäböj:75x6(aldrig gjort knäböj, men har ben svaga som en liten myra)

hantelcurl:18kgx6 (nuvarande 12kg)

chins o dips :kunna göra minst 10 i varje med kroppsvikt)

Bänkpress: 70x6 (nuvarande ca 45-50kg)

hantelpress:30kgx6 (nuvarande 22kg per hantel)

har för lite koll vilken vikt jag ligger på för vikt strikt i resten av övningarna så jag skippar de, o har dessa som mål.
då kommer nog resten följa med också antagligen!!

KOSTTILLSKOTT SOM SKA ANVÄNDAS DAGLIGEN:
whey 80, gainers, vitamin/mineraltablett

KCAL: c:a 3000kcal om dan ibörjan men öka om jag klarar eftersom!


OK! Hoppas Ni finner intresse att följa denna unge mans träningsdagbok! Jag har stora förväntningar pa detta traningsår!

Ha ett härligt År 2003!(Framförallt träningsår, med många nya erfarenheter o framgångar!):thumbup: :cheers:

Pudzianovski
2003-01-15, 23:47
lyckas till då herrn!

AnderssoN
2003-01-15, 23:51
Började, precis som du, med några hantlar och en bänk hemma på rummet när jag var i 17-årsåldern. Och vägde nog lika mkt skulle jag tro. Och var lika stark. Så det ska bli extra kul att se dina framsteg.

65 kg är fördelat på hur många centimeter?

Pudzianovski
2003-01-15, 23:55
Originally posted by Pudzianovski
lyckas till då herrn!

oj...jag stavade fel.

Lycka till menar jag!!!


pudde-->:smash:

MIGGE
2003-01-16, 00:51
Kul att ni tittade in!
Ville fan inte skriva på hur många cm hehe 183 ca )=

men jag har inget överflödigt fett alls o det e mestadels på mina ben som jag "tappar" vikt eftersom jag inte tranade ben nar jag tranade hemma utan bara overkropp, sa min viktokning e på överkroppen!
men nu ska det ju vankas knäböj mark så vi får se hur det går!
hade bra!

palme
2003-01-16, 01:18
Lycka till!
Snart kommer du va lika tjock som mig ;)

krallo
2003-01-16, 01:23
kul att du kommer igång, känner själv igen liknelsen med spinkis, var själv 185 cm och vägde 60kg när jag började att lyfta lite.

Lycka till! Ska bli kul att se dina framsteg.
Ta också gärna några före och efter bilder för egen räkning samt dina mått och fokusera inte så mycket på vad vågen visar för man kan få snudd på nippran av att stirra på den för ofta (Jag vet.. :)

Ät och bli stor! Ät mer och bli större!

Martin

MIGGE
2003-01-16, 16:25
Usch va jobbigt att träna i denna kyla!
har varit utomlands i 30 grader i 5 veckor!

Funderar på att börja på måndag! för min partner kommer då..


Ska skriva upp mitt schema här också! Innan har jag kört 4 ggr i veckan men ska nu dra ner till 3 för jag tror det kan gynna min tillväxt!

DAG1: ben,vader.
övningar: Knäböj o raka marklyft,vadpress

DAG2: Bröst,,axlar,triceps
Övningar:Rak press övning o sned pressövning(bänkpress o hantlar)
Militärpress,hantellyft åt sidan,shrugs
puschdowns,frenchpress


DAG3:rygg,biceps,baksida axlar
Marklyft,chins,stångrodd,
stångcurls,hantelcurls,
framåtlutande hantelyft åt sidan

Tycker ni det verkar vara ett bra schema o övningar?
har bara 2 triceps övningar men det kanske blir för mkt dag två annars..

har beställt 8kg protein o 8kg gainers
o jag ska köpa vitaminer från apoteket,"mitt val sport" heter pillren!

tycker ni annars att målen var realistiska?

vi ses!


__________________
:bpump:

scythe
2003-01-16, 16:36
Målen ser bra ut men jag tycker att du ska höja dem i marklyft och knäböj. Man ökar som bara f*n i början i dessa övningar. Tänk att en ökning på 10 kg i knäböj är 5 kg per ben. Det är inte mycket det.

Angående din vikt och längd: jag är själv 183 cm och har vägt 60-65 kg, 72 är det mesta jag har vägt. Är nu nere på ca. 67 på grund av att jag varit sjuk i ett halvår.
Har också som mål att väga 75 till sommaren! Vi får se till att lyckas med det båda två! :)

Schemat: Ska du verkligen köra marklyft 2 ggr i veckan. Ta det väldigt lugnt ena passet då. Jag kör marklyft en gång i veckan, trots att jag tävlar.

Kör hårt! Jag tror att du kommer att fixa målen med råge! Jag kommer att följa din journal... :thumbup: :kickass:

MIGGE
2003-01-16, 16:52
Härligt! kommer köra extra hårt nu när du följer!

angående marklyft o knäboj så kan jag inte se mig själv göra 100 i mark tex! men vad tycker du jag ska ha som mål i dessa övningar då?


angående raka mark,ska jag byta ut de då eller?
till bencurl? o bara ha mina vanliga mark på ryggdagen?


ps. i vad tävlar du?

Linnet
2003-01-16, 17:37
ser seriöst ut lycka till!

spinkoo
2003-01-17, 14:12
Nu ska du bli stor, jag håller koll på dig http://www.click-smilie.de/sammlung/aktion/aktion018.gif

MIGGE
2003-01-17, 14:38
Håller koll på dej me!:thumbup:

scythe
2003-01-17, 15:09
Vad jag tävlar i? Styrkelyft! Kolla i min journal "Captains Log" :)
Du kan ju låta böj- och markmålen vara som de är så länge och sedan höja dem om du märker att du ökar jättefort!

Ooops, jag tror jag läste ditt program lite för fort. Trodde att du körde vanlig marklyft två ggr. Glöm vad jag sa! :)

Kör hårt! :kickass:

MIGGE
2003-01-18, 14:45
var inne o kollade! ser riktigt bra ut!

jag fick mina grejer igår förresten,8kg protein o 8kg gainers från top of the line, allt gick på 1724kr,ganska billigt tycker jag,men mkt pengar dock! jävligt mkt

MIGGE
2003-01-20, 11:53
Hejsan alla!

NU har en helg av öl drickande och cigarett o bak-snusande kommit till sin ända,och idag(måndag) börjar mitt nya, hälsosamma liv!

Om ni minns mitt schema så vet ni att det är ben o vader idag.
det ska bli brutalt, med övningar jag ALDRIG kört!

vi snackar KNÄBÖJ
o vi snackar RAKA MARKLYFT

Får se hur det går!
kanske går rent åt helvete! Men jag ska kämpa, kommer inte bry mig om jag stupar,jag kommer bara mata på till jag dör,eller inte dör om jag har tur!

Kl 18-19 antar jag att passet e genomfört!
då e det´bara o kika in o säga nått i stil med: det går bättre nästa gång! Eller:men du kunde ju inte veta att man kunde slita av hälsenan i knäböj!!
Men förhoppningsvis slipper ni säga det,vi får se helt enkelt!
:bpump: :hbang:

MIGGE
2003-01-20, 18:42
HEjsan! jag har bråttom som f-n! men jag ska berätta om mitt pass lite snabbt!
VILKEN LYCKA! första passet på ca 5 veckor tog ca 25min!
det var ju ben o jag skulle träna knäböj för absolut första gången!!
jag trodde att det skulle gå katastrofalt! men det gick ju!
det funkade fint!
jag mins inte repsen, men jag minns vikterna!

OBS: med tanke på att det e första gången tog jag det lite lungt...lite iafl:D

knäböj 25kg(stång),okänt antal reps.
det var för o prova tekninken o styrkan i benen.
det var rätt lätt!
sen lade jag på 10kg till,alltså stången + 5kg per sida!
det var också GANSKA lätt,men nu började det kännas o jag minns inte hur många reps men jag gjorde ganska många o jag blev aldrig slut!
nu lade jag på yttligare 5 kg alltså 40kg sammanlagt o det var perfekt vikt! jag gick riktigt djupt o de var riktigt fina! tror jag iafl!
om det känns så så¨e det oftast så!
jag kan inte gjort mer än 8 första, o jag tog ut mig rejält så edvin(tränings partner o nära vänn);) var tvungen att ta mig runt bröstet o dra mig upp! fan va härligt! detta är lycka!
Men inget mot känslan i sista setet! jag kanske klämde 5 st o jag var tvungen o andas innan den sista repsen o jag blev svimmfärdig en aning,STOR ANING.. men tänkte på sommaren 2003 =)) o gick ner sakta som en 85årig gubbe som ska sätta sig ner i gungstolen, o gick ner riktigt djupt! för att sedan explodera i ett stort misslyckande där jag höll på att rammla framåt om inte starke edvin tog tag i mig o hjälpte gammlingen upp igen!
NU VAR LYCKAN FULLÄNDAD!
köra strikta böjar till faliture för första gången!
jag är KÄR
:love:

ps. det blev bara knäböj på grund av krasslighet! :muscle: :loveyou:

spinkoo
2003-01-20, 18:48
Stenhårt, kul att du älskar benböj :thumbup:

Men du var det verkeligen sån fruktansvärd lycka när edvin tar dig på bröstet :notme:

MIGGE
2003-01-20, 18:58
tack spinkoo! det var starkare än dig första gången va?

angående edvin, själklart!
hehe, näeh.. jag tror du förstod!

spinkoo
2003-01-20, 19:09
Japp du knäckte mig med 24 kilo. Fast jag körde inte till fail iofs, fast tunga ettor var det :D

stybb
2003-01-20, 20:43
Asså.. vad fan har du för skivstång?.. 25 kg.. alla våra stänger väger 20kg.. och det är väl standard.. Har varit på 5-6 gym och alltid har de vägt 20 kg..men man lär sig väl nått nytt alltid..

Du kommer öka snabbt.. vänta tills imorgon..

Du kommer gå som en blandning av en kärring med rullator, alkis och en som skitet på sig :hbang: :hbang: :hbang: :hbang:

MIGGE
2003-01-20, 20:56
hahahahahahahahahha!! det ska bli intressant! då kanske man förstår dessa gammlingar lite bättre..hehe..
angående stången-FAN
du har säkert rätt,isåfall e jag ju as svag

MIGGE
2003-01-20, 21:01
måste bara få veta, e det ingen som har nån stång på 25?
för jag har för mig att nån sade mig att den vägde 25.
det e som en vanlig stång, men det e jävligt tjock längst ut i varje ända.
men vafan, det måste ju vára samma som du snackar om!
vikterna e ju fan samjma på alla gym, om vi inte snackar om skolvikter nu. O då e ju stången så tjcok att men precis kan trä över vikterna!
det betyder isåfall 35 i knäböj, men jag tar 40 nästa vecka, jag lovar! om inte 45:naughty:

hmm, när jag tänker efter, stången har ju fan altid vägt 20 jämt!!
shit asså, jag har varit utromlands i 5 veckor o då glömer man sånt, sorry!

CIAo Cow

stybb
2003-01-20, 21:08
hehe.. om du kollar längst ut på sidan av stången brukar det stå en liten siffra där

AnderssoN
2003-01-20, 21:46
Jodå, visst följer jag din dagbok. Läser nog 95% av journalerna här, i alla fall någon eller några dagar i veckan. Men skriver väl inte så mycket.

Kul att du fastnade för knäböj, det är bra att du börjar redan nu med en sån övning. Om något år ska du se att du reppar på betydligt tyngre vikter. Bara att köra på!

MIGGE
2003-01-20, 21:53
Härligt, skrv gärna en kommentar då o då.
då kommer jag köra hårdare:smokin:

Dagens kcal intag:3150 kalorier! *rekord* weeee!

fett: 109gram

protein: 192 gram

kolhydrater:352 gram

KOMMENTARER: WEeeee!!
Dock ska jag äta mer kolisar o mer protein o mindre fett, men så länge jag kommer upp till 3000kcal så e jag supernöjd!!
hoppas det förblir en vana, vi får se imorrn...

gonatt!!:bow:

stybb
2003-01-20, 21:59
Se till att äta rätt fett!..

:hbang:

Jäla kul dagbok de här.. fäller en kommetar då óch då..

PUMPING :bpump: IRON

MIGGE
2003-01-20, 22:08
Va glad jag blir! ska försöka göra den läsvärd i fortsättningen me..

ANGÅENDE FETTET.....LOL: 236% mättat fett av rekommenderat.
men med tanke på min låga fetthalt så bryr jag mig inte.
sånt kan jag tänka på om nått år kanske =)
D vitamin fick jag i mig 17%, men imorrn ska jag köpa vitamintabletter o ta varje dag, då slipper man ju oroa sig för sånt med vitaminer o mineraler o allt sånt tråkigt!!

MIGGE
2003-01-21, 14:14
Sjukdom.
det första man gör när man kommer hem till sverige är att dra på sig en ruskig förkylning!
aja, får se när det går över, då blir det bröst, triceps, axlar!

måste kämpa...

ps. drog en proteindrink med 5 dl mjölk efter jag skrev det sista inlägget här. kcal och protein intaget blev istället:

KCAL:3400!
PROTEIN:225!!!!

innan jag köpte proteinpulver låg jag kanska som mest på 120gram!
detta måste ge resultat i samband med hård träning. eller så har gud bestämt att,migge, den där killen, han ska aldrig kunna bli biff,höhöhö.. Så sitter de o garvar gud o hans polare..:insane:

stybb
2003-01-21, 15:24
Se till att du får i dig mineraler. Zink och Järn är väl viktigast. De finns ganska schysta asbilliga tillskott för att få bra av dessa. Oftast är de till kvinnor som tappar mkt järn under menstration. Men de e fina grejer.

Köp glutamin.. fina grejer mot förkylning.. samt c-brus i brutal överdos och echina

MIGGE
2003-01-21, 16:17
hur en aminosyra kan bota en förkylning har alltid varit ett mysterium för mig!
jag har dock en burk glutamin som jag inte använder dock.
kan väl prova att ta typ 10-20gram per dag o se om förkylningen bli bättre...
i vitamin o mineraltabletterna jag ska köpa finns det både gott med järn o zink, men jag vet inte om man ska överdosera dessa mineraler o så men jag tror det borde vara tillräckligt...

stybb
2003-01-21, 20:18
Mineralerna ska du inte överdosera.. se bara till att få i dig dagsbehovet.. alla vitaminer är inte heller bra att överdosera. Men c vitaminet följer med urinet om de blir för mkt

MIGGE
2003-01-22, 12:15
uppdatering av sjukdom(feber,snorig,hosta,slemm)
FEBER: gått ner avsevärt! igår kändes det som jag hade 100graders.
SNOR:inte så täppt, vilket e jäävligt skönt.
HOSTA,SLEMM:bättre på båda! men de finns där.
Problemet är att jag inte kan slita mig från den här jävla datorn, där det drar som fan, den står brevid fönstret liksom!

Imorn verkar dumt att träna, men på fredag måste det ju´gå om jag har tur!´då kan jag ta igen denna missade vecka typ såhär:
fredag:Pass2_Bröst,axlar,triceps
Söndag:Pass3_Rygg,biccar

O kanske redan på tisdag köra Pass_1 ben.
Då har jag typ bara missat en dag.
tror ni det kan funka att göra såhär?:cheers: :muscle:

stybb
2003-01-22, 13:08
isch

MIGGE
2003-01-22, 13:26
Gårdagens kaloriintag: 3100!

Protein: 225!

ganska bra tycker jag!

ps. har fortfarande träningsvärk från knäböjen, härligt!
o sen jag sade att jag skulle börja ett nytt träningsliv med 3000kcal + o knäböj har jag gjort det också, o det känns väldigt bra! men jag får se hur länge det håller! 50-60 år till TÄNKTE jag!

ps. är isch=ja?
tyske e icke majne grej!

stybb
2003-01-22, 14:08
isch var mer menat som usch, illa, tråkigt

att du var sjuk alltså

MIGGE
2003-01-23, 11:08
nu e det torsdag!
jag mår mkt mkt bättre.
ingen feber knappt..allt e nästan bra.
så imorrn måste det bli träning, dock borde jag ta det lungt o vänta tills viruset VERKLIGEn lagt sig....men det går inte:smokin:

Igår fick jag kämpa för att komma upp till 3000kcal trots att jag åt massor med bacon ägg köttbullar pizza o läsk,hehe, låter onyttigt? Äsch då...

Gårdagens kcal intag: 3020! lyckades iafl! weeee

protein: 202 ganska lågt om man jämför med tidigare score, men grymt högt jämfört med förr i tiden(tiden innan måndag):D

äh fyfan, nu ska jag bli frisk, köpt "mitt val-sport" också, som e vitamin o mineral piller för de som inte vet-Som att nån härinne skulle kunna undgå en nyhet i träningsvärlden????



Onödig fakta: har brännt mig på strykjärnet med handen...
o du- Det gör ont!! Har det hänt nån härinne?:cryout:

stybb
2003-01-23, 11:20
Morsan e barnmorska så jag får "Mitt-val-kvinna" grattis :hbang:

Massa med järn och zink och andra underbara vitaminer o mineraler

ToXY
2003-01-23, 11:48
Grow baby Grow!!! Anledningen till att jag inte kör marklyft è att jag tycker den ser livsfarlig ut & ja è en wimp!!:D

MIGGE
2003-01-24, 12:44
Det e nu fredag o jag har varit sjuk sen i måndags.
det enda positiva är att jag ätit mer än jag NÅNsIN gjort!
hela veckan..
Idag känner jag mig så gott som återställd men känner att det inte kan va bra o träna så snart efter sjukdomen, då viruset kan ligga kvar i kroppen ändå! så antagligen kommer pass 2 bli av imorn! då måste ni vara inne o titta!

Gårdagens kcal + protte intag:

Kcal: 3000 exakt!! fick planera ut en plan för att lyckas denna dagen! tex var jag så trött o jag ville inte somna för då skulle jag misslyckas! Så jag brygde kaffe så jag blev pigg och åt upp resten av maten och en gainers o en banan!

protein: et hamnade på blyga 199 idag!

kommentARER: en trååkig dag, men lyckad i matväg:kickass:

ps. det måste fvara illa då jag somnade ca 12 och åt min sista måltid kl 11 o vaknade tolv nästa morgon!
då har jag inte ätit på över 12 timmar!! Vet nån hur dåligt detta är egentligen?? speciellt om man ska gå upp i vikt..

MIGGE
2003-01-25, 20:38
Ska skriva så gott det går! min arm e lite jobbig o hålla upp!:D
Dagens pass var det första riktiga på ca 5 veckor som sagt..
jag väntade mig att vara rejält svagare men hade attityden att jag inte skulle vara det för att inte bli det,..typ

jag har inte heller antecknat reps men jag ska försöka komma ihåg! passet var BRÖST AXLAR TRICEPS samt 2 set för trapz

BRÖST: rak hantelpress: 22x8, 22x5:eek:, 22x3
sned bänkpress: Var riktigt slut här! men jag provade med 44kg på den väldigt uppåtlutande bänken! TRE ynka reps blev det:cryout:
sen sänkte jag till 40 o körde 6. o sista set klarade jag bara 3 igen! alltså: 44x3, 40x6, 40x3

militär i smith(slut i framsida axel): 30kgx4,30kgx4
hantellyft åt sidan: 9kgx10 9kgx8 8kgx6

Liggande frenchpress: z-stång med 2,5kg per sida+ stora "säkringar" på varje sida som väger 2kg st tror jag:
11reps,8reps,11reps ostrikt
puschdowns: 15kgx10kanske sen kanske 8, sista-10 ostrikt

shrugs:22kg 2 set ca 15reps.

kommentarer:*suck* vet inte om ni märkte det men allteftersom jag skrev upp det här blev jag deppigare o deppigare o jag insåg att jag aldrig ens kommer bli halvgrov...
aja, får se hur nästa pass går o om jag kommer öka men det vore väl bara för bra gud? va!! vore det inte det?
nej..förlåt gud, det e inte ditt fel...
jag ska kämpa hårdare bara! jag lovar...

:bow:

spinkoo
2003-01-25, 21:07
*stryper långsamt* :notme:

Äsch, det är bara du som kan hindra dig från att bli biff, kom ihåg det :thumbup:

MIGGE
2003-01-26, 18:21
Mådde mkt dåligt igår men mår nu mkt bättre efter ett långt snack med allas vår hjälte spinkoo...
Tack spinkoo! :love:

annars mår man bra som FAN efter träning, men det var rena depressionpillret!:blah:
jag har insett att träning är allt jag går o tänker på nuförtiden!
jag har inget ANNAT O GÖRA OM DAGARNA DÅ JAG VARKEN JOBBAR ELLER GÅR I SKOLAN! Men jag ska snart skaffa ett jobb,samt börja spela gitarr! det ska nog kunna få mig på andra tankar, så att det hela med träning inte blir så jävla besatt!
räcker ju med o tänka på träning när jag väl ska träna...upplägget e ju redan perfekt,det e bara att köra på.

har tappat i styrka som ni kanske ser, men tänkte ta tillbaks det snabbt! klarade 3-4 reps på vikter som jag kunde göra 10reps i innan! på militären var det värst tror jag! förrut körde jag 40kg ca 6reps men nu 30kg!!!! På 4 reps!!! vad ska man säga!
samt tappat ca 7reps på lutande bänkpressen!

Men om ni peppar mig så ska jag slå nuvarande PB i varje övning!
Aiight!

:love: peace and love...Remember that!

Kristian
2003-01-26, 20:55
För f-n kom igen nu, ta i...vill bara se PB:s framöver:kickass:

/Kristian

spinkoo
2003-01-26, 20:56
Originally posted by MIGGE

:love: peace and love...Remember that!

Har du blivit hipppie :D :smokin:

MIGGE
2003-01-28, 20:36
Fredag, den 28:e januari 2003.

Just tränat mitt livs pass!
det var kanske en timme sedan så jag e inte LIKA upprymd längre, utan snarare trött!
Passet såg ut såhär:

MARKLYFT: har inte kört den här på kanske 9veckor(kört den 2ggr i hela mitt liv)så jag bestämde att ta det GANSKA lungt o värma upp bra!
Bestämde mig för 40kg då jag har en arbetsvikt på ca 50kg!
när jag skulle lyfta stången i tro om att det skulle vara fluglätt så stod den helt still! hade jag blivit svag? jättesvag?
Då blev jag agressiv(var ensam på gymmet så det var bara att flämta på!) o bestämde mig för att ta i nått otroligt!
Stångjäveln lyfte från golvet o jag började reppa!
5 reps landade jag på! Helt slut gick jag bort till en bänk o satte mig...
Vände sedan huvudet i ren uttmattning mot skivstången som låg 5 meter bort...
Och vad ser jag? Det där är ju inte 10kg's vikter! Det står ju 20kg!
jag hade alltså precis Gjort personligt rekord i marklyft!:hbang:
60*5 60*7!! 60*5+3! PLUS BETYDER 3 SEKUNDER´S VILA!(alltså: 5reps, vila 3 sek. o gjorde sedan 3 reps til!l)

CHINS brett grepp(död): Kroppsvikt*6, *5(lite smalare grepp), *3reps, på brett grepp igen!

nu var jag riktigt slut..PSYKISKT! redan efter 1:A sett i chins, när halva passet var kvar så höll jag på att ge upp, men jag EGGADE upp mig själv till att fortsätta!

STÅNGRODD: 40*12 40*7, Orkade inte mer nu o skulle avsluta med lite biceps, blev lite föör lite bara!

STÅNGCURL(var trött i biceps): 14kg + stång
(7.5kg's stång? tror det..)*8 *4!?

HANTELCURL(ingen kraft kvar): 12kg per hantel* 5 *3

Nu kunde jag knappt stå upprätt! eller...KNAPPT o kNAPPT! JAg kunde inte ALLS stå upprätt, Jag svajade in i omklädningsrummet, o insåg då att jag just hade genomfört..MITT LIVS PASS!

Idag har jag lärt mig 3 saker:

*Jag tränar GRYMT utan folk, helt ensam , Helt tyst!:devil:

*Marklyft är jobbigt!

*Jag KAN lyckas!

:thumbup: Leve Tyngdkraften!
Peace and love!:love:

JJ
2003-01-28, 20:39
Såja, nu börjar det likan något:thumbup:
Starkare än Spinkooo ser jag:notme:

Niclaaas
2003-01-28, 20:43
härligt migge kom igen! nästa pass blir ÄNNU bättre :thumbup:


JJ: spinko har han väl gått om för längesen :)

spinkoo
2003-01-28, 20:53
Niclaaas kan vänta sig lite cyber-spö senare :stick: :notme:

Men härligt jobbat MIGGE, kul att du kör hårt igen :thumbup: :thumbup:

stybb
2003-01-28, 20:55
psykiskt de där.. troligtvis tar du mer i allt om du bara lassar på..

show must go oooooonn :hbang:

AnderssoN
2003-01-28, 20:57
Heh, det är roligt att upptäcka att man lagt på för mycket vikt, och ändå lyckats reppa... fin ökning fick du i alla fall!

MIGGE
2003-01-28, 22:27
tack allihopa!
Bara för att ni e så schyssta så ska jag göra PB,s i VARJE ÖVNING
alla kommande 3 passen!
Jag lovar!:D

På återseende efter ett brutalt benpass förhoppningsvis då!:bow:


:love: Love is all you need! And a little muscle too....:oh

stybb
2003-01-29, 13:46
väntar reda på nästa rapport.. du får fan träna oftare ! :hbang:

palme
2003-01-29, 22:37
Keep it up! :thumbup:

Ps. Bäst att det blir PB i de kommande passen annars blire inge snus på en vecka! ds.

MIGGE
2003-01-30, 16:11
Har kommit fram till att jag ska börja köra lite annorlunda på mina pass.

färre set, där varje e till faliture.
saktare repps.
kortare vila emellan seten 45sec-1 min

Har investigerat lite i denna metod o det verkar vara skitbra!
Om nån vill veta varför just färre set eller varför saktare repps osv. så e det bara o fråga. Orkar inte förklara i onödan
:oh :sleep:


Tror ni det kan vara nått annars?
:)

Dirty Dully
2003-01-30, 23:01
BANIIIIIIIIII! Nu vill jag höra om det senaste passet! :bpump:

Hej å hå. jag lever =)

MIGGE
2003-01-31, 11:58
Allihopa, det här är Erik(Han ovan,dirty dully).
en god vän till mig som e jättetrevlig o go, så ni ska ta hand om honom hoppas jag! ;)

Oroa er inte det kommer fler pass!
Idag ska jag träna ben!
då vet ni ju vad som väntar...
KNÄBÖJ!

Med min nya metod ska man egentligen sänka vikterna för jag ska även köra saktare reps!
MEN, jag ska inte sänka ett dugg! Jag anvbänder ökningen till att köra på samma vikter strikt som fan, sakta som fan o kontrollerat.
MEN, jag ska nog höja lite ändå!
Det e ju det ni e här för o se juhe!:bpump:

stybb
2003-01-31, 12:26
Jag tycker du ska fortsätta göra många reps.. alltså minst 8. Du har nyss börjat träna och dina leder kommer inte hänga med annars..

Att du ska köra strikt och långsamt i den negativa fasen samt köra till failure är väl en självklarhet

! :hbang:

MIGGE
2003-01-31, 13:42
har inte sagt att jag ska göra få reps :)
jag sa få set!

men nu menar jag sakta upp också!
men jag e osäker eftersom man vill bli explosiv o det gör en större,typ.

men få set iafl!

stybb
2003-01-31, 14:07
asså.. uppåt är den negativa fasen.. tror jag du menar..

man ska ju explodera i övningen.. och sen sjunka sakta ner..

MIGGE
2003-01-31, 16:07
va snackar du om att jag menar egentligen?
nagativ=ner(inte alltid men, kan ju vara fram tex rodd)
positiv=upp

Du blev nog förbryllad när jag pratar om att jag ska gå sakta i den positiva(jag menar upp) eftersom man brukar explodera...
men jag menade vad jag sa, men nu har jag ändrat mig:oh

iafl ska jag bara köra 1 set per övning o se om jag kommer öka på det! Ni får tycka jag e galen:naughty:
Men det e jag inte, detta kan vara bra som fan om jag har tur

MIGGE
2003-02-02, 20:44
OK. Nu skäms jag..REJÄLT!
Hur länge sedan var det jag tränade?
4dar? 5? Anledningen är att jag inte har kunnat hitta en partner till mitt benpass där jag behöver passare vid mina knäböj!
o jag vägrar köra benpress nu när jag är kär i böjar!:love:

Hursomhellst så trode jag denna dag skulle sluta i total katastrof den med! Men så blev det inte..För precis när jag hade gett upp hoppet så kom min polare hem till mig med mitt gym som han lånat medans jag var bortrest!
så jag bestämde mig för att köra ett >Bröst>Axlar>Triceps>- pass
idag ändån! (kunde ju gjort det på gymmet också såklart iofs)
Jag har börjat köra efter HIT principen typ o jag kör negativ 4sec o positiv 2 sec o bara ett set per övning o väldigt intensivt!
Jag ska se om det här är nått för mej!
Jag minns inte repsen tyvär men jag minns vikterna!

Rak bänk*50kg
Sned hantelpress*22kg

SITTANDE HANTELPRESS(första gången)*12kg(gick vääldigt sakta här men ändå med viss acceleration i positiva delen)
HANTELLYFT ÅT SIDAN* 8kg(Brukar köra ostrikt här med tunga vikter men nu körde jag några reps jäävligt strikt om man jämför! O sakta, liksom alla övningar!)

Liggande frenchpress* 10kg + stång
stående frenchpress(heter den så? Samma stång men stående)
*10kg + stång (I dessa 2 övningar hade det varit alltför lätt) med denna vikt om jag hade kört normalt tempo men det blev sk_t
jobbigt nu när jag körde sk_________t sakta!


det var det! 10 meter till gymmet från datan säger jag bara!:kickass: :)

MIGGE
2003-02-03, 07:47
sömn: 6h 30min
träningsvärk: Nej, absoulut inte, bara en viss trötthet i musklerna.


Vet inte om det här med hit e nått för mig, det får jag se. Det var väldigt kul iafl! Jag ska prova på vikter jag aldig kört på i bröst nästa pass. Det vore helt underbart om jag kunde gå upp en viktklass både i bänk o hantelpress!

Kan tilläga att jag tycker hantelpressen för axlar var jättebra!
den tog ordentligt, o jag som brukar köra den i smithen faktiskt(asså militär i smithen) kommer i fortsättningen köra på den istället pga att det e en "balansövning"!
Alla vet ju att fria vikter är bättre!

go morgon/go natt för nu somnar jag om(efter att ha slukat lite whey 80 på nappflaska):eating: :sleep: :sleep:

Dirty Dully
2003-02-03, 17:36
Skönt å höra att du räddade motivationen där.. Blev nästan lite orolig. Men du skulle ju firat i lördags me oss :cheers:
aja, jag å Hillbo offrar oss järnet nu för tiden, tränade typ 5 ggr förra veckan med kondition å alternerat fram/baksida. Skojs, Hillbo börjar komma iggn :eating: (ironi)

;)

MIGGE
2003-02-03, 19:08
Tjena man! Läget? Du får ta o ringa snart!
Vad menar du med lördags? Jag var ju me! Eller vadå..Drog ni vidare från more?

Kämpa på med deffen, även om jag inte tycker du behöver deffa:)
Morsan börjar yra om att jag ska hjälpa till o försörja oss!!
Börjar fan bli orolig, jag vill inte bli luffare(all respekt mot luffare)
Men som sagt e det bara o träna hårt o bli kalsongmodell!

Ciao pescao!
O kom ihåg-:eating: =:nono:

MIGGE
2003-02-04, 16:38
Ville bara säga att jag börjar tappa mål ur sikte
Jag har ingen träningspartner längre o då har jag verkligen skisvårt att ge mig av till gymmet. speciellt om jag ska göra marklyft o knäböj eftersom det bara e jag som gör det på hela gymmet...

nått måste göras denna vecka!
Om ingen ändring sker e jag nog rädd att det e försent...:cryout:

stybb
2003-02-04, 17:07
Kan garantera att någon mer kör mark och böj :D
Och lyfter du inte på rumpan lär du inte hitta någon träningspartner.. jag hittade min på gymmet..

Ondjultomte
2003-02-04, 17:10
bara du som gör marklyft? det är väl jätte skönt!!! slipper du alla idioter som bara är ivägen och stör din träning juh! :D :D :)
pusta å stånka lite extra så alla andra blir avundsjuka på din träningsglöd nu!

MIGGE
2003-02-04, 18:00
Jag ska!!!!!!:mad: :devil: :insane:

Kl halv 8 e det KNÄBÖJ SOM GÄLLER!
Då ska ni fan få se på Personbästa!!!!!!

halv nio kan ni nog vara säkra på att ha en rapport.

/sAAAAAAAAAlut.

MIGGE
2003-02-04, 21:34
NÅN SOM ÄR SUGEN PÅ PB:S???:D

Det hela började med att jag hade tappat stingen pga saknad av träningspartner. Jag bestämde mig att NU var det dags att komma igång föfan! Sista hoppet stod till en gammal barndomsvän som jag visste tränar på samma gym!
Jag ringde upp honom i ren deperation o han skulle tydligen träna kl halv 8 o jag var nöjd med det svaret även om det inte betydde att vi skulle bli t-partners!

kl kvart i 8(båda var sena, och det visade sig vara av samma anledning, BIG brother,hihi). Han hade även med sig en kompis som även jag känner sen tidigare..
Första övningen var knäböj, o här lovade jag PB inte sant?!
40kg*12 hmm detta var ju lätt! Nu stod de o garvade åt mina *hmpf* *stånk* o stön..
Nästa set var ju uppenbart att jag skulle höja vikten.
45kg!!*5! Fyfasiken asså! Detta är PB med 10kg! O sist så kö´rde jag ändå till faliure! Jag har verkligen blIvit starkAre!
Sista repet var han tvungen att hjälpa mig lite för där tog det NÄSTAN stopp i bottenläget!
Detta med mitt otroliga kämpande verkade vara rena teatern för dem! Men det e klart..Kör man 10 reps ifrån faliure så e det väl ovant att se någon kämpa ända ut i det sista som jag gjorde!

Nu var jag riktigt nöjd! Kunde gått hem o vara lika nöjd men jag bestämde mig för att fullfölja passet ändån!

STELA MARKLYFT(premiär, tog det as lungt)
50kg*massa reps, det var inte musklerna som tog slut, utan det var mitt tålamod när de två lallarna låg o skrattade röda som kräftor på golvet åt en övning de aldrig sett o tydligen såg VÄLDIGT rolig ut i deras ögon! Men de e härliga grabbarna, alla kan ju inte vara tränings freaks som oss! =)
körde förövrigt 2 set här för mina hamstrings e minst sagt otränade o de drog ihop sig rejält o även fast jag strechade så hade jag fått kramp av ett till set, även fast viktera var låga..

gick vidare med stapplande steg till den sittande vadpressen o körde 3 st set på 30kg i det första o 20kg på de två resterande.
körde djupa vadpressar, o de tog fint!
Sedan avslutade jag passet med 2 set vader i benpressen på 80kg tror jag.. Orkar inte vara så seriös med vader*disco*

Det var allt! 10kg ökning i knäböj var inte fy skam känner jag!
Riktigt nöjd o glad!

Kan tillägga att vi ska ta ett till pass på torsdag!:kickass: :thumbup:

stybb
2003-02-04, 22:38
Vill inte göra dig ledsen men jag tror inte det är musklerna som blivit starkare utan mer att de är vana vid vikterna.. sen tror jag att din teknik blir bättre och iochmed det kan du ta mer..

Diggar att läsa detta!..

Angående dina polare..skrattar bäst som skrattar sist..!:hbang:

AnderssoN
2003-02-04, 23:54
Akta dig bara för att köra för många reps i en övning som mark. Det är lätt att man börjar slarvköra och tappar kontrollen på utförandet.

Men kul att polarna var med och tittade. De skrattade nog bara för att de innerst inne var rätt impade av att du körde de övningarna som du körde. Hoppas de blir inspirerade och hakar på och svettas lite de med!

MIGGE
2003-02-07, 13:38
Dagens pass:'

bänkpress: 55kg*4 50kg*4 45kg*5

+ 1 i varje med lite assistans.:hbang:

Hermes
2003-02-08, 03:14
Har skummat igenom dagboken, ser bara bra ut, hoppas du antar min "först till 72" utmaning :eating:

Lycka till!

stybb
2003-02-08, 12:20
72kg kroppvikt?
72kg bänk?

72 kg hantelcurl :hbang: :hbang: :hbang: :D

Hermes
2003-02-08, 12:32
72 kilo kroppsvikt

spinkoo
2003-02-08, 12:38
Vad väger ni båda nu då? :hbang:

stybb
2003-02-08, 13:01
kan ju inte vara några problem.. gick upp 4,5kg över jullovet..
Hemma med mammas mat.. :hbang:

Det e manligt att vara fet :D

MIGGE
2003-02-09, 13:45
Jag antar utmaningen!:whipped:

Fan asså, igår söp jag till rätt rejält..
Man kan säga såhär: Igår var jag full som fan, idag är jag ful som fan! Vart tog armarna vägen? brösten? allt e ju fan borta!
Men allt kommer tillbaks tror jag bara jag dricker o äter..
Inte nog med att jag drack som fan igår, jag åt inget heller!
åt frukost vid 1 o sedan 2 glas mjölk o sedan var jag uppe till 4...'
Om det e nyttigt så låt mig veta:D

Aja det var allt!:thefinger

Ondjultomte
2003-02-09, 13:48
Går in hårt på deffen hör jag :D allt ska bort! hehe

MIGGE
2003-02-09, 13:57
du menar allt som i alla muskler?:D
för fett har jag ändå inte!:cool:


Aja, angående igår så kom jag på en positiv sak..träffade en jätte mysig tjej på festen. Som jag hoppas jag får träffa igen..
Men det e klart jag gör, jag menar..Vem kan hålla sig ifrån mej?:D
Såhär såg hon ut::mallan: inte..

Hermes
2003-02-09, 14:08
Originally posted by spinkoo
Vad väger ni båda nu då? :hbang:

Jag väger typ 62-63 innan frukost. Kommer iof gå ner minst 2 kilo under de här närmaste dagarna, är så jävla förkyld :cryout:

MIGGE
2003-02-09, 18:09
för en en vecka sedan låg jag på 62.5 innan frukost
men igår söp jag så jävla mkt o åtr bara frukost o la mig 4 så jag vet inte nu..

men jorå, jag ligger nog exakt på samma.
Let the games begin!:hbang: :bpump: :eating:

MIGGE
2003-02-12, 18:09
dagens kcal intag: 500kcal

har inte tränat heller....hjälp...

MIGGE
2003-02-12, 20:41
Tror nån att de kan ge mig inspiration att ta upp träningen igen?
typ ge mig motiv till varför jag skulle satsa nästan hela vardagen åt att äta o träna för att kanske lägga på sig ett par kilo muskler på ett år..
:(

Ondjultomte
2003-02-12, 20:55
För att man mår så bra av det!

Pecca
2003-02-12, 20:59
för att det är kul!

MIGGE
2003-02-12, 21:01
men inte av att äta hela JÄVLA TIDEN!!!!:MrT:

Ondjultomte
2003-02-12, 21:04
Äta är ju underbart!! :) heh, fast inte samma rätt dag in och dag ut ....

spinkoo
2003-02-12, 21:05
Originally posted by MIGGE
men inte av att äta hela JÄVLA TIDEN!!!!:MrT:

Får du väl in rytmen att äta ofta kommer du inte klara dig utan mat i mer än två timmar sen :naughty:

Ondjultomte
2003-02-12, 21:10
mm ..,jag är fan hungrig ofta .. Det är riktigt illa när man har föreläsningar på 2 timmar och man inte hinner äta precis innan :)

Chris
2003-02-12, 21:48
mitt tips är att inte ta träningen så jäkla allvarligt, man får ändå inga resultat på kort sikt.... det är bara försöka mosa in gymmet och livsstilen i det vardagliga livet, det är det enda man behöver göra för att få resultat.

MIGGE
2003-02-12, 21:57
joo..det var ju bra sagt, bara det att det var det jag fösökte med.
o då blev det inte alls av..så jag tror helt enkelt inte jag har nå mellanläge! men jag ska försöka komma igen! Åt precis midda också! då kanske jag har ätit 1000kcal iafl! hehehe:hbang:

MIGGE
2003-02-13, 02:15
usch.. e trött! morsan tvingar en o gå till arbetsförmedlingen imogon bitti men jag orkar verkligen inte!

tog en protte drink med 5dl mjölk också så jag kanske ligger på 1500kcal nu:em:

jaja, gonatt! :angel:

ps. ni som inte snusar bak...VARFÖR??

stybb
2003-02-13, 10:49
Motivation?.. Vad är motivation?

Fråga dig själv några frågor.. Är du nöjd med din kropp?, Varför tränar du?, Vad vill du uppnå?

Du säger att du inte har något motivation och jag tror att man ganska enkelt kan förbättra detta. Sluta tänk på vad du äter..

1. Ät allt du ser och ta din protein driink efter träning. Det kommer du långt på det första året.. Du behöver inte lägga ner hela din tag. Att träna tar max.. max! 1h och att äta måste man väl ändå göra.. du behöver inte räkna maten de första året/åren.. om du ens någonsin behöver göra det..

2. Du behöver kanske inte skriva upp allt du gör. Ta några huvudövningar som du har koll på och se ökningarna där. Du kommer att öka i precis allt ändå..

3. Ta tag i livet och skaffa ett jobb eller plugg.. lovar.. när du väl sitter på lektion eller jobbet så vill du inget hellre än att träna..

4. Skaffa en träningspolare som driver på.. vissa dagar kan vara rejält jobbiga.. Om du inte har någon kompis som tränar så ere väl bara att slita igång nån.. alla känner någon som inte vågar eller orkar gå till gymmet själv.

5. Kör de övningar du tycker e roliga och inte de som "alla" säger är bäst. Det kommer få dig att tycka det är roligare att träna. Se till att träna allt bara.. med tiden kommer du självmant att komplettera din träning med andra övningar.. men då är du redan fast :naughty:

Sen är det väl bara att kämpa på.. :hbang: :hbang: :hbang:

MIGGE
2003-02-13, 21:19
fina visdomsord.

jag ska fösöka att träna imorn kanske..inte känna sån press utan bara gå dit o köra lite lätt o inga jävla marklyft jag svimmar av..sen kanske jag vill köra marklyft nästa gång vem vet!?

har ätit lite bättre idag också, 2ggr har jag ätit hyfsat stora måltider

spinkoo
2003-02-13, 21:48
Stybb är mycket vis :hbang:

MIGGE
2003-02-16, 01:54
kollade när jag var på gymmet sist... den 4:e blev svaret..
:( vilken mes jág är...
O jag som skulle kämpa som jag lovade!
Fyfan, jag suger..

MIGGE
2003-02-16, 01:58
Wohoo! men vad gör det?! En sekund efter att jag skrev det ovan så fick jag ett sött medelande från Anna som jag träffade i helgen!:kinky: o lite:love: eller skulle det kanske vara tvärtom?!:D

spinkoo
2003-02-16, 11:55
Får man fråga varför du inte är på gymmet då?;)

Grattis till Anna :love:

MIGGE
2003-02-17, 21:26
Halååå!
Jag har vart på gymmet idag! Eller egentligen alldeles nyss, sitter o dricker min goda gainers just nu!! Bröst, axlar o triceps stod det på schemat.


Var återigen där med min barndomsvän..
Tror inte det var några pb:s idag, men det e ju klart, när jag inte tränat en vecka i sträck på 9-10 veckor!!
Minns inte heller alla reps exakt! Det blir så när man bara koncentrerar sig på att få upp vikterna för allt i världen tycker jag!

Rak hantelpress: 22kg*8 22kg*5-6

sned bänkpress: Här höll min polare på att köra så jag skulle köra emellan..han pumpade med 40 kg o jag ville höja, men jag såg att han skämdes lite tyvär, så jag nöjde mig med att lägga på 2.5:orna(skönt att ha nått o skylla på må ni tro!!:D )

45kg*minns ej repsen(hädan efter markerar jag då med ett "?")
45*? Kändes iafl som jag låg runt 7-9 reps ungefär på dessa set!

dips: kropsvikt* ca 8 reps



(Nu bråkar mamma om att hon behöver internet så jag tar resten snabbt!):insane:

Hantelpress: Prövade först med typ 17.5 eller nått sånt, men det var för tungt så jag gick ner ett snepp vilket blev 12kg per hantel!

12*typ 8 reps 12*typ 6 reps

På grund av den låga vikten gick jag ner snordjupt här i
varje rep! Då blev det tungt o bra!!!


Hantellyft åt sidan: 8kg* typ 8 + massa halva(kallas det forced reps??)
8kg*6 typ

frenchpress: stång + 19kg*0 reps (hehe,oops:em: )
stång + 15kg*1 rep
stång + 10kg* typ 8 reps! hihihi

puschdowns: 17,5*typ 8
17.5*typ 6, följt av 3-4 reps på 15kg!
Jääävligt strikt! Körde jag här...


Superbra pump detta pass! O det var extra skönt att träna nu när man inte gjort det på ett bra tag! Hoppas på att kunna komma igen nu, o börja köra stenhårt fram till....till.......Sommaren är en bra milstolpe! Eller vad det heter! =)
En till sak som var bra var att min vän sade att jag hade breda axlar till skillnad från honom själv!
Jag som inte ens har nå axlar ju, men jag blev glad!!
:)

Nu ska jag...typ... Dö på sängen!!
SaaalUt!

Pez
2003-02-18, 16:00
Bra Migge! Kör hårt nu i samma stil så kommer det gå vägen. :thumbup:

/pez

MIGGE
2003-02-18, 17:12
Tack pez!:love:

Jag blev lite orolig idag dock , när jag ser hur mkt mina bröst har krympt! Men det e normalt väl?? För man bryter ju ner musklerna..
saken e bara att jag är rädd för att jag inte lyckas bygga upp nu om jag inte äter som fan! eller e det svårt o misslyckas med det?



edit: Ville bara tillägga att jag ska ut o jogga i skogen nu!
Detta är ovanligt kan jag säga! Min kondis e otroligt dålig o då tar jag i underkant! Men tror ni det kan vara bra för mej o jogga?
Få upp aptiten lite o bättra sin kondis...

MIGGE
2003-02-18, 20:11
Jogging pass:

Skogen. Intervaller(tills hjärtat svider av rejäl smärta)
sammanlagt 2 km kanske, men jag sprang snabbt i den sista intervallen tills jag LED....LED!!!!!! Jag gav mig fan på att springa ända fram till målet trots att det gjorde så ont att jag bara ville dö!:bow:
Men nu känns det bra! Men tror ni att det e dåligt för mej o springa om jag vill gå upp i vikt?


ávslutade med ett fett mål mat på potatis, biffar, grönsaker, olja o RÖD mjölk:D :cool:

spinkoo
2003-02-18, 20:39
Jag tror kondis är bra, satsar själv på det nu :smokin:

MIGGE
2003-02-19, 13:57
In that case..whats up with the>:smokin: :smokin: !?

Men spinkooooo, du deffar ju:notme:

MIGGE
2003-02-19, 21:34
Dagens pass: BEN

Knäböj: 60kg*3 reps(försökte bräcka mitt rekord med 15kg)
Knäböj: 50kg*8 reps(PB + 5kg)
Knäböj: 50kg*2 reps

Benpress: (så djupt det absoulut går!) 80kg*ca 8 reps
Benpress, lika djupt: 80kg*ca 6 reps(här skrek jag mkt högt i varje rep!!! O det funka!) Tog mkt i arslet den här!

Raka mark: Den här övningen har jag skitsvårt med faktiskt!
Det känns inte som den tar så mkt. Sen tar greppet slut.
Provade idag med ena in ena ut(låst grepp) men problemet kvarstår.
50kg*?
höjde till 60kg*?
60kg*?
Det var kanske runt 12 reps minst på varje... det spelade ingen roll o räkna kändes det som...

Vader: 3 set sittande vadpress. Djupt o strikt!
Men jag tror vi skippar vikterna i den här idag:em:
låt oss säga...lite vikt..


Det var det! Ett skönt pass med PB i knäböj!
:bow: :)

spinkoo
2003-02-19, 21:45
GRYMT :hbang: :hbang:

Du kommer krossa inom en snar framtid :thumbup: , detta går ju asbra...knäböjen REDAN 60 kg :kickass:

MIGGE
2003-02-21, 19:36
Nu skiter jag i. Drar o super istället...

Chris
2003-02-21, 19:43
:cheers:

MIGGE
2003-02-22, 03:41
klockan e nästan 4, har ätit en halv pizza en gainers o youghurt idag...o snus!

cheers!:D

MIGGE
2003-02-22, 17:47
jaha, då har man slutat äta...igen..
Det e sånna här tider i livet man bara vill gräva ner sig o dö.


somna 5.30 igår. Idag har jag ätit 1gg fast nu tog jag en prottedrink också fast hur mkt kcal e det..200 typ..
grattis...fan för allt!

EDIT: Skiter i o träna idag som jag hade tänkt göra. skulle tränat igår men skjöt upp det till idag men jag struntar nog i´t..

EDIT: skjöt=sköt

stybb
2003-02-22, 18:35
Har åkt hem te morsan under lovet och får äta lite riktig mat.. det kliar i mig för jag inte har tillgång till ett gym och så säger du att du inte orkar gå ner och träna..

:smash: :furious: :bpump: :thefinger

Väntar på nästa uppdatering..jag diggar dock din kosthållning.. pizza, gainer och snus.. lär ju bygga som fan :D

MIGGE
2003-02-22, 19:38
HARECRIHSCTNA HARE HARE..HARECRIHSCTNA HARE HARE..

HARECRIHSCTNA HARE HARE.. HARECRIHSCTNA HARE HARE.....


tror du?

EDIT: Nu drar jag ut o super igen...på krogen

Pez
2003-02-23, 04:20
Migge..för fan.. nu måste du välja - antingen så kör du på som du gör nu med självdestruktiva tankar och grottar ner dig i dina bekymmer eller så rycker du upp dig!

Börja käka ordentligt, börja träna kontinuerligt - bestäm dig för att köra iallafall 2 pass i veckan. Sikta på att äta 4ggr/dag - minst en stadig frukost + 2 lagade mål + 1 mellanmål/shake.

Allt utöver det är en bonus, men sätt lite realistiska mål för att komma igång och justera dessa efterhand du uppfyller dom.

3 saker du behöver tänka på:
Du kommer aldrig bli nöjd om du bara tänker negativt!
Det ska vara kul att träna!
Det tar tid att bygga!

Kom igen nu!

/pez

Niclaaas
2003-02-23, 12:56
och du kommer inte bli lycklig för att din arm mäter 50cm som jag såg dig skriva i nån annan tråd.... såna problem måste du lösa på annat håll (psykolog?)

Jon2
2003-02-23, 14:30
Precis du måste rycka upp dig sluta äta så seriöst vissa dagar äter du ju helt perfekt men vissa äter du ju inget tagga ner lite
ät 4 ggr per dag som han sa tidigare så kommer det nog att lösa sig det spelar ingen roll hur mkt och hur bra du äter en dag om du inte äter så kontinuerligt du måste hitta ett mönter i :eating: och :bpump:

Dr.Gr0v
2003-02-23, 16:36
MIGGE: Vi sitter i precis samma sits du o ja, jag har faktiskt också nyss börjat, väger nästan lika mkt (66 typ) och tar samma vikter i princip.. :hbang:

Hur lång är du?

[Edit]: 183.. såg det nu... 180 är jag.

stybb
2003-02-23, 17:33
Jag fattar inte hur ni kan tröttna.. i "eran sits" så växer man ju synligt efter varje pass.. så känns det iallafall.. ;P

MIGGE
2003-02-23, 20:25
Tack ALLA för "responsen"..

PEZ: Ditt stöd känns jävligt bra, o sist kom jag som sagt igång på grund av dig igen..sen gick det åt skogen, men då hjälper du mig upp på sadeln igen, jävligt fina grejer!:love:

Niclaas: nja..jag vet inte, det ligger KANSKE lite i det, men det där med 50 armar var mer som en rolig grej..lite skämtsamt var det.

jon: Det har du nog rätt i. Så har det alltid varit för mej.."Allt eller inget". Men jag ska väl försöka hitta en jämn nivå..det kommer ge bättre resultat!

grov: Va kul! har du journal?? Vad är dina mål annars? Mitt e som sagt bara att BULKA nu, men inte ens det lyckas jag med..)=

Stybb: Jo. När jAG verkligen kör på utan MASSA STRUL så brukar det märkas rätt snabbt faktiskt!

Usch..så jävla bakis idag.. Fast det börjar släppa lite.
Fan, däckade hemma hos min polare i soffan*ler*
Vi fylle-käkade också! Massa massa hembakt bröd! M..M..MMmmm!

THX GUYS! Ciao..

Dr.Gr0v
2003-02-23, 22:02
Jo, mina mål är väl ganska lika dina! och att göra skäl för mitt nick :D... för ingen journal, hmm.. man kanske skulle börja med det..
Försöker äta upp mig jag med men det går riktigt segt! äter som en gris o går knappt upp nåt :D men jag ser själv att jag har ökat i massa speciellt runt bringa och biceps/triceps!
T.ex idag körde jag bröst, förra veckan så tog jag 50kg i bänk ungefär 5reps, idag gjorde jag lungt 10 på den vikten.. det är riktigt kul när man känner att det ökar, samma sak var det med incline press...och allt annat iof ;)

Niclaaas
2003-02-23, 22:44
ok, tyckte det lät seriöst :)

nä kom igen o ryck upp dig nu! det gick ju bra för dig...ökade ju som den! om du kör lite halvseriöst åtminstone kan du få riktigt bra resultat på kortare tid än vad du tror


:bpump: on

MIGGE
2003-02-24, 00:49
kanske 7-8kg till mitten av juni vore gallant, det är helt ok om den vikten består av endel fett såklart, det kommer det ju göra om jag ska öka så mkt...men e detta realistiskt?
Om jag börjar köra på nu. Tänkte kanske börja inatt med att ta en protte drink mitt i natten o sen somna om..har hört att detta kan vara mkt bra! Eftersom jag har en tendens att sova jävligt länge så e det ju extra bra.

Saken e den att det känns lite svårt o fokusera 100% på träningen när det e så mkt annan skit som händer i ens liv. Jag måste inte minst börja tänka på min framtid, skola, jobb etc.
Sen så vill jag få ihop pengar för att kunna hälsa på pappa i sommar.
Har träffat han 1gg på 2 år nu..känns lite tungt.
Sen så sket det sig med anna, ännu en tung sak..
Aja, det blev ingen rygg denna vecka, men imorn LOVAR jag er ett pass! OK?

Ciao!:)

stybb
2003-02-24, 11:07
Lova dig själv..inte oss..

Sen tycker jag det räcker med en protte på morgonen och på kvällen.. sov istället för att gå upp o dra en..
Ta träningen som en paus från det vanliga livet.. och kämpa på.. 7-8 kg kan gå om du äter mycket.. tyvärr kommer det mesta vara vatten och fett.. men det sätter sig där du vill.. gjorde det iiallafall på mig i början.. så kämpa på....

MIGGE
2003-02-24, 20:41
Tack vare allas stöd har jag idag genomfört ett pass!
Dagens pass: Bröst, axlar o triccar.

Bänkpress: 50kg*8
50kg*4

mkt sned hantelpress: 22kg*3

mkt sned bänkpress: 45kg*3
40kg*5

Dips(djupa): kroppsvikt* 5 tror jag
kroppsvikt*4 tror jag

Över till axlarna.

Sittande axelpress (Det kom in en snubbe mitt i setet till det tomma gymmet o jag tappade räkningen på repsen:) )
16kg*5 tror jag
16kg* 5 igen tror jag. (var detta PB?)

Hanltelyft åt sidan: 8kg*8
8kg*6-7 strikta, o typ 5 forced eller vad det heter..sånna där korta reps..tills jag inte kom upp 1cm längre!

framåtlutande hantellyft åt sidan(baksida): 2 set på 5kg******* Minns inte repsen, här dunkar jag på lite bara, tills jag blir riktigt trött, o måste fuska som fan för att få upp vikten.

Över till lite tricce träning(som är orsaken till att jag knappt orkar hålla upp armen o skriva det här:D )

fransk-press: stång+14kg* ca 5reps
stång+ 14kg* ca 4 reps

NERTRYCKNINGAR(puschdowns): Den här tog fint idag! det blev som en snygg separation mellan axlar o triceps medans jag kontraherade muskeln i övningen!

20kg*10
20kg*ca 8
Sen pumpade jag ut muskeln på 17.5 kg*?
Skönt var det iafl! körde tyngre här än förra veckan tror jag också.



Detta var ett mkt godkänt pass!! O jag stormtrivdes på gymmet faktiskt. Tänkte för mej själv: Fan..Det E ju roligt o träna!

Tack igen alla!
:love:

Jon2
2003-02-24, 21:48
klart att det går att gå upp 7 kilo jag gick upp från 70 till 85 på 1 år och har kanske lite mer fett men inte så mkt drick mjölk av massor
minst 2-3 liter det gjorde jag och glöm inte att träna hela kroppen om du vill gå upp mkt i vikt

MIGGE
2003-02-25, 12:21
Nu känns det faktiskt ganska skönt...
Idag vaknade jag inte så sent: kl 11.
KL 6 på morgonen vaknade jag o tog lite vassle.
Igår blev det 7 mål, ganska bra tycker jag!
Maten igår bestod av: Pasta, ris, kyckling,proteinpulver,frukter,mjölk,havregryn,gai ners och en touch av potatis :D

Men om du gick upp 15 på 1 år e det ju typ 7 på ett halvår o det blir ju 3.5kg på 3 månader...men det e ju bra det me..Skulle det vara fettfri massa som det heter så vore det ju GRYMT. Alla inser nog inte hur mkt tex 3kg rena muskler egentligen är!

Jag är jävligt nöjd med passet igår, hade inte ens blivit svagare!
Starkare snarare...:smokin: :smokin: :smokin:

Pez
2003-02-25, 14:41
Låter bra Migge. :thumbup:

/pez :whipped:

shirunai
2003-02-25, 23:27
migge bra ge inte upp, kör på den här gången sluta inte

MIGGE
2003-02-26, 15:17
Idag har inte varit så bra i matväg..men hey! klockan är bara 15
Jag gick faktiskt upp halv nio för att åka till arbetsförmedlingen.
Hade så brottom så jag han inte äta nått innan jag drog, bara vassle. Tog med ett äpple också i jackfickan som jag satt o glufsade hetskt när kärringen på arbetsf. svamlade om mcdonlads o att det faktiskt ÄR bra jobb.

sen kom jag hem vid 11 kanske, drog till polaren o vi käkade lite frukost, men magen hade inte börjat "svara" än, det var för tidigt!
Men jag drog en och en halv sånn här rund baguette med marmelad, o 2 glas mjölk..... o polly godis:em:

nu drog jag lite vassle igen o pastan håller på o kokar, men jag vet inte vad jag ska äta till pastan, nått som innehåller protein!
kanske räcker med den här vassledrinken!?
Nu ringde precis min t-partner, o vi ska träna om en timma!
Höll på o ge upp där ett tag, men nu fick jag ju tag i honom!
Fan heller att jag skulle träna knäböj ensam!

tjarå!":cool:

Pretender
2003-02-26, 15:39
Mcdonalds är faktiskt ett bra jobb...tänk på all massa du kan lägga på dig :thumbup:

GL HF på passet :bpump:

//Pretender

MIGGE
2003-02-26, 19:18
Dagens lilla pass:) : BEN med inslag av mage o lite bicce

Knäböj: Minns ni förra passet? jag ökade 15kg, från 45 till 60. Dock bara 3 reps blev det!
Idag var mitt mål att klara en 8:a på 55kg. Klarade jag det? jodå...

55kg*12
60kg*10!! (+7reps!)
60kg*7

Idag har jag varit så j*ävla trött! Jag vaknade halv 9! lite skillnad mot vanliga 12-2! Skulle till arbetsförmedlingen o söka jobb ju..
Innan passet var jag som sagt så trött så jag sov 1 timma, det gjorde gott kan jag säga! Men jag var fortfarande sliten. Därför blev det inga raka marklyft idag efter knäböjen! Istället gjorde jag 2 hårda sett i bencurlen. Hams e för övrigt min svagaste muskelgrupp.. Jag vet inte vad det var för vikt, men jag körde på ett fåtal plattor, skönt var det iafl....strikt också!

Sen var dags för lite vader, men så blev det inte! än..

Crunches med hantel:
22kg*20
22kg*15(detta är ungefär, man tappar ju räkningen efter 12:D )

snett liggande crunches för sidan:
14kg*10 på varje sida
14kg*9 på varje sida

NU blev det vader:

Sittande vadpress(hmm, jag e nog ännu svagare i vader än hams, men seriöst...det e vader vi snackar om, inte det mest intressanta för en discobyggare, har jag fel?:notme:
22.5kg*?
22.5*?
20*?
Ganska många reps iafl vet jag.

Nu tänkte jag inte köra mer..MEN så ligger de där..så fina o ensamma..14kg:s hantlarna bad om att få bli tränade med..Så jag körde ett set hantelcurls! Annars kör jag alltid biceps efter rygg, men det kanske inte är så smart eftersom jag brukar köra på 12kg då, o nu pumpade jag på 14kg!

14kg*ca 6reps


Det var det! MKT bra pass tycker jag!
Rätt så kul när man ökar varje pass! Varför kör jag inte oftare då kan man undra? Då skulle jag ju öka snabbare. Men vi får se hur det går nu, känns som jag kommit in i ett bra mönster som ORKAS hålla!

Ciao boysNgirls! :mallan:

spinkoo
2003-02-26, 19:24
GRYMT MIGGE :hbang: :hbang:

Nu går det fruktansvärt snabbt framåt i benböjen, tog mig flera månader att orka köra på 50 kilo ;)

Pumpa på :bpump:

goa_killen
2003-02-26, 19:36
Originally posted by Pretender
Mcdonalds är faktiskt ett bra jobb...tänk på all massa du kan lägga på dig :thumbup:

:laugh: :laugh: :laugh:

MIGGE
2003-02-26, 20:17
Tack Spinkevink!:love:

NU är det BirA O fOTbOOl!

:bow: :bow: :bow: :bow:

palme
2003-02-27, 17:45
Originally posted by MIGGE
Tack Spinkevink!

NU är det BirA O fOTbOOl!



Bra med bira, mycket kalorier :D Hoppas den var bättre än matchen ;)

Verkar som om benträningen går bra för dig, kul! Du är ju redan förbi Jarod´s personbästa :thumbup:

shirunai
2003-02-27, 17:47
Originally posted by palme


Bra med bira, mycket kalorier :D Hoppas den var bättre än matchen ;)

Verkar som om benträningen går bra för dig, kul! Du är ju redan förbi Jarod´s personbästa :thumbup:

hehe problemet med öl förutom alla bieffekter innehåller massor östrogen i öl :notme:

MIGGE
2003-02-28, 01:18
O det visste inte vem??:D

Idag dog mkt sorgligt min väns hund, som var som en familjemedlem för dem...Vi sörjde med ÖL...


Håll till godo för ett ryggpass imorn!:bpump:

emmzan
2003-02-28, 06:54
Sörjde min hund med godis, arracsbollar och träning.

MIGGE
2003-02-28, 18:58
e det din hund som ligger där på bilden eller?
måste vart mkt öl isåfall:notme: :notme:

Jag funderar på att skjuta upp ryggpasset till imorn, rygg e inge kul känner jag, e så svag där...men det e kanske därför jag borde träna den...men nån sa nått om pilsner o jag blev så sugen:D

Vi får se hur det blir, kika in senare så kanske det har kommit ett pass!:hbang: :thumbup:

AnderssoN
2003-02-28, 19:00
Hur går träningen Migge? Kämpa på nu!

MIGGE
2003-03-01, 19:38
Det gick bra...tills ida.

DAGENS JÄVLA SKITPASS: Jävla RYGG.
Min rygg är så ofantligt svag, liten, tunn,smal, o svag igen.
Blev inga marklyft idag. körde ändå stela på bendagen...eller det gjorde jag iofs inte. men det e ingen fara. Det som är fara är det här:

Sittande rodd: 45kg*12
60kg*5
55kg*6

chins: 1 och en halv stycken.

latsdrag: minns inte. typ 45 iafl. var uppe o nosa på 60 eller så tror jag, men det blev 0 fulla reps. körde 3 set här

stående framåtböjd rodd i smithen: 45kg*6 st ostrikta o fula reps
35kg* 8-10 finare reps
35kg* gojs

hantelrodd: 25kg*7 reps varav 4 st strikta
Minns inte om jag gjorde ett till set här..tror inte det

biceps: vem bryr sig, det e biceps..jag gjorde nått set.

hatar rygg. Ska aldrig mer träna rygg. :insane: :insane: :insane: :insane: :insane:

spinkoo
2003-03-01, 19:46
Du ska visst träna rygg igen. Igen och igen tills du spyr på att träna rygg. :devil:

MIGGE
2003-03-03, 18:59
För din skull spinkoo!:love:

Dagens pass, Bröst axlar triceps:
Kommer inte ihåg exakta reps som vanligt, men vissa set minns jag.

Bänkpress: 55kg*6 (+5kg -2 reps)
55kg*4
50kg*?

sned hantelpress: 22kg*5(+2 reps)
22kg*?

Dips(väldigt djupa): kroppsvikt*5
------II-----*3

Över till axlar...

Sittande hantelpress: 16kg*minns inte repsen men det var nån mer än förra veckan! gjorde 2 set till fail här!

hantellyft åt sidan: här bombade jag på med massa olika vikter.
Började på 8kg´s hantlarna o flaxade.. 10sec senare flaxade jag med 7kg´s, o sedan 6kg´s. Här går det inte o avgöra ökningar eftersom jag kör ganska olika från gång till gång på utförandet! Men det känndes lite lättare på första setet(8kg) än förra veckan fastän det var väldigt strikt idag!

baksida axlar: 1rep. Sen kom jag på att jag har världens träningsvärk där, sedan jag körde rygg i lördags! bara o gå vidare...

frenchpress: stång+14kg*? (normal reps halt, 6-8 skulle jag gissa) 3 set! fast sista setet minns jag blev en 3:a bara!:D

Dagens sista övning(O nu hade jag en brutal pump i armar bröst o axlar vill jag lova! Tack vare pumpen blir man ju så glad o vill aldrig sluta träna!)

pushdowns: 22.5kg*6-8 ungefär
20kg*samma reps
17kg*samma reps
Inte så lång vila mellan seten 30-40 sekunder kanske!


Thats it folks! Det var ett jätte bra pass tycker jag, det gick så lätt på nått sätt. Antar att det gör det när nått är roligt!:)
En tanke jag fick: Tänk om man blev så stor som man blir när man får pump! Asså, direkt efter passet! Det vore ganska kul! Fast inte i längden kanske, då skulle alla gå runt o vara vältränade o då e det ju inge roligt!!:D :D

spinkoo
2003-03-03, 19:18
Skum skillnad mellan bänk och hantelpress. Men låt inte min orförmåga störa dig :D

Kul med bra pass :kickass:

MIGGE
2003-03-03, 19:40
Nu får du nog förklara dig..
Jag tycker det verkar vara en ganska normal skillnad?
10 kg mellan bänk o hantelpress!? Det är iofs Lutande hantelpress! Men ändån!

Om du har rätt så kan ju en orsak vara att jag ALLTID har kört med fria vikter o stänger!? så balansen kanske har blivit bra!

Eller så trodde du att jag menade 22kg Samanlagt i hantelpressen? Så är det inte iafl..jag menar alltid per hantel!
jaja, jag väntar på svar spink! :hbang: :thumbup: :thefinger :whipped:

Lellan
2003-03-03, 19:44
Helt irrelevant fråga..:D men hur kommer det att ni pojkar båda två säger "ändån"? Första gången jag hörde det var från Spink, trodde inte fler sa/skrev så..

När jag ändå skriver kan jag be dig smitta av dig lite balanssinne på mig... *vingel vingel* :em:

spinkoo
2003-03-03, 19:47
Klart jag trodde det var per hantel. Jag är nog bara extremt kass på hantelpress, kan ta 70 några gånger i bänk men ligger på -20 per hantel i hantelpressen ;)

Ändån är jag helt oskyldig till :angel:

EDIT: Lellan, gå ut på ICQ med dig :hbang:

MIGGE
2003-03-03, 20:06
Originally posted by spinkoo
Klart jag trodde det var per hantel. Jag är nog bara extremt kass på hantelpress, kan ta 70 några gånger i bänk men ligger på -20 per hantel i hantelpressen ;)
>> Jag hade för mig att du låg o pumpade med 22 i lutande hantelpress! O klarade många fler reps en lille mej.

Ändån är jag helt oskyldig till :angel:
hihii..Det är spinkoos verk mkt riktigt..jag frågade varför han pratade så konstigt men han sa att det var rätt. Då var det bara att::bow:

EDIT: Lellan, gå ut på ICQ med dig :hbang:

hahahaa! Du e så jävla rolig spinkoo! ICQ date...heheheh:thumbup:

Pez
2003-03-04, 00:37
Hantelpressen är väl ganska normal skillnad i.. samt att det är lite beroende på hur mycket man kör av respektive - störst skillnad blir det ju om man inte kör hantelpressar alls i vanliga fall/på ett tag då det är mer muskler/teknik involverade i stabilitet osv.
Anser iallafall jag. :D

Bra pass Migge...kör hårt nu.

/pez

stybb
2003-03-04, 08:29
Vill påstå det är lättare med hantelpress än bänkpress..

kör med 30 kg hantlar i hantelpress och 70 kg i bänken.. och då är hantlarna lättare..

Bra pass Migge! :hbang:

JJ
2003-03-04, 09:16
Jaa.... 10 kg.:thefinger

stybb
2003-03-04, 09:36
:D
Du förstår nog..

MIGGE
2003-03-05, 17:19
Tack alla! Utan ert stöd vore detta inte möjligt tror jag.

Dagens pass: BEN

Knäböj: Här tänkte jag antingen att jag skulle köra djupa strikta fina böjar på samma som förra veckan(60kg) eller höja till 65kg(dock strikt, men inte LIKA djupt). såhär blev det:

60kg*? minns faktiskt inte repsen, men de var mkt djupa o fina!
Det kändes ganska lätt så jag höjde till 65, o ett försök på pb!

65kg*6 det var ju kul, en ökning på 5kg. Dock så var det inte lika många reps som på 60 men jag var ju rätt slut efter första set må jag säga!! Dessa reps var också djupa!

65kg*5, fast jag minns inte här exakt heller. Verkar som jag bara bryr mig om att räkna på mina Pb försök! O det räcker ju egentligen!
-----------------------------------------------------------------------------------

Nu skulle jag köra baksida lår, men när jag greppade stången för att göra raka marklyft så kände jag hur det drog i hamsen. Eftersom böjarna hade vart så djupa hade de tagit bra där med!
O jag var inte alls sugen på mark så då fick det vara!

körde istället ett set Benpress(djup) på 100kg.

O sedan blev det vader. 4 set sittande o 3 set i benpressen.


Jag var nöjd med passet idag! det var jag... Kände mig dock inte sådär peppad som jag brukar vara ibland, men det beror nog på att det inte behövdes..känndes liksom som en enkel uppgift!
Pb:s har blivit en vanesak nu!:D


Hare gött alla!:thumbup:

:cool:

Niclaaas
2003-03-05, 17:23
gött migge! om några månader så reppar du lätt på 100 ska du se. käka och träna på och ha kul så äre lugnt :hbang: :bpump:

MIGGE
2003-03-06, 23:44
Blää..Idag, dagen efter benpasset, har inte alls vart bra i matväg..
känns som min kropp äter upp det lilla jag byggt upp.
Började med en gainers till frukost, 3h senare ärtsoppa, 3h senare en pizza o 5h(!!!) senare en gainers igen
fast den är inte ens uppdrucken, sitter o dricker nu...

hmm...egentligen så känndes det som mkt längre emellan måltiderna, 3 timmar är ju okej.. fast 5h är katastrof...typ katabol i 3 timmar då...Nån som vet hur mkt man bryter ned under tex en timmes katabol fas? Det känns som det är ganska mkt. Speciellt om man springer runt på stan.
Nu lär det ju inte bli PB i knäböj nästa vecka )=...men vi får se!

spinkoo
2003-03-07, 08:54
Om du inte tror på dig själv på blir det inget PB. Helt rätt :smash:

Kroppen äter inte upp dig om du går 5 timmar utan mat, kanske är det inte optimalt för att bygga men visst bygger du alltid lite. Skillnad på att vara katabol och känna sig katabol.

Jag räknar på PB Migge :devil: :devil:

stybb
2003-03-07, 10:57
hehe

Det duger, du kommer inte tappa något under de där timmarna :D

MIGGE
2003-03-09, 03:16
Todays pass: RYGG(Tid: 23.00)

Marklyft(3 set): 70kg--PB med 10kg? tror det..

Chins(2 set): 5 reps.Strikta, fulla.

ROdd i SMIth: 45kg--skit, men som vanligt då...

Lite biccar(3 set): 14kg hantelcurls

SLUT.

Sen blev det en gainers. O sen en Guiness öl :em: kanske 2:em:

sen chicky meal..

nu(3am.) mjölk med protte

Gonatt!:whipped:

MIGGE
2003-03-09, 12:36
En sak jag glömde bara.

På gymmet körde jag o min vän Peter lite poser framför speglarna :) Vi granskade noga o tänkte på vad vi skulle förbättra/prioritera! Vi kom fram till(mest han) att jAg borde priorirera magen! Både storleken på magrutorna, men även, och detta speciellt, Sidomagmusklerna! För att få lite mer bred på midjan då. O jag som trode att magen min var bra..va fel man kan ha.

aja..Jag har iafl skitsvårt o hitta bra övningar som bygger på sidorna av magen! Nån som inte bara "tar", utan som stimulerar tillväxt!! O jag har ingen magmaskin.

Så nu tänkte jag att ni kunde hjälpa mig hitta nån bra övning för sidan!!


:thumbup:

spinkoo
2003-03-09, 12:50
Sneda cruches, sneda cablecruches. Och så har du hanteltwist :naughty:

Stå med en hantel i handen. Böj dig åt sidan och dra dig uppåt, tänk på att dra med magen. Kör tungt. Men att skaffa bredare midje vet du redan vad jag tycker om, mark och böj kommer packa på lite massa där :bpump:

MIGGE
2003-03-09, 13:18
Riktigt fin bild Spinkoo! Är det så du tror jag ser ut? Med pinnben o allt :)

Jo, jag undrar angående sneda crunches, ska jag ligga snett eller ska jag ligga rakt o vrida mej mot knäna?

Palme tipsade mej om den där "twist". Jag provade den också, men kännde inte att den tog. jag höll bara på att skada mej, men då måste jag gjort fel antagligen! Ska ge det en chans till på måndag!! Tack för tippsen!

Ps. På vilkn sida skulle det ta om vi har bilden som exempel? höger eller vänster?:em:

spinkoo
2003-03-09, 13:26
På bilden ska det ta på vänster sida, dvs inte sidan du har hanteln på!!

Sneda cruches går du inte upp som vanligt, utan du går upp fast åt sidorna. Det blir en slags blanding mellan twisten och crunches :D

Vrid dig mot knäna tror jag är rätt besrivning :thumbup:

Det är ju jag på bilden ju :cryout:

MIGGE
2003-03-10, 19:10
Dagens pass: Vröst,axlar tricdos

Bänkpress: 60kg*5 pb sen 55kg sen 50
(JHär skadade jag axeln, så jag kunde inte köra vissa övningar senare i passet)
dips 2 set typ 6 reps

mage, fett mkt.

sittande hantelpress 16kg*6, 2 set

hantellyft åt siadn 2s et

puschdowns 1 set

får se nu hur alvarlig skadan är..hoppas det inte är nån fara...
det kan bero på att jag ökar för snabbt i bänken.
nå tips hur man ska behandla en axelskada?

Chris
2003-03-10, 19:18
Vad hände med axeln ? Hade du inte värmt upp innan? Krya på dig!

MIGGE
2003-03-10, 19:21
jag körde ett set uppvärmining med hantlar, sedan skulle jag köra tungt i bänken, kanske var dumt!? Eller vafan, det e klart det var dumt, se vad som hände!

jag märkte smärtan när jag skulle köra mage o skulle lyfta en hantel upp på bröstet..o det var efter bänkpressen! :cryout:

spinkoo
2003-03-10, 19:30
Har du ont i axlen Migge tycker jag du ska akta dig för tunga pressar ett tag. Kör gjärna fler reps,och lägg in mer träning på baksida axlar (rodd, rotering, ja you name it). Kommer göra susen!:thumbup:

Härligt och se att du ökar så bra :hbang: :hbang:

AnderssoN
2003-03-10, 20:39
Hur svår tycker du axelskadan är? Du gjorde dig illa förra bänkpasset va? Strunta i alla övningar som gör ont, och kör lätt och känn efter i några pass. Tung bänk strax efter en axelskada är ingen höjdare, men det vet du om själv.

Hoppas det läker ihop snabbt!

MIGGE
2003-03-10, 20:52
thx guys:thumbup: . Nope, jag skadade mig det här passet!
Ska vara försiktigare nästa pass! Jaja, känns bra att köra på 60 i bänken nu iafl! För några veckor sedan körde jag ju bara på 45!

nu ska jag äta vidare på min fruktsallad o surpla vidare på min proteindrink!:hbang:

Pez
2003-03-11, 10:12
Lite rotaturkuff kanske inte skulle skada, sen baksida axlar som redan nämnts. Om inte annat så förebygger du en del axelproblem.

/pez

MIGGE
2003-03-12, 18:05
Sakenär att det gör så ont..så att det går ju inte o träna baksida axlarna. Men när det e bra kanske ni syftade på!?
Hur gör man rotator kuff? Jag har bara en liten aning.


Det jag vill skriva ned idag är följande: Det blir inget ben pass pga sjukdom o skada, men det känns helt ok! tar igen det..:hbang:

Dessutom vill jag dela med mig en sak angående min kost:
Jag äter för lite kolisar!!!!!:nono:
kl är 18.01 nu o jag har ätit 102 kolisar hittils idag!
Jag gillar inte kolisar..alltså..mat som innehåller kolisar.
skitsvårt för havre tex. O bröd e inte såå roligt..
Vet att det e viktigt att äta mkt kolhydrater när man skA GÅ upp i vIkt! Men jag har svårt för dem! Har ni nå tips??'
En sak jag vill tilläga..frukt är väl inte någon höjdar källa eftersom det inte lagras som glykogen?

Pez
2003-03-14, 11:28
Pasta och ris...ät på nu.. skitsamma om det är frukost ät pasta eller ris ändå om det är lättare att få i sig än havregryn för dig.

/pez

MIGGE
2003-03-14, 18:22
Ska köra på det, vaknar ändån efter frukost..

Dagens katastrof pass: Rehabilitering+biceps+mage+vader
Det blev ett långt pass pga av mitt gymsällskap som var sega nybörjare...men det e väl inte hela världen antar jag..


Rotatorkuff fett mkt...vet egentligen inte hur man gör det men jag tror jag har sett nån göra den förrut o kopierade...man typ står som beavis i "beavis and butthead do america" när han hade knaprat massa tabletter o skrek I AM CORHOLIO(nått sånt) o så stod jag med armarna..o sedan vred jag upp dem så de stod upp i luften..

Biceps: hantelcurls 14kg, 12kg, 16kg(1 rep), 14kg, 12 kg..

mage: crunches med 22kg:s hantel.

cablecrunches på 25kg.

vader på *PiiiP* kg..(sittande vadpress)

Och vader i benpressen.

sedan drog jag en snabb pose i gymmets speglar o det såg ut som jag hade blivit lite fet! men det kan inte stämma, har nästan inget fett o ta i alls..:cryout:

MIGGE
2003-03-17, 22:04
Dagens pass: Katastrof

Bänkpress(Det var här jag skadade min axel förra veckan, orkade inte mesa, utan jag tänkte: Hellre ta chansen att riva upp skadan än att köra på gammla vikter o må psykiskt dåligt)

60kg*1!!! (-5 reps typ)

50kg*typ 9

(resten av passet sket jag i o räkna reps, men jag minns som vanligt vikterna, som mest var i rehabiliterings-syfte)

lutande hantelpress: 22kg* typ 6

sen skulle jag åprova lite cablecross, för att dips var det inte tal om
:nono: ...Men det gjorde skit ont i axeln så jag gick vidare till rotatorkuff..

rotatorkuff: 2 set(typ till fail faktiskt! på 2 kg´s hantlar hoho)

hantellyft(rehabilitering mest):
1 set*4kg
1 set*5 kg

mage: sneda crunches, raka crunches(kände mig mkt svag i magen idag, har nog tappat på allt, nån som vet varför? errr..)

sedan posade jag några minuter i speglarna innan jag var klar, men slängde även in 2 set sittande hantelpress innan den långa färden hem..

Sittande h-press: 16kg* 7 reps säger vi, så har jag blivit lite starkare:em: o ett till set på samma vikt...

thats it! Katastrof med andra ord.. jag tror jag har fått mitt livs första platå, fast det är ingen platå riktigt...snarare en nedförsbacke!:furious:

Bestämmde mig för att börja kura från o med idag....

KREATIN asså:)
det kanske kan hjälpa stackars mig att bli starkare

ciao// The sad man

spinkoo
2003-03-17, 22:08
Att inte vara skadad kommer hjälpa dig inte kreatin!! Men du vila ett tag från bröstträning och saker som har med alxlar att göra och kör hårt på ben, vader, armar?, rygg? du känner ju själv men kan du genomföra ett bröstpass så fixar du nog stenhårt rygg/ben!!

Kör hårt nu, du lovade :devil:

Pez
2003-03-19, 00:27
Originally posted by spinkoo
Att inte vara skadad kommer hjälpa dig inte kreatin!! Men du vila ett tag från bröstträning och saker som har med alxlar att göra och kör hårt på ben, vader, armar?, rygg? du känner ju själv men kan du genomföra ett bröstpass så fixar du nog stenhårt rygg/ben!!

Kör hårt nu, du lovade :devil:

Håller med spinkoo... det är inte kul att bli skadad, speciellt inte när man är på väg att komma igång igen.
Ta det lugnt nu Migge, ökningarna kommer med tiden.

Klyschigt värre, men sant.

/pez

MIGGE
2003-03-19, 16:40
Dagens pass: Ben and vades!

När jag kom in i gymmet så var det väldigt fullproppat, vilket brukar vara ganska jobbigt! Men jag kom fram till att det blev mindre posing mellan seten o folk väntade på stängerna osv. så intensiteten blev högre!

Knäböj i smithen(enda som var ledigt typ): Eller vänta! Måste bara säga en otrolig sak som hände idag...För första gången på kanske 5 år hade vi en tjej i gymmet idag! Hon var ca 25år o fiin! Nice as, nice boobs..etc! nog pratat.

65kg*typ 10!
65kg*minns inte exakt, MEN...det var nog det brutalaste setet jag nånsin vart med om! Jag var heelt slut men pressade ut en reps till..o en till..o en till...o eeen till! Dessutom stod det en biff o kollade på mig i smyg, så jag var tvungen o visa han vart skåpet skall stå ju! Han verkade imponerad av min kämparglöd..

Nu var jag så slut, så slut. väntade o väntade..o tänkte..Orkar jag ett set till:confused: Ställde mig vid smithen hängandes med huvudet mot stången..o så tänkte jag på arnolds kommentar i "Pumping Iron"--"I have no fear of fainting in the gym! I just go in, and I dont care what happens! I threw up many times while I was working out.."
Med detta citat i huvudet satte jag igång med tredje setet...helt apatisk var jag(inte säker på vad det betyder, men jag var det iafl!:) ) o körde långsamma reps upp o ner o upp o ner..Jag var helt borta..mina tankar var inte här. De var någonstans långt borta på nån sommaräng eller liknande.. Efter ett ganska kort tag tog det stop o jag fick upp den på nått sätt iafl, o började då göra massa fjärdedels reps helt frenetiskt!

Efter det satte jag mig brevid peter(träningspartner) o slöt mina ögon o sade: jag är så trött peter..hjälp mig..
sen föll jag ihop.
Mådde illa resten av passet, vilket bara bestod av vader... Egentligen skulle jag inte köra mer eftersom jag var så slut, asså jag var såå slut! Men peter var inte klar så jag vilade i kanske 10 minuter o gjorde därefter 3 set vader i benpressen på 110kg.




Nu sitter jag o dricker min gainers som e en femtedel jordgubbssmak o resten choklad...därför att chokladen tog slutm o det skulle vara en skopa till. så då blev det en jordgubbs skopa.
Måste köpa en till choklad, detta smakar APA.
Har även lagt i 10g kreatin, då jag ska köra en liten kur nu..


hare bra allesammans! :thumbup:

/the mad man

spinkoo
2003-03-19, 16:48
Säger bara WOW!!!!!!!!!!! :hbang: :hbang: :hbang:

palme
2003-03-19, 16:48
Våga spy! ;)
Låter som ett riktigt kanon pass kompis!

Pretender
2003-03-19, 17:08
Originally posted by MIGGE
Ställde mig vid smithen hängandes med huvudet mot stången..o så tänkte jag på arnolds kommentar i "Pumping Iron"--"I have no fear of fainting in the gym! I just go in, and I dont care what happens! I threw up many times while I was working out.."


Hardcore :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Kul att se att det går framåt migge! :hbang:

//Pretender

Jon2
2003-03-19, 17:53
Ser bra ut du är även ducktig på att skriva :)

MIGGE
2003-03-21, 17:29
Tack Spinkoo, Palme, Pretender o jon! Alltid kul när man får stöd!!
Idag sålde jag mitt gammla hemmagym! Lr precis för en kvart sen faktiskt! Känns skönt o bli av med skiten + att jag verkligen behövde pengarna!!! Nu kan jag ju göra nått i sommmar:cheers:

Dagens pass: RYGG o lite oviktiga biceps

Stångrodd i smithen: 3 set* 40kg(mindre vikt men fler o striktare reps! Tog bra!)

Chins: BRUTALT! Först körde vi så länge vi orkade själva, sedan när vi var slut så körde vi negative reps tills jag föll ihop nästan!
Typ 20 negativa reps!

sedan körde vi "Plexus special"! När man ligger med magen ner på en 45graders lutande bänk o "ror" med 2 hantlar!
2 set.

Som avslutning 2 strikta set sittande rodd på ynka 45-50kg!
Men konytakten var grym o jag fick en fin pump o plötsligt kändes det som rygg var min bästa muskelgrupp:)

sedan pumpade jag på med 14kg:S hantlarna. Betydligt fler reps än sist!! blev 2 set.

Ajuste!! Sedan körde vi gaalet mage också! massa olika övningar, mest för sidan! Måste ju göra nått åt min katastrofala midja. Vill inte se ut som Britney Spears juh!;)

Det var allt! Hoppas ni får en mysig helg..Tja!

Jon2
2003-03-21, 17:37
vad fick du för gymmet??:)

spinkoo
2003-03-21, 17:37
Du sa aldrig att du såg ut som Spears :love: :love: :whipped:

Niclaaas
2003-03-21, 17:38
rodd med hantlar låter lite spännande, tyckte du om den?

ser väldigt bra ut förresten, du ökar ständigt :bpump:

MIGGE
2003-03-21, 17:46
Jon2> 2000 fick jag för det, inte så mkt kanske, men just nu e det mkt pengar för mej! det var en ställbar bänk, hantlar, u-stång, o ca 70kg vikter..o en skivstång såklart.

Spinkoo> Klart jag ser ut som Brittan!? Har jag inte sagt det:confused: :D *Titta, inte röra*:nono:

Niclaas> Tack, men gör jag verkligen det? Lr jo iofs, det gör jag nog. Inte så långt ifrån målen jag satte upp ibörjan av journalen tror jag, men det känns som jag inte alls blir större. Förhoppningsvis blir jag det fast jag inte ser det själv bara!
:thumbup:

MIGGE
2003-03-24, 15:15
Dagens pass: bröst, axlar, triceps, mage
(trött som faan, skriver lite snabbt) =D

bänk 55kg typ 6-7 reps. varning kommer inte ihåg repsen på resten av passet, eller..jag räknade inte ens.
3 set

dips 2 set, fler reps än förrut!

cablecross från nedre trissa och övre 2 set(prioriterar inre bröst typ)

en arms pec dec, så man kan gå ännu längre in, så det tar mer på inre. 1 set.



MILITÄRPRESS(FRI!) typ 40 kg 2 eller 3 set, minns inte.

hantellyft åt sidan i cable cross(ny) 1 set. lägsta vikt:em:

hantellyft åt sidan med 7 kg tror jag, kan ju köra på 10kg, men jag e försiktig med axeln här.
1 set.

nu var jag slut o skulle skippa triceps(hade bara ätit frukost>ingen energi i kroppen) men jag körde ändå 2 set till fail
frenchpress 15kg + stång (+ 1 kg + några reps tror jag)

mage: Sidoböjningar med hantel, funkar asbra för sidan tycker jag! 1 set sen en till övning för sidan 1 set. lite slött med två set men vafan..


:)

har inte ens börjat dricka min gainers än, den står här redo att drickas, men det e så äckligt med jordgubb!!!

spinkoo
2003-03-24, 15:17
Kanonpass MIGGE du ee på gååång :thumbup: :thumbup:

Ökar stadigt som vanligt kul att läsa....vore kul om du kom ihåg lite mer bara :angel:

MIGGE
2003-03-28, 20:11
dAGEns pass: Knäböj, biccar, vader

Knäböj: 70kg* 10(fett me PB) fri stång denna gång dessutom.
3 arbetsset

biceps: 14kg hantelcurls typ 7-8 reps! (pb tror jag) 3 set

cablecurls 22.5 kg(fullmag) 2 set

vader: vem bryr sig? kontakten var där...


Imorn ska jag på Red Hot Chilli Peppers!

salut!
:hbang:

spinkoo
2003-03-28, 20:13
Helsike vad bra böjar :eek:

Ser du nu vad jag pratade om för länge sen :D :D

Niclaaas
2003-03-28, 20:20
härligt pass migge, bra! vi ser fram emot många nya PB:s :kickass:

Filthy
2003-03-28, 20:31
Vad i helvete.
Du tar mer än mig i böjen nu..
Eller det kanske du alltid har gjort.. Vi ligger välldigt jämnt ser jag iaf...

Shit nu fick jag motivering att slänga sig ner på gymmet :bpump:

stybb
2003-03-30, 14:14
Härligt !

Nu när du kör såna där lätta böjar så gå verkligen så djupt du kan.. alltså en bra bit under 90 grader..

Kan personligen säga att jag tycker det e coolare att gå svindjupt på 50 än göra hockeyfjollsböjar på 70..
:angel:

MIGGE
2003-03-30, 19:11
provade att gå svindjupt på den sista reppen i set 2 o 3.
Tyvär gick det inge bra! Jag satt i hukad position med vikterna på ryggen tills min träningspartner lyfte upp mig!
Men eftersom jag ökar ganska bra nu så kan jag ju gå djupt som fan på alla reps nästa vecka fast på samma vikt. Istället för att höja till 75 o inte göra så djupa!

Fick rätt så grov träningsvärk i häcken iafl!

aja..nu e man sjuk..äter dåligt osv.
Får se hur mkt jag tappar! Känns som jag redan tappat ganska mkt! Mitt mål är att kunna träna igen på onsdag.
Tisdag i bästa fall.:hbang:

stybb
2003-03-31, 13:14
Har också dragit på mig årets första förkylning.. ät massa c vitamin och protte så löser det sig ;)..

shut up and squat ! :D

Pez
2003-04-04, 02:09
Hur går det Migge?

/pez

MIGGE
2003-04-04, 15:10
Det går inte så bra Pez! Jag har varit sjuk i en vecka!!

Men idag(om 10 minuter) ska jag köra marklyft med mera!!

ska köra ganska lungt, så förvänta er inga PB eller så!!
vi ses!

MIGGE
2003-04-05, 10:27
Gårdagens pass(Är sjuk, orkar inte skriva så noga)

Mark: 70*6-7 reps 2-3 set....hade orkat mkt mer men greppet tog slut! Stången bara gled av händerna..O ändån så hade jag omvänt grepp..jaja..det kändes bra iafl!

sen chins..först själv, o sedan negativa med hjälp av peter.
sedan skulle jag köra stångrodd, men alla stänger var upptagna.
Så det blev hantelrodd..
27kg´s hantel* 8 nånting. (PB med 5kg på varje hantel)

Ajuste..körde ett set latsdrag efter chinsen också..på 45 lr nått. skit.

Sedan körde jag lite biccar. Vanliga hantelcurls o lite hammer. o koncentrations...o ett set stång curl där jag klarade 2 reps. hah..

sedan var jag fullständigt matt i underarmarna..höll även på att svimma under stångcurlsen..

sedan kom jag o tänka på min knasiga Britney mage, så jag började köra sidan av magen frenetiskt(hantel i ena handen, för att sedan böja mig åt sidan)..

sedan var det fest hos en polare.. Blev ingen dricka för min del:nono: men däremot pasta, wok, och kycklingfiléer!
Spydde för övrigt 3 ggr på morgonen..vetta fan varför..

På festen var en tjej som var så vacker att jag blev paff. Jag måste fixa hennes nr. Hon var ju helt galet söt!
Känner att man tyvär måste dricka ibland för att våga gå på..
Så jag köpte ett sexpack. Men när jag köpt det så skulle hon dra :cryout:
Slängde ölen i vasken på direkten med mkt upprörda känslor:furious: :cryout:

o så stekte jag kyckling istället...:)

spinkoo
2003-04-05, 10:33
Sjuklingen MIGGE ligger i ser jag. Bra marklyft, är väl en ökning på massa kilo sen sist jag kommer ihåg? :thumbup:

:love:

MIGGE
2003-04-07, 16:40
Tack spink, men jag ökade inte i mark tror jag, aja..

Dagens pass: Intensivt!! Orakr inte skriva..mina armar e trötta(skriver kort)

bänkpress: 56kg*6 och en halv reps sen 2 set till

sen dips..

sen pec dec

sen hantelpress för axlarna

sen hantellyft åt sidan..9 kg, 8 kg, 7kg, 6 kg med lite lite vila emellan.

sedan frenchpress i cablen!! cool övning..den sved!!

sen puschdowns...

sen lite baksida axlar med hantlar..


sen steching..

sen gainers..

sen snus

sen softa GÄRNET!

MIGGE
2003-04-10, 13:31
Hmm..
Börjar hamna i en svacka igen tyvär.
Äter helt galet dåligt, har ingen ork att göra mat eller äta..
O då känns det helt onödigt att träna dessutom!
Har helt klart tappat bastant med muskelmassa.
känner mig riktigt klen nu:(

blev inge pass igår, får se om det bli idag.. känns ju lite onödigt då jag har ätit 2st sånna här små formfranska mackor och lite juice på hela dagen.

MIGGE
2003-04-10, 17:56
Dagens pass: Inte ben. Rygg!

marklyft: 50kg
70kg
80kg(pb 10 kg!) men greppet tar slut såå snabbt!:insane: . annars skulle jag ta mer säkert!! jaja..greppet borde ha ökat lite då jag gjorde pb med 10kg iafl!

Chins, kroppsvikt! 2 set varav det sista med 4 negativa reps på slutet!


Stående rodd med fri stång!
50kg!(pb)
sen i smithen-45 kg!

Sedan sittande rodd!
50kg!
45kg!


Nu var jag lagom slut i underarmarna o korsryggen!

Hantelcurls 2 set 14kg blööäh..alltid samma vikt..fast jag var ju lagom slut i biccarna dock!

sedan lite sporadisk magträning!

Filthy
2003-04-10, 18:06
Migge, hmm Försök göra så strikt som möjligt.. Jag själv är skitklen i underarmarna. Men jag tycker inte marklyften är så jobbig (börjat köra på 80kg också preciss) för just underarmar (har mer problem med latsdragen ärligt talat)...
Har du testat att hålla olika grepp?

MIGGE
2003-04-10, 18:15
Filthy: Jag har testat omvänt grepp, och det hjälpte inte mkt..kanske lite dock..hmm..när du nämner det så körde jag inte med det detta träningspass! ska köra det nästa så får vi se om jag håller ut lite längre!

latsdrag är ju fruktansvärt för underarmarna det med! nästan värre som du säger! :MrT: :MrT: :MrT: :MrT: :MrT:
hmm..vad ska den här "MR T" "gubben" föreställa, eller mena egentligen!? bara en stilla undran..

Filthy
2003-04-10, 18:23
Hehe jepp latsdragen är hemska när man redan är lite småtrött i underarmarna..

Jag har t o m lyckats tappa stången i latsdraget :D

MIGGE
2003-04-10, 22:06
hehe, jag tappade stången i marklyft idag!!
fast jag hade orkat ganska mkt mer! var knappt trött!:MrT: :MrT: :MrT: :MrT: :MrT: hmm..har börjat gilla MR T!

Pez
2003-04-11, 00:41
Ok Migge - först lite bra kritik:
Ryggpasset såg bra ut, försök att inte greppa stången/hantlarna så hårt så sparar du underarmarna något - magnesia är bra om det finns, men dragremmar tycker jag ska du hålla dig borta ifrån i början så du får upp greppstyrkan lite.

Tänk på att ta det lugnt i marklyft också så att du inte tummar på formen när du lyfter i jakt på högre vikter - en skada kommer så lätt och är surt att få pg av dumdristighet.

Lite dålig kritik:
Maten - SKÄRP DIG! Det är bara du och ingen annan som kan styra upp din kosthållning. Vill du ha resultat som belöning för ditt slit i gymmet så måste du äta mer och bättre, som det är nu så gasar du på för fullt med endast ångor i tanken.
Så SKÄRP DIG NU FÖR FAN! Vi vill se lite jävlaranamma nu!

:thumbup:

/pez

shirunai
2003-04-11, 07:10
jag gör händerna ! såhär ! för att spara maximalt kanske inte är så bra för lederna....sen i hörnet på bilden ser ni mitt tumtrick :)

http://w1.660.telia.com/~u66019863/migge.gif

:hbang:

edit kanske höll händerna för nära kameran hihih :D

MIGGE
2003-04-18, 17:11
Shirunai: Jag fattar typ inte:angel:

Hursomhellst...Allt är som bortblåst.
Jag var ju sjuk i ca 2 veckor..var frisk några dagar och åkte därefter till fjällen(åkte i söndags. Blev idre istället för spinkoo).
Och blev sjuk efter första dagen! Skadade mig även första dagen(en liten spricka i tån eller likn.) Inte bara vart hela resan mer eller mindre förstörd, utan jag har gått ner kanske 5 kg vilket är vääldigt mycket på mig! Ser riktigt tanig ut nu, o allt känns skit..
Ser ungefär ut som jag gjorde 1 år sedan då jag böjade träna(Som ett Jävla REP!)

Beach 2003 är ju helt klart körd..frågan är om jag nånsin kan komma tillbaks..

Snafu
2003-04-18, 20:25
Tycker du inte ska gå ner dig så mycket. Det du har förlorat är säkerligen inte 5kg muskelmassa. Efter jag tog EN vilovecka tappade jag dryga 3 kg. Det du antagligen tappat är en jävla massa vatten. Om du känner att orken inte är som den var kan det ju bero på att du faktiskt varit sjuk och konditionen inte är som den ska. Se det från den ljusa sidan, det kommer gå jättefort att gå upp i vikt igen! Kom igen nu! =)

MIGGE
2003-04-18, 22:44
JAPP! Jag har ju knappt ätit nått bara...så endel muskler måste det vara...det är läskigt..jag känner inte igen min kropp i spegeln längre! helt otroligt! den e såååååååååååååååååååååååliten
Jag har självklart ingen ork, jag är fortf sjuk!:MrT:

:)

clash
2003-04-19, 00:42
Vafan sluta gnäll nu för i helvete!

Vidtag följande åtgärder!

1. Ladda hem mängder med porr, hyr ett par filmer (köp en toapappersrulle med) och lägg dig på sängen tills du blir frisk!

2. Ät mat! Orkar du absolut inte så skit i det och ligg o var sjuk istället ... det är fan inte hela världen.

3. När du blir frisk, träna hårt och ÄT MYCKET SOM FAN! kroppen har muskelminne så du får snabbt tillbaka det du förlorat (är ändå mest energidepåerna som ör tömda)

seså gör!

MIGGE
2003-04-19, 22:33
börjat äta ganska bra nu...inte 3000kcal, men ganska mkt ändån.
drog 2 gainers idag bla...varav en med mjölk istället för vatten..och massa annat... äter inte så "bra" mat, men det e inte det viktigaste nu..eller?

porr har jag..lite jobbigt när morasan e ledig nu bara, och att min ena vägg är ett stort enda fönster..mycket frustrerande:insane:
men det e smällar man får ta..

undrar när jag kan börja träna...jag måste ha hostat minst tusen gånger idag..seriöst..det har jag nog gjort.
Har ni haft som jag har, att man hostar, och så börjar man typ spy istället! Fast det e slemm man spyr!

aja..nu ska jag väl sova. Så jävla jobbigt bara när man vaknar, man försöker sova hela dagen för att slippa känna smärtan..
GAH! nu spydde jag upp slemm! fruktansvärt e det...
Nu e det slut på klagandet..ganska bra att släppa ut sina känslor här iafl!:)

sov gott..det kommer inte jag(gah! så jävla ynklig, o klagande)


:sleep:

MIGGE
2003-04-19, 22:55
Spydde just upp 3 stycken mål i handfatet..det var inte kul..ska nog gå till doktorn snart..

MIGGE
2003-04-30, 16:41
Vilket pass!

75*9 bänkpress

knäböj: 90*10!!

mark: 115*11!!

lr inte..


vad är meningen med livet. Det är den stora frågan

Filthy
2003-05-02, 15:40
Fan nu fattar jag ingenting.. låg inte vi ganska lika i alla övningar förut?
nu ligger du 20 kg före i allting..
Var det inte du som hade gått ner i vikt som fan och hade en otroligt dålig form just nu?

Hermes
2003-05-02, 15:53
Originally posted by MIGGE
Vilket pass!

75*9 bänkpress

knäböj: 90*10!!

mark: 115*11!!

lr inte..



Det står "lr int.." i slutet ju :smokin:

Filthy
2003-05-02, 17:40
Ahh så det var ett 1a maj skämt kanske? :)

MIGGE
2003-05-05, 15:38
Första passet på en månad: Bröst, triceps, axlar

bänkpress: 50kg*6 (100% försämring)
2 set

sedan hantelpress, rak: 22kg*5 (120% försämring)
1 set

sedan lite cablecross, 2 set. (ny övning) fick pump i inre bröst, vilket e as ballt juh! Det blir rätt snyggt om man har inre bröst!

sedan dips 2 set! klarade 10 st kanske, men det var inte så djupa dips. INte som jag brukar så det gills inte. men det kändes fint ändån.

sedan körde jag alla vanliga övningar: sittande hantelpress, hantellyft åt sidan(1 set bara), frenchpress o 1 set puschdowns!
försökte köra på de gamla vikterna men det gick åt skogen..klarade 3:or o 4:or bara, där jag brukar göra 8+.
men det gör faktiskt inte så mkt, utan jag ska kämpa å försöka komma tillbaks nu. Jag har fått mkt bättre aptit sedan jag slutat med tobak, o jag börjar äta allt oftare o mer! Vi får se hur framtiden ter sig.
GUT BAJ!
:kickass:

emmzan
2003-05-05, 15:44
Originally posted by MIGGE
sedan lite cablecross, 2 set. (ny övning) fick pump i inre bröst, vilket e as ballt juh! Det blir rätt snyggt om man har inre bröst!


När ser man dom inre brösten? Ska man kolla inifrån bröstkorgen då? ;)

Filthy
2003-05-05, 21:42
Nu jävlar får du kämpa! Verkar som jag kommit ikapp dig lite här.. Men du har chans att dra ifrån igen.. Har inte tid att träna så mycket nu innan studenten.. Får vara glad om jag hinner med 3 pass i månaden..

MIGGE
2003-05-06, 07:25
Jasså!:insane: Nu jeeevlar ska jag satsa!
:bpump: :bpump: :bpump: :bpump:

Filthy
2003-05-06, 11:01
oj 3 pass i veckan menade jag :D

MIGGE
2003-05-06, 15:48
vafan, 3 pass/vecka e ju bra! det e vad jag kör nu! Ultimat för mej iafl"!:hbang: :bpump: :) :kickass: :thumbup:

Hermes
2003-05-06, 16:32
Behöver update i tävlingen, vad väger du nu? Själv vågar jag inte väga mig, tycker jag har ätit bra nu en vecka och är rädd för att det ändå inte gett nån viktuppgång :rolleyes:

spinkoo
2003-05-06, 18:05
Kom igen nu Migge du vet att jag tror att du vinner tävlingen, träna nu superhårt :love:

Hermes
2003-05-06, 21:33
:cryout: :cryout: :cryout: :cryout:

MIGGE
2003-05-07, 07:44
Jag vågar heller inte väga mej:cryout: :cryout: :cryout:


jag hade tappat ca 6 kg sist jag vägde mig o låg innan på 68. You do the math.

Spinkoo:love:
Känner mig smickrad!


Förresten! Måste berätta ju! Idag ska jag göra en buk-röntgen!!!
Då kan jag se om det e nå fel på min mage! Intressant ska det bli.. Det som är jobbigt är att jag måste fasta i 4h innan:cryout:
Nej nu måste jag äta frukost! hejdå.

Filthy
2003-05-07, 08:16
Jo men som sagt så får jag vara glad om jag lyckas träna så pass mycket i veckan :). har inte hunnit träna en enda gång denna vecka t.ex.

Hoppas jag lyckas dra mig ner dit imorgon

Hermes
2003-05-07, 13:32
Originally posted by MIGGE
Jag vågar heller inte väga mej:cryout: :cryout: :cryout:


jag hade tappat ca 6 kg sist jag vägde mig o låg innan på 68. You do the math.



Och ändå har du fått jobb som fotomodell hos Calvin Klein :D

MIGGE
2003-05-07, 15:54
Japp! Men det var ju ett tag sedan;)

MIGGE
2003-05-08, 14:07
Kan väl skriva ned gårdagens lilla pass!

Det blev 4 set totalt! Men det kändes bra iafl!
Jag skulle köra rygg(Brukar normalt köra ben på onsdagar, men jag ha ju skadat ena tån!) men när jag inte lyckades få av stångjäveln( :em: ) o byta till sittande rodd så fick jag för mig att ändån köra knäböj! Så jag gjorde det. Trots tån.
Körde 2 set på 50kg. 20kg mindre än vanligt. Men jag kommer höja vikten allt eftersom nu. Det e inte hela världen att bli lite svagare. Det tar jag igen!! Eller va tror ni?
sedan körde jag ett set benpress på 80kg(20kg mindre där också)
Men benpressen bryr jag mig inte så mkt om, det e mest för att ta ut mig på slutet. Men det e klart...det visar ju att jag blivit svagare efter min sjukdom.
Sedan blev det 1 set sittande vadpress(LOL). Sen ilade vi hem till hockey matchen! O det var värt det!!!:)

Oskis
2003-05-08, 14:38
Kör hårt du är snart tillbax :bpump:

MIGGE
2003-05-09, 23:31
tackar, jag ska!


Dagens lilla pass: RYGG, men galen träningsvärk i benen efter knäböjen, så inga mark! Jag skriver övningar o vikt. Inga reps, det räknade jag inte.

sittande rodd: 45kg 3 set
Kändes ganska tungt, o när jag tänker på det vil jag gråta över min svaga svaga svaga rygg_! för den e onormalt svag, eller hur?!

stångrodd: 40kg 3 set.
kändes lättare än 45 kg(innan sjukdomen körde jag på de) så 5 kg har jag inte riktigt tappat på övningen. om ni förstår.



CHINS:2 set. 0 reps typ. klarade 6-7 st innan sjukdomen. o nu är jag 6 kg lättare. katastrof..


ryggresningar 1 set.. sen ville en BAFFFF i gymmet att jag skulle sätta mej på benpressen(alla vikter i gymmet räckte inte till)
Så jag satte mej(livrädd förstås) o han började pressa, o det var rätt kul faktiskt! Men sen när han började skrika högre än jag nånsin hört någon skrika blev jag livrädd igen(hehe, nedå, jag började faktiskt skratta) O så kunde jag börja på biceps!

hantelcurls 3 set
stång 2 set
hammar 2 set
arnold special(PUMP is like cumming bla bla bla) 1 set

ingen pump sen drog jag hem! Tråkig pass va!
vi ses...nej det gör vi nog inte.
vi hörs!

MIGGE
2003-05-12, 16:07
dagens pass: Bröst axlar tricce

Lutande Hantelpress: 22kg*6 x 2 set
Bänkpress:50kg*3 x 1 set
lutande hantelflies: 12kg*? x 3 set
pec dec: okänd vikt x 2 set
Dips: kroppsvikt* 6-8 x 2 set

Hyffsat nöjd med de lutande hantelpressarna, då jag klarade lika många på rak förra veckan! Dock var de som första övning idag.
Om bänkpressen vet jag inte vad jag ska säga? 9 reps sämre än vanligt(innan influensan). Fast jag var ganska slut i musklerna efter hantelpressen så det påverkade såklart en hel del. hoppas jag:( . Mycket bröst idag blev det iafl! kul! Har kommit fram till att jag kanske kör för mesigt. För få set o så... ska testa att köra lite mer ett tag.


Sittande hantelpress: 16kg x 1 set. 12kg 1 set.
hantellyft åt sidan: 7 kg 3 set
framåtlutande hantellyft: 4 kg 2 set

Ok, här har jag många problem. För det första så ökar jag aldrig i hantellyft åt sidan. Kankse beror på olika utföranden varje vecka.
Jag har ju kört på 9kg men då e det mer ostrikt. O så ökar jag aldrig i framåtlutande hantellyft åt sidan heller.. har kört samma vikt sedan dag 1! samma gäller nog vanliga hantellyft åt sidan.
I sittande hantelpressen kände jag mig fett svag. Orkade knappt köra på 16kgs hantlarna(Vilket jag brukar köra på) o var tvungen att sänka till 12kgs hantlarna. O där orkade jag inte mkt heller:cryout:

sedan var det triceps:
French press: 11kg + stång* 10 x 3 set
pushdowns 20kg(exlusive rost friktion, gäller alla maskiner):angel: x 3 set

Fick fin pump i triceps. french press var jävligt skön också o jag höjde med 1kg sen förra gången. 3kg lättare än innan sjukdomen dock.

Ett bra pass! bra kontakt osv.
passet får en 4:a av 5!

Nu måste jag jaga mat!!:eating: :eating:

MIGGE
2003-05-14, 16:47
kanske mitt skönaste pass nånsin ida!
RYGG! o lite biceps...
Vikterna e inga speciella, tvärtom, snååla..men det e inte grejen..
körde massa set o inte till fail o hög intensitet! jävvligt skönt var det!

Marklyft(Första gången sedan lunginflamationen, tog det lungt)
60kg*5 reps----5 set
Underbar känsla med 5 set! Fint utförande...

Stångrodd 45kg*5 reps-----5 set
Fin kontakt idag!

Sittande rodd 50kg*5 reps----5 set
Fint utförande, kändes mkt bra.

Latsdrag 50 kg*reps------5 set
Mkt fin kontakt i "Vingarna" (om man kan kalla det vingar jag har)
:cryout: Satt mer upprätt o drog ned stången. Istället för att luta mig bakåt som jag brukar.. känns bättre såhär! Positivt!

Sen var ryggen slut manglad!!

Sen skulle jag kört 5 set stångcurl o 5 set hammercurl. men det blev bara 5 set stång o 1 set hammar(Man e ju så slut i dem efter rygg passen) körde lätt på:
25kg*5 reps-----5 set
hammar: 12 kg, 1 set


Ska börja köra såhär nån månad minst o se om det verkar funka för mej! Blir nästan roligare att träna, att bestämma ett visst repsantal(5 i detta fall) o köra med samma vikt i i alla 5 set!
Fick bra pump i biceps, ryggen vet jag inte för den ser jag inte:)

passet skulle kunna få 5 poäng av 5, men då har jag ju inget o överträffa! Så det får en 4 av 5!

Ciaao:smokin:

Lellan
2003-05-14, 16:53
Åh, träningsglädje! :kickass:

Fortsätt så! :hbang:

MIGGE
2003-05-16, 16:31
kul att lite tjejer skriver här också!

Dagens pass: Smalbänk o sidan av magen

smalbänk: 50 kg
set1*5reps
set2*5reps
set3*4reps
set4*4reps
set5*5 reps(sista med hjälp)


magen
sidoböjningar:22kg*12+ reps, 2 set
25kg*12 reps, 2 set

ligger snett på golvet o lyfter överkroppen:
massa reps 1 set

situps med snevridningar:
2 set massa reps

Situps: massa reps 2 set.

spinkoo
2003-05-16, 16:38
Du var ju stark i smalbänken ju va klagar du om :hbang: :hbang:

Och du tränar mage seriösast på hela kolozzeum :thumbup: :notme:

Keep up the good work bro!
Stay of the juice til 21 :naughty:

MIGGE
2003-05-19, 11:00
Tycker smalbänk inte är mkt jobbigare än vanlig om jag ska vara ärlig! Lite konstigt kanske..
O angående magen..Räkna ihop alla magpass i journalen o du ska se att du nog har aningen fel där ; )
Dagens Morgon(!!) pass!
BRÖST AXLAR

Bänkpress:55kg*5
50kg*5
50kg*5
50kg*5
50kg*5 (sista lite hjälp)

Här blev jag totalt utmattad på sista för att min partner va lite seg på att komma o hjälpa mig på sista reppet i sista settet så jag blev utmattad av att stå helt statiskt med stången i mitten av rörelsen.


Vilket bidrog till de dåliga hantelpressarna(lutande):

22kg*3
17*massa reppppppzz

Finns inge mellanläge i vikterna så tyvär blir det såhär knasigt..
gav upp o gick vidare till DIPS:

kroppsvikt:4-5 st

Fan asså, inge bra! men jag var jävligt slut efter 7 set pressar vafan! Räcker inte det som bortförklaring:em:


sen ville jag köra lite INSIDA BRÖST (hihihi, retsam!):booty:
Cablecross från nedre trissan: 2 set
vikten är inte så relevant i en avslutningsövning som denna tycker jag...

Axlar: MILITÄRPRESS 1 set
HANTELPRESS 2 set
HANTELLYFT 2 set
Upright rows 3 set


När jag kom ut så såg jag att två tjejer satt o spanade in mig:naughty:
Då blev jag glad:)
Visste att det var bra att behålla linnet på'! Speciellt när man hade lite pump kvar
;)

spinkoo
2003-05-19, 11:24
En jäkla massa set det ger vi tummen upp för :thumbup: :thumbup:

Vikterna kommer :kickass: :kickass:

MIGGE
2003-05-21, 19:35
Dagens wee pass: RYGG

Marklyft:

70kg*5
70kg*5
70kg*5
70kg*6
70kg*6

Stångrodd:

45kg*6
45kg*6
45kg*5
45kg*5
45kg*6

hantelrodd:

25kg* ca 6?
25kg* ca 6?:em: minns inte..


chins:

kroppsvikt*2
kroppsvikt*1

smala omvända chins*4

hehe, vilka chins! men nu ska jag öka i dem!det är i bottenläget jag inte orkar o nu försöker jag bli starkare!

hyffsade marklyft ändå! 10kg mer än förra gången iafl!

hyffsade stångrodd me! känndes ganska enkelt att utföra 5 reps!
så jag höjer nog där nästa vecka! ÄNTLIGEN!!!:bow:

Höjer nog lite i marklyften me! FAst det kändes iofs mkt tungt. Men mer ska det bli!

Chinsen kämpar jag på...

Nu e det celtic-porto!
o mat vafan! Shit...måste äta!

Grahn
2003-05-21, 19:38
Kanske borde lägga chinsen tidigare i passet om du vill prestera bättre?

MIGGE
2003-05-21, 20:48
det kanske du har rätt i! Blir ju trött i biccarna av allt annat som kommer innan.

En trolig anledning till att jag kör chins sist är att jag brukar börja med marklyft eftersom den e jobbigast. O då fortsätter jag o köra övningar som tar mer i "inre" ryggen(typ olika roddar). O så tar jag vingarna sist. Men egentligen gör det nog inte så mkt om jag slänger in chinsen direkt efter marken. Det e nog en galant lösning:thumbup:

dude
2003-05-21, 20:51
kör du till fail på nåt set? ja menar du kan köra samma reps antal på alla seten på samma vikt

MIGGE
2003-05-21, 22:49
I know dude! Det e min nya tränings "filosofi".
Eller MIN kanske det inte är, men jag ska prova såhär ett tag!
Alltså inte fail. 5 set. 5 reps. i varje övning..nästan varje.
Klarar jag lätt 5 reps i 5 set så ökar jag vikten till nästa gång.

Och det är vad som hände idag! jag klarade 5 reps hyffsat lätt ända fram till set 5. gjorde t.o.m 6 reps i sista på den stående rodden! Ökning nästa alltså:thumbup:

Fler frågor?:)

va tror ni då? e det bara skit o träna på detta vis. Lr kan det faktiskt vara nått:confused: Man vet aldrig:smokin:

Castro
2003-05-22, 01:18
Fint att du ökar migge! Enda sättet att ta reda på om ditt nya träningssätt fungerar är väl att testa, men själv skulle jag inte föredra att träna så. Jag vill ta ut mig i varje set och verkligen känna att det bränner.

MIGGE
2003-05-23, 12:16
Gårdagens spontana lilla triceps pass:

Jävligt smal bänk:

50*5
50*5
50*4
50*4

tricepsextentions med rep!?
vet ej vikt, vet ej reps

liggande frenchpress med en färdig ihopsatt skivstång som jag ej vet vad den vägde! Den var perfekt dock! Körde 3 set

sedan 2 set pushdowns.

Senare idag blir det förhoppningsvis KNÄBÖJ!
:kickass:

MIGGE
2003-05-25, 21:23
STREJK!!:furious:

Så va de me de!:cryout:


[edit]- Tröstäter bananer med choklad i:bow:

Castro
2003-05-25, 22:37
Äh ät mycket som fan och försök träna hemma så gott det går så löser det sig! Det finns ju flera trådar du kan läsa om byggning i hemmet. :thumbup: