handdator

Visa fullständig version : OTROLIGA FRAMSTEG! spinkig blir grov!


Sidor : 1 [2]

MIGGE
2003-05-26, 14:20
Tack för omtanken Castoo! (Notera "spinkoo stavningen"):D

Dagens över alla förväntningar jätte braiga passs!
BRÖST, TRICEPS

BÄNKPRESS:

60kg* 3!! (Pb 2 reps!)
55kg* 6!!
55kg* 4!!
50kg*minns ej..kändes lätt iafl! fast det kanske blev 8 lr nått...

Asså, jag är MKT nöjd över dessa resultat!
Jag sa Innan passet till spinkoo att jag skulle försöka klara en 6:a på 55kg. Då sa han att jag istället skulle klara en 2:a på 60kg!!
Jag visste att det skulle bli svårt. Men som trogen spinkoo fan så lydde jag, och ännu bättre glänste med hela 3 reps!

Notera(Varning för känsliga läsare): I vanliga fall brukar jag dra en runk innan passen(Ni vet ju vad träningen gör för testot, inte bättre är att jag är en ungdom i mina(Som skulle vara) bästa år.
men nu sparade jag dessa godbitar till senare, och jag vet inte om det va det som var avgörande för den fina ökningen, men jag kan säga såhär..Detta kommer nu bli en av del mina träningsrutiner!
Laddade även upp med kaffe(Återigen spinkoos super idé)
Och så drog jag på mig en tight t-shirt istället för det halv slappa linne jag annars tränar i. Tänkte att de skulle bli lite trampolin-effekt av det hela. Lite som en styrkelyftar tröja.


Sedan Körde jag
LUTANDE FLYES:
14kg*?(pb 2kg!)
14kg*?
14kg*?

Räknade inte reps här, men det var klart lika många reps som sist.
Och det var 2 kg mer på varje hantel!


DIPS:
kroppsvikt*8!!
kroppsvikt*?
kroppsvikt*?

Yaay! Trode inte jag skulle klara en enda. Istället gjorde jag 8 st djupa o perfekta dips!! Kändes underbart! Nästa gång blir det 10:or!

Notera: Lutande hantelpressar samt smalbänk kommer att köras senare i veckan! Tror det bli perfekt så!

sedan körde jag vidare på triccarna med LIGGANDE FRENCHPRESS samt PUShDOWNS! 3 set i varje!
kändes mkt fint det me. älskar triceps har jag kommit fram till:love:


Vill säga några slutord bara:
Ni som förväntade er en träningsjournal med otroliga framsteg(som utlovades:em: ), vill jag be om ursäkt till. Jag har helt klart inte levt upp till mina eller era förväntningar. Med ny motivation o träningsglädje(Och matglädje för den delen) ska jag nu börja öka som bara den! 3st gainers om dan samt långsamt protein och husmanskost kommer göra biffen. Det, tillsammans med hård träning.

O till alla där ute:love:

spinkoo
2003-05-26, 14:24
Klockrent pass migge, både en 3:a på 60 till mig och en 6:a på 55 till dig :D :D :D

Skitbra :bow:

JJ
2003-05-26, 14:26
Originally posted by MIGGE
Notera(Varning för känsliga läsare): I vanliga fall brukar jag dra en runk innan passen

Fan, det här är ju värsta porrforumet:laugh:

Jon2
2003-05-26, 14:33
:hbang: ser bra ut kämpa på fina bänkvikter

Castro
2003-05-26, 15:04
Grattis till framstegen Migge! Kanon!! :thumbup:
Vi kan säga att journalen börjar här vid sida 17 tycker jag. Ge oss mer av de här varan i fortsättningen så kommer vi, men framförallt du själv vara mycket nöjd!

MIGGE
2003-05-26, 15:11
tACK ALLA. som sagt...nu e det på allvar!
Dricker gainers nr2 nu!! har spelat lite fotboll så jag tänkte återställa energin också:)


men som sagt.. Allt stöd från er alla är en stor orsak till att man vill kämpa lite extra!:thumbup: :love:

MIGGE
2003-05-28, 12:50
Idag körde jag lite BEN.

Körde knäböj, raka mark, samt 2 st vad övningar.

Knäböj(räknade inte reps idag) :
60kg*inte till fail, runt 10 reps
60kg*inte till fail, runt 8 reps
60kg*fail:hbang:
60kg*fail
inga bra vikter, men 10kg mer än förra gången iafl. har slarvat otroligt mkt med ben den senaste tiden. men det är slut på det nu. Körde som bäst på 70 kg i knäböj, och jag var bara 5kg ifrån mitt mål på 75kg!! Sen blev jag sjuk och började på 50kg.
Men det är lite kul att veta att jag var så nära. Nästa vecka ska jag försöka höja 10kg till 70kg. Hoppas jag klarar det!:thumbup:

Sedan körde jag 4 set raka marklyft på 60 kg. Fick först ingen bra kontakt. Men sedan gick jag djupare o då kändes det! Det jobbiga här är att greppet tar slut innan hamstringsen! Men jag får väl se det lite som greppträning me:D
Tappade faktikst stången i de två sista setten:smokin:

VAder! körde mer idag än nånsin typ. O det är bara 6 set. Men jag har nog aldrig kört så många set vader. Kanske därför de är som stickor.:em: .
Blev 3 set i benpressen och 3 set sittande vadpress. Skit skönt!

Nu längtar jag efter axel/Biceps passet!!

Jon2
2003-05-28, 13:31
ser ju att du typ är lika stark i bänken som i knäböj. Hur gåre med viktökningen vad väger du nu? Vem vinner finalen i kväll föresten¨
själv tror jag stenhårt på Juve :bpump: :eating: :eating:

MIGGE
2003-05-28, 13:40
hehe, jag vet. Min träningspolare trackade mig för det me idag:cryout:

Jag vet faktiskt inte vad jag väger, känns inte såå intressant. såå mkt mer kan det inte vara. jag vill köra på ett tag o känna att jag verkligen gått upp i vikt o blivit större o starkare. SEDAN kan jag väga mig. :thumbup:

juve milan..hmm. Milans försvar mot juves anfall...

1-1 , förlängning, straffar. inzagi missar sista och avgörande straffen. :)

Ska nog ner till puben o se den på storbildsskärm:cheers:

MIGGE
2003-06-04, 18:27
BRÖST AXLAR

Bänkpress:
60kg*4!!!!!!!!PB PB PB
60kg*3
55kg
55kg
55kg

Lutande hantelpress(45grader)
22kg*4
22kg*3

Pec dec 1 set

cable från nedre o från övre 1 set vardera


4 reps på 60! snacka om att det går framåt!
O här kom en biff/tjockis o sade:
Fan va bra! jag blir imponerad, du har tryck i den där KLENA kroppen ändå! Ska jag bli glad eller ledsen av den kommentaren:confused: Bäst att ignonerA

längesedan jag körde övre bröst. Trode inte jag skulle klara en enda rep med 22kg´s hantlarna i den lutande. Men det blev ju 4 iafl! skit nära på 5 reps va det!
sen avsluta jag med lite disco övningar så man får ett sånnt där "streck" mellan brösten;)

sen kötrde jag HANTALPRESS för axlarna med 16kgs hantlar
klarade en fin 7:A i första!
o typ en 6:A i andra.
o typ en femma i sista:)

sen hantellyft åt sidan på 8kgs tror jag.(3set)
Här har jag slutat bry mig om vilken vikt jag kör på. ALLT FUNKAR:thumbup:

sedan baksida med hantlar(4kgs,3set)


det va det

:cheers:

emmzan
2003-06-04, 18:35
Härligt att passet gick så bra!! Själv har man haft uselt bröstpass igen :(

Castro
2003-06-04, 18:39
Bra kämpat migge!
Kontrade du inte och sa någonting i stil med "Jag är inte imponerad av dig, så lite tryck på en så fet kropp" när den där snubben kom fram? Eller iofs så var nog hans kommentar tänkt att vara en komplimang. Styrka går före storlek! Iaf för min del.

MIGGE
2003-06-04, 18:57
Tack emmzan! Det ska nog gå bra snart ska du se:love:

castro: mjoo..känns ju lite taskigt o säga så då det var menat som en komplimang! Fast det kändes ju inte så direkt, som en komplimang alltså:cryout:


Fast nu e jag super glad över min 4:a på 60!!!:bow:

Castro
2003-06-04, 19:03
Perfekt! :cheers:

spinkoo
2003-06-04, 19:05
Jävlar vilket grymt pass. Kul att läsa :) :)

Gubben försökte nog ge en komplinmang, fast på ett klumigt sätt :em:

MIGGE
2003-06-04, 22:02
tACK SPINKOOOO!
Du har nog rätt:)


Ville bara säga att jag känner mej HET för tillfället!
3gainers om dan! Mkt mat! O nu jävlar ska det komma fina ökningar! Synd att jag missat så många pass de två senaste veckorna bara. Fast hmm...kanske var det bra!?
För när jag skulle köra axlar(som jag inte hade kört på 2 veckor)
så gick det otroligt bra i hantelpressarna! Trots att jag kört 7 set bröstpressar innan! Har ju införskaffat 7.5kg kesein protein också!
Fan asså..nu känns det gött..:D *njuuuter*

ps. fan va kåt jag är! Måste vara ett gott tecken!
lool:) :mallan:


[EDIT] Notera min nya BULK avatar! =D

MIGGE
2003-06-06, 15:12
Dagens pass:KNÄBÖJ

70kg*10(tangerat, men PB för denna tid. nu e jag tillbaks på 70 äntligen! bara 5kg´s ökning från mitt mål 75 dårå!)
70kg*?
65kg*?

spinkoo
2003-06-06, 15:18
Verkade som ett grymt pass. 10:a på 70 e inte fy skam :hbang:

Jon2
2003-06-06, 16:21
Fina böjar:thumbup: ska själv fara och böja snart

MIGGE
2003-06-07, 18:53
tack grabbar.

Jag orkar tyvär inte mer, blir för mkt med träningen nu..känner att det finns så mkt roligt o göra o när jag tex inte kan göra det pga av nån jävla träningsvärk som ändå inte ger något så känns det bara dumt. Jag tar en liten sommar paus kanske man kan kalla det! Orkar inte gå hem o äta massa mat hela tiden(vilket jag måste för att det ska hända nått). Det blir på något sätt antingen eller. träningen eller ha kul. Visst träna älskar jag. Men det tar upp för mkt tid med allt käkande hela tiden.
Ha en fin sommar!!!:love:

Lellan
2003-06-07, 19:11
Gammalt aprilskämt får man hoppas? Träna ÄR kul, men du behöver kanske en vilopaus för att komma på det och längta tillbaks! :thumbup:

Livet är aldrig antingen eller tycker iaf jag, hoppas iaf att du hittar träningsglädjen och kan kombinera den med andra roligheter framöver! :hbang:

Niclaaas
2003-06-07, 19:54
går det inte att dra ner på det då? träna typ 2ggr/vecka eller nåt o käka mindre....så du inte tappar allt menar jag

annars så ta en break, träning ska va kul :)

MIGGE
2003-06-07, 21:45
Inget skämt. Fan mår inge bra, har bara fått i mig frukost o en gainers...o en gammal 88:a som jag äter nu. Åt senast kl 1, vad blir det...9h utan käk

MIGGE
2003-06-08, 11:32
nu har jag kommit fram till lite teorier...

innan jag drog igång med det jävla snusandet igen(1 vecka sedn)
så hade jag börjat äta otroligt bra...3000-4000 kcal om dan.
ökade då som fan också! Sedan jag börjat med snusandet igen så har jag ätit ca 1500kcal och jag har ingen lust att varken äta eller träna. Kan även bero på min fruktansvärda pollenallergi, eller mkt stress som händer omkring en, jag vet inte.
Men mest beror det nog på snuset trots allt..
Ska försöka lägga av snart kanske när jag känner att jag ska komma tillbaka.. Fast nu blir det en jävla prilla, för jag e så jävla dålig på att INTE leva i nuet!!!:insane:

Ska på 18-års fest ikväll, o jag planerar att supa mer än nånsin.
Ska börja tidigt med något lättare(folköl, cider)
o följa upp i baren(det kommer finnas bar)
med starkare grejjor:)

hoppas jag lever imorn. Rapporterar förhopningsvis då!

MIGGE
2003-06-09, 04:20
Alddrig vart så hög..den här kvällen kmmmer jagh minaas hela mitt liv!... ni skulle seyy oss rulla ruint i gräset o på golvet o inte kunna andas gför att man skrattar så mkt..det sjuka va att det höll i sig så länge,..typ 3 timmar! otroligt....:confused: :hbang:

sen va man ju full också, mem dey blöev fin fint

nu ska jag sova fö r det finns inget att göra! =DDDDDD villl ha snus mitt legfg fuinade inte:cryout: :bow: :whipped:

Castro
2003-06-09, 11:15
Rökte du på? :smokin:

Chris
2003-06-09, 11:33
Vafan, om du la ner ens hälften så mycket tid på att äta som du gör på att gnälla här över hur svårt det är att gå upp i vikt så hade du ökat. Its that simple ffs!!
:insane:

Du kan ju inte gå och skylla på snusen, låter bara som en bortförklaring. ÄT för fan. :whipped:

MIGGE
2003-06-10, 15:35
efter en vecka utan mat, supande o lite annat:smokin: så ska jag nu ta tag i skiten!!!!för det e verkligen skit....har ersatt alla mina måltider med snus..o inte tränat..
inleder med att sluta snusa, en FET tallrik havre med massa socker o mjölk, en gainers, 2 mackor med keso o kaviar, 2 ägg..
o ajsute..ett glas vatten spetsat med rapsolja...
nu jävlar ska jag slå mitt ätarrekord....börjar ta emot lite redan o jag är bara på havretallriken, men jag ska äta tills jag spyr o klara det...jag uppdaterar senare för rapport:)

911
2003-06-10, 15:42
bra initiativ!!!

Börja inte föööör hårt bara, du kommer lessna snabbt annars.. öka stegvis istället..

MIGGE
2003-06-10, 16:19
hej! e du ny här? välkommen:)


jag klarade o äta upp allt! trode jag aaaaaaaaaaaldrig!!

fast ajuste..det fanns bara 1 ägg..men jag e otroligt nöjd..nu står dock frågan kvar.. ska jag ta en snus? :em:

911
2003-06-10, 16:29
tack!

snus? hellst inte!!:whipped:

MIGGE
2003-06-10, 16:50
det blev iafl en snus:em:

förresten, det e min namsdag idag!:hbang:
fick ett linne, ett svart, det va fint, men jag ser smal ut i det:cryout:
vilket betyder....att jag måste träna =D

Chris
2003-06-10, 16:50
Kör på lugnt i början, annars flippar din hjärna och du spyr upp allt. Ta det lugnt, eller ja.. så pass lugnt att du inte spyr av maten, men nästan. :thumbup:

Snusa på för fan.. det kan du sluta med sen när du gått upp i vikt. Svälj snusen så får du i dig ännu mer mat.

911
2003-06-10, 18:29
Originally posted by Chris
Kör på lugnt i början, annars flippar din hjärna och du spyr upp allt. Ta det lugnt, eller ja.. så pass lugnt att du inte spyr av maten, men nästan. :thumbup:

Snusa på för fan.. det kan du sluta med sen när du gått upp i vikt. Svälj snusen så får du i dig ännu mer mat.

Man blir ju smal när man snusar och går upp i vikt när man slutar.....

Ät hellre mindre och var 3;e timme än mkt och bara nån gång per dag.

MIGGE
2003-06-11, 18:10
körde ett kort pass idag. varken jag eller min partner hade nån motivation. körde iafl ett set bänkpress
60kg*3 reps(-1 rep)
hantelpress
stångcurl scottcurl
arnoldcurl

aja, känns bra att ha kommit igång iafl...

MIGGE
2003-06-13, 20:37
Hej dagboken. Jag har syndat.
Idag var mitt gym stängt...men vi bröst oss in för o träna!
vi tryckte in ett fönster o hoppade in. O började träna =DDD

hihi, dagens pass: stångrodd, lite vingar samt lite triceps:)

stångrodd: 50kg. fina, explosiva o härliga, lagom många reps..
4 set!

sedan 2 set chins. ofullständiga runt 5 stycken..

sedan 1 set latsdrag på 50kg. kändes hyffsat lätt. kanske har fått in tekniken nu??! så kanske man drar till med 55 nästa gång om några veckor när det blir ett pass igen, haha skoja, men vi får se :thumbup:

sedan lite triceps extentions i hissen 3 set för o vara exakt.
kändes fin fint! sedan 2 larviga set pushdowns på fullmag:thumbup:

nu ska grabbsen komma över o dricka lite bira. trevligt trevligt...:cheers:

hejdå kära dagbok:love:

Castro
2003-06-13, 21:02
Latinogangster där! :smokin:
Men vad gör man inte för lite träning? :kickass:

911
2003-06-13, 21:40
tur för dig att de inte har larm

MIGGE
2003-06-13, 22:16
hehe lationgangster:thumbup:

de HAR larm! Men inte på fönstret verkar det som!

911
2003-06-14, 11:06
tur för dig att d inte har larm på fönstret då ;) :bpump:

MIGGE
2003-06-15, 14:32
jag har fan rökt min sista holk.

Nr 1. Min träningspolare som först blev glad, började skaka av ångest o hacka tänder o gråta i säkert flera timmar...

Nr 2. jag vaknade nyss

Nr 3. har smått ångest jag med nu

pallar inte skriva mer

edit: känns bättre nu..efter en kall öl o en snus..

Chris
2003-06-15, 16:10
Man blir ju deprimerad av att läsa den här dagboken...

MIGGE
2003-06-17, 17:26
Dagens pass: Bänk, mark, knäböj
(Ingen mat i systemet då jag levt ensam 5 dar)

bänkpress:
60kg*3
55kg* ?
55kg* ?

Marklyft:
60kg*?
70kg*?
70kg*?

Tappar fortf. greppet i den här övningen hela tiden:insane:
tips??

OBS! Min vän edwin ska starta en Träningsjournal här på kollo:cheers: , det var vi som tränade idag!
Den blir nog rätt intressant vill jag tro, då han är något av en "talang" inom hmm...bygga muskler! Norrlänningar ni vet:thumbup:

MIGGE
2003-06-18, 11:04
Vi tänkte köra ett till pass idag. Så fort vi vaknat var det typ tänk o det e typ nu! Rätt så lagom, vi siktade dock på 10! Vi vaknade 11 sist o tänkte trappa ner 1h varje dag tills vi vaknar vi 7 ungefär, men hehe vi råkade trappa upp:smokin:

men vafan, då antar jag väl att vi behöver det! ungdomar SKA sova länge:rolleyes: :bow:

hmm..kan inte minnas hur längesen det blev 2 pass på 2 dagar!
fan! det var ju på den tiden jag ökade! när jag körde mån tis tors fre! kanske kan vara nått för mej..fast HELT ÄRLIGT..det e nog MAT JAG BEHÖVER,m så därför ska vi äta nu..lalalalalala

MIGGE
2003-06-18, 14:03
lalallalaa DAGENS PASS: Axlar mage

hantelpress:
16kg*?
16kg*?
16kg*här räknade jag o 8 blev det

I de 2 första setten körde jag inte alls till Fail.
Fan, det blir nog till att öka nästa gång!

Hantelyft åt sidan:
12kg
12kg
12kg

runt 6 på varje! Jävlar, jag som nött på 6-8 kg as länge..
fast ok, de var ju inte direkt strikta:laugh: , men de tog!!!!

sen lite baksida axlar
o cablecrunches:sleep:

kort pass, men fint:thumbup:

får se om edwin uppdaterar sitt pass då

Jon2
2003-06-19, 23:15
Drick mer mjölk det är ju det bästa man kan äta i och med att det är så lätt att få i sig

Castro
2003-06-19, 23:38
Nu när Edwin börjat träna igen och ni gör det så helhjärtat tillsammans så skulle man kunna tro att det är ni som är dessa två försvunna objekt:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=7898
:D

MIGGE
2003-06-20, 15:00
hahahaha:laugh: ! Lol, snackade om de förrut me edwin. Om "2snarthårdakillar", de var roliga tycker jag. Men tyvärr,
vi E ju redan stenhårda!:booty:


förresten tänkte vi köra ben idag, men vi får se hur det blir för vi vaknade kl 3 o har varit katabola i 12 timmar o sen så lä'r väl inte gymmet ha öppet..

när vi vaknade(sov hos edwin) så sa han: "Fan va skönt nu har vi byggt i 12 timmar", haha :hbang:

edwin
2003-06-21, 02:13
Originally posted by MIGGE
hahahaha:laugh: ! Lol, snackade om de förrut me edwin. Om "2snarthårdakillar", de var roliga tycker jag. Men tyvärr,
vi E ju redan stenhårda!:booty:


förresten tänkte vi köra ben idag, men vi får se hur det blir för vi vaknade kl 3 o har varit katabola i 12 timmar o sen så lä'r väl inte gymmet ha öppet..

när vi vaknade(sov hos edwin) så sa han: "Fan va skönt nu har vi byggt i 12 timmar", haha

Man ska inte hacka på dom klena nybörjarna även om man e veteran själv. :MrT: :D
I övrigt kan jag hålla med om ovanstående :smokin:

Fan va du kommer bygga dig grov nu när jag blir borta en vecka. Jag kommer gå ner 5 kilo och du upp.

MIGGE
2003-06-21, 19:15
njaa, snarare tvärtom med tanke på all öl du kommer dricka:laugh:


Idag var det stängt i gymmet, FAANNNNN:insane:

så jag körde lite chins i skogen
edwin försökte med lite mage, men jag tror inte det gick så bra:rolleyes:

måste verkligen säga att chins e den jobbigaste övningen av alla..
psykiskt! men den e grym:cool:

jaja, blir cola efter "passet" idag, finns ju ändå inget att återhämta:laugh:

MIGGE
2003-06-21, 19:22
såhär tänke jag lägga upp nästa vecka då edvin är borta:

mån: BEN SÅ DET RYKER!
Benpress tills jag inte kan gå, dagen efter ska jag ligga hemma pga att jag inte KAN röra mig

ONS: GALET MED BÄNKPRESS
Här snackar vi PB, 60 KG * 5 REPS!! JAG SKOJAR INTE

FRE: SUPERGALET MED MARKLYFT o STÅNGRODD!!
på fredag ska jag köra så hårt i stångrodden!!!
öka med 10kg tänkte jag! Även öka 10 kg i marklyften

MIGGE
2003-06-21, 20:15
tänkte gå upp ca 7-8 kg till skolstarten i augusti..

hur mkt ska man äta då ungefär? måste man vräka i sig 4-5000kcal om dan eller går det bra o ligga runt 3000kalorier tro?
jag springer då aldrig o rör inte speciellt mkt på mej..förrutom om man ska nånstans:D

tror iafl det kan vara bra att stiga upp tidigare så man HINNER få i sig all denna mat! idag vaknade jag halv 4 vilket inte är nån höjdare direkt! då hinner man ju liksom inte äta

edwin
2003-06-21, 23:10
Låter bra. :D

Finns väl inte så mycket att välja på, ät så mycket som du kan få i dig.

MIGGE
2003-06-23, 14:32
dagens niicce:A pass!:

BEN lite biceps o lite sidan av magen;)

benpress:
80kg
105kg
115kg(PB lätt!)*6
115kg(PB lätt!)
110kg

fett grymt, var tvungen att skrika högre än jag nånsin vrålat!!!
de var djupa dessutom! Jag är så svag i benen med det kommer!
det kommer..
e det nån skillnad om det e olika lutning på olika benpressar?
den här är iafl väldigt lutad, finns nog inte benpressar med mer lutning..


STÅNGcurl:
30kg*5(pb!)
30kg*4 pb
30kg*4 pb

det e det högsta jag nånsin kört i stångcurl


sen typ koncentrationscurls med 14kg´s hantlar
2 set!


sen 1 set i cablecrossen där man står i mitten o gör en dubbelbicce framifrån typ, den var bara rolig att göra:)

sen körde jag böj åt sidan med hantel(sidan av magen)
med typ 25 kg´s hantlar eller så..

skitbra pass!:hbang:

tinus
2003-06-23, 14:34
Härliga stångcurlar! :hbang: kör hårt!:kickass:

Niclaaas
2003-06-23, 14:55
bra pass migge! nya PB:s som utlovat :D

och ja, det är stor skillnad på olika benpressar

MIGGE
2003-06-23, 21:55
Ohf! mina ben e heelt utmattade, de viker sig bara när jag vill stå upp! uNDERbart:D
SOM UTLOVAT DESSUTOM:thumbup:

jag känner mig lite kresslig, ont i halsen samt smått febrig.
antagligen pga fotboll i gårdagens ösregn:D
äsch, hoppas det e bra imorn, annars får jag väl hoppa från en bro lr nått, pallar inte bli sjuk igen. Har ju just återhämtat mig styrke o volymmässigt från det senaste super-viruset.
o nu e jag på kraftig uppgång..håll tummarna för mej nu. inte bli sjuk inte bli sjuk inte bli sjuk inte bli sjuk.....:bow:

palme
2003-06-23, 22:04
Soft med PB migge! Kan man gå efter ett benpass har man inte tränat hårt nog ;)

shirunai
2003-06-24, 10:40
yeah alltid nya PB :D

MIGGE
2003-06-25, 18:34
Pb mannen:D :hbang: ;)

Idag skulle jag träna fast jag var aningen k´rasslig, men det var stängt. Aja, ödet antar jag..

Så imorn ska ni få se på feta PB:s istället:thumbup:

tänkte gå upp tidigt! hoppas jag klarar det

spinkoo
2003-06-25, 18:39
Sa inte jag till dig att ge fan i att träna när du e sjuk :furious: :furious: :smash:

MIGGE
2003-06-25, 22:06
:thefinger

Niclaaas
2003-06-26, 15:29
såg att du skulle träna, lycka till!

kommer nog inte vara online mer idag så imorrn vill jag läsa om PB:s :smokin:


:bpump:

MIGGE
2003-06-26, 16:35
Du kan få läsa Pb:s nu:smokin:

YES! Mitt andra löfte avklarat!!!!!!!
Alltså, 5:reps i bänkpress på 60!!

Bänkpress:

60*5!!! jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Så jävla sköönt!(pbpbpb)
60*3
55*vet ej bryr ej.
50*vet ej bryr ej(fick nån järnsak i ryggen så setet blev lite förstört ändån)
50*vet ej bryrmejej.

kommentar:
:smokin:


lutande hantelpress 22kg*bah! helt slut, vad trode jag egentligen..2 reps:em:

pec dec: 2 fiiina set med grym kontakt, tog ut mig ordentligt!

Sen axlar men det e väl ingen som bryr sig ändån?!
samma vikter som förrut..eller nej, körde bara med 9kg´s i hantellyft åt sidan..mn striktare, så svagare har jag verkligen inte blivit:nono:

kommentarer: passet gick på en halvtimme exlusive stretch!
snabbt med andra ord.

i gymmet var det bara en till. MEN det var en tjej! eller dam snarare:em: men visst fick det igång hormonerna!

nu e det gainers (150g) o lösviktsgodis 490g!!
wooohaa

Big_Vik
2003-06-26, 18:51
faaan nu tar du mej i bänk.

MIGGE
2003-06-26, 19:07
gör jag? :) :) :)

vad tar du?

Niclaaas
2003-06-27, 11:30
gött migge, ett till PB som utlovat...bra gjort :D

ser ju ut att gå vägen det här :bpump: :hbang:

MIGGE
2003-06-27, 12:44
Jag är en man som håller vad jag lovar:rolleyes: :em:

Nu e det bestämt. Jag ska träna idag me.
Pb med 10kg i stångrodd, samt med 10kg i mark..

tror ni jag klarar det? spännande spännande... :D

MIGGE
2003-06-27, 17:27
MArklyft 80*tappade grepp, nytt försök
80*tappade grepp,nytt försök
80*fick lite bättre pli på remmarna som fanns på gymmet, men fortfarande så slant greppet

MEN de 2 kommande seten satt greppet as bra, o jag gjorde en 8:a tror jag det var på 80kg..men efter det lossnade remmarna..
så jag klarade det! pb med 10kg!!!

nästa vecka ökning 10kg igen tänkte jag

stångrodd(löfte: ökning med 10kg. förra veckan körde jag på 50)
60kg*6 pbpbpbpbpbpb
60kg*4pbpbpbpbpbpbp
60kg*4

Här kör jag vidare på samma nästa vecka o klarar fler reps:thumbup:
ajuste, här var det inte slut...ville köra lite sittande rodd me!

60kg*6 pbpbpbpbpb
65kg*6 pbpbpbpbpb
60kg*6

pb med 15kg tror jag?!?!?


verkar som min rygg börjar ta sig lite i styrka...kände det i marklyften speciellt! men även mkt starkare i rodd!

Chris
2003-06-27, 18:09
Man ökar ju inte +15kg i styrka på ett pass... säker på att du kör strikt? INTE smart att köra ostrikt i tex marklyft för att du ska slå ditt pb...

Varför inte höja med 2,5kg i taget eller nått.. höjre man +10kg i taget så når man en platå ganska fort ska du se

:thumbup:

MIGGE
2003-06-27, 18:24
OK...läste just igenom första sidan av min träningsdagbok! hade då satt upp mål till juni. Såhär såg det ut:

Ungefära mål till juni 2003:

Vikt: 70-75 (nuvarande 60-65)

Marklyft:90x 6 reps(nuvarande ca 55-60 tror jag!)

Knäböj:75x6(aldrig gjort knäböj, men har ben svaga som en liten myra)

hantelcurl:18kgx6 (nuvarande 12kg)

chins o dips :kunna göra minst 10 i varje med kroppsvikt)

Bänkpress: 70x6 (nuvarande ca 45-50kg)

hantelpress:30kgx6 (nuvarande 22kg per hantel)



Har nog inte direkt lyckats med alla dessa mål, men några!

Marklyft 90kg*6 tror jag att jag ska klara innan juni e slut!

knäböj klarar jag nog helt klart 75*6!

chins klarar jag INTE 10, men jag klarar 10 dips!

vikten...har ju ingen våg, men jag tror jag ligger ganska så nära 70 strecket iafl! ska bli kul o väga mej!


så jag e sammantaget riktigt nöjd ändån!
har ju helt klart blivit mkt starkare...men det e nu jag börjar öka på riktigt.

MIGGE
2003-06-27, 18:26
Jo jag kör helt strikt vettu! lovar.

men tex så har benen blivit starkare efter mina benpressar, vilket gynnar marken. Men som jag sa, så e det greppet som tar slut o inte musklerna, o nu använde jag några förfärligt dåliga remmar som gav lite mer grepp iafl! då e det klart jag ökar..
men strikt kör jag!:thumbup:

-xR-
2003-06-27, 19:15
Kör hårt nu Migge ;)


/Din matrådgivare och hemliga kompis på MSN :smokin:

Niclaaas
2003-06-27, 19:19
bra gjort migge, PB alla pass som utlovat :thumbup:

men jag håller nog med chris ändå, ta det lite lugnt med ökningarna så du inte skadar dig!

mycket bra gjort iaf :hbang: :kickass:

MIGGE
2003-06-27, 19:22
tack så mkt! jo, kul att jag klarade allt som jag lovade!!!!
jätte kul..

xr: riktig överraskning:hbang: kul som fan! du fick mej verkligen där ; )

Jon2
2003-06-27, 22:57
Köp en coc trainer och träna upp greppet är ett råd :thumbup:

MIGGE
2003-06-28, 00:02
har redan en coc trainer..min hand!

skoja:em:

fan, så jävla lack! har torskat 500spänn på spel på en pub..
har vart utan mat hur länge som hellst o jag hade tränat innan..
men skit samma, en dag hit o dit lär inte påverka så mkt..
nu ska jag sova så jag glömmer bort att jag är arg, o vaknar förhoppningsvis glad o pigg

911
2003-06-28, 01:13
Ät istället för o lira bort pengarna, du kanske blir lite starkare om du tränar utan att äta så mkt men du blir aldrig större.

MathiasP
2003-06-28, 01:48
Killen! Jag har läst igenom större delen av journalen,och det känns som du skiter i att äta ,för ofta.Försök att få i dig något,vad som helst borde ju vara bättre än att skita i att äta.Jag har samma problem med att öka,men det beror i mitt fall ofta på stress,privata bekymmer(inte droger och alkohol),ekonomi etc än på maten.Jag äter bra ,får i mig vad jag ska,tycker jag.Jag tänker aldrig ta några kosttillskott dock,riktig mat är ju sundare känns det som.De som tjänar mest är nog kosttillskottstillverkarna.För fan,se till att äta mer än du "förbränner",så borde du ju gå upp i vikt och förhoppningsvis även bli starkare.Lycka till med din styrketräning.Hälsningar Mathias

911
2003-06-28, 02:31
Originally posted by MathiasP
Killen! Jag har läst igenom större delen av journalen,och det känns som du skiter i att äta ,för ofta.Försök att få i dig något,vad som helst borde ju vara bättre än att skita i att äta.Jag har samma problem med att öka,men det beror i mitt fall ofta på stress,privata bekymmer(inte droger och alkohol),ekonomi etc än på maten.Jag äter bra ,får i mig vad jag ska,tycker jag.Jag tänker aldrig ta några kosttillskott dock,riktig mat är ju sundare känns det som.De som tjänar mest är nog kosttillskottstillverkarna.För fan,se till att äta mer än du "förbränner",så borde du ju gå upp i vikt och förhoppningsvis även bli starkare.Lycka till med din styrketräning.Hälsningar Mathias

håller inte riktigt med där, både du och tillverkarna tjänar på det ;) Skulle starkt tipsa dig om att iaf köpa några påsar exell och slurpa i dig en drink efter träningen..

Jon2
2003-06-28, 02:44
Jag med:)

no1fitness
2003-06-28, 03:13
Jag har läst hela din journal och den var mycket underhållande ! Men du måste börja äta ! Jag har tagit tag i maten sen ett par år tillbaks och nu får jag panik om det går över tre timmar mellan målen och om jag äter mindre är 20 g protein till varje mål. Ge järnet, så kommer maten att bli en vana. Du måste vilja det nog mycket ! Det är bara du själv som står i vägen för dina framgångar...

LYCKA TILL !!!
( Jag tar i alla fall dig i bänken...har tatt 75 kg och jag är tjej. Det är ditt nya mål att slå mitt rekord !!:naughty: )

911
2003-06-28, 03:37
Originally posted by no1fitness
Jag har läst hela din journal och den var mycket underhållande ! Men du måste börja äta ! Jag har tagit tag i maten sen ett par år tillbaks och nu får jag panik om det går över tre timmar mellan målen och om jag äter mindre är 20 g protein till varje mål. Ge järnet, så kommer maten att bli en vana. Du måste vilja det nog mycket ! Det är bara du själv som står i vägen för dina framgångar...

LYCKA TILL !!!
( Jag tar i alla fall dig i bänken...har tatt 75 kg och jag är tjej. Det är ditt nya mål att slå mitt rekord !!:naughty: )

Nåja, låt det inte bli en överdrift.. bli inte som en kompis, han blir :furious: :insane: :cryout: om han inte får mat efter 3h.. Men det är så sant det som no1fitnessAnna säger :)

no1fitness
2003-06-28, 04:30
Originally posted by 911


Men det är så sant det som no1fitnessAnna säger :)

:thumbup: :D :bow:

MIGGE
2003-06-28, 12:11
åhh jag blev så lycklig nu efter en stor tallrik gröt!!
undrar vad det beror på. först arg trött sliten ont i halsen, ångest mm. men nu efter lite frukostgröt känns allt fint!

Hur kul som hellst med ni som tittar in här. Ger mig inspiration och ny kraft! :thumbup: :bow: :cheers:

Om jag inte äter på 3 timmar får jag också panik o så..men det e väl därför jag har det så ofta..hehehe, panik alltså:kickass:

jaja, nu kommer det över några vänner till oss.. varav en har asberger-syndrom. Inte lätt att umgås med han kan jag säga..
Kanske kan dra några exempel någon annan dag, men nu ska jag in i badet.

take care:love:

ps. kul att journalen e underhållande!!

MIGGE
2003-06-28, 19:45
gud...det var inte kul. Han är helt hysterisk..asså han e lugn på ett sätt, men hysterisk ändån liksom...
svårt o förklara..nån annan som har haft kontakt eller t.o.m jobbat med aspbergers?
en rejäl pers iafl, var tvungen o ta pauser för mig själv för att orka..

men nu e jag friiii!! friii som en fågel! friiiii som en fågel!
nanana na nanana naa naaaaaaaa nanaa!

ps. har märkt nu att det e på helgerna jag slarvar med maten!!
så om jag bättrar mig o äter oftare o mer på helgerna så ska jag nog kunna nå mina mål tillslut! Men suck..jag blir ju så lessen när jag slarvar..Nä...den här kvällen blir det till o ösa i mig mat o dryck:eating: :thumbup: :)

911
2003-06-28, 22:35
Skitbra, ät som fan ett tag så kommer du inte kunna slarva sen... du kommer bli hungrig eftersom matsäcken vidgas ut. :)

Big_Vik
2003-06-30, 11:42
gjorde en fyra på 55 i veckan :em: Men det kommer, det kommer. (bättre på hantelpressar)
...jag får skylla på att jag antagligen är några år yngre och att du tränat längre...:cool: :thefinger:

edit: väger ca 10 kg mer än dej..:cryout:

911
2003-06-30, 12:21
Originally posted by Big_Vik
gjorde en fyra på 55 i veckan :em: Men det kommer, det kommer. (bättre på hantelpressar)
...jag får skylla på att jag antagligen är några år yngre och att du tränat längre...:cool: :thefinger:

edit: väger ca 10 kg mer än dej..:cryout:

men du är ju inte speciellt gammal heller, du har ju låång tid på dig... tänk dig jag, är typ 20 o har nyss börjat... i.o.f coleman börja väl när han va runt 20 också men han är ett djur också ;)

Big_Vik
2003-06-30, 19:42
ahaaa...så det är några anonyma här inne som följer mina framsteg. haha trevligt, trevligt.

spinkoo
2003-06-30, 20:10
Tjena MIGGE vart håller du hus då, ner på gymet och träna med dig :MrT:

Jon2
2003-06-30, 23:12
Precis :whipped:

MIGGE
2003-07-01, 13:39
:em: har lite ont i halsen:cryout:

ps. Edvin har kommit hem! Ett kärt återseende:love: :hbang:

MIGGE
2003-07-03, 17:00
Ok då här är dagens pass:

Bänk: 60kg*6 reps! (PB)
60kg*3 reps (kund kanske göra fyra men jag stannade där)

Sned bänk: 50kg*5 typ


Sned hantelpress: 22kg* 5


Cablecross från nedre trissan(Actions favorit)

2 set..skönt övning!

Fiiin pump hade jag! Brösten såg ju fan stora ut!:cool:


Dips: 8 st djuupa
4 st djuupa

Puschdowns fullmag* vet ej
vet ej Men lagom många! Tog fint!

skitskönt pass! Gick snabbt! Var effektivt! PB i bänk! GRYMT pump i bröst!

Har ingen gainers kvar så jag åt potatis och gammalt vassle istället :)
Får nog ta o köpa nytt.

Niclaaas
2003-07-03, 17:01
PB i bänk :hbang:

911
2003-07-03, 19:36
Bra kämpat!

shirunai
2003-07-04, 11:25
Ja bra migge, glöm fan inte helgerna nu :(

Big_Vik
2003-07-05, 21:00
träna på, jag nafsar dig i hälarna :D

MIGGE
2003-07-15, 07:30
ops. Har inte tränat på 2 veckor, har vart på landet 1 vecka o den andra veckan hemma har jag helt enkelt inte pallat med det.
av ren slump har jag bott hos min bror i nästan en vecka, bara blev så. rätt kul =)..o vi e båda fattiga som lusar så det blir inte så mkt mat då såklart..högst hälften vad jag äter annars...högst!
Det fett jag hade lagt på mig e helt borta, nu e det bara skinn..känns ju lite skönt att rutorna börjar synas igen iofs, men det var ju inte riktigt det som var tanken! jaja..jo förresten så kan jag tillägga att jag håller på att upprepa samma sak som förrut..har inte sovit i natt heller(kollade bla på alla avsnitt av mini serien "tusen bröder" på raken! 5 timmar blev det..o så massa wolfenstein)
hoppas träningen o allt annat går fint för er.

ps. En anledning till att jag bott hos min bror 24h om dygnet(trots att jag bor 10 min därifrån) KAN VARA(är nog) hans sköna inneboende..en brud från österrike, HET! Jag tror jag har börjat fånga henne med min charm nu..nu e det bara en tidsfråga:D

well well vi ses!

Henke
2003-07-15, 07:38
Tja, delad glädje är dubbel glädje, hoppas din bror också tycker det .:D

Hoppas du kommer igång med träningen nu.

MVH

MIGGE
2003-07-28, 22:51
Nya mål för en ny träningssäsong

Ska lägga upp träningen lite lite annorlunda. Se här:

- Jag ska aldrig slarva med magen. Köra mkt mage, iafl lika hårt som resten av kroppen.

- Köra mestadels sneda pressar för bröstet. Tycker pecsen får en finare form av mkt övre bröst. Nu står de ut men ser samtidigt små ut. Kommer inleda passen med sneda. O sluta vara så bänkpress kåt =)

- köra vader!!! Har nog jordens minsta vader(måste ta ett kort nån gång så ni får se). Och det handlar inte bara om mina dåliga "vad gener " för jag har ju knappt tränat dem!

- Annorlunda syn på kosten! Kommer sluta med mitt fanatiska tänkande på mat..nu ska jag äta när jag blir hungrig istället. Aldrig väga. Aldrig mäta. Bara köra på känsla o äta tills jag blir mätt...

- ...Det ända skulle då vara att jag bestämt att ta kasein innan läggdags med olja(har ju 7kg så varför inte)


Ungefär såhär ser ändringarna ut och jag vill vänta med exakta mål innan jag ser hur mkt jag tappat i styrka! Nån gång snart beger jag mig nog till gymmet =) inom en vecka iafl=))
köpte även en gainers idag. Ok gonatt!

Big_Vik
2003-07-28, 23:06
välkommen tillbaka. nu jävlar ska du å jag växa till oss! :bpump:

MIGGE
2003-08-04, 02:18
ok imorrn ska jag träna. känns läskigt. har glömt bort hur man äter, vad man äter. Känner mig läskigt ihopsjunken o mager.

Undrar hur mkt jag förlorat. suck, jag som har kämpat så för att lägga på mig så går jag o kastar bort allt.
Det är väl bara o börja om på nytt...hoppas jag kan bänka på 45 åtminstone. o curla med 10kg. Jag kan ju se det såhär...för 1,5 år sedan var det mkt för mig.

MIGGE
2003-08-04, 15:44
skit´jobbigt var det. mjölksyra direkt helt anfådd..

orkade bara 2 set per övning sen gick det inte mer.

körde: bänk 2 set, sneda flyers 2 set, dips 2 set o pushdowns 2 set sen var jag mör. Fick ganska bra pump o nu såg jag ut som jag gjorde för 6 veckor sedan fast UTAN pump. Så lite motivation har jag nu fått tillbaks. Men jag har bara inte kvar det där speciella suget på att bli grov o det e det som gör att jag aldrig kommer bli det.

Bänkpressen sänke jag med 10kg till 50 kg förövrigt /=

Niclaaas
2003-08-04, 15:51
det är bara att ta nya tag migge, du kommer komma tillbaka till gammal standard snabbt. bara att kämpa på nu :hbang:


spink hälsar att han vill se nya PB:n snart :bpump:

MIGGE
2003-08-04, 15:52
:love: till er båda

Big_Vik
2003-08-04, 17:05
jag har tränat stenhårt då du varit borta och vuxit ikapp och förbi dej.

nej jag bara skämtade, ska ta en vilovecka nu och växa lite.
det var väl inte så tokigt pass, och som redan sagts så är du uppe där igen på ett par veckor.

MIGGE
2003-08-11, 17:01
jag vill lägga ned den här satans journalen kan ni ta bort den?

Jon2
2003-08-11, 23:17
vadårå tycker det var roligt att läsa om din träning

Jon2
2003-10-10, 15:21
Hoppas du lägger upp journalen nu också.

MIGGE
2003-10-10, 15:45
Vi får se

Big_Vik
2003-10-26, 11:51
:cryout: :cryout: :cryout:

MIGGE
2003-11-04, 22:56
Dagens lilla pass:

Det blev Bröst och lite axlar istället för det tänkta RYGG. Kändes mer rätt för dagen.

Mina gammla vikter i bänkpress låg runt 60kg*6 reps.
Har gått ner en hel del, men jag förväntar mig att komma tillbaks snabbt igen. Hyffsat snabbt iafl =)

Bänkpress: (Mål jag satte upp: 50kg*4reps)

50kg*4reps(Exakt på målet alltså, helt perffa)

sänkte...

41kg*ca 7 reps
41kg*ca 5-6 reps

40kg*?
40kg*?

Kändes mört och bra, och pumpen var på g.

Vidare till sneda hentelpressar: (Gammla vikter: 22kg´s*6)

16kg´s*7 typ
16kg´s*4-5 typ

Kändes som att det räckte bra. Uthålligheten är ju inte densamma om man säger så. Hade bra pump iafl, och var nöjd!


Axlar

Hantelpress: (gammla vikter: 16´kg hantlar*6)

12kg´s*typ 8
12kg´s*typ 6
12kg´s*typ 4

hantellyft åt sidan 7 kg´gånger x antal reps 3 set

sen lite dips också 2 set.

Går hastigt förbi polarnas replokal på vägen hem, där de repar, men drar mig lite halv motvilligt hemåt igen för att inta näring :)

Gainers
och en timme senare
Kokt Potatis Och Kött, med gräddsås/sky, Mjölk
Nu ska jag slänga i mig lite kasein protein och sedan lägga mig

Gonatt!

ps. Och träning är VISST min sport. Jag tänker inte lyssna på er skeptiker ;) Jag är bara lite trög:em:

Jon2
2003-11-04, 23:13
Härligt Migge det ser ju bra ut det där. Tills sommaren är du säkert en fet biff:bpump: :eating:

Spike
2003-11-04, 23:55
Kom igen nu MIGGE! Mer kött och potatis :D

Castro
2003-11-05, 07:33
Kom igen nu, det här ser kanon ut Migge! Kör så det ryker :thumbup:

Big_Vik
2003-11-05, 14:13
härligt pass! :bpump:
Till er andra kan jag meddela att han inte kunde lägga upp passet då han kom hem p.g.a. den kraftiga pumpen! så ska det se ut!
själv är man förkyld nu.... :(

MIGGE
2003-11-05, 23:06
Ska straxt lägga mig så jag skriver upp dagens lilla pass lite snabbt.

stångrodd:
50*8
50*6
50*4
50*4
50*4(jag tror jag körde detta set haha, kankse bara körde 4 men jag tror inte d)

tänkte köra latsdrag och sittande rodd, men hela "mogengen" var upptagen så jag körde 3 set hantelrodd med 22kg´s hantlarna.

Men ryggen fick ta bra med stryk..körde slut mig ordentligt på stångrodden!

sen 2 set biceps med 12kg´s hantlarna...'
och koncentrations curls med 9´kgs :em:

mat efter: gainers 4 skopor och sen lax och kokt potatis, röd mjölk. snus..:cool:

Blir inge kasein ikväll, måste sova:sleep:

Tack till: Jon2, Castro, Spike:O, big Vik! Min egna lilla fanclub ;)
Tro mej..ni gör gott =)

Dagens DOH!!: Har spelat bort 1500kr på 3 dar =( :(

Jon2
2003-11-05, 23:09
Vad har du spelat bort dom pengarna på då? Har själv också spelat bort en hel del på lovet. Märker nu när jag sjäv ska bulka att det inte är så lätt som man tror, man får ju pressa i sig hela tiden. Men det ska nog gå vägen. :bpump:

Big_Vik
2003-11-06, 16:09
det där var grymma roddar! :bow:
...men då jag blir frisk ska du få se hur det ska se ut ;)

Medvind
2007-03-24, 05:15
Går hastigt förbi polarnas replokal på vägen hem, där de repar, men drar mig lite halv motvilligt hemåt igen för att inta näring :)


Det är ju jag som är polaren! Nice. Hur är det? :D Kom igen migge ta upp träningen igen, så stöttar vi varandra.

Edit: oj, va ett tag sen du var online :P