handdator

Visa fullständig version : Hur ofta duschar ni?


Noodles
2006-09-01, 12:39
Dags för självdeklaration angående hygienen. Om ni väljer att bada i stället så får ni väl likställa det med dusch.

Jag själv duschar vanligtvis en gång per dag om jag inte tränar. Eftersom jag tränar de flesta dagarna hamnar väl snittet på 2 ggr per dag. På somrarna kan det bli ytterligare en gång.

Som tur är har jag fortfarande inte fått problem med torr hud.


Edit: Fan. Nu glömde jag pollen. Hur lägger man till den i efterhand?

bengdoktor
2006-09-01, 12:42
+1. Stämmer helt på mig också

Hades
2006-09-01, 12:43
En till två gånger per dag. Två om det är träningsdag.

Kwon
2006-09-01, 12:45
1-3.

1 vanligtvis, träningsdag 2, denna sommar har det varit extra hett så det har blivit 3 ibland.

Tricklev
2006-09-01, 12:45
En gång per dag, om jag tränar den dagen så hamnar träningen där, istället för morgon/kväll.

Nina L
2006-09-01, 12:46
Thread Tools > add poll

Varje morgon + efter svettig aktivitet. *innocent*

Kwon
2006-09-01, 12:47
Thread Tools

Varje morgon + efter svettig aktivitet. *innocent*

Email this page?

Nina L
2006-09-01, 12:48
Email this page?
Du har inte rättigheterna. Only Noodles can do it.

Noodles
2006-09-01, 12:50
Thread Tools > add poll



Nu finns det en poll. Rösta på.

Tack till forumgurun Nina. *kissass*

mela
2006-09-01, 12:50
I ggn per dag oftast.. Ibland två..Ibland tre. Men oftast en.

Kwon
2006-09-01, 12:53
Du har inte rättigheterna. Only Noodles can do it.

Gotcha!

Nina L
2006-09-01, 12:56
Det är inte på allvar så att vissa här duschar varannan dag eller mer sällan? *grr* *spy* (Är det samma personer som inte gillar att tvätta sina jeans?)

Noodles
2006-09-01, 12:56
Det är inte på allvar så att vissa här duschar varannan dag eller mer sällan? *grr* *spy* (Är det samma personer som inte gillar att tvätta sina jeans?)

Bättre än vissa som bara gör det en gång om året. Kan du inte hålla fingrarna i styr? *slap*

Nina L
2006-09-01, 12:57
Bättre än vissa som bara gör det en gång om året. Kan du inte hålla fingrarna i styr? *slap*
:D Ja, men mitt alternativ fanns ju inte med. 1-3 ggr per dag.

mela
2006-09-01, 12:59
Det är inte på allvar så att vissa här duschar varannan dag eller mer sällan? *grr* *spy* (Är det samma personer som inte gillar att tvätta sina jeans?)

Jag duschar inte varje dag om jag ligger i sängen helt dödssjuk :Virro

Kwon
2006-09-01, 12:59
Minst en gång per dag, oftast två gånger per dag, ibland tre gånger per dag (beroende på).

Blev juskinka av allt.

Tricklev
2006-09-01, 13:00
Jag duschar inte varje dag om jag ligger i sängen helt dödssjuk :Virro

Ska jag fråga Öien om.

Nina: Folk är äckliga:banned

babbett
2006-09-01, 13:01
Jag duschar minst en gång per dag....fast när jag jobbar tvättar jag bara håret varannan dag *popcorn*

Noodles
2006-09-01, 13:01
:D Ja, men mitt alternativ fanns ju inte med. 1-3 ggr per dag.

Du får väl respektera min poll och ta ett genomsnitt på 2 ggr. Att vissa aldrig lär sig. *grr27*

elan
2006-09-01, 13:03
Ja det där är ju lite olika.

Just nu är det standard att bara duscha varje kväll efter träningen, tycker man håller sig fräsch under nästa dag då också. Det kan dock bli en snabbdusch utan schamponering på morgonen också om det skulle behövas med tanke på frisyr och/eller svettande.

Eller oftare vid behov.

willis
2006-09-01, 13:11
Oftast en, ibland två. Beror när på dagen det blir träning

Lasse Kongo
2006-09-01, 13:13
Väntar bara på att Grub ska skriva: "7 gånger i månaden"

En liten stund senare kommer det ett svar: Varför just 7 gånger, har det någon betydelse för träningen eller vad?

Grub svarar: Nej inte direkt, men indirekt fast utan en subtotal upplevelse, sen duschar jag oftast mitt på dagen efter lunch (här tänker snubben innan som fråga omfg MITT PÅ DAGEN) vilket har en stor betydelse men utan någon som helst verkan.

Sen kommer ju självklart den vanliga frågan: källa på det?

Varpå Grub inte har tid att svara då han ser ett nytt avsnitt av DH!

L-Sami
2006-09-01, 13:32
Jag duschar minst en gång om dan oavsett om jag har tränat eller inte. Det blir alltid dusch efter nåt fysiskt aktivitet, oftast 2 x per dag.

Trance
2006-09-01, 13:35
Väntar bara på att Grub ska skriva: "7 gånger i månaden"

En liten stund senare kommer det ett svar: Varför just 7 gånger, har det någon betydelse för träningen eller vad?

Grub svarar: Nej inte direkt, men indirekt fast utan en subtotal upplevelse, sen duschar jag oftast mitt på dagen efter lunch (här tänker snubben innan som fråga omfg MITT PÅ DAGEN) vilket har en stor betydelse men utan någon som helst verkan.

Sen kommer ju självklart den vanliga frågan: källa på det?

Varpå Grub inte har tid att svara då han ser ett nytt avsnitt av DH!

Hehe, du är så jäkla bitter på Grubben. Har han varit elak?

Lasse Kongo
2006-09-01, 13:39
Hehe, du är så jäkla bitter på Grubben. Har han varit elak?

Nej det är jag verkligen inte, han vet nog mycket väl vad jag tycker om honom så var inte orolig för det ditt gamla trancemongo.

King Grub
2006-09-01, 13:49
Efter varje träningspass, dvs en, två eller tre gånger om dagen.

Lasse Kongo och jag är inte ovänner. Övertolka inte allt. ;)

n1tro
2006-09-01, 13:51
Det är inte på allvar så att vissa här duschar varannan dag eller mer sällan? *grr* *spy* (Är det samma personer som inte gillar att tvätta sina jeans?)

det där såg jag inte... :D alltså visst händer det att jag hoppar över att duscha en dag, men det är verkligen inte så frekvent..

dice
2006-09-01, 13:54
Efter att jag stigit upp ur sängen, efter träningen, efter jobbet, det vill säga 1-3 gånger per dag.

Trance
2006-09-01, 14:17
Efter varje träningspass, dvs en, två eller tre gånger om dagen.

Lasse Kongo och jag är inte ovänner. Övertolka inte allt. ;)

Hehe, jag trodde inte han var ovän med dig. Däremot så tyckte jag det bara var lite lustigt att han passade på att håna alla rön och de som tror på dem i varje tråd den senaste tiden. Därför kommentaren om bitterhet. Dock är jag inte överdrivet allvarlig heller alltid. ;)

mirrranda
2006-09-01, 14:21
Efter morgonlöpning och kvällsträning, dvs 1-2ggr. *flex*

Lasse Kongo
2006-09-01, 14:25
Hehe, jag trodde inte han var ovän med dig. Däremot så tyckte jag det bara var lite lustigt att han passade på att håna alla rön och de som tror på dem i varje tråd den senaste tiden. Därför kommentaren om bitterhet. Dock är jag inte överdrivet allvarlig heller alltid. ;)

Inte jag heller vettu ;)

överdriver allvarlig alltså...

mathor
2006-09-01, 14:29
Efter varje träningstillfälle. De dagar jag inte tränar duschar jag om jag luktar äckligt eller är smutsig. Min hy mår inte bra av för mycket duschande.

Loke
2006-09-01, 14:31
Fan vad trött man blir på folk som envisas med att duscha flera gånger om dagen. Duschar man ordentligt en gång om dagen så kommer man inte att lukta svett hur varmt det än är och hur mycket man än tränar. Det är liksom inte mängden svett som avgör om man luktar eller inte, det är tiden som det får ligga orört.

Ni använder bara duschen som ursäkt att pilla er själva i stjärten! *spy*

sissa
2006-09-01, 15:49
duschar inte varje dag. skulle jag göra det skulle det möjligtvis vara "för att vakna", inte av hygienskäl.
jag ser det inte som ohygieniskt att inte duscha varje dag.
är det bra för huden att duscha varje dag förresten?

jag tycker det är överdrivet iallafall.

Tricklev
2006-09-01, 15:51
Jag måste duscha varje dag, annars blir jag överdrivet svettig andra dagen.

Kwon
2006-09-01, 15:52
Fan vad trött man blir på folk som envisas med att duscha flera gånger om dagen. Duschar man ordentligt en gång om dagen så kommer man inte att lukta svett hur varmt det än är och hur mycket man än tränar. Det är liksom inte mängden svett som avgör om man luktar eller inte, det är tiden som det får ligga orört.

Ni använder bara duschen som ursäkt att pilla er själva i stjärten! *spy*

Jag behöver ingen ursäkt för att pilla mig själv i stjärten! ... oh wait :laugh:

1. Duscha på morgonen för att vakna och bli riktigt ren

2. Duscha efter träning eller annan fysisk aktivitet

3. Duscha när det har varit riktigt varm/hett/svettigt.

Mago
2006-09-01, 16:00
När jag pluggar eller jobbar så blir det varje dag. Är dock arbetslös nu, så det känns inte så noga. Duschar när jag känner mig ofräsch eller om jag ska träffa folk. :) (eller pilla mig i stjärten)

Nina L
2006-09-01, 16:13
Inte jag heller vettu ;)

överdriver allvarlig alltså...Skärp er ffs!

//En mycket allvarlig Nina L

Nina L
2006-09-01, 16:16
Till er som inte duschar varje dag.

Känns det okej för er med (att ta emot) oralsex fast ni inte har duschat den dagen?

Tricklev
2006-09-01, 16:18
Till er som inte duschar varje dag.

Känns det okej för er med (att ta emot) oralsex fast ni inte har duschat den dagen?

Har haft en tjej som tyckte att duscha var 3 dag var lagom, fyfan..*spy*

Slartibartfast
2006-09-01, 16:34
Till er som inte duschar varje dag.

Känns det okej för er med (att ta emot) oralsex fast ni inte har duschat den dagen?

VA fan är det för fråga!? självklart INTE. *rolleyes*

Jag varken ger eller tar oralsex ifall inte jag eller hon duschat precis innan. Då är det fritt fram att snaska dajmhål åsse.

För att svara på frågan: kan vara ca en dag i veckan odushad, om jag inte gör nåt på hela dan, eller inte har nåt jag måste göra morgonen därpå som involverar andra människor.

sissa
2006-09-01, 16:45
Nina:

Får du oralsex varje dag?

*popcorn* :naughty:

babbett
2006-09-01, 16:48
Till er som inte duschar varje dag.

Känns det okej för er med (att ta emot) oralsex fast ni inte har duschat den dagen?


Jag hade en kille som duschade var 4:e dag *spy* :em:


Fast han kanske duschade så sellan för att slippa sex!? *kissass*

AFanatic
2006-09-01, 17:23
Jag behöver ingen ursäkt för att pilla mig själv i stjärten! ... oh wait :laugh:




Muhahahahha :laugh:

I'm watching you. *popcorn*

Kwon
2006-09-01, 17:24
Muhahahahha :laugh:

I'm watching you. *popcorn*

http://img.photobucket.com/albums/v348/BPMdotEXE/Random/O_RLY.jpg

http://www.digitalcreators.net/raiden/Funny%20Stuff/o%20rly..ruserious.JPG

Metal_boy_
2006-09-01, 17:29
Kommer bli 2ggr om dan nu iom att det luktar hest när jag kommer hem.

AFanatic
2006-09-01, 17:29
......


Ooooh this is just...

http://homepage.ntlworld.com/suicidle_tramp/funny/excellent.jpg

1986
2006-09-01, 17:29
jag duschar när jag kommer hem från jobbet eftersom jag inte hinner på morgonen och eftersom det vore märkligt att duscha innan man blev smutsig.

när jag gick i skolan kunde det lätt bli en dusch på morgonen och en man kom hem, men då var jag ganska neurotisk gällande renhet *screwy*

att duscha flera gånger om dagen kan väl inte vara bra för huden?

Kwon
2006-09-01, 17:30
Ooooh this is just...

Eggzcelent[/IMG]

Pratar vi med djur nu? :laugh: *popcorn*

AFanatic
2006-09-01, 17:36
Pratar vi med djur nu? :laugh: *popcorn*

Oh you think?

http://www.heuniquellamas.com/8fff0ef0.gif

Spinkot
2006-09-01, 17:44
Nuförtiden blir det bar en gång i veckan men när jag tränade (kickbosning tre ggr i veckan, skolidrott tre ggr i veckan, gym 3ggr i veckan) så blev det minst en gång om dan

hum
2006-09-01, 17:48
I regel en gång per dag. Vid svettiga aktiviteter oftare.
Ibland när jag är riktigt sliten skippar jag min 04.30-dusch och tar sovmorgon. Så jävla illa brukar jag inte lukta ändå... :em:

andeN.
2006-09-01, 18:25
1 eller 2 gånger per dag.

egge
2006-09-01, 18:48
Oftast en gång per dag, ibland fler. Nu i sommar har det blivet ganska många fler.

Denna veckan har jag bara duschat 1 gång men jag är förkyld, då räknas det inte:Virro

aliquis
2006-09-01, 18:49
2ggr/dag till varannann? Tvivlar på att det brukar gå 3 någon gång.

Wikner
2006-09-01, 19:21
Varje gång jag tränat, vilket är varje dag.

Cilia
2006-09-01, 19:28
oftast 1-2 ggr/dag
tränar jag på kvällen och duschar så duschar jag inte på morgonen (som elan) om jag inte kör morgonpass.
Någon måtta får det väl vara.
Min hy skulle få fnatt om jag duschade oftare.

och som Slarti sa, ska jag inte göra något på en dag så skiter jag i att duscha den dagen. Inte blir jag smutsig eller luktar över 24 timmar heller?

Semiramis
2006-09-01, 20:06
1-2 ggr per dag, max en gång per dag med tvål.

mr ruhl
2006-09-01, 20:28
ofta 3 ggr per dag, anser själv att det är mycket, jobbar jag förmiddag så duschar jag på morgonen, sen för att fördriva tiden på jobbet (vi kan duscha och basta på arbetstid) sen blir det ju oftas träning efter jobbet, tränar jag inte så brukar det iaf alltid bli nån aktivitet som gör att jag börjar svettas, typ busa med grabben eller cykla eller nåt.. på ledigveckorna och eftermiddag blir det 2 ggr

-Niklas-
2006-09-01, 20:40
1 gång per dag, varken mer eller mindre.

ugglan
2006-09-01, 20:49
ledig nu så blir väl varje träningsdag dvs varannan

Cypher
2006-09-01, 20:50
Duschar 2ggr per dag de dagar jag tränar, annars en gång per dag.

Wopper
2006-09-01, 20:52
1) På morgonen för att vakna och känna mig fräsch inför dagen

2) Efter Jobb/träning/övrig het aktivitet

3) Innan jag går till sängs, vill inte lägga mig och känna att man e ofräsch.

Ps. detta e en av mina nojjor, att känna mig smutsig. Får spel om jag gör det.:Virro

Arne Persson
2006-09-01, 21:19
En gång per dag + alltid innan bestigning såklart!:)

LadyG
2006-09-01, 21:43
1-3 ggr / dag beroende på omständigheterna.

Nina L
2006-09-02, 07:44
Jag varken ger eller tar oralsex ifall inte jag eller hon duschat precis innan.Inte så stort utrymme för spontanitet, mao.

Spinkot: Du skojar, va?

Den här tråden kanske förklarar varför vissa luktar illa på gymmet. Kan man verkligen lita på att man själv kan avgöra om man luktar fräsht eller inte? Att en inaktiv tjej duschar varannan dag kan nog funka, men ni killar svettas ju bra mycket mer... Det luktar säkert sunkigt om er.

Jag har inte varit tillsammans med någon som duschar mer sällan än 1 gång/dag. I så fall hade jag sagt ifrån. Täjk it or leave it. Hygien är viktigt, och väljer man en bra rengöringsprodukt så är det inga problem för huden heller.

Oj, jag predikar. :em:

sissa: Jag får så ofta jag vill. :cool: Because I am super fresh!

sissa
2006-09-02, 13:19
Jag har inte varit tillsammans med någon som duschar mer sällan än 1 gång/dag.


Men då vet du ju inte heller. Man kanske inte nödvändigtvis luktar apa (eller ens illa) bara för att man inte duschar varje dag.

mathor
2006-09-02, 13:27
Den här tråden kanske förklarar varför vissa luktar illa på gymmet. Kan man verkligen lita på att man själv kan avgöra om man luktar fräsht eller inte? Att en inaktiv tjej duschar varannan dag kan nog funka, men ni killar svettas ju bra mycket mer... Det luktar säkert sunkigt om er.

Nej, det luktar inte sunkigt om alla som inte duschar varje dag. Ugglan luktar rosor t.ex. Oftast räcker det med att tvätta av sig lite lätt över handfatet i utsatta områden, såsom armhålorna.



Hygien är viktigt, och väljer man en bra rengöringsprodukt så är det inga problem för huden heller.


Jo, det blir problem för huden att utsättas för varmvatten för mycket om man är atopiker. Duschar jag mer än en gång per dag (i över 5 minuter i ca 37 grader varmt vatten) får jag problem med fjällningar på händer, armbågar och knän, trots intensivt smörjande med propylenglykol- eller karbamidbaserade mjukgöringskrämer.

Nina L
2006-09-02, 13:35
Oftast räcker det med att tvätta av sig lite lätt över handfatet i utsatta områden, såsom armhålorna.Fusk!

Jo, det blir problem för huden att utsättas för varmvatten för mycket om man är atopiker.Ja, men det är ju ett undantagsfall.

sissa: Nej, men jag vet ju hur mycket fräshare de har luktat efter en morgondusch. (Obs att jag aldrig har varit tillsammans med någon tjej, så där har jag ännu svårare att uttala mig.)

mathor
2006-09-02, 14:13
Ja, men det är ju ett undantagsfall.


Inte direkt, det är faktiskt en hel del i Sverige som lider av torr hy.

Monoxide
2006-09-02, 14:16
Duschar efter att jag kommit hem från jobbet på träningfria arbetsdagar och efter träningen på icke träningsfria arbetsdagar. På lördagar duschar jag endast om jag ska ha mänsklig kontakt den dagen.

Jag duschar på kvällarna eftersom jag ändå är svettig och skitig innan det ens blivit frukostrast på jobbet.

Monoxide
2006-09-02, 14:24
Den här tråden kanske förklarar varför vissa luktar illa på gymmet.


Har nog snarare att göra med hur ofta man tvättar sina träningskläder samt om man tar ut de ur väskan eller inte när man är hemma.

*Sniff* *sniff* Smells like poll material to me!

Sami123
2006-09-02, 15:18
Alltid på morgonen och efter träningspass..
Alltså 2 ggr per dag.

sissa
2006-09-02, 16:51
Fusk!

Ja, men det är ju ett undantagsfall.

sissa: Nej, men jag vet ju hur mycket fräshare de har luktat efter en morgondusch. (Obs att jag aldrig har varit tillsammans med någon tjej, så där har jag ännu svårare att uttala mig.)


Ok. Alla är vi olika.
Tänkte om det var så att det mest handlade om att du känner dig fräschare att duscha varje dag än att du nödvändigtvis tycker andra luktar pyton och är räliga för att de inte gör det.

Förövrigt tror jag att lukt och sånt har mer att göra med ( eller iallafall har också att göra med) hur ofta man byter kläder tex. Svettiga kläder luktar nog snabbare illa än svett på huden.

( Men visst krävs det dusch ibland. Det tycker även jag :D )

Versus
2006-09-02, 16:57
Dushar varje kväll, o ibland på förmiddagen också.

Wennerberg
2006-09-02, 17:11
1-3

Perscitus
2006-09-02, 17:26
Duschar alltid på morgonen, men om jag tränar mitt på dagen duschar jag efter det också. Oftast tränar jag dock på kvällen och då väntar jag till nästa morgon innan jag duschar.

Det roliga är att så många verkar tro att det är en naturlig självklarhet att duscha hela tiden för att vara "fräsch". Haha, vad skulle ni göra om ni inte hade obegränsad tillgång på vatten som flera miljarder andra människor inte har. Nu menar jag inte de som är extremt fattiga utan som lever lite mer naturligt än vi i desinfekterade Sverige där allergierna skjuter i höjden och barnen bara blir allt klenare.

Jag duschar och parfymerar som många andra för att det är lite väl radikalt att ställa sig utanför samhället, men med lite uppgivenhet. Att upprätthålla god hygien är något helt annat än att göra sig till nästan 100% fri från alla levande ting på huden, lägga på ett lager smink för att dölja oss vår kropp, samt spruta på den mest fräna parfym som går att hitta för att utplåna det sista tecknet på att det är en människa.

Nordenator
2006-09-02, 17:26
Morgon + efter träning.
Det blir 1 och fyra sjundedelar per dag, avrundat till två då :>

Wopper
2006-09-02, 20:11
Hemskt vad folk försvarar sig för att dom inte duschar så ofta. Tvätta kläder, utsatta områden, torr hy osv osv. Duscha i stället, det är faktiskt skitskönt, så slipper ni gå i försvarsställning.

Nina L
2006-09-03, 07:12
Ok. Alla är vi olika.
Tänkte om det var så att det mest handlade om att du känner dig fräschare att duscha varje dag än att du nödvändigtvis tycker andra luktar pyton och är räliga för att de inte gör det.Jag har i princip inget luktsinne, så jag måste duscha ofta för att vara säker på att lukta bra. Kommer jag riktigt nära någon så kan jag känna hur pass fräsht personen luktar, men annars är det väldigt sällan. När det gäller att känna sig fräsch så är det inte heller något jag kan lita på. Jag känner mig fräsch när svetten har torkat, t ex. :D

Cilia
2006-09-03, 09:53
Hemskt vad folk försvarar sig för att dom inte duschar så ofta. Tvätta kläder, utsatta områden, torr hy osv osv. Duscha i stället, det är faktiskt skitskönt, så slipper ni gå i försvarsställning.
men det handlar inte om försvarsställning.
Det handlar ju om vad man har för inställning. Du verkar anse att det är fullt normalt och av naturen tvunget att duscha flera gånger per dag. Jag är av motsatt uppfattning.

Min hy gillar inte för mycket vatten. När jag var på träningsläger när jag var yngre och vi duschade 3-4 ggr/dag och använde tvål och däremellan badade så kliade min hy nästan konstant. Det går inte att kompensera med fuktkräm.

Jag hade en kompis på univ som duschade så mycket så hon fick som fjäll på huden. det såg ut som fiskfjäll. Hon fick genomgå speciell behandling för att få normal hy igen.

Johan86
2006-09-03, 11:17
är det dåligt för huden och håret och duscha 2-3ggr per dag?

babbett
2006-09-03, 11:23
är det dåligt för huden och håret och duscha 2-3ggr per dag?

Håret bör man inte tvätta varje dag...om man har långt hår alltså.

Klart att även skinnet tar stryk av så mycket vatten och tvål...fast jag duschar varje dag och använder fuktlotion regelbundet och har inga problem :)

ManuelIT
2006-09-03, 11:43
varje morgon för att bli pigg + fräsch, sedan självklart efter varje träning. dock så använder jag inte tvål och shampoo varje gång. en mild cleanser varje gång på ansiktet och kroppen, och balsam för annars blir håret så torrt. sen kanske 3 ggr per vecka använder jag shampoo och tvål och skrubbar

better__bodies
2006-09-03, 11:58
Efter varje pass, man vill ju lukta lite gott efter ett pass också.

*Flash*
2006-09-03, 12:06
Den här sommaren har jag faktiskt duschat ovanligt mycket, 2-3 gånger om dagen oftast.
Skulle då inte kunna duscha så ofta under vintern för då skulle min hud klaga nåt enormt.
Sen håret försöker jag att bara tvätta var 3:e dag för annars förstörs det, fast brukar väl bli oftare än så iaf.

Cilia
2006-09-03, 12:14
är det dåligt för huden och håret och duscha 2-3ggr per dag?
jag tror det är individuellt.
Men jag försöker att inte tvätta håret för ofta.
På vintern varannan dag på sommaren var tredje.
När jag börjar tvätta ofta blir håret fett direkt.
När jag var yngre kunde jag tvätta det 1 gg/vecka utan att det blev fett.
Däremot sköjde jag ut det dagligen

Men att utsätta kroppen för för mycket vatten är inte bra.
Det finns det forkning på. Däremot är det väl som med allt annat att vissa är känsligare än andra.

Kwon
2006-09-03, 12:54
Den här sommaren har jag faktiskt duschat ovanligt mycket, 2-3 gånger om dagen oftast..

Samma här, den här sommaren har varit ruggig(t bra)!

Mer kommer det bli nästa sommar! :)

mangemani
2006-09-03, 12:56
så mycket som det behövs såklart

GymTT
2006-09-03, 12:58
1-3 gånger dagligen, helt beroende på hur dagen ser ut.

AFanatic
2006-09-03, 13:13
oftast 1-2 ggr/dag
tränar jag på kvällen och duschar så duschar jag inte på morgonen (som elan) om jag inte kör morgonpass.
Någon måtta får det väl vara.
Min hy skulle få fnatt om jag duschade oftare.

och som Slarti sa, ska jag inte göra något på en dag så skiter jag i att duscha den dagen. Inte blir jag smutsig eller luktar över 24 timmar heller?

+1 på den.



Vet ett par person som älskar att duscha länge och gärna varmt också, huden tar stryk och det är inte sällan som man ser att huden i ansiktet blir fnasig och stramar. Huden har ju en skyddande "oljehinna" och duschar man alltför ofta så tar man också bort denna och kan få problem med hyn.

Niclaaas
2006-09-03, 14:20
oftast varannan dag. efter träning + när det behövs bara, om man känner sig sunkig eller luktar illa. min hy mår skitbra trots att jag aldrig använt produkter avsedda för att få bättre hy och jag luktar inte illa. så vad är det som är äckligt? det är ni som är mjäkiga...

GTX
2006-09-03, 14:51
Fan vad trött man blir på folk som envisas med att duscha flera gånger om dagen. Duschar man ordentligt en gång om dagen så kommer man inte att lukta svett hur varmt det än är och hur mycket man än tränar. Det är liksom inte mängden svett som avgör om man luktar eller inte, det är tiden som det får ligga orört.

Ni använder bara duschen som ursäkt att pilla er själva i stjärten! *spy*


bra sagt, sen 3 gånger om dagen ? OMFG.. luktar ni verkligen så illa ? *screwy*
hur torr blir eran hud egentligen..


men som sagt, jag själv försöker varje dag, men kan lätt slinka å bli oduschad över 1 dag, har man nått projekt pågång så kan man glömma 3 också.. som nu.. Renoverar huset, sover renover sover.. ingen idé å duscha ibland..

sen vad säger dom, phermonerna, vår luckt som lockar till oss en partner, försvinner/blockas av parfym/dusch..

Rockhard
2006-09-03, 15:23
Ca varannan dag. Brukar duscha efter varje träningspass men ibland så orkas det inte med.

petersson
2006-09-03, 15:34
1-2 gånger per dag. vissa kroppsdelar tvättas även fler gånger per dag.

Three pigs
2006-09-03, 15:36
1-2 gånger, på morgonen o efter träning. känner mig ofräsch annars =p

hultman
2006-09-03, 16:08
Jag duschar två gånger om året, vare sig det behövs eller inte.

Nithian
2006-09-03, 16:11
Jag duschar två gånger om året, vare sig det behövs eller inte.


där fick du till det!

kelk
2006-09-03, 16:35
Efter morgoncardion och efter träning, räcker gott!

Johan86
2006-09-04, 09:15
vad rekomenderar ni för creme till huden och håret om man duschar flera ggr per dag?

Whistler
2006-09-04, 11:45
Duschar efter varje träningspass, oavsett när de är. Dagar jag inte tränar kan ibland bli lite lidande (lördag, söndag), men ska jag ut eller av annan orsak träffa andra människor och inte bara sitta hemma framför datorn så duschar jag självklart.

Jag älskar att duscha, men det tar sån jävla tid och tid är något jag värdesätter mer än något annat. Framför allt hudkrämerna efteråt som är jobbiga.

Till er som inte duschar varje dag.

Känns det okej för er med (att ta emot) oralsex fast ni inte har duschat den dagen?

Skulle jag inte ha duschat den dagen (eller även om jag gjort det iofs) så brukar jag smita in på toan om jag misstänker att tillfälle för orala mumsigheter kommer ges inom kort tillfälle och då tvättar jag mina genitalier. Inte svårare än så. Självfallet förväntar jag mig att omvända förhållandet gäller också, annars säger jag det vänligt men bestämt till berörda part.

Wopper
2006-09-04, 11:59
Hur fungerar det när ni e på semester och badar i havet/poolen tio ggr per dag? Ser ni ut som ömsande ormar då eller?

Jag säger inte att man SKA duscha tre ggr per dag, det gör jag för att jag vill och tycker om att känna mig nyduschad och fräsch. Men EN gång är väl inte för mycket, plus en eventiellt efter träningen.

Hade jag träffat någon som duschade var tredje dag eller så hade hon fått sandalen i baken och fått lämna, såvida hon inte tog rättning förstås.

somjagsa
2006-09-04, 18:12
En gång varje morgon, men ibland unnar jag mig sovmorgon och då tvättar jag bara ansiktet över handfatet.

Lafayette
2019-04-01, 15:25
En gång varje morgon, men ibland unnar jag mig sovmorgon och då tvättar jag bara ansiktet över handfatet.

Samma här.

David_wigren
2019-04-01, 16:03
Jag duschar ungefär varannan dag. Under vintern blir det mer sällan, var tredje dag ungefär. Jag svettas överlag ganska lite. Använder ingen deo. Umgås ofta med folk nära. Jag har aldrig fått höra att jag luktar illa. Däremot har jag vid sällsynta tillfällen fått höra att jag luktar gott.

Anton Fräs
2019-04-01, 16:13
Varje eller varannan dag för mig beroende på om jag varit fysiskt aktiv, gått avsevärt längre perioder när jag varit kraftigt deprimerad och fy fan säger jag bara.

Bob90
2019-04-01, 17:55
Varje morgon om jag ska ut och efter träning såklart. Kör jag en heldag med plugg eller typ är sjuk så händer det att jag inte duschar, särskilt om det är på vintern när man redan är så jävla torr.

På sommaren får man fan duscha typ så fort man varit utomhus.

Lipservice
2019-04-01, 18:19
Duschar när frugan säger jag behöver :cool:

Nädå, blir vanligtvis varann dag efter träningen, ibland varje dag beroende på hur hårt man slitit på jobbet. Fötter och armhålor tvättas dock varje dag.
Är ganska luktfri av mig och svettas inte så lätt, blir bara torr och får irritation om jag duschar för ofta.

ceejay
2019-04-01, 18:22
2 gånger per dag. Oftast bara en sköljning. Alltid efter träning såklart.

smerk
2019-04-01, 20:03
Mån, Ons, Fre - pga träning
Lör - pga utekväll, Sön- pga att man känner sig äcklig från gårdagen
Resterande brukar bli att skölja håret i handfatet på morgonen innan man fixar frillan.

Diomedea exulans
2019-04-01, 22:15
Det brukar bli en gång per dag.

Jag har börjat med en grej nu där jag duschar på kvällen efter träning eller kroppsarbete, sen duschar jag inte på morgonen. Det har visat sig funka bra, eller iallafall har jag inte märkt något negativt av det.

Sen har jag även börjat med att inte duscha varje gång jag blir svettig. Det är ohållbart för någon som svettas så lätt som jag. Jag dammsuger rummet - jag blir svettig. Jag tar två koppar kaffe på raken - jag blir svettig. Jag råkar sitta en stund med tjocktröja när jag egentligen borde haft t-shirt - jag blir svettig. Jag gör något som kräver att jag koncentrerar mig en stund, som att rita en teckning - jag blir svettig. Jag diskar... Ni fattar. Det jag gör numera istället är att byta kalsonger och t-shirt. Dessutom har jag tagit för vana nu för tiden att i möjligaste mån vara naken eller bara ha kalsonger på mig när jag gör de grejerna.

Till saken hör även att jag äntligen verkar ha lyckats vänja mig av vid sexdriften. Runkar jag så känner jag av förklarliga skäl större behov av att duscha. Men om det bara handlar om svett så känner jag mig på något vis inte lika oren.

Rahf
2019-04-01, 22:41
Var till varannan.

Dreas
2019-04-02, 06:29
Just nu när jag inte tränar så ligger nog snittet på var tredje till var fjärde dag. Luktar inte speciellt mycket svett och det är först när jag börjar bli klibbig som jag kommer på det. Förr när man tränade flera ggr i veckan löste det sig på ett bra schema, nu är livet igång och jag glömmer bort det.

Raschmus
2019-04-02, 09:02
Jag duschar _alltid_ på kvällen, vägrar lägga mig med vax/gelé i håret, lukta någonting annat än deo och parfym. Hur älgaträljasvälgagobbaberusad jag än kan ha varit så har jag ändå alltid duschat och borstat tänderna innan jag lägger mig.

Edit: Badar typ varje dag maj-september, då minskar duschandet till kanske 5 gånger per dag förutsatt att jag inte har kladd i frillan och att badet infann sig kvällstid.

Dåren
2019-04-02, 09:14
Varje vardag när arbetet och träningen är avklarad. På helger brukar jag inte längre träna och då duschar jag i regel inte, om jag inte gjort något som fått mig att perspirera alldeles oerhört.

Grazzafukkinrazzi
2019-04-02, 09:16
Jag duschar _alltid_ på kvällen, vägrar lägga mig med vax/gelé i håret, lukta någonting annat än deo och parfym. Hur älgaträljasvälgagobbaberusad jag än kan ha varit så har jag ändå alltid duschat och borstat tänderna innan jag lägger mig.

Edit: Badar typ varje dag maj-september, då minskar duschandet till kanske 5 gånger per dag förutsatt att jag inte har kladd i frillan och att badet infann sig kvällstid.

Imponerande. Hinner du med något annat om dagarna?

ARMSTARK
2019-04-02, 10:39
Varje dag, man är väl inget djur! *mini

Snubben
2019-04-02, 11:31
Efterr träning eller något aktivitet där man blivit svettig.

Annars typ 1 till 2 ggr per vecka. Min hud har aldrig mått bättre, finnar, utslag , kliande mm. Allt borta. Underbart.

Diomedea exulans
2019-04-02, 11:31
Varje dag, man är väl inget djur! *mini

Jo! Kolla "kingdom":

https://images.slideplayer.com/23/6816554/slides/slide_4.jpg

baggard
2019-04-02, 13:34
Brukade duscha varje dag men fick problem med att huden var irriterad/kliade. Verkar som att huden helt enkelt blev för torr eller något så har dragit ned på det till varannan dag och inget mer kliande.

smerk
2019-04-02, 15:13
Stämmer det att det hjälper att duscha kallt mot torr hy?

Rahf
2019-04-02, 15:29
Stämmer det att det hjälper att duscha kallt mot torr hy?

Åtminstone undvik riktigt varmt. En ljummen dusch där du inte behöver huttra ska vara ok.

smerk
2019-04-02, 15:38
Åtminstone undvik riktigt varmt. En ljummen dusch där du inte behöver huttra ska vara ok.

Vilken temperatur snackar vi? Jag är avtrubbad och duschar på över 40 grader. Kan det funka att duscha svinvarmt till en början när man tvättar av sig tvål för att sedan stå en längre period i kallt?