handdator

Visa fullständig version : Låt efterlyses


Windstalker
2006-08-31, 21:34
Är det någon som vet vilken låt jag menar efter att ha läst följande:

Typ någon trance/techno (inte så bra på indelningen här, vad som är vad) där en tjej sjunger typ:

Wherever (Whenever?) you go, what ever you do (inte Bryan adams style)

Where the sun glows
and the river flows (?)

Inte så mycket till hjälp, men om någon godhjärtad känner till dem som sjunger + låttiteln vore det guld värt!

/Wind

Empe
2006-08-31, 21:38
googling *screwy* på "where the sun glows" ger 4 alternativ och i alla kan man läsa Van Morrison. Tvivlar på att det är rätt låt då sökfrasen är parenteserad (<--inom (...) parentes-->)

babbett
2006-08-31, 21:40
Helena Paparizou, Mi Amore??? Har ingen aning fast den börjar så..inte techno då meeeen..

Windstalker
2006-08-31, 21:42
Helena papapdaspfasfa är det definitivt inte. Ska försöka komma på vad mer dom sjöng, så jävla svårt så här i efterhand :p

Keep em coming!

/Wind

Pudzianovski
2006-08-31, 21:43
http://www.fortunecity.com/tinpan/morrison/794/roxette.html

babbett
2006-08-31, 21:44
Helena papapdaspfasfa är det definitivt inte. Ska försöka komma på vad mer dom sjöng, så jävla svårt så här i efterhand :p

Keep em coming!

/Wind

Det kanske var Velvets Mi amore jag tänkte på *screwy*

tossefar
2006-08-31, 21:47
Roxette - stars

Windstalker
2006-08-31, 21:48
http://www.fortunecity.com/tinpan/morrison/794/roxette.html

Jo precis, det är den. Dock så är det någon annan som sjunger, lite med techno / dance / house / trance / vad allt nu heter som låter likadant (fördomar ftw!)

Ska söka lite på Stars å se om jag hittar nån "remix".

/Wind

Damien Thorne
2006-08-31, 22:13
Kan Wikipedia ha svaret?
Isåfall är det Roxette som sjunger och någon annan som mixat om den:

This song was originally a rock-driven track, but it made a complete change in the studio. "Stars" is an up-tempo song with dance and techno sound, which is quite bizzare for Roxette. It's sung by Fredriksson and in the chorus a children choir can be heard. Many remixes were made including Almighty Radio Edit, which got airplay in most of radio stations.