handdator

Visa fullständig version : Konvex doggcrappar


Konvex
2006-08-31, 19:30
Hallå ;)

Tänkte att efersom jag skriver ned alla vikter reps osv i en loggbok sen jag börjart köra doggcrapp sen ungefär 1,5 månad tillbaks.

Stats kommer nedan:

Ålder: 18 år (88a)
Vikt: 76 kg
Tränat: ungefär 9 månader på gym och kanske 4-5 månader innan hemma (oeffektiv träning med 50 kg som max dock :P)

Styrka:
eftersom jag har varken vanlig bänkpress, marklyft eller knäböj med i mitt dc schema så får ni statsen i dom övningar som är närmast:

Knäböj i smith: 115x4
Hantelpress: 25x8
Kronlyft: 160x3

Konvex
2006-08-31, 19:45
Hmm skrev lite för lite i förstaposten och han inte edita men iaf, så träningsmetod är som sagt doggcrap och jag kör utan så mycket modifieringar. Jag tränar 3 dagar i veckan, tisdag torsdag och lördag och kör alltid den 3e fasen dvs till fail 3 ggr med restpause imellan (15 andetag) och sedan statiskt på alla muskler nästan, beroende på övning. Alla övningar är också nytt PB om inte annat anges.

Ajapp nuff said, dagens pass:
(restpaus mellan alla komman)

Hantelpress 25 x 8,4,2

Militärpress 35 x 8,4,2

Dips: BW+2,5kg(som hänger på en kedja som säkert väger minst 2-3 kg den med) x 5,2,1

Chins: BW x 4,2,1

Kronlyft: 120 x 11 160x3 (inte till fail på nån då man inte ska köra det utan bara två tunga set på alla övningar som kan vara farliga för korsryggen)

Kommentar: ganska så värdelöst pass då jag minskade i dipsen med sammanlagt 2 reps(vägde lika mycket förra gången) och chinsen som var en ny övning för dc tog jag många färre än vad jag väntade mig, och jag har tagit runt 7 per set förr.

Anonym112
2006-08-31, 20:11
Har samma problem med chins o dips. Dom går nerför! =/ Även fast jag väger lika mycket varje pass, med liten marginal uppåt varje bara.

Förstår inte varför.. går frammåt i latsdrag och smalbänk ändå.

Konvex
2006-09-02, 15:05
Har samma problem med chins o dips. Dom går nerför! =/ Även fast jag väger lika mycket varje pass, med liten marginal uppåt varje bara.

Förstår inte varför.. går frammåt i latsdrag och smalbänk ändå.

Kanske därför det vore bättre att byta ut chinsen mot "rack-chins" som är rekomenderade av DC. Gör nog det själv om inte vanliga chins funkar bra. ^^

Konvex
2006-09-02, 15:22
Dagens pass:

Biceps: Stångcurl: 37 kg(om nu ez-stången väger 7 kilo, gissar på det :P) x 5,3,2

Underarmar: Hammercurl: 17,5kg x 6 (bara ett "straight set" för underarmar till fail)

Vader: Stående vadpress: 14 plattor x 9 (kör efter DC-metoden dvs 5 sek negativ och 15 sek stretch i bottenläget så det blir hyfsatt jobbigt ;))

Hams: Liggande lårcurl: 4 platttor x 10,5,4

Quads: Benpress: 150 x 3 110 x 18

Kommentar: Helt ok pass, minskade en rep på den tunga i benpressen men ökade sen i widdowmakern(högrepparn) så den blir kvar. :cool:

armbrytarn
2006-09-12, 11:54
40 i vader...