handdator

Visa fullständig version : Klen, klenare, prime^ - Dax och växa lite!?


prime^
2006-08-31, 13:52
Hallå everybody allihopa. Efter tjuvkikat runt här på kolo har man blivit sugen på att börja föra träningsdagbok, dels för att jag hoppas det ökar motivationen och kunskapen av att andra ger kritik osv.

Började träna i September/Oktober 2005 och fortsatte i 4 månader tror jag. Sen försvann all motivationen för all fotboll/innebandy förstörde allt tyckte jag. Började träna för 1 månad sen igen pga fotbollen har förstört mitt högerknä helt så kan inte utföra sådana sporter längre, o då va det dax o börja gymma tänkte jag!

Ålder: 20
Läng: 1.82 kort
Vikt: ~69 kg tjock
Jobb: Arbetslös
Nackdelar: Spottar tyvärr inte i glaset =/

Ska lära mig:

1) Börja äta mer. Äter just nu:
Kass frukost, Mat innan träning, Mat efter träning, Något gott på kvällen typ Panpizza eller ibland pasta.
2) Känna att det e kul o träna själv med. Brukar anpassa träningsdagar efter mina kompisar. Mest för jag vill ha non som passar.
3) Lära mig träna mer korrekt.

Mål:
1) Komma upp och ligga runt 75-80kg. Gärna blandning av fett + muskler. Innan 1/1 2007.
2) Öka till 60 kg i bänkpress, klart min sämsta muskelgrupp (hoppas jag verkligen)
3) Lära mig namnen på olika övningar, vill inte gå runt och säga "den övnignen med 2 handtag och rep" haha.. Okej fullt så farligt e d inte, men ändå!

Andra mål:

1) Lära mig The Eagles - Hotel California på gitarr :)
2) Steven Gerrard - http://www.youtube.com/watch?v=EZ_YXJPws_c&mode=related&search=


Har delat upp passen såhär, ge gärna kritik o råd!

Dag 1:
Axlar - Mage - Underarmar

Drag till hakan
Hantelpress
Hantellyft framåt
Hantellyft åt sidan

Situps i båge.
30 x vanliga
30 x benen högt upp
30 x höger sida
30 x vänster sida
Repeterar allt 5 ggr

Gripper
Underarms curl med hantel

Dag 2:
Biceps - Rygg

Scottcurl
Hantelcurl
Cablecurl fast med ett handtag istället så man tar en arm åt gången.

Latsdrag med V-handtag
Latsdrag i maskin
Sittande rodd i maskin
Korsryggen
Hantelshrugs med hantlar(bara ibland =/)

Dag 3:
Bröst - Triceps - Mage

Bänkpress, oftast i smith pga ingen passare
Lutande hantelpress
Cable cross over
Dips( brukar inte orka många alls )

Enarms hantelextention.
Sen en cable-övning som inte fanns med i övnignsbanken
Fast hade tänkte börja köra Liggande tricepsextention

Situps i båge.
30 x vanliga
30 x benen högt upp
30 x höger sida
30 x vänster sida
Repeterar allt 5 ggr


Såhär hade jag tänkte köra. Sen hade jag tänkte variera d så att jag kör 2 månader med 8reps, och nästa 2 månader med 6 eller färre reps med kanske fler set.

Som sagt, kom gärna med förslag, kritik och allt annat nödvändigt!

Cykelmannen
2006-08-31, 13:58
Det ser jättebra ut. Dock begriper jag inte varför du ska köra så många repetitioner på magen. Magen är en muskelgrupp som alla andra och bör därför också tränas på samma sätt som alla andra. Men gör det som känns bäst för all del, ingen träning är ju bortkastad träning ;)

Själva övningsvalen ser bra ut. Först tänkte jag att du kanske borde ha en övning för baksida axlar på axelpasset.. sen kom jag på att ryggövningarna dagen efter ger dig all träning för baksida axlar som du behöver. Kör hårt! :thumbup:

slappe
2006-08-31, 14:07
Men benen då?
Eller är det knäskadan som gör att du inte kan köra benen?

prime^
2006-08-31, 14:36
Det ser jättebra ut. Dock begriper jag inte varför du ska köra så många repetitioner på magen. Magen är en muskelgrupp som alla andra och bör därför också tränas på samma sätt som alla andra. Men gör det som känns bäst för all del, ingen träning är ju bortkastad träning ;)

Själva övningsvalen ser bra ut. Först tänkte jag att du kanske borde ha en övning för baksida axlar på axelpasset.. sen kom jag på att ryggövningarna dagen efter ger dig all träning för baksida axlar som du behöver. Kör hårt! :thumbup:

Jo jag har också tänkt på d med magen, men hur ska man träna då? haha =) Känns inte så givande o göra 8 x 3 på varje? Möjligtvis i magmaskinen.


Men benen då?
Eller är det knäskadan som gör att du inte kan köra benen?

Japp exakt, kör lite rehabiliteringsövningar just nu i väntan på operationstid. Klarar inte av o köra några grövre övningar tyvärr =/

Cykelmannen
2006-08-31, 14:47
Kör med viktmotstånd, t.ex en viktskiva på bröstet, så att 3 * 8 blir tungt och jobbigt. Variera även magövningarna, det finns många att välja på. Du kan ju köra situps + en magmaskin, på ena passet och hängande benlyft + en annan magmaskin, på nästa magpass.

Bara ett förslag. Så körde jag förut och ökade snabbt i styrka. Nu kör jag dock med ett helt annat upplägg. Men återigen: Magen är en muskelgrupp som alla andra.

prime^
2006-08-31, 17:34
Dagens träning Bröst - Triceps

Bänkpress
45 kg x 8
45 kg x 8
45 kg x 8

Lutande Hantelpress
16 kg x 8
16 kg x 8
16 kg x 8 Dax och öka nästa pass

Flyes
10 kg x 8
10 kg x 8
10 kg x 8 Första gången jag kör detta, vet inte riktigt man ska ligga på :S Kändes väl helt okej, hade antagligen klarat av mer

Cable cross over
8 kg x 8
8 kg x 8
8 kg x 8 Dax o öka där med tror jag

Liggande tricepsextention
17,5 kg x 8
22,5 kg x 8
22,5 kg x 8 Första gången jag kör denna med, tyckte det kändes bra.

Enhands cable-övning
8 kg x 8
9 kg x 8
9 kg x 8

Ingen mage, tänker köra den imorgon istället!

Hmm, passet kändes väl helt okej.. Men det gick lite långsamt, måste nog träna lite snabbare nästa gång. Bara den j***a bänkpressen som jag har svårt för =/

prime^
2006-09-01, 12:22
Scottcurl
32,5 kg x 7
32,5 kg x 8 PB!
32,5 kg x 8 - Fick pyttelite hjälp av polaren på sista 8an

Hantelcurl
14 kg x 6
14 kg x 6
14 kg x 6 - Alldelles för lätt, dax o öka

Cablecurl med hantag
9,5 kg x 6
9,5 kg x 6
9,5 kg x 6 - Nog dax o öka här med

Latsdrag med V-handtag
45 kg x 8
45 kg x 8
45 kg x 8 - Dax o öka nästa tror jag

Latsdrag i maskin
60 kg x 8
60 kg x 8
60 kg x 8 - Kändes bra, fast jag vet inte riktigt om d e dax o öka.. Väntar nog lite grann.

Sittande rodd i maskin
45 kg x 8
45 kg x 8
45 kg x 8 - Samma sak här, känns bra fast väntar nog med att öka. Tror det blir för tungt annars.

Korsryggen
35 kg x 8 - Osäker på vart jag låg här, började lite lättare
45 kg x 8
45 kg x 8 - Kändes helt klart bra

Magmaskin
35 kg x 10 - Första gången på länge jag gjorde denna, visste inte direkt heller hur mkt jag tog
45 kg x 10
45 kg x 10 - Blev väldigt jobbigt, klarade med nöd o näppe!


Hmm ja va ska man säga om dagens pass.. Måste få ner tiden, 1 h o 45 minuter e för lång tid.. Eller? Förstår egentligen inte vart tiden rinner iväg, måste sitta o dagdrömma ibland =) Har tränat exakt 1 månad nu sen efter uppehållet, hoppas d kommer flyta på lika bra kommande månader :)

prime^
2006-09-04, 18:56
Bröst - Triceps

Bänkpress
50 kg x 6
50 kg x 6
50 kg x 5 + 1, fick pyttelite hjälp av passaren

Lutande Hantelpress
10 kg x 10, uppvärmning
16 kg x 6 absolut för lätt
18 kg x 6
18 kg x 6
18 kg x 6 Dax och öka nästa pass

Flyes
12 kg x 6
12 kg x 6
12 kg x 6

Cable cross over
9,5 kg x 6
9,5 kg x 6
9,5 kg x 6

Liggande tricepsextention
22,5 kg x 6
22,5 kg x 6
25 kg x 6 Kändes riktigt bra, börjar gilla denna övning mkt. Ska öka nästa tror jag!

Enhands cable-övning
10 kg x 6
10 kg x 6
10 kg x 8 Öka nästa!

Situps i båge
40 x benen högt upp x 3
40 x höger sida x 3
40 x vänster sida x 3

Magmaskin
42,5 kg x 10
42,5 kg x 10
42,5 kg x 10


Förstår inte varför d e i enbart bänkpressen jag inte kommer upp i samma vikter som när jag slutade för 6 månader sen, allt annat har jag itll och med ökat i. Måste vara för jag mestadels tränat i smithmaskinen nu denna månaden? Men d e bara o kämpa på!

Cykelmannen
2006-09-06, 19:12
Respektabla vikter får man säga ju ;)

Det här med bänkpressen, det är nog ett vanligt fenomen. Det tog mig 3 veckor att träna tillbaka 10 veckors frånvaro från styrketräningen. Segast gick det med bänkpressen. Vad tog du innan upphållet då? Själv sjöng jag från 70 kg * 1 (65 kg * 4) till 50 kg * 3 :S Men det går väldigt snabbt att öka snabbt. Ha bara tålamod 1-2 veckor till ;D

prime^
2006-09-07, 15:29
Respektabla vikter får man säga ju ;)

Det här med bänkpressen, det är nog ett vanligt fenomen. Det tog mig 3 veckor att träna tillbaka 10 veckors frånvaro från styrketräningen. Segast gick det med bänkpressen. Vad tog du innan upphållet då? Själv sjöng jag från 70 kg * 1 (65 kg * 4) till 50 kg * 3 :S Men det går väldigt snabbt att öka snabbt. Ha bara tålamod 1-2 veckor till ;D
haha tack men d går o diskuteras :D

ja jag hoppas d så d inte e jag som e smått konstig. Oj, du sjönk nog mer än va jag gjorde. Innan uppehållet tog jag 17,5 x 8, o d va efter 3-4 månaders träning då tror jag. Jo tålamodet finns där, känns som jag kommer mer o mer in i bänkpressen för var dag jag kör d;)

prime^
2006-09-07, 20:13
Scottcurl
32,5 kg x 6
32,5 kg x 6
32,5 kg x 6 - Herregud va omotiverat d va idag :/

Hantelcurl
14 kg x 6
14 kg x 6
14 kg x 6

Cablecurl med hantag
10 kg x 6
10 kg x 6
10 kg x 6

Latsdrag med V-handtag
45 kg x 6
47,5 kg x 6
47,5 kg x 6

Latsdrag i maskin
65 kg x 6
65 kg x 6
65 kg x 6

Sittande rodd i maskin
45 kg x 6
45 kg x 6
45 kg x 6

Shrugs
14 x 10
20 kg x 10
20 kg x 10
20 kg x 10 - Första gången jag gör shrugs, kändes helt okej =)



Dagens pass, vilket skämt.. Omotiverad o trött, sen att man har alzheimers o inte minns va man körde på för vikter sist gör inte saken bättre.. Uruselt!

shadowfire
2006-09-07, 20:51
Välkommen hit! Ska följa din journal, vi är nog inte helt olika i kroppstyper osv. Du verkar väga snäppet mindre än vad jag gjorde i januari då jag började min träning. Hoppas kolo o ditt journalskrivande kan bli en lika god peppning o motivationshöjare för dig som det blev för mig! :thumbup:

shadowfire
2006-09-07, 20:52
Respektabla vikter får man säga ju ;)

Det här med bänkpressen, det är nog ett vanligt fenomen. Det tog mig 3 veckor att träna tillbaka 10 veckors frånvaro från styrketräningen. Segast gick det med bänkpressen. Vad tog du innan upphållet då? Själv sjöng jag från 70 kg * 1 (65 kg * 4) till 50 kg * 3 :S Men det går väldigt snabbt att öka snabbt. Ha bara tålamod 1-2 veckor till ;D
3 veckor var ju snabbt ändå, jag är inne på min 3'e vecka nu och fortfarande inte i närheten av vad jag förlorade på 6 veckors uppehåll. :(

PontusWidehall
2006-09-07, 23:08
Angående dina första veckor på gymmet.
Jag hade gärnat kört 2-3 veckors uppvärmnings veckor. Lättare vikter, upp mot 10 reps i varje övning. kanske 12, för att få upp en fin blodcirkulation i kroppen ! : )

Tror jag kommer funka prima fisken !: )

prime^
2006-09-08, 13:30
Välkommen hit! Ska följa din journal, vi är nog inte helt olika i kroppstyper osv. Du verkar väga snäppet mindre än vad jag gjorde i januari då jag började min träning. Hoppas kolo o ditt journalskrivande kan bli en lika god peppning o motivationshöjare för dig som det blev för mig! :thumbup:
Tack =) Välkommen till min journal. Nä jag har kikat lite på din journal innan med, tror vi kan utvecklas ungefär lika dant =). Jo detta e verkligen en motviationshöjare, har haft sånt sug nu varje dag o träna, förutom igår :) O bättre blir d när man märker folk läser ens journal! :thumbup:

Angående dina första veckor på gymmet.
Jag hade gärnat kört 2-3 veckors uppvärmnings veckor. Lättare vikter, upp mot 10 reps i varje övning. kanske 12, för att få upp en fin blodcirkulation i kroppen ! : )

Tror jag kommer funka prima fisken !: )
Jo jag vet, borde ha gjort d.. Tränade den första månaden på 8-10 reps, fast förde inte journal direkt tror jag. Vet också att jag kanske borde kört minst 1 månad till på dom repsen, men jag e envis o dumstridig av mig så hoppade på lite tyngre utan o tänka på d =) Ska köra klart denna månaden ut på 6 o sen fortsätta på 8 igen 2 månader tänkte jag. Fast kanske inte e någon vidare idé?



Snart dax för axlar, mage, underarmar o lite rehabträning för knäet.
Pinsamt, märkt att jag inte fört journal på en enda axel-dag, skärpning

prime^
2006-09-08, 17:33
Drag till hakan
22,5 kg x 8 - Uppvärmning
35 kg x 6
35 kg x 6
35 kg x 6 - Trodde jag skulle klara mer, fast kanske e för jag brukar ha denna dagen först av alla efter 2 vilodagar o nu kör jag den i slutet av veckan?

Hantelpress
10 kg x 10 - Uppvärmning =)
16 kg x 6
16 kg x 6
16 kg x 6 - Hade nog kunnat köra på 18 kg här trodde jag. Men.. to be continued

Hantellyft åt sidan
8 kg x 6 - Första gången jag kör den helt med raka armar o rak kropp. Innan körde jag något mer lutande frammåt o lite börjda armar, trodde d va så man körde :em:
7 kg x 6
7 kg x 6

Hantellyft framåt
8 kg x 3 - ... Aj! Vettefan va som hänt, men d gjorde fasligt ont :S Avbröt direkt för jag vill inte få samma sak som shadowfire. Får se på måndag om d e bättre!

Situps i båge.
40 x benen högt upp
40 x höger sida
40 x vänster sida
Repeterar allt 3 ggr


Dagens pass va ganska slött, men tycker alltid denna dagen känns så. Nog dax o vila några dagar känner jag, har kört ca 5-6 dagar i veckan nu sen jag började, nog dax o ta d lungt.. Kanske rent av gå ner på 8-10 reps som Pontus sa, ja inte jag för jag heter med Pontus men PontusWidehall =)

Min axel :(

shadowfire
2006-09-08, 17:42
Tänk på att hantellyft med raka armar - framåt eller bakåt - ger hävstångseffekten på axeln. Det var det som hände mig, 7-kilos hantel rakt ut från kroppen påfrestar axeln rejält. Jag kommer nog köra hantellyft åt sidan med lite böjda armar i framtiden istället och försöka ha armarna närmare intill kroppen. Det är helt OK att köra båda, de som vill leka tuffa försöker oftast ta tyngre vikter och sen ha väldigt böjda armar istället (för att orka få upp vikterna) så de ser tuffa ut... :MrT:

prime^
2006-09-08, 18:03
Tänk på att hantellyft med raka armar - framåt eller bakåt - ger hävstångseffekten på axeln. Det var det som hände mig, 7-kilos hantel rakt ut från kroppen påfrestar axeln rejält. Jag kommer nog köra hantellyft åt sidan med lite böjda armar i framtiden istället och försöka ha armarna närmare intill kroppen. Det är helt OK att köra båda, de som vill leka tuffa försöker oftast ta tyngre vikter och sen ha väldigt böjda armar istället (för att orka få upp vikterna) så de ser tuffa ut... :MrT:
okej, så det kanske e bra o göra som jag gjorde först? Lite böjd rygg med lite böjda armar och lyfta åt sidan? Gjorde så innan iaf o då fick jag aldrig känningar.


föresten, d med tungt o se tuff ut.. haha, finns ett kompisgäng som e runt 3-4 år yngre än mig som e nere på gymmet o tränar alltid väldigt mkt för tungt, dom gör halva rörelser på jättemånga övningar o lägger på skit mkt vikt.. man borde väl känna när man inte gör 2 hela rörelser på ett enda set? *screwy*

plus sen hatar jag dom också för dom ockuperar(stavning?) övningar i hur många minuter som helst för dom står o snackar en jävla massa skit istället för o träna..*slap* *grr27*

shadowfire
2006-09-08, 18:07
föresten, d med tungt o se tuff ut.. haha, finns ett kompisgäng som e runt 3-4 år yngre än mig som e nere på gymmet o tränar alltid väldigt mkt för tungt, dom gör halva rörelser på jättemånga övningar o lägger på skit mkt vikt.. man borde väl känna när man inte gör 2 hela rörelser på ett enda set? *screwy*

plus sen hatar jag dom också för dom ockuperar(stavning?) övningar i hur många minuter som helst för dom står o snackar en jävla massa skit istället för o träna..*slap* *grr27*
Välkommen till svenska gymvärlden. Fjortisar anfaller alltid i flock oavsett vad iofs. Är bara o ignorera, de får väl tro att det gör ngn nytta med halvfärdiga reps o för tunga vikter - deras bekymmer inte vårt. :)

prime^
2006-09-11, 11:55
Välkommen till svenska gymvärlden. Fjortisar anfaller alltid i flock oavsett vad iofs. Är bara o ignorera, de får väl tro att det gör ngn nytta med halvfärdiga reps o för tunga vikter - deras bekymmer inte vårt. :)
Haha jo jag har märkt d. Men d blir mitt bekymmer när dom står vid den böjda stångcurlen(ja vi har bara 1 böjd på gymmet:() i 40 minuter o gör 1 övning under hela tiden, o jag ska använda den med..


tänte köra axlar idag, men vet inte riktigt om jag ska skippa övningen där jag lyfter åt sidan. bara jag sitter/står stilla nu o lyfter armarna åt sidan så knakar d till i vänsteraxlen exakt vid samma läge hela tiden. känns som något hoppar till i axlen.. fan känns inte bra :S non som vet om jag ska låta bli o träna axlar helt eller bara skippa övningen med hantellyft åt sidan?

Cykelmannen
2006-09-11, 17:46
Shit vilken styrka i "drag till hakan"! 35 kg? Jag reppar på 25 kg.. hehe, du är inte så svag som du verkar tro :p Tråkigt det här med axeln du, låter ju som att man bör akta sig för hantellyft åt sidan trots att övningen tar så skönt på mittenaxlarna. :(

prime^
2006-09-11, 20:45
Shit vilken styrka i "drag till hakan"! 35 kg? Jag reppar på 25 kg.. hehe, du är inte så svag som du verkar tro :p Tråkigt det här med axeln du, låter ju som att man bör akta sig för hantellyft åt sidan trots att övningen tar så skönt på mittenaxlarna. :(
hehe tack, just drag till hakan älskar jag.. har alltid haft lätt för den faktist =)

blev inget axelpass idag, jag vilar lite med det nu o tar d senare i veckan.. ska först se om d känns av lite när jag kör resten av programmet/schemat

shadowfire
2006-09-11, 21:17
tänte köra axlar idag, men vet inte riktigt om jag ska skippa övningen där jag lyfter åt sidan. bara jag sitter/står stilla nu o lyfter armarna åt sidan så knakar d till i vänsteraxlen exakt vid samma läge hela tiden. känns som något hoppar till i axlen.. fan känns inte bra :S non som vet om jag ska låta bli o träna axlar helt eller bara skippa övningen med hantellyft åt sidan?
Hallådär, det låter EXAKT som det min axel råkade ut för och nu står jag och måste köra rehabilitering. Det som hände var att jag med för tunga vikter i förhållande till axlarnas kapacitet körde hävstångsövningar (motsvarande hantellyft med raka armar) och det tvingade axeln så gott som ur led... o nu hittar den inte centrumpunkten riktigt.

Vore jag dig så skulle jag köra militärpressar som huvudövning för axlarna och träna rotatorcuffarna med (det är det jag får göra nu som rehab). Övningarna ser fjantiga ut men du bygger en bra axelstyrka som gör att du håller bra mkt mer i t.ex. bänkpress sen.

prime^
2006-09-11, 21:55
Hallådär, det låter EXAKT som det min axel råkade ut för och nu står jag och måste köra rehabilitering. Det som hände var att jag med för tunga vikter i förhållande till axlarnas kapacitet körde hävstångsövningar (motsvarande hantellyft med raka armar) och det tvingade axeln så gott som ur led... o nu hittar den inte centrumpunkten riktigt.

Vore jag dig så skulle jag köra militärpressar som huvudövning för axlarna och träna rotatorcuffarna med (det är det jag får göra nu som rehab). Övningarna ser fjantiga ut men du bygger en bra axelstyrka som gör att du håller bra mkt mer i t.ex. bänkpress sen.
SLUTA, du skrämmer mig :( gjorde d ont eller d bara hoppa till när du stog o lyfte armen utan nån vikt?
ganska passande då jag just nu tränar på ett rehabcenter och har väldigt bra kontakt med dom. e nog 4 gången jag e där o ska dit nu efter jag opererat knäet med =) tror nog dom börjar tröttna på mig :D

ska fråga imorgon, blir lite rätt nu skuggelden :/

shadowfire
2006-09-11, 21:59
SLUTA, du skrämmer mig :( gjorde d ont eller d bara hoppa till när du stog o lyfte armen utan nån vikt?
ganska passande då jag just nu tränar på ett rehabcenter och har väldigt bra kontakt med dom. e nog 4 gången jag e där o ska dit nu efter jag opererat knäet med =) tror nog dom börjar tröttna på mig :D

ska fråga imorgon, blir lite rätt nu skuggelden :/
Rädd behöver du nog inte vara, det är nog ingen fara ännu iaf med din axel, men se upp bara så du inte går samma väg som mig. Som sagt var, se till o ha fokus på rotatorcuffarna så kommer det nog gå bra för dig! :thumbup:

Jag kände ingen smärta till en början, bara att något var fel.. sen har jag fortsatt o träna (istället för att rehabilitera) så nu har jag minst sagt smärta i axeln.

prime^
2006-09-12, 11:35
Vore jag dig så skulle jag köra militärpressar som huvudövning för axlarna och träna rotatorcuffarna med (det är det jag får göra nu som rehab). Övningarna ser fjantiga ut men du bygger en bra axelstyrka som gör att du håller bra mkt mer i t.ex. bänkpress sen.
Men e inte Sittande Militärpress och Sittande Hantelpress ungefär samma sak?

Men d blir o göra som du säger, lägga lite fokus på rotatorcuffarna o se ifall d blir bättre. Men ska jag inte göra Drag till hakan och hantelpress då heller?

prime^
2006-09-13, 20:00
Drag till hakan
12,5 kg x 10 och 22,5 kg x 8 - Uppvärmning
35 kg x 6
35 kg x 6
35 kg x 6

Sittande militärpress i smith ( va väger stången i smith? )
20 kg + stång x 10
30 kg + stång x 2 - Fick lite ont här direkt tyckte jag, kan va att jag fega o känner av för mkt men vill inte riskera nått
25 kg + stång x 8
25 kg + stång x 8


Stående rotation med hantel
5 kg x 10
5 kg x 10
5 kg x 10 - Första gången, enbart för shadowfire sa jag skulle göra d =) Kunde nog kört några kilo mer, men vill inte skada axlen ännu mer

Underarmscurl med hantel
14 kg x 15
14 kg x 10
14 kg x 10

Sen körde jag massa rehab övningar för knäet, inget spec att skriva upp


Till Shadowfire: Om du nu läser detta dvs.. Men iaf, jag frågade min sjukgymnast idag om axlen o han sa att jag skulle träna precis som vanligt. Dock om det gör ont i vissa övningar skulle jag bara sänka vikten fast fortsätta köra på. Dock kommer jag göra som du säger och ha fokus på militärpressar och rutatorcuffarna :)

shadowfire
2006-09-13, 20:46
Men e inte Sittande Militärpress och Sittande Hantelpress ungefär samma sak?

Men d blir o göra som du säger, lägga lite fokus på rotatorcuffarna o se ifall d blir bättre. Men ska jag inte göra Drag till hakan och hantelpress då heller?
Mjo, fast jag ser militärpressen som "basövning" om man säger så. Marklyft för rygg, bänkpress för bröst, tricepsextension för triceps, militärpress för axlar... men du har rätt att det är samma typ av övning, bara det att i militärpressen har du hjälp av en extra arm då det börjar gå tungt. =)

Angående sjukgymnasten så är det märkligt att denne inte sa något om rotatorcuffarna, typ den vanligaste skadan man kan få i bänkpress. Bara o kika runt i skade/rehab-avdelningen här på kolo, sök på "bänkpress + axel" eller "axel +ont"... o ptja, vi ser ju vad som hände mig, jag nonchalerade rotatorcuffövningarna o nu kan jag inte ens köra militärpress med bara stången pga smärtan utan måste rehabilitera axeln..

prime^
2006-09-16, 01:51
Mjo, fast jag ser militärpressen som "basövning" om man säger så. Marklyft för rygg, bänkpress för bröst, tricepsextension för triceps, militärpress för axlar... men du har rätt att det är samma typ av övning, bara det att i militärpressen har du hjälp av en extra arm då det börjar gå tungt. =)

Angående sjukgymnasten så är det märkligt att denne inte sa något om rotatorcuffarna, typ den vanligaste skadan man kan få i bänkpress. Bara o kika runt i skade/rehab-avdelningen här på kolo, sök på "bänkpress + axel" eller "axel +ont"... o ptja, vi ser ju vad som hände mig, jag nonchalerade rotatorcuffövningarna o nu kan jag inte ens köra militärpress med bara stången pga smärtan utan måste rehabilitera axeln..
ah okej, men jag ska fortsätta med militärpressarna, fast i smith-maskinen dock..

sjukgymnasten såg det nog inte som en skada dock, eftersom jag bara fråga han mitt mellan hans andra sjuklingar.. hade han sett d som en värre skada han han nog sagt allting om rutatorcuffarna osv, han e en väldigt duktig sjukgymnast.. gillar han skarpt!


apropå veckan, fy fan va dåligt jag har tränat.. bara axlar på hela veckan, jag skäms! MEN! där finns ett men.. min träningspartnet har börjat gå på peneciliing, o ska fortsätta med d i 9 veckor, svårt o hittat non som kan passa mig i övningarna + axlen! + fy fan va d börjat ploppa finnar i hoet(huvet på skånska) av proteindrycken! funderar på att prova Vitamin B5 för o se om d funkar att reducera finnarna, bara att se..

ikväll drack jag 7 harboe öl + 1 öl i baren + 1 nicks cider + 1 xl kebab + 1 kebab och 1 pepsi max.. känner mig inte nyttig! men gott va d! iiii like it!

shadowfire
2006-09-16, 09:55
ah okej, men jag ska fortsätta med militärpressarna, fast i smith-maskinen dock..
Se till så du sitter riktigt och inte svankar ut för mkt med ryggen när du kör i Smithen bara. Lätt hänt om man lastar på för tungt att du svankar ut och tar hjälp av framsida axlar och framförallt bröst... också skaderisk.

sjukgymnasten såg det nog inte som en skada dock, eftersom jag bara fråga han mitt mellan hans andra sjuklingar.. hade han sett d som en värre skada han han nog sagt allting om rutatorcuffarna osv, han e en väldigt duktig sjukgymnast.. gillar han skarpt!
Nej, överbelastning är ingen skada heller iofs, men jag skulle lyssna mer på din kropp än på vad någon annan säger. Du är expert på din egen kropp, sjukgymnasten är expert på anatomi. :D
Lyd mitt råd iaf och var rädd om axlarna.

ikväll drack jag 7 harboe öl + 1 öl i baren + 1 nicks cider + 1 xl kebab + 1 kebab och 1 pepsi max.. känner mig inte nyttig! men gott va d! iiii like it!
Ok. Då vill vi se lite träningsresultat här med nu tjockis. :naughty: :whipped: :D

prime^
2006-09-16, 12:37
Ok. Då vill vi se lite träningsresultat här med nu tjockis. :naughty: :whipped: :D
d lovar jag att vi ska få se, inte räcker d med att jag va onyttig, jag slösade mkt pengar med.. nu ska jag bara träna i 2 veckor utan o gå ut o festa! så mkt som d svider idag, fy fan... den ångesten ska bort med mycket styrketräning, start på måndag!

prime^
2006-09-17, 12:34
Valde att köra lite blandat idag eftersom jag inte tränat så mkt i veckan

Bänkpress
50 kg x 6
50 kg x 6
50 kg x 6 - Första gången sen jag gjorde comback jag klarade dessa utan hjälp

Lutande hantelpress
18 kg x 7
18 kg x 7
18 kg x 7 - Gick lättare än tidigare trots jag gjorde fler reps

Dips
Kv x 10
Kv x 9
kv x 5 - Nästintill första gången jag gjorde dips sen jag började igen

Liggande tricepsextention
27,5 kg x 6
27,5 kg x 6
27,5 kg x 6 - Kändes riktigt bra, dock vet jag inte om jag ska öka.. Klurigt

Scottcurl
32,5 kg x 2 - Fick ruskigt ont i vänster underarm, vet inte riktigt varför. Fast töjde ut lite o hoppa på vikterna direkt igen.
32,5 kg x 4 - Kändes bättre, men fortfarande lite ont
32,5 kg x 6
32,5 kg x 6


Dagens pass gick över förväntningarna utom på scottcurlen. Efter varje set fick jag sjukt tryck i underarmarna, gjorde ont faktist :S Kanske vart för jag tränat underarmar utan att stretcha dom efter.. Får se hur d känns nästa gång jag tränar =)

Cykelmannen
2006-09-17, 12:46
Nu börjar det här se riktigt bra ut, vilka dips :-0
Jag funderar bara på om en tricepsövning och en bicepsövning i veckan är tillräckligt... jag kör iofs inte många fler när jag tänker efter..men ändå, det ser kanske mer fjuttigt ut än vad det är :D

prime^
2006-09-17, 13:55
Nu börjar det här se riktigt bra ut, vilka dips :-0
Jag funderar bara på om en tricepsövning och en bicepsövning i veckan är tillräckligt... jag kör iofs inte många fler när jag tänker efter..men ändå, det ser kanske mer fjuttigt ut än vad det är :D
haha nä d räcker inte :) denna veckan har varit sjukt konstig, han jag tränar med har vatt borta länge nu.. kom tillbaka idag.. motivationen har vatt kass bara denna veckan plus att sist jag va på gymmet(utom idag) va alla bänkar sönder utom en.. vanligvis kör jag 2 pass biceps-rygg 2 pass bröst-triceps i veckan med 2 övningar på triceps o biceps =)

prime^
2006-09-20, 14:35
Passet från igår

Bänkpress
50 kg x 6
50 kg x 6
50 kg x 6

Lutande hantelpress
20 kg x 6
20 kg x 5 - Failure.. jävla skit!
18 kg x 8

Liggande tricepsextention
30 kg x 6
30 kg x 6
30 kg x 6 - PB!!

Dips
Kv x 5
Kv x 5
kv x 5 - Haha gick inte så bra med dipsen idag ;)

Scottcurl
32,5 kg x 6
32,5 kg x 6
32,5 kg x 6 - Gick förvånandsvärt lätt idag, ska prova o öka nästa gång

Enarms scottcurl i cable(vet inte om den har ett namn :P)
9,5 kg x 6
9,5 kg x 6
9,5 kg x 9 - Kändes lite väl lätt kanske, ska öka nästa gång

Magmaskin
40 kg x 8
42,5 kg x 8
45 kg x 8
45 kg x 8


Tänkte skriva en förklaring till varför jag börjat köra dagarna såhär, men har faktist ingen förklaring alls.. Mer än att jag velat köra dessa muskelgrupperna bara :) Men ska bli dom vanliga dagarna nästa veckan igen

Ska snart iväg o träna så återkommer med dagens pass ikväll =)

prime^
2006-09-20, 18:30
Militärpress i smith
30 kg + stång x 8
30 kg + stång x 8
30 kg + stång x 8

Rotatorcuffar
6 kg x 8
6 kg x 8
6 kg x 8

Drag till hakan
35 kg x 6
35 kg x 6
35 kg x 6 - Gick väldigt lätt idag :)

Latsdrag med V-handtag
50 kg x 6
50 kg x 6
50 kg x 6 - Gick för lätt, måste öka

Latsdrag i maskin, brett
65 kg x 6
65 kg x 6
65 kg x 6

Rodd i maskin
45 kg x 6
45 kg x 6
45 kg x 6

Shrugs
20 kg x 8
20 kg x 8
20 kg x 8

Korsryggen i maskin
40 kg x 8
40 kg x 8
40 kg x 8


Gick väl helt okej idag, axlen känns bättre o bättre tycker jag.. fast kommer ta ett tag innan jag tränar på som jag gjorde innan

prime^
2006-09-26, 22:31
Bänkpress - Tänkte eftersom jag klarat förra vikten så skulle jag prova lite mer, gick ju bara för dåligt!
52,5 kg x 5 + 1
52,5 kg x 4 + 2
52,5 kg x 4 + 2

Lutande hantellpress
18 kg x 6
18 kg x 7
18 kg x 7

Flyes
14 kg x 8
14 kg x 8
14 kg x 8

Liggande tricepsextention
30 kg x 6
30 kg x 6
30 kg x 6 - Tror jag gör nått fel nu, kanske bör minska vikten :S Känns inget i triceps under tiden jag kör alls :S

Enarms hantelextention
7 kg x 8
7 kg x 8
7 kg x 8

Magmaskin
45 kg x 10
45 kg x 10
45 kg x 10

Uselt pass, tyckte inte om d alls :( blääää

prime^
2006-09-27, 18:14
Scottcurl
22,5 kg x 10
35 kg x 6
35 kg x 5+1
35 kg x 5+1

Hantelcurl
16 kg x 6
14 kg x 6
14 kg x 6

Enarms hantelcurl i cable
11 kg x 6
9,5 kg x 6
9,5 kg x 6

Latsdrag med V-handtag
50 kg x 6
50 kg x 6
50 kg x 6 - Ska öka nästa gång, kändes lite lätt

Latsdrag i maskin, brett
65 kg x 6
65 kg x 6
65 kg x 6

Rodd i maskin
45 kg x 6
45 kg x 6
45 kg x 6

Korsryggen i maskin
40 kg x 10
40 kg x 10
40 kg x 10

Shrugs
16 kg x 8
16 kg x 8
16 kg x 8

Måste få tillbaka d där sugen där man längtar efter att träna, e lite trögt med d.. Plus träningspolaren ska byta gym o jag kan inte pga jag ska rehabiliteras snart pga mitt knä :/ Suuuck

shadowfire
2006-09-27, 18:19
Äh kom igen nu, nya tag! Träna kan du utan polare osv...
Lägg om passet, prova nya övningar eller gör något, fan det ger sig på ngn vecka sedan är du i ditt livs bästa form! :thumbup: :whipped:

Cykelmannen
2006-09-27, 18:34
Fina bicepsprestationer där ditt disco-offer;) Om du har bristande motivation kanske du ska prova att ändra träningsupplägg till t.ex helkroppspass (så mycket av kroppen du kan) eller bara ändra något! Kom igen nu!

prime^
2006-09-28, 23:56
Bänkpress
52,5 kg x 6
52,5 kg x ? (passaren höll under stången hela tiden, o jag e inte alls säker på hur många jag klarade själv :S han ska aldrig få passa mer)
52,5 kg x 4+2
Nästa gång blir 8 reps o 50 kg istället, dags för 8reps-månad :P

Lutande hantelpress
20 kg x 6
20 kg x 4 + 18 kg x 3
18 kg x 7
18 kg x 7

Flyes
16 kg x 6
16 kg x 6
16 kg x 6 - PB!

Liggande tricepsextention
30 kg x 6
30 kg x 6
30 kg x 6

Enarms hantelextention
7 kg x 8 höger / 7 vänster
7 kg x 8 höger / 7 vänster
7 kg x 8 höger / 7 vänster

prime^
2006-09-29, 00:01
Äh kom igen nu, nya tag! Träna kan du utan polare osv...
Lägg om passet, prova nya övningar eller gör något, fan det ger sig på ngn vecka sedan är du i ditt livs bästa form! :thumbup: :whipped:
Mjo, men d underlättar något så enormt vid liggande tricepsextention och scottcurl för han hjälper mig att lyfta upp stången, plus han passar bra vid bänkpress, man vågar köra lite extra då.. Men d kommer väl funka ändå :)
Funderar på o göra lite olika övningar men vet inte riktigt vilka :S Hammercurl vill jag dock prova.. Förslag?

Fina bicepsprestationer där ditt disco-offer Om du har bristande motivation kanske du ska prova att ändra träningsupplägg till t.ex helkroppspass (så mycket av kroppen du kan) eller bara ändra något! Kom igen nu!
Tack, jag gillar disco :P Har du förslag på andra övningar? Vill ändra lite som shadow gav förslag på.. =)
Jo helkroppspass vore kanske något att tänka på. Kan man typ lägga in ett helkroppspass i veckan plus då dela upp Bröst, Triceps, Rygg, Biceps, Axlar på 3 andra dagar i veckan? Osså varje helkroppspass kör man olika övningar?


Tack för uppmuntra killar! :thumbup:

davvvan
2006-09-29, 09:38
Kul, en kille med nästan mina stats och samma mål, gå upp :) ser bra ut, kör hårt! :thumbup:

Pumpitup
2006-09-29, 11:55
Håller med davvan!

Vi mindre stora personer måste hålla ihop för att nå våra målsättningar, keep on rockin in tha gym! :hbang:

prime^
2006-10-01, 23:16
Davvvan och Pumpitup: Kul med nya ansikten här i journalen, ökar ens motivation ännu mer! :thumbup: Tycker inte ens vi e nästan i samma klass, tycker alla tar mkt mer än mig :) Dock har jag bara kört 2 månader.

Men jag får sjukt ont i mina axlar när jag kör dips? Non som kan veta varför? :S

Och killar, för fasiken, kom med förslag på va jag kan byta ut för övningar o mot vilka! :) Och alla förslag e välkomna. Hade tänkt köra lite Slartibartfast om 2-3 veckor.. Börja köra 5 reps tills jag kört en omgång, sen köra 10 reps en omgång.. Så fortsätter d så hela tiden =)

Cykelmannen
2006-10-02, 12:46
Jaa, förlåt..jag ska komma med förslag. Du kan variera övningarna mellan varje pass och välja X antal övningar av de förslagna eller andra som du tycker om, per muskelgrupp (högst en övning per muskelgrupp om du ska köra helkroppspass)

Biceps: Hantelcurl (sittande, stående, sittande på lutande bänk), skivstångscurl, scottcurl (hantel, skivstång), koncentrationscurl.

Triceps: Smal bänkpress, liggande tricepsextenssions, enarms hanteextension

Bröst: Bänkpress (lutande, plan), hantelpress (lutande, plan), dips

Främre axlar: Hantelpress (sittande, stående), Skivstångspress (sittand, stående - fri stång eller smith)

Mitten axlar: Hantellyft åt sidan på raka armar? Stångdrag till hakan

Bakre axlar: Omvända flyes i maskin, knäsittande stångdrag på bänk i smith

Övre rygg: Latsdrag, chins, hantelrodd, skivstångsrodd

Nedre rygg: Marklyft, hyperextensions

Mage: Magmaskiner ftw!!

Främre lår: Knäböj, benpress

Bakre lår: Lårcurl (sittande, liggande), raka marklyft

Vader: Vadpress (Stående, sittande - maskin, hack squat)


Och till det kan du lägga några sköna maskinövningar ibland:hbang:

prime^
2006-10-02, 17:21
Jaa, förlåt..jag ska komma med förslag. Du kan variera övningarna mellan varje pass och välja X antal övningar av de förslagna eller andra som du tycker om, per muskelgrupp (högst en övning per muskelgrupp om du ska köra helkroppspass)

Biceps: Hantelcurl (sittande, stående, sittande på lutande bänk), skivstångscurl, scottcurl (hantel, skivstång), koncentrationscurl.

Triceps: Smal bänkpress, liggande tricepsextenssions, enarms hanteextension

Bröst: Bänkpress (lutande, plan), hantelpress (lutande, plan), dips

Främre axlar: Hantelpress (sittande, stående), Skivstångspress (sittand, stående - fri stång eller smith)

Mitten axlar: Hantellyft åt sidan på raka armar? Stångdrag till hakan

Bakre axlar: Omvända flyes i maskin, knäsittande stångdrag på bänk i smith

Övre rygg: Latsdrag, chins, hantelrodd, skivstångsrodd

Nedre rygg: Marklyft, hyperextensions

Mage: Magmaskiner ftw!!

Främre lår: Knäböj, benpress

Bakre lår: Lårcurl (sittande, liggande), raka marklyft

Vader: Vadpress (Stående, sittande - maskin, hack squat)


Och till det kan du lägga några sköna maskinövningar ibland:hbang:
Holy shit, du e king! Tack för svaret.. :thumbup: Ska prova dom övningarna! :)
Men, hur går "knäsittande stångdrag på bänk i smith" till?

prime^
2006-10-02, 17:28
Rotatorcuffarna
7 kg x 8
9 kg x 8
9 kg x 8
9 kg x 8

Militärpress
20 kg + stång x 10
25 kg + stång x 8
30 kg + stång x 8
30 kg + stång x 8
30 kg + stång x 8

Hantellyft frammåt
8 kg x 8
8 kg x 8
8 kg x 8

Drag till hakan
22,5 kg x 10
32,5 kg x 8
32,5 kg x 8
32,5 kg x 8

Non kabelövning för baksida axlar
5 kg per sida x 8
5 kg per sida x 8
5 kg per sida x 8

Underarmscurl med hantel
14 kg x 8
14 kg x 8
14 kg x 8

Magmaskin
47,5 kg x 8
50 kg x 8
40 kg x 8
45 kg x 8 - Haha d va ett jävla skiftande med vikterna.. men kändes inte bra för än sista.. tror jag gjort övningen fel innan

Situps i stålbåge
30 st vanliga x 3
30 st med höga knän x 3
30 st åt vänster x 3
30 st åt höger x 3
30 st med raka ben x 1


Va kul o träna idag tyckte jag, ska bli kul o se imorgon när jag kör Rygg - Biceps passet om d kommer va lika kul! :thumbup:

shadowfire
2006-10-02, 17:41
Va kul o träna idag tyckte jag, ska bli kul o se imorgon när jag kör Rygg - Biceps passet om d kommer va lika kul! :thumbup:
Bra pass!! :thumbup:
Imorgon blir det ju ännu roligare, rygg o biceps är ju kuuuuuung o köra! ;)

Cykelmannen
2006-10-02, 19:22
Holy shit, du e king! Tack för svaret.. :thumbup: Ska prova dom övningarna! :)
Men, hur går "knäsittande stångdrag på bänk i smith" till?

Hehe, den övningen är rätt ny för mig så jag visste inte vad jag skulle kalla den. Men det är DENNA (http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBLyingRearDeltRow.html) jag menar (jag har samma utförande som på bilden förutom att jag sitter med knäna på bänken)

Jag glömde att nämna några övningar som t.ex hantellyft framåt men den har du ju redan koll på :p

En sak jag undrar bara. Militärlyft 30 kg + stång? Hur mycket väger stången då? Om den väger 20 kg som stängerna brukar väga så har du ju grymt starka axlar :hbang:

Pumpitup
2006-10-02, 19:40
Jepp du är verkligen grymt stark i axlarna! :hbang:

davvvan
2006-10-02, 21:57
Jepp du är verkligen grymt stark i axlarna! :hbang:

+1

prime^
2006-10-03, 12:06
Hehe, den övningen är rätt ny för mig så jag visste inte vad jag skulle kalla den. Men det är DENNA (http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBLyingRearDeltRow.html) jag menar (jag har samma utförande som på bilden förutom att jag sitter med knäna på bänken)

Jag glömde att nämna några övningar som t.ex hantellyft framåt men den har du ju redan koll på :p

En sak jag undrar bara. Militärlyft 30 kg + stång? Hur mycket väger stången då? Om den väger 20 kg som stängerna brukar väga så har du ju grymt starka axlar :hbang:
Aha, får se om jag kan prova mig på den :)

Nej alltså, mitt fel.. D e smith-stången :em: Jag vet inte va den stången väger. Bänkpress stången väger 20, Böjda(Z?) stången väger 12,5.. Men har ingen aning om va den väger på smithmaskinen. Ska va mer nogran så jag skriver när jag kör smith nästa gång! :)

Vågar inte köra militärpress utanför smithen, inte än iaf.. Har fortfarande lite känningar i axlen =/

Jepp du är verkligen grymt stark i axlarna! :hbang: Ne, d va i smithen.. Glömde skriva d =/

prime^
2006-10-03, 19:05
Scottcurlen
30 kg x 8
30 kg x 8
30 kg x 8

Hammercurl
10 kg x 8
10 kg x 8
10 kg x 8 - Fy fan, vilken övning.. Kändes grymt bra! Frågan e ifall jag hade pallat 11 kg.. :thumbup:

Enarms scottcurl i cable
8 kg x 8
8 kg x 8
8 kg x 8

Latsdrag med V-handtag
55 kg x 8
55 kg x 8
55 kg x 8

Sittande rodd i maskin
40 kg x 8
40 kg x 8
40 kg x 8

Korsryggen i maskin
40 kg x 8
42,5 kg x 8
42,5 kg x 8

Latsdrag i maskin, brett
60 kg x 8
60 kg x 8
60 kg x 8


Fy fan, bra pass idag.. Biceps höll på o sprängas efter passet kändes d som :D Börjar bli riktigt kul o träna igen :)

davvvan
2006-10-03, 22:31
Keep it up! *flex*

Pumpitup
2006-10-04, 06:36
Det här ser jättebra ut, fortsätt i denna stil! :thumbup:

prime^
2006-10-04, 22:51
Tack så mkt boys! :) Idag vart d vilodag, imorgon blir d bröst o triceps! *flex*

Rune_Raptor
2006-10-04, 23:27
låter som du ligger på ungefär samma vikter o samma viktklass som mig.. :)

Har dock legat av mig det sista. Ska snart fixa en journal så kan vi utbyta lite erfarenheter. Här ska jag hålla koll minsann! Rock on!

Pumpitup
2006-10-05, 06:45
låter som du ligger på ungefär samma vikter o samma viktklass som mig.. :)

Har dock legat av mig det sista. Ska snart fixa en journal så kan vi utbyta lite erfarenheter. Här ska jag hålla koll minsann! Rock on!

Tror jag missat det men vad har du för stats prime^?
Ålder:
Vikt:
Längd:

Keep on rockin på dagens pass! :thumbup:

prime^
2006-10-05, 12:29
låter som du ligger på ungefär samma vikter o samma viktklass som mig.. :)

Har dock legat av mig det sista. Ska snart fixa en journal så kan vi utbyta lite erfarenheter. Här ska jag hålla koll minsann! Rock on!
Tjena! Ja se till o fixa journal så kan vi jämnföra lite :) Hur länge har du tränat?

prime^
2006-10-05, 12:30
Tror jag missat det men vad har du för stats prime^?
Ålder:
Vikt:
Längd:

Keep on rockin på dagens pass! :thumbup:
Står på första sidan
men nu har jag
Ålder:20, inte förändrad :P
Vikt: 70, har nog gått upp 1,2-1,5 kg =) fast jag vill gå upp 5 kg till
Längd: 1.82 pissetassar lång =)


Va har du själv för stats, hittar inte dina i din journal :S

Pumpitup
2006-10-05, 12:53
Står på första sidan
men nu har jag
Ålder:20, inte förändrad :P
Vikt: 70, har nog gått upp 1,2-1,5 kg =) fast jag vill gå upp 5 kg till
Längd: 1.82 pissetassar lång =)


Va har du själv för stats, hittar inte dina i din journal :S

hehe thx :)
Du kan gott och väl lägga på dig några kilon till utan att få dåligt samvete.

Mina stats:
Ålder:20
Vikt:69-70 just nu, 67 vid starten.
Längd:1.76m lång

prime^
2006-10-05, 17:15
hehe thx :)
Du kan gott och väl lägga på dig några kilon till utan att få dåligt samvete.

Mina stats:
Ålder:20
Vikt:69-70 just nu, 67 vid starten.
Längd:1.76m lång
jodå, 5 kg till ska läggas på.. d e min önskade mini-vikt =)
då e vi rätt lika, fast jag e lite längre än dig! gött, då ska jag verkligen börja jämnföra vikter med dig =) hur länge har du tränat föresten?

prime^
2006-10-05, 17:22
Rotatorcuffarna
7 kg x 10
7 kg x 10 - Uppvärmning pga skadad axel

Bänkpress
stången x 15 =)
50 kg x 8
51,5 kg x 7+1
51,5 kg x 5+3
Och här får jag en kommentar av en gammal träningskompis som passade mig idag "Detta va för lätt, du klarar alla själv" så jag blir tvungen o bli hjälp på mina 2 andra set.. E inte säker på att jag klarat 50 kg x 3 set alls :S Sen påstod han att d va bättre att köra såhär för då ökar man lättare.. Sant eller falskt?

Lutande hantelpress
18 kg x 7
18 kg x 8
18 kg x 8
Fattar inte varför jag bara orka 7 på första :S Började kanske för snabbt efter bänkpressen

Flyes
16 kg x 8
14 kg x 8
14 kg x 8

Liggande Tricepsextention
27,5 kg x 8
27,5 kg x 8
27,5 kg x 8

Enarms hantelextention
7 kg x 8
7 kg x 8
7 kg x 8
Alldelles för lätt, får öka nästa gång

Magmaskin
42,5 kg x 15
50 kg x 8
45 kg x 10
Nu vet jag att jag ska ligga på 45 hela tiden, så nästa pass blir inte en massa skiftande på vikterna :P

Dagens pass, vet inte va jag ska tycka om att han kasta på vikterna.. Han e kanske 8 år äldre o tränat hur länge som helst.. Va han som förde in mig i styrketräningsvärlden från början så jag litar på han till 100% o säger inte emot.. Men vettefan om d e så bra o köra forced reps(heter d så?)

davvvan
2006-10-05, 17:44
Bra pass! Klart man kan öka bra på lite olika sätt men du måste känna själv vad som känns bäst för just DIG. Det som är bra för honom måste inte nödvändigtvis innebära detsamma för dig. Tycker du kör 3x6 på 52,5 nästa :thumbup:

Pumpitup
2006-10-05, 19:10
jodå, 5 kg till ska läggas på.. d e min önskade mini-vikt =)
då e vi rätt lika, fast jag e lite längre än dig! gött, då ska jag verkligen börja jämnföra vikter med dig =) hur länge har du tränat föresten?

Jag vet faktiskt inte exakt, har tränat periodvis i 3-4 år. Men bara efter ett seriöst tränmingsprogram i 3-4 månader förra vintern. Också har jag då börjat nu igen då, är inne på dryga månaden...
Själv då?


Ett väl genomfört pass idag, bra övningar, det enda jag personligen saknar är dips. Något du funderat över?

prime^
2006-10-06, 11:53
Bra pass! Klart man kan öka bra på lite olika sätt men du måste känna själv vad som känns bäst för just DIG. Det som är bra för honom måste inte nödvändigtvis innebära detsamma för dig. Tycker du kör 3x6 på 52,5 nästa :thumbup:
Tack =) Jo men att behöva köra forced reps redan på andra setet verkar lite väl grovt?
Haha njaeee, ska köra lite 8 repsare nu =) Innan detta passet körde jag 3x6 på 52,5, gick inte bra :P Om 2 veckor ska jag hoppa på d igen! :thumbup:

prime^
2006-10-06, 11:56
Jag vet faktiskt inte exakt, har tränat periodvis i 3-4 år. Men bara efter ett seriöst tränmingsprogram i 3-4 månader förra vintern. Också har jag då börjat nu igen då, är inne på dryga månaden...
Själv då?


Ett väl genomfört pass idag, bra övningar, det enda jag personligen saknar är dips. Något du funderat över?
Aha okej =) Sammanlagt så hade jag tränat 8 månader, fast dom 2 första var när jag va 16-17, sen 4 månader började jag för exakt 1 ett år sen, sen uppehåll på 6 månader och började för 2 månader sen igen =) Så har väl aldrig kommit i något tempo non gång, fast nu jävlar ska jag inte ge mig! :)

Jodå dips har jag kört innan, men får så fruktansvärt ont i axlarna :confused: Har ingen aning alls om va d kan vara.. Non som vet? :S D e väl precis i vändningsläget när man ska trycka upp igen

prime^
2006-10-06, 17:13
Ska uppgradera mitt schema upplägg nu!
Dagarna kommer se ut som vanligt

Dag 1: Axlar, Underarmar, Mage
Dag 2: Biceps, Rygg
Dag 3: Bröst, Triceps

Magen kommer att placeras in olika dagar, men e alltid fast på Dag 1

Kommer köra ett, 2-1-2 upplägg, 2 dagars träning, 1 dags vila

Där jag kommer köra dag 1 endast 1 gång, sen kommer jag köra Dag 2 och Dag 3 2 gånger, innan jag börjar om och kör från Dag 1 igen.. Detta är 1 omgång. Hoppas ni förstår :P

Kommer köra 8 reps x 3 set samt 5 reps x 4/5 set. Just nu kommer jag köra 8 x 3 några veckor.
Sen kommer jag övergå till att köra 1 omgång på 8x3, sen nästa omgång 5x5 och sen 8x3, så loopar d runt så :) Lite baserat på Slartibartfast upplägg.. tror jag =)


Dagens pass, Mage - Biceps - Rygg
Situps, ganska långsamma o strikta

Vanliga, 20 st x 3
Med benen högt, 20 st x 3
Åt vänster, 20 st x 3
Åt höger, 20 st x 3
Raka ben, 20 st x 3

Scottcurl
22,5 kg x 10 - Uppvärmning
32,5 kg x 8
32,5 kg x 8
32,5 kg x 8 - PB på 8 reps

Hammercurl
11 kg x 8
11 kg x 8
11 kg x 8 - Fy fan vilken pump!

Enarm i cable
8 kg x 8
8 kg x 8
8 kg x 8 - Nästa får jag öka 0,5-1 kg

Latsdrag med V-handtag
35 kg x 10
50 kg x 8
50 kg x 8
50 kg x 8 - Ska prova med 52,5 nästa gång

Sittande rodd i maskin
40 kg x 8
40 kg x 8
35 kg x 8 - Tänkte se om jag kör ostrikt genom o sänka vikten o se ifall d blev non skillnad. Vet inte riktigt faktist, får be non kolla nästa gång.

Hantelrodd
14 kg x 10
16 kg x 8
16 kg x 8 - Första gången jag körde denna, tog lite lägre vikter för o känna på utförandet. Skön övning men får ta d lite lungt på den fler gånger för att få in rörelsen


Angående magen så måste jag säga att situps i en stålbåge känns mkt mer än magmaskinen. Fast dom tar mkt längre tid bara, d som suger =/ Gött pass annars idag!

davvvan
2006-10-08, 00:14
Ska uppgradera mitt schema upplägg nu!
Dagarna kommer se ut som vanligt

Dag 1: Axlar, Underarmar, Mage
Dag 2: Biceps, Rygg
Dag 3: Bröst, Triceps

Magen kommer att placeras in olika dagar, men e alltid fast på Dag 1

Kommer köra ett, 2-1-2 upplägg, 2 dagars träning, 1 dags vila

Där jag kommer köra dag 1 endast 1 gång, sen kommer jag köra Dag 2 och Dag 3 2 gånger, innan jag börjar om och kör från Dag 1 igen.. Detta är 1 omgång. Hoppas ni förstår :P

Kommer köra 8 reps x 3 set samt 5 reps x 4/5 set. Just nu kommer jag köra 8 x 3 några veckor.
Sen kommer jag övergå till att köra 1 omgång på 8x3, sen nästa omgång 5x5 och sen 8x3, så loopar d runt så :) Lite baserat på Slartibartfast upplägg.. tror jag =)


Dagens pass, Mage - Biceps - Rygg
Situps, ganska långsamma o strikta

Vanliga, 20 st x 3
Med benen högt, 20 st x 3
Åt vänster, 20 st x 3
Åt höger, 20 st x 3
Raka ben, 20 st x 3

Scottcurl
22,5 kg x 10 - Uppvärmning
32,5 kg x 8
32,5 kg x 8
32,5 kg x 8 - PB på 8 reps

Hammercurl
11 kg x 8
11 kg x 8
11 kg x 8 - Fy fan vilken pump!

Enarm i cable
8 kg x 8
8 kg x 8
8 kg x 8 - Nästa får jag öka 0,5-1 kg

Latsdrag med V-handtag
35 kg x 10
50 kg x 8
50 kg x 8
50 kg x 8 - Ska prova med 52,5 nästa gång

Sittande rodd i maskin
40 kg x 8
40 kg x 8
35 kg x 8 - Tänkte se om jag kör ostrikt genom o sänka vikten o se ifall d blev non skillnad. Vet inte riktigt faktist, får be non kolla nästa gång.

Hantelrodd
14 kg x 10
16 kg x 8
16 kg x 8 - Första gången jag körde denna, tog lite lägre vikter för o känna på utförandet. Skön övning men får ta d lite lungt på den fler gånger för att få in rörelsen


Angående magen så måste jag säga att situps i en stålbåge känns mkt mer än magmaskinen. Fast dom tar mkt längre tid bara, d som suger =/ Gött pass annars idag!


Bra genomkörare, bra att du testar dig fram med nya övningar och var som sagt inte rädd för att fråga någon om själva utförandet är rätt. Det är A och O för att lyckas...Själv frågar jag nästan varje pass om det ser bra ut, men sedan har man ju alltid något som kallas för kroppen som man skall lyssna på... Nya pass vill vi ha! :hbang:

prime^
2006-10-09, 17:40
Rotatorcuffarna
7 kg x 10
9 kg x 8
9 kg x 8

Bänkpress
Stången x 15
50 kg x 8
50 kg x 8
50 kg x 7 - Körde själv, va sjukt nervös.. första gången utan smith jag kör själv på bänkpress.. Klarade 7 st på sista setet men den sista repetionen kom jag bara halvvägs upp, sen tog d slut.. Jävla skit! *grr27*

Lutande hantelpress
18 kg x 8
18 kg x 8
18 kg x 8

Flyes
16 kg x 8
16 kg x 8
16 kg x 8

Liggande tricepsextentions
27,5 kg x 8
27,5 kg x 8
27,5 kg x 8

Enarms hantelextention, höger/vänster
8 kg x 8/8
8 kg x 8/8
8 kg x 8/7

Magmaskin
45 kg x 15
45 kg x 15
40 kg x 15 - Fan, blir inte klok på denna maskinen.. Tycker inte d känns nått men d e ändå jobbigt :S

Dagens pass va väl helt okej, fast inte lika roligt som när man tränar med en polare :P

Cykelmannen
2006-10-09, 17:46
Du har förbättrat dig rejält i bänkpressen ju.. men fastnade du alltså? :-0

prime^
2006-10-09, 19:16
Du har förbättrat dig rejält i bänkpressen ju.. men fastnade du alltså? :-0
Hmm tycker du? :confused:
Visst, lite förbättring känner jag av.. Men får se om 1-2 veckor när jag kör 6or igen, får se vart jag ligger då :)

Om du menar idag så ja, jag fick upp den halvvägs typ, sen pressade jag där utan o komma nonstans i kanske 3-4 sekunder.. Kom absolut ingenstans :P Dock e jag ändå rätt nöjd, på nått konstigt sätt

prime^
2006-10-10, 17:50
Scottcurl
Stång x 15
22,5 kg x 8
33,5 kg x 8
33,5 kg x 8
33,5 kg x 8 - En ökning med 1 kg =) Ska prova lägga på 1 kg till nästa gång :)

Hammercurl
12 kg x 8
12 kg x 8
12 kg x 8 - Ökning här med =)

Underarmscurl med hantel
14 kg x 10
14 kg x 10
14 kg x 10

Hantelrodd
16 kg x 10
18 kg x 8
18 kg x 8
18 kg x 8 - Ska prova på 20orna nästa gång, kände bra denna gången

Latsdrag med V-handtag
35 kg x 10
52,5 kg x 8
52,5 kg x 8
52,5 kg x 8

Latsdrag med brett grepp
45 kg x 8
45 kg x 8
40 kg x 8 - E d verkligen så mkt jobbigare än i maskinen? Tar 65 kg där :S

Sittande rodd
45 kg x 8
40 kg x 8
40 kg x 8 - Hmm ska prova på 42,5 kg nästa gång


Lite övningar men lång pass, sjukt va mkt folk där va idag.. Fan löjligt. Ska undvika o träna såhär sent. Annars va passet rätt bra, iaf bicepsdelen =)

Cykelmannen
2006-10-10, 21:29
Bästa lösningen för att passen ska bli för långa stavas högre intensitet :hbang:


Ovanligt att köra biceps först och rygg sen. Det kanske kan ha den fördelen att biceps tröttas ut så pass att den används mindre vid ryggövningarna och mer fokus läggs på att ryggen får sin träning. Men just ja, scottcurl är väl en övning främst för underarmarna och brachialis..där är du riktigt stark ju. Släng upp en bild på din kropp väl :p

prime^
2006-10-11, 00:42
Bästa lösningen för att passen ska bli för långa stavas högre intensitet :hbang:


Ovanligt att köra biceps först och rygg sen. Det kanske kan ha den fördelen att biceps tröttas ut så pass att den används mindre vid ryggövningarna och mer fokus läggs på att ryggen får sin träning. Men just ja, scottcurl är väl en övning främst för underarmarna och brachialis..där är du riktigt stark ju. Släng upp en bild på din kropp väl :p
Jo högre intensitet, men så blir man typ som idag klar med Biceps så vänder man sig om o ska gå mot latsdragen så e d upptaget! Så tänker man, jag vilar 2-3 minuter o ser va som händer.. Så händer inget, så hoppar jag på underarmar istället, o när jag e klar där så tar fan i mig en annan kille just den övningen igen.. O jag tycker d e bäst o börja med latsdragen.. Så jag väntar lite till, sen ser d ut som han ska gå, men så reser han sig bara o sträcker lite, så sätter han sig igen.. Så fick jag hoppa på hantelrodden istället, sen efter d va d massa övningar som va upptagna då med :( fyyy

haha o nä, ingen bild till er inte :D d skäms jag för mkt för =) kan dock säga att jag mätte armarna nu eftersom du gav mig komplimanger för vikterna :P o jag har typ 29 med raka armar o typ lite mer än 31 när jag spänner dom =) fortfarande väldigt små.. jag går väldigt mkt på vilja när jag tränar :)

Pumpitup
2006-10-11, 11:22
Härligt att du knegar på u gymmet, ser riktigt bra ut! :)

davvvan
2006-10-11, 15:40
Inte lätt, därför jag tränar på Bergsvikens Atletklubb ;)

prime^
2006-10-12, 17:53
Tack tack grappar :)

Eftersom jag tycker jag släpar efter i bänken har jag fått för mig att jag ska slänga in 3 set bänkpress på dom axelpass jag känner för d =)

Bänkpress
Stången x 15
50 kg x 8
50 kg x 8
50 kg x 8 - Första gången sen uppehållet jag klarar alla 8 reps på sista med =) Dock en bit kvar till PB

Militärpress i smith
Stång x 15
20 kg + Stång x 10
30 kg + Stång x 8
30 kg + Stång x 8
30 kg + Stång x 8 - Ska prova öka nästa

Drag till hakan
12,5 kg x 15
22,5 kg x 10
34 kg x 8
34 kg x 8
34 kg x 8 - PB!

Non cableövning med korsade armar för baksida axlar
6 kg per sida x 8
6 kg per sida x 8
6 kg per sida x 8 - Vart inte jobbigt, men tar d lungt frammåt i denna

Situps
Vanliga 20
Höga knän 20
Höger sida 20
Vänster sida 20
Helt raka ben 20
Allting x 3


Gytt pass, skönt att jag gått frammåt i bänken iaf, bara d inte enbart e kreatinet som talar =/ Började med d i måndags. Situpsen e grymma, tar som en häst!

davvvan
2006-10-12, 19:08
Ser bra ut, kör hårt :thumbup:

Pumpitup
2006-10-12, 19:19
Vad har du för pb i bänken?

Cykelmannen
2006-10-12, 19:32
Davvvan, Pumptiup och Prime.. ni verkar så himla SNÄLLA!


Bänkpress: Fina ökningar ju. Ett tips är att variera lite med plan hantelpress. Det minskar risken för eventuell överträning och kan även öka styrkan i bänkpress mer.

Militärpress i smith: :bow:

Drag till hakan: :bow:

Cabelövningen: Diskounge!! Haha :p

Situps: Håller du fortfarande på med det där att göra jättemånga repetitioner för magen? Varför? :confused:

davvvan
2006-10-12, 19:40
Cykelmannen, balans är optimalt.

Lite konstruktiv kritik då kanske...Börja köra knäcrunches i cable-cross istället för vanliga situps, tar så ofantligt mycket bättre!

prime^
2006-10-12, 22:39
Davvan: Tack :)
Pumpitup: 55 kg x 8 :em:
Cykelmannen: Du e också väldigt snäll ;)
Ska prova d du som om hantelpress :)
Angående situps så känner jag absolut inget när jag gör i maskinen, fattar inte varför :S Och situpsen bränner grovt när man gör dom strikt :P
Davvan: E d när man sitter på knä o håller ett rep ovanför huvet samtidigt som man böjjer sig ner hela tiden? :P

shadowfire
2006-10-12, 22:45
fan prime, detta går ju verkligen framåt!... kör på, kul med resultat!!!

davvvan
2006-10-12, 23:02
Davvan: E d när man sitter på knä o håller ett rep ovanför huvet samtidigt som man böjjer sig ner hela tiden? :P

Japp, det är den här övningen jag tänker på:

http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBKneelingCrunch.html

Går även utmärkt köra på en bänk, det man ska tänka på är att lasta rätt tungt och försöka dra huvudet så nära familjejuvelerna som möjligt. Men jag tycker just länken ovan visar jättebra hur man utför övningen, där kan du även hitta lite fler bra övningar för hela kroppen, bara klicka sig runt lite och hålla tummarna för att skolengelskan sitter där den ska...! *bs*

prime^
2006-10-13, 12:29
shadowfire: ja d blir bättre o bättre :)
davvvan: yes den jag tänkte på =) ja, jag har vatt inne på den sidan flera gånger fast jag har dock aldrig kollat magen :em: kanske borde göra d :P

Pumpitup
2006-10-13, 13:36
Någon träning idag? :D :whipped:

prime^
2006-10-13, 14:46
Någon träning idag? :D :whipped:
Yes, just nu sitter jag o käkar Glen Strömberg pasta med hans chili/vitlök sås :P
Blir Rygg - Biceps idag.. Ska prioritera ryggen idag :) Tror jag, hinner nog ändra mig tills jag kommer till gymmet ändå :P

Fast ikväll e d fest, så antagligen inte så lönt att träna men jag gör d bara för att ;)

Pumpitup
2006-10-13, 16:01
Härlig inställning! :thumbup:

Tips: Vill du dra ner lite på öldrickandet idag så avsluta med 5 pumpset hammercurl ;)

prime^
2006-10-13, 16:43
Pumpitup: Haha fan att jag inte såg d innan jag stack, isf hade jag gjort d :D

Dagens pass började ändå med biceps för non kille hade precis börjat köra latsdrag o orkade inte vänta.

Scottcurl
22,5 kg x 15
35 kg x 8
35 kg x 8
35 kg x 8 - PB!!!

Hamercurl
12 kg x 8
12 kg x 8
12 kg x 8

Latsdrag med V-handtag
35 kg x 10
52,5 kg x 8
52,5 kg x 8
52,5 kg x 8

Sittande rodd i maskin
45 kg x 8
40 kg x 8
40 kg x 8

Hantelrodd
20 kg x 8
20 kg x 8
20 kg x 8

Korsryggen i maskin
40 kg x 10
45 kg x 8
45 kg x 8

Shrugs
16 kg x 10
18 kg x 8
18 kg x 8
18 kg x 8

Dagens pass finns d inte mycket o säga om förutom att jag ökade igen på scottcurlen :D Underbar övning.. =) Shrugsen dock, gillar inte den övningen :devil:

Pumpitup
2006-10-13, 18:29
Fan vad synd =)

Annars så tyckte jag att du gjorde ett mycket gediget pass, gör man PB, ja då förtjänar man beröm! :thumbup:

prime^
2006-10-14, 19:41
Haha, ääh d va d värt.. Kvällen igår va sjukt rolig :D
Bara till o ta nya tag på måndag då d e tid för bänkpress och gå in på 5-6 reps schemat :P

davvvan
2006-10-14, 20:01
Fan vad synd =)

Annars så tyckte jag att du gjorde ett mycket gediget pass, gör man PB, ja då förtjänar man beröm! :thumbup:

+1

prime^
2006-10-16, 17:21
Bänkpress
20 kg x 15, uppvärmning
52,5 kg x 6
52,5 kg x 6
52,5 kg x 6
55 kg x 6 - Nästa gång ska jag köra på 55 i 3-4 set =) Ökning.

Lutande hantelpress
14 kg x 10
20 kg x 6
20 kg x 6
20 kg x 6 - Ökning nästa gång, nu får jag äntligen på o pilla på lösa vikter.. Skruva o ha mig :D

Flyes
16 kg x 6
18 kg x 6
18 kg x 6

Dips
Kv x 10
Kv x 10
Kv x 8½-9 :P

Smal bänk i smith
20 kg + stången x 10
30 kg + stången x 6 , Sen sket jag i övningen.. Kändes inget, tror jag utförde den fel

Liggande Tricepsextentions
12,5 kg x 10
28,5 kg x 8
28,5 kg x 8
28,5 kg x 8


Bänkpressen går frammåt, d gillar jag :)
Vägde den böjda stången(scottcurl, tricepsextentions, dag till hakan) och den trodde jag vägde 12,5 kg.. Men idag vägde jag och en kompis den, den väger faktist 13,8! Så jag hade skrivit fel i alla övningar som jag använder den i :P Så jag e lite starkare än jag trott :D

Pumpitup
2006-10-16, 17:32
Härligt att roligaste övningen går framåt ;)

prime^
2006-10-16, 17:39
Härligt att roligaste övningen går framåt ;)
Japp förhoppningsvis så klarar jag 8or på 60 kg före Jul och då e jag duktig nöjd :D

prime^
2006-10-16, 17:51
Startvikt: 69 kg
Nuvarande vikt: 73,8 kg

Dock vet jag inte hur mkt av nuvarande vikten som är vatten pga kreatinet :P Men d går frammåt, jag e nöjd :)

davvvan
2006-10-16, 22:39
Håler med dig, bänkpressen är överlägset roligast! Bra viktökning, hur lång tid ligger den på? Ett tips är att skriva in morgonvikten måndag varje vecka för bättre översikt av dina trogna journalläsare ;)

prime^
2006-10-16, 23:22
Håler med dig, bänkpressen är överlägset roligast! Bra viktökning, hur lång tid ligger den på? Ett tips är att skriva in morgonvikten måndag varje vecka för bättre översikt av dina trogna journalläsare ;)
Ja den e rolig nu när jag börjar få upp lite vikter :) Ska ta 60 kg x 8 sen ska jag hoppa på MM2K programmet :)
Hmm, ca 6 veckor ligger den på. Sen den 31 Aug :) Okej, ska börja skriva upp den varje måndag :)

Pumpitup
2006-10-17, 08:14
Det är bara att hålla i denna träningsmängd och intensitet så kommer du klara dina mål gallant. Vikten kommer stadigt att öka i och med din kreatinkur men det är bara bra med tanke på att du är ganska lång jämfört med jag ;)

prime^
2006-10-17, 12:59
Det är bara att hålla i denna träningsmängd och intensitet så kommer du klara dina mål gallant. Vikten kommer stadigt att öka i och med din kreatinkur men det är bara bra med tanke på att du är ganska lång jämfört med jag ;)
Yes =) Ska försöka komma upp i 75-77 kg utan kreatin :) Kommer bli sjukt svårt sen när man väl nått den vikten o stanna där, fasar för när den dagen kommer :(
Idag blir d Biceps o Rygg, ska bli förbannat kul o se vart jag ligger nu :D Egentligen vill jag köra Bröst, men d får vänta *cry*





sjukt, har aldrig vatt supersugen på att köra bröst innan haha

prime^
2006-10-17, 17:50
Scottcurl
Stången x 15
23,5 kg x 10
38,5 kg x 6
38,5 kg x 6
38,5 kg x 6

Hammercurl
14 kg x 6
14 kg x 6
14 kg x 6

Enarms scottcurl i cable
10 kg x 6
10 kg x 6
11 kg x 6

Latsdrag med brett grepp
35 kg x 10
50 kg x 6
50 kg x 6
50 kg x 6

Hantelrodd
20 kg x 8
20 kg x 8
20 kg x 8

Sittande rodd i maskin
35 kg x 10
50 kg x 6
50 kg x 6
50 kg x 6

Magmaskin
40 kg x 15 - Denna gången kändes d, men d va för lätt
45 kg x 15 - Nu kände d inte alls, bara i benen o där sitter fan inte magmusklerna *grr27* Trots jag gjorde lika dant utförande som förra setet
45 kg x 15 - Meningslöst detta ju :(


Passet generell va rätt tungt, va nog inte på hugget idag =/ O nu sitter jag här utan mat, vet inte va jag ska käka :S Helvete!

Pumpitup
2006-10-17, 18:09
Gött pass, skönt att du bryter mönstret och köttar ner biccarna innan ryggövningarna! ;)

Ät gröt och häll i dig proteinpulver! :eating:

prime^
2006-10-17, 18:50
Gött pass, skönt att du bryter mönstret och köttar ner biccarna innan ryggövningarna! ;)

Ät gröt och häll i dig proteinpulver! :eating:
Har redan druckit mitt protte, gjorde d direkt efter träningen.. Men gröt klarar jag inte av o äta, smakar skit :em:

*cry*

KROM
2006-10-18, 12:37
Har redan druckit mitt protte, gjorde d direkt efter träningen.. Men gröt klarar jag inte av o äta, smakar skit :em:

*cry*


och wtf äter du för gröt? :P personligen tycker jag att havregrynsgröt knappt smakar någonting överhuvudtaget

prime^
2006-10-18, 12:47
jag äter "fiber berikande havre gryn" från Frebaco :P eller jag äter ju inte d men d va d jag smakade sist :)
sist fick jag ta en tugga smörgås samtidigt som jag tryckte in gröt för att kunna äta d.. o d blev äckligt tillslut d med =/


vilodag idag, o jag har inte en aning om va jag ska göra :S så sjukt sugen på att gymma :(

Pumpitup
2006-10-18, 12:57
Samma som för mig då fast jag har inte samma energi som vanligt idag, känner mig faktiskt j-vligt sliten...


Gröt är gott som fan, speciellt med mycket lingonsylt till, finns inget godare till fruokst om man bortser från hotellfrukost :)


Vet inte heller vad jag ska ta mig till, har skrivit och gjort en labrapport så det blir inget mera skolarbete idag, man får väl hänga på kollo....*rolleyes*

prime^
2006-10-19, 10:43
Samma som för mig då fast jag har inte samma energi som vanligt idag, känner mig faktiskt j-vligt sliten...


Gröt är gott som fan, speciellt med mycket lingonsylt till, finns inget godare till fruokst om man bortser från hotellfrukost :)


Vet inte heller vad jag ska ta mig till, har skrivit och gjort en labrapport så det blir inget mera skolarbete idag, man får väl hänga på kollo....*rolleyes*
Uuuh, tycker inte d låter gott alls *spy*
Igår va en väldigt tråkig dag, som tur e så ska man träna idag. Bröst o Triceps tror jag *flex*

Pumpitup
2006-10-19, 11:31
Uuuh, tycker inte d låter gott alls *spy*
Igår va en väldigt tråkig dag, som tur e så ska man träna idag. Bröst o Triceps tror jag *flex*

du e konstig *screwy* :D


GL HF! ;)

prime^
2006-10-19, 17:26
Rotatorcuffarna
7 kg x 10
9 kg x 8
9 kg x 8

Bänkpress
20 kg x 15
55 kg x 6
55 kg x 6
55 kg x 6
55 kg x 6

Lutande hantelpress
16 kg x 10
21,5 kg x 6
21,5 kg x 6
21,5 kg x 6
21,5 kg x 6

Flyes
18 kg x 6
18 kg x 6
18 kg x 6

Dips
Kv x 10
Kv x 10
Kv x 10 - Ökning med 1 på sista :)

Liggande Tricepsextentions
13,5 kg x 15
28,5 kg x 7
28,5 kg x 7
28,5 kg x 8 - Får skärpa mig, varför tar jag inte på tyngre o kör 6or när jag vet jag klarar detta hur galant som helst *grr27*


Dagens pass, gick riktigt bra! Men har svårt o få pump när jag bara kör 6or, e d mig d e fel på? :em:
Haha, en pinsam sak idag dock.. Har alltid kört med silverhantlar tills idag i lutande hantelpress(dom finns bara till 20) så fick "bygga" mina andra idag. När jag skulle få upp dom o börja köra så misslyckades jag 3 gånger innan d gick upp ett ljus för mig hur jag skulle göra, men d va fortfarande väldigt krångligt :P Dom som va bredvid mig måste ju garvat inombords, såg helt dumt ut. Måste lära mig o få upp vikterna smidigare, detta håller inte :D

davvvan
2006-10-19, 17:31
Bra tryck! Bara höja till nästa pass :D Lutande kan va lite trixigt i början, det som inte dödar det härdar... Fina bänkpressar :hbang:

Pumpitup
2006-10-19, 17:32
Dagens pass, gick riktigt bra! Men har svårt o få pump när jag bara kör 6or, e d mig d e fel på? :em:
Haha, en pinsam sak idag dock.. Har alltid kört med silverhantlar tills idag i lutande hantelpress(dom finns bara till 20) så fick "bygga" mina andra idag. När jag skulle få upp dom o börja köra så misslyckades jag 3 gånger innan d gick upp ett ljus för mig hur jag skulle göra, men d va fortfarande väldigt krångligt :P Dom som va bredvid mig måste ju garvat inombords, såg helt dumt ut. Måste lära mig o få upp vikterna smidigare, detta håller inte :D

Pump är inget du behöver efersträva, så länge du ökar på bra i varje övning och tränar tungt så är det bara att köra på. Fundera inte så mycket helt enkelt :)
Haha lät som en irktigt rolig historia, hoppas du inte har planer på att bli byggnadskonstruktör :confused: :hbang:


edit. Vid lutande hantelpressar, lägg hantlarna på knäna och "kicka" upp dem med knäna till bröstet samtidigt som du lutar dig bakåt .ds

prime^
2006-10-19, 17:35
Davvvan: Tack :D Haha jo, men d har funkat hur bra som helst med silverhantlarna, men nu när jag gick över till vanliga så blev allting myyyycket svårare. :(

Pumpitup: Nej sant, men d e ju sååå sjukt skönt :D Har sjuk pump i triceps nu. Haha jag ska faktist bli snickare om jag kommer in :P Haahaha, d va d jag försökte! Gick fan inte, måste fixa bättre teknik! :P

shadowfire
2006-10-19, 17:43
bra hantelpressar o fin bänk!

prime^
2006-10-19, 18:08
Tack skuggis, börjar äntligen bli kul o träna bröst med ;)

Pumpitup
2006-10-19, 18:48
Tack skuggis, börjar äntligen bli kul o träna bröst med ;)

Bröstträning är så jävla kul, är alltid sjukt laddad och förväntansfull inför dessa pass. Imorrn ska du få skåda ett monsterpass av mig :)

prime^
2006-10-19, 19:06
Bröstträning är så jävla kul, är alltid sjukt laddad och förväntansfull inför dessa pass. Imorrn ska du få skåda ett monsterpass av mig :)
Haha, jag har börjar bli lika dan :D
Gött, men då får du fan se till o prestera också!!! :MrT: :whipped:
;)

prime^
2006-10-21, 03:02
Seriöst så hatar jag småkids som ska börja kaxa på bussar!! Säger man ifrån så får man på flabben förr eller senare för dom e 20 st som anfaller i flock, vare sig dom e små eller stora. Denna gången handlar d om en alban som inte kunde gå 3-4 decimeter åt sidan för att undgå att gå in i mig som stog längst in mot sätena. Mitt under bussturen gick han fram o fråga vem jag va, trots han vet vem jag e. Plus att han e 4 år ygnre och teg sig till fotbolls-träningar med vårt juniorlag 1-2 år sen.

Jag vet vem killen e och jag vet att hade jag rört han hade både huset, jag och mina näraste och käraste fått vara beredd om konsekvenserna, men man kan ju bara inte vara tyst när folk går in i en. Speciellt inte när det verkligen inte är fösta gången.

Det enda positiva(finns iofs mycket, men som har med styrketräning och göra) är att jag har lärt känna en på gymmet lite bättre genom ikväll och ska bli jävligt roligt och snacka med han på gymmet nästa gång det finns chans! :thumbup:

Pumpitup
2006-10-21, 07:35
Du har alltså festat och haft dig? :D

prime^
2006-10-21, 12:39
Du har alltså festat och haft dig? :D
Japp :D O roligt va d, tills den snorvalpen kom o skulle tro sig.. Hatar dom så jävla mkt!

Blir nog fest ikväll också, får ju ta chansen när d går :D Ska opereras i december och då blir d inget festande på ett tag :)

Pumpitup
2006-10-21, 13:33
Japp :D O roligt va d, tills den snorvalpen kom o skulle tro sig.. Hatar dom så jävla mkt!

Blir nog fest ikväll också, får ju ta chansen när d går :D Ska opereras i december och då blir d inget festande på ett tag :)

Jo det finns inget värre än kaxiga tonåringar, usch! *grr27*
Jaså, vad ska du operera?

prime^
2006-10-21, 13:39
Jo det finns inget värre än kaxiga tonåringar, usch! *grr27*
Jaså, vad ska du operera?
Nej d e seriöst d värsta jag vet, o inte blir d bättre när killen har 20000 kusiner o allt också.. Usch
Huvet :) Näää, men knäet.. Korsbandet e av o jag tror menisk o ledband också e skadade.. Vek knäet 2 gånger igår, usch så jävla ont d gör :(

Pumpitup
2006-10-21, 14:29
Nej d e seriöst d värsta jag vet, o inte blir d bättre när killen har 20000 kusiner o allt också.. Usch
Huvet :) Näää, men knäet.. Korsbandet e av o jag tror menisk o ledband också e skadade.. Vek knäet 2 gånger igår, usch så jävla ont d gör :(

Aj som fna, tårkigt att höra. då blir det att hoppa på krykor och ha skena på benet =/ Har jsälv gått igenom det 2ggr och det är fan inte kul, det enda du kan glädja dig åt är att du får mycket uppmärksamhet och att triceps växer! :hbang: :)

prime^
2006-10-21, 14:33
Aj som fna, tårkigt att höra. då blir det att hoppa på krykor och ha skena på benet =/ Har jsälv gått igenom det 2ggr och det är fan inte kul, det enda du kan glädja dig åt är att du får mycket uppmärksamhet och att triceps växer! :hbang: :)
Ja d e bull, men hoppas bara jag klarar av o spela fotboll sen igen =)
Haha, hatar o hoppa på kryckor.. Dock tror sjukgymnasten att jag kommer slippa dom redan efter 1 vecka =)


Btw, nu väger jag 70,5 kg.. En viktminskning med 3 kg.. Hoppas innerligt att d e kreatinet som försvunnit :)

Pumpitup
2006-10-21, 18:20
Det låter ju lovande iaf, lite tur i oturen kanske?


Men nu blev jag lite fundersam, varför ville då gå ner i vikt, för du verkar inte vara speciellt överviktigt, 70kg på 180cm är ingenting att snacka om, eller har du kännt dig svullen i ansiktet av kreatinet? :confused:

prime^
2006-10-21, 19:03
Det låter ju lovande iaf, lite tur i oturen kanske?


Men nu blev jag lite fundersam, varför ville då gå ner i vikt, för du verkar inte vara speciellt överviktigt, 70kg på 180cm är ingenting att snacka om, eller har du kännt dig svullen i ansiktet av kreatinet? :confused:
Jag vill inte gå ner i vikt, men jag har tydligen gjort d ändå :S Måste ju va för jag tappat all vätska pga mycket sprit igår.. Annars har jag ingen aning =/ Men bryr mig inte så mkt om jag tappar all vikt jag lagt på mig av vätska genom kreatinet, bara jag inte tappar vanlig vikt =)

prime^
2006-10-24, 14:36
Vilodag igår, vatt helt konstig efter helgen.. Kännt mig sjukt sliten o otaggad.
Idag smäller d, bröst o triceps.. Vill se va jag tar i bänk nu utan kreatinet som jag slarvade med o bestämde mig för att skita i d tills om 3 veckor =)
Målet idag e att ta 55 kg x 5 i iaf 3 set.. Siktar på 4-5 set.. borde väl klara av d? Sista veckan jag kör hårt nu. Sen blir d 3x8 i 2-3 veckor.

Dax o käka nu, sen kommer passet upp senare! :)

davvvan
2006-10-24, 14:47
Kom igen, rör på påkarna :D 3x8...3x6 ftw! Lågreppare *flex*

prime^
2006-10-24, 14:52
Men jag tror man kommer lite längre lite snabbare om man inte låter kroppen vänja sig vid antal repetitioner under längre tider :P Kanske bara blir 1-2 veckor 3x8 för att senare hoppa på 5x5 serien :) Målet är att ta 60x8 första passet efter nyår, för att 1-2 veckor senare hoppa på MM2K programmet :D

davvvan
2006-10-24, 15:38
Okej, det är bra :) Man ska ha en egen åsikt om gymmandet och en egen idé om själva utförandet!

Det har inte jag...Tar bara efter alla *cry*

Upp med dagens pass! :thumbup:

prime^
2006-10-24, 17:47
Okej, det är bra :) Man ska ha en egen åsikt om gymmandet och en egen idé om själva utförandet!

Det har inte jag...Tar bara efter alla *cry*

Upp med dagens pass! :thumbup:
Haha, jo nått har du nog! Du kan inte snott exakt allt =)

Dagens pass
Rotatorcuffarna
7kg x 8
8 kg x 7
10 kg x 6

Bänkpress
20 kg x 15
57,5 kg x 5 - Min träningspartnet kom inte i tid, o vågade inte prova en 6a ifall d inte skulle hålla
57,5 kg x 5
57,5 kg x 5 - Här kom min polare o då va d för sent för 6or så tänkte då tar jag 5x5 istället
57,5 kg x 5 - Han påstod att han inte hjälpte så då får jag tro på d
57,5 kg x 5 - Här hjälpte han pyttelite

Lutande bänkpress i smith
30 kg + stång x 6
40 kg + stång x 6
45 kg + stång x 6
45 kg + stång x 6

Flyes
18 kg x 6
18 kg x 6
18 kg x 6

Dips
Kv x 11
Kv x 11
Kv x 11 - Ökning med 1 på varje set sen sist :)

Liggande Tricepsextentions
13,5 kg x 10
33,5 kg x 6
33,5 kg x 6
33,5 kg x 6

Magmaskin
45 kg x 15
45 kg x 15
45 kg x 15 - Jävla maskin, funkar inte!? *screwy* Känns fan inget. Blir antingen en helvetes många situps nästa gång eller den med repet.


Dagens pass. Tyckte det gick bra, dock e jag väldigt osäker angående dom 2 sista seten, vet inte om han hjälpte eller ej :S Stör mig på folk som tvunget ska ta fram händerna under stången när den inte står stilla. Sa till han inför sista, o då skärpte han sig =) Angående triceps o dips, får sjukt känsla i triceps.. Det gör ont, men på nått sätt e d skönt? Samma i latsen(tror jag). O jag har inte ens kört rygg idag, o ändå har jag skrämmande ont i dom.. Men d e skönt emellanåt =)

davvvan
2006-10-24, 17:48
Bra pass! Vill fortfarande slå ett slag för knäcrucnhes i cale... GO Å FIN ÖVNING =)

Pumpitup
2006-10-24, 17:52
Finfina bänkar och dips!
JAG tycker du ska kliva på 60kg i bänk till nästa gång, tycker bara att du ska ändra i upplägget om du tröttnar eller om det börjar gå segt med ökningarna :)

prime^
2006-10-24, 18:08
Bra pass! Vill fortfarande slå ett slag för knäcrucnhes i cale... GO Å FIN ÖVNING =)
Ja jag vet, men d e så pinit o göra d när hela gymmet e fullt :( haha

Finfina bänkar och dips!
JAG tycker du ska kliva på 60kg i bänk till nästa gång, tycker bara att du ska ändra i upplägget om du tröttnar eller om det börjar gå segt med ökningarna :)
Tack, inte för jag e nöjd men komplimanger e alltid kul =)
60!?!?11++ E du gaaaalen pojk? Kanske inte, va tycker du jag ska köra på för reps då? Med tanke på hur 57½ gick idag :P

Dock tror jag d gick trögare än va d kunnat gå idag! För jag e redan hungrig, 30 minuter efter ett pass.. Brukar ta ca 2h annars. Har absolut inte fått i mig tillräckligt mycket mat i helgen + måndags. Vi får se på torsdag hur bänken går d =) Tänkte slänga in bänkpress på axelpasset

Pumpitup
2006-10-24, 18:48
Ja jag vet, men d e så pinit o göra d när hela gymmet e fullt :( haha


Tack, inte för jag e nöjd men komplimanger e alltid kul =)
60!?!?11++ E du gaaaalen pojk? Kanske inte, va tycker du jag ska köra på för reps då? Med tanke på hur 57½ gick idag :P

Dock tror jag d gick trögare än va d kunnat gå idag! För jag e redan hungrig, 30 minuter efter ett pass.. Brukar ta ca 2h annars. Har absolut inte fått i mig tillräckligt mycket mat i helgen + måndags. Vi får se på torsdag hur bänken går d =) Tänkte slänga in bänkpress på axelpasset

Tycker du ska föröska gå på 2-3set 4or, sen kan du byta vikt och köra på typ 55-50 för att tömma dig o få ännu bättre teknik.

shadowfire
2006-10-24, 19:23
fint pass där, bra bänk och bra att du ombesörjer rotatorcuffarna!

prime^
2006-10-24, 20:32
Tycker du ska föröska gå på 2-3set 4or, sen kan du byta vikt och köra på typ 55-50 för att tömma dig o få ännu bättre teknik.
Ja d e kanske en idé, o verkligen köra slut på bröstmusklerna på tunga reps sista gången innan jag går över på 3x8 :)

fint pass där, bra bänk och bra att du ombesörjer rotatorcuffarna!
Tack =) Klart, du som lärt mig d :D Fast nästa gång ska jag bara värma upp dom på bröstpasset, göra 7 x 10 och 3 set.. Sen på axeldagen köra tyngre på dom :)

Shadow föresten, kan du lära mig hur man gör fina excel-diagram? :P

prime^
2006-10-25, 15:52
Scottcurl
13,5 kg x 15
23,5 kg x 10
38,5 kg x 6
37 kg x 6
37 kg x 6

Hammercurl
14 kg x 6
14 kg x 6
14 kg x 6

Chins
Kv x 4
Kv x 3 1/2
Kv x 3 1/4 :P

Latsdrag med V-handtag
35 kg x 10
55 kg x 6
55 kg x 6
55 kg x 6 - Körde sist på 50, med kreatin i kroppen.. Idag kändes d nästan för lätt också.. UTAN kreatin :P

Sittande rodd med V-handtag
35 kg x 10
50 kg x 6
50 kg x 6
50 kg x 6 - Kändes också gnaska lätt

Hantelrodd
22,5 + stång kg x 6
22,5 + stång kg x 6
22,5 + stång kg x 6 - PB!!

Korsryggen i maskin
40 kg x 10
45 kg x 8
45 kg x 8
45 kg x 8

Dagens pass kände riktigt nice faktist.. Utom scottcurl.. Blääää.
Kul att göra chins för första gången med :) Fast hoppas dom ökar ganska snabbt till 6-7 st iaf :)

Pumpitup
2006-10-25, 16:08
Bra apss prime^! du fortsätter att öka vilket tyder på att allt runt omkring träningen fungerar bra, även utan kreatin :)

Chinsen tycker jag du grejjade riktigt bra för att vara första gången, oftast så får man en chock och orkar knappt en endaste :)


PB i hantelrodden dessutom, I like!

prime^
2006-10-25, 16:13
Bra apss prime^! du fortsätter att öka vilket tyder på att allt runt omkring träningen fungerar bra, även utan kreatin :)

Chinsen tycker jag du grejjade riktigt bra för att vara första gången, oftast så får man en chock och orkar knappt en endaste :)


PB i hantelrodden dessutom, I like!
tack tack :) jo chinsen brukar chocka en, men d beror ju på hur brett man håller.. jag höll inte smalt, dock vet jag inte riktigt hur brett jag höll.. dock inte längst ut för då hade jag inte rubbat mig 1 mm :P

davvvan
2006-10-25, 17:11
Tycker det ser riktigt bra ut, scottcurlen :thumbup:




...Men var är benen? Och bilderna på dig? Måtten osv osv.... :D

prime^
2006-10-25, 17:29
Tycker det ser riktigt bra ut, scottcurlen :thumbup:




...Men var är benen? Och bilderna på dig? Måtten osv osv.... :D
Ja scottcurlen e skön =) Men stör mig att jag inte klarar 38,5 kg *grr27*
Benen kör jag inte pga menisk-skada i ena benet och korsband+menisk skada i andra benet.. Väntar på operation som kommer bli i december =)

Bilder kommer inte för än jag e nöjd med mig själv =) Kommer väl bli ett litet kollage om inom 1-3 månader hoppas jag, men lovar inget! =)
Mått tog jag inte från början, och inte tagit nu heller.. Fast mätte biceps non gång o posta i tråden har jag för mig. Kanske dax o börja mäta? Men d e så jävla bökigt :furious:

prime^
2006-10-26, 16:06
Rotatorcuffarna
7kg x 10
7kg x 10
7kg x 10

Bänkpress
20 kg x 15
60 kg x 6
60 kg x 5
60 kg x 4

Militärpress i smith
30 kg + Stången x 8
47,5 kg + Stången x 6
47,5 kg + Stången x 6
47,5 kg + Stången x 6 - Öka nästa

Övning för baksida axlar i dubbel cable
7 kg x 6
7 kg x 6
7 kg x 8 - Relativ ny övning, vet inte vart jag ska ha för vikter =)

Drag till hakan
13,5 kg x 15
38,5 kg x 6
38,5 kg x 6(8) - Jag vet inte riktigt hur många jag gjorde, för jag "dagdrömde" när jag körde passet.. Räknade dom, o rätt som d va jag på 8 men vet inte ifall jag räkna rätt :P
38,5 kg x 9 - Denna gången räkna jag rätt, o fy fna va lätt d gick.. Helt sjukt, så jävla grym övning :hbang:

Hantellyft åt sidan
9 kg x 6
9 kg x 6
9 kg x 6

Ganska nöjd av dagens pass faktist, trodde aldrig jag skulle klara så pass många reps på 60 kg pga d gick mkt sämre på tisdagens pass.. Allt annat e jag fruktansvärt nöjd över! Speciellt drag till hakan

prime^
2006-10-26, 16:10
Fanskap, skrev fel.. Bänkpressen såg ut som följande

Bänkpress
20 kg x 15
60 kg x 6
60 kg x 5
60 kg x 4
50 kg x 8 - Lätt och väldigt explosivt
50 kg x 8 - Lätt och väldigt explosivt

Pumpitup
2006-10-26, 16:30
Jävligt fina militär- och bänkpressar! :thumbup:


Du får sluta nedvärdera dig själv, du verkar ju öka på riktigt bra. Alla måste vi börja från början, man lyfter inte 95kg i bänk efter en månad, undantag davvan :D.

Bara fortsätta så här så kommer du känna dig betydligt starkare om någon månad, lovar!

prime^
2006-10-26, 16:51
Jävligt fina militär- och bänkpressar! :thumbup:


Du får sluta nedvärdera dig själv, du verkar ju öka på riktigt bra. Alla måste vi börja från början, man lyfter inte 95kg i bänk efter en månad, undantag davvan :D.

Bara fortsätta så här så kommer du känna dig betydligt starkare om någon månad, lovar!
Hahaha va faaaaaaan, militärpressarna va inte så bra.. Du ska ta bort 10 kg.. D va 37,5 kg + stång, den e väl på 8 kg tror jag.. Helvete va man ska skriva fel när man e stressad då!

OBS!
Militärpress i smith
30 kg + Stången x 8
37,5 kg + Stången x 6
37,5 kg + Stången x 6
37,5 kg + Stången x 6 - Öka nästa


Helvete!

davvvan
2006-10-26, 18:24
Hörddu huvve, sluta klanka ner på dig själv precis som Pumpitup skriver :) Tycker du gör riktigt fina framsteg i alla övningar du kör, och dina militärpressar är riktigt brutala! Men alltså, 37,5 kg + stången i smithen, den väger ju allt mellan 20 och 30 kg...Hur stark är du i axlarna egentligen? :D

prime^
2006-10-26, 21:21
Hörddu huvve, sluta klanka ner på dig själv precis som Pumpitup skriver :) Tycker du gör riktigt fina framsteg i alla övningar du kör, och dina militärpressar är riktigt brutala! Men alltså, 37,5 kg + stången i smithen, den väger ju allt mellan 20 och 30 kg...Hur stark är du i axlarna egentligen? :D
Haha okej, jag ska sluta :( Men.. men.. Okej =)
Näää, stången i smith väger runt 8 kg.. iaf på vårt gym =) Den e sjukt lätt att röra upp o ner iaf.. Märket e technogym iaf, så mkt vet jag :P

prime^
2006-10-27, 16:50
Scottcurl
13,5 kg x 15
23,5 kg x 10
37 kg x 6
37 kg x 6
37 kg x 6

Hammercurl
16 kg x 6
16 kg x 6
16 kg x 6 - PB!! Vet dock inte hur strikt detta va

Chins
Kv x 4
Kv x 4
Kv x 4 3/4 - Nääästan 5 :D

Latsdrag med V-handtag
35 kg x 10
57,5 kg x 6
57,5 kg x 6
57,5 kg x 6

Sittande rodd med V-handtag
50 kg x 6
50 kg x 6
50 kg x 6 - Ska prova 52,5 kg nästa gång :)

Korsryggen i maskin
47,5 kg x 8
47,5 kg x 8
47,5 kg x 8


Dagens pass va rätt tungt, e nog lite sliten efter 4 dagars träning i rad och mycket tunga pass dessutom =/ Ska bli skönt o vila, sen drar jag igång 8x3 nästa vecka.. Få lite uthållighet i musklerna med =) Nu ska d smaka med lite mat o sen blir d feeeest :booty:

Pumpitup
2006-10-27, 17:38
Vila är du verkligen förtjänt av, du kör förjävla hårt! :thumbup:

shadowfire
2006-10-27, 17:42
känns som om du kommer ångandes med hög fart nu!.. bänken börjar ta sig riktigt fint, biceps o curls med.. latsdrag på g... du blir starkare o starkare för varje pass och fort går det!!

prime^
2006-10-28, 13:22
Vila är du verkligen förtjänt av, du kör förjävla hårt! :thumbup:
Blev ingen vila, d blev nog 1-2 h cardio igår på dansgolvet ;) haha..

känns som om du kommer ångandes med hög fart nu!.. bänken börjar ta sig riktigt fint, biceps o curls med.. latsdrag på g... du blir starkare o starkare för varje pass och fort går det!!
tack tack =) känns bra just nu faktist, ska bli skönt o köra lite lägre 3x8 nästa helg hade nog inte pallat 5-6x4 längre =/

dax o få sig i mat nu, blev inte mye igår.. fick inte ens ner en hel kebab efter partajandet :(

prime^
2006-10-30, 15:53
Ingen träning idag då halsen e katastrof. Hosar hela tiden och e sjukt hes. Låter rätt kul när jag skrattar för jag låter som en liten tjej :)

Får hoppas det e bättre imorgon *cry*

Pumpitup
2006-10-30, 16:16
[QUOTE=prime^]Blev ingen vila, d blev nog 1-2 h cardio igår på dansgolvet ;) haha..

That's my boy! :cool:


Krya på dig mannen, tror att du drabbats av en liten bakisförkylning =)

davvvan
2006-10-30, 17:12
Tror mer på att cardion var någn annanstans...:Virro

Vilodagar är alltid skönt, ta en nu å så pumpar du till max imorrn!

prime^
2006-10-30, 17:37
That's my boy!


Krya på dig mannen, tror att du drabbats av en liten bakisförkylning =)
Haha jo, "liten".. Inte smart o va ute i endast kavaj o t-shirt 3 på natten när d e 7 grader ute.. Tog fram vinterjackan idag, haha

Tror mer på att cardion var någn annanstans...:Virro

Vilodagar är alltid skönt, ta en nu å så pumpar du till max imorrn!
Ja egentligen va d mest bicepscurls med ölglaset, så jävla nice :D

Nej, d e inte skönt när man mer eller mindre längtat tills man får lägga sig o köra bänkpress igen *grr27*

Får hoppas d blir av imorgon!

Pumpitup
2006-10-30, 19:02
Men vafan, jag köade i två timmar utan att komma in i lördags, i minus 10! :devil:

Så inge cardio för mig *grr27* haha

prime^
2006-10-30, 19:12
Men vafan, jag köade i två timmar utan att komma in i lördags, i minus 10! :devil:

Så inge cardio för mig *grr27* haha
Oh herrejävlar, du får ju fixa VIP! :)
Går nog aldrig till nått ställe ifall jag inte e säker på att jag kommer in, finns nog inget värre än o köa o inte komma in! *grr27*

prime^
2006-11-02, 17:48
Jahapp, har inte tränat sen fredag förra veckan. Detta suger totalt. Halsen känns inte riktigt kry än och det e så fruktansvärt kallt ute så jag vill inte bege mig till gymmet :S Dock e ju allt mest pga halsen :P

Men jag ska dit imorgon, tror jag kommer börja förlora styrka om jag inte drar dit snart!

Men nu har jag iaf vilat tillräckligt så nu ska jag väl vara på top :D

Pumpitup
2006-11-02, 21:53
Bara du ätit bra så ska det inte vara några problem, viloveckor gör susen ibland, kör hårt! ;)

prime^
2006-11-06, 19:40
Ja då kom jag igång igen :) Hade faktist inte tappat så mkt, tror jag :S haha

Bänkpress
20 kg x 15
55 kg x 8
55 kg x 8
55 kg x 6+1 - Snart e jag nära mitt PB på 3x8 =)

Lutande bänkpress i smith, stång 7 kg sägs d
47 kg x 8 - Väldigt lätt
52 kg x 8
52 kg x 8

Liggande flyes
16 kg x 8
16 kg x 8
16 kg x 8 - Tyvärr så slog jag nog upp samma skada som jag haft innan =/ Börjat knaka i axeln igen

Liggande tricepsextentions
13,5 kg x 10
28,5 kg x 8
28,5 kg x 8
28,5 kg x 8

Dips
Kv x 6 - Haha sjukt pinsamt, va fan har hänt?
Kv x 7
Kv x 8


Ganska nöjd med passet, trodde d skulle gå sämre faktist.. Men dipsen e ju bara pinsamma, dock kan d bero på d med axlen.. D gjorde faktist ont dipsen =/ Dum man e som inte värmer upp rotatorcuffarna

Pumpitup
2006-11-06, 23:05
Kul att du är igång igen, har saknat dig ;)

davvvan
2006-11-06, 23:21
Kul att du är igång igen, har saknat dig ;)

+1 *kissass*

shadowfire
2006-11-06, 23:26
tycker du kör bra liggande flies!... tat försiktigt med axeln bara, annars blir du vek i bröstet som mig på sikt...
kul att du är igång igen!

prime^
2006-11-07, 13:15
Pumpitup & Davvvan: Hihi, jag har saknat er med :booty:

skuggis: Tack =) Vet dock inte om jag borde sänka vikten o ha lite mer raka armar när jag gör den.. Men tycker risken för att d med axlen händer lättare då :( Men d blir väl att börja piska rotatorcuffarna o värma upp ordentligt nu när d e vinter :)

prime^
2006-11-07, 17:32
Chins
Kv x 5
Kv x 5
Kv x 5½ :D

Hantelrodd
25 kg x 8 - Kände att d va för tungt så sänkte
22,5 kg x 8
22,5 kg x 8

Latsdrag med V-handtag
50 kg x 8
55 kg x 8
55 kg x 8

Sittande rodd med V-handtag
50 kg x 8
50 kg x 8
50 kg x 8

Shrugs i smith
27 kg x 15
47 kg x 10
67 kg x 8
67 kg x 8

Scottcurl, men här skriver jag inte vikterna, för fy fan va dåligt d gick.. Gjorde egentligen "superset", för mellan mina set så gjorde en kompis en magövning där han hängde i vår dips/chins ställning där jag putta på hans ben.. Va sjukt jävla jobbigt, sjuk mjölksyra =)

Pumpitup
2006-11-07, 17:55
Härlig chins! :thumbup:

Känns det bra att vara igång igen?

prime^
2006-11-07, 21:58
Härlig chins! :thumbup:

Känns det bra att vara igång igen?
Ja, jag öka trots jag inte kört dom på nästan 1½ vecka :D

D känns bra, va lite orolig över att jag skulle tappat massa styrka men d har jag inte gjort =) Känns nästan som jag blivit starkare.. Men nu får vi se hur d går resten av veckan för då ska jag träna ensam =/

davvvan
2006-11-07, 23:12
Sköönt pass, hur länge ska du köra 8-reppare? Längtar till 6-repparna...Wuj vad du kommer dominera då :D

Har sagts förut, men bra chins! Fortsätt kämpa, man blir liiiite bättre för varje gång :)

prime^
2006-11-08, 13:08
Sköönt pass, hur länge ska du köra 8-reppare? Längtar till 6-repparna...Wuj vad du kommer dominera då :D

Har sagts förut, men bra chins! Fortsätt kämpa, man blir liiiite bättre för varje gång :)
Denna veckan ut och kanske 1 vecka till, max 2 =) Men blir nog bara en vecka till för jag e jääävligt taggad att köra 5or eller 6or nu :D Om en vecka tror jag nästan jag klarar 62,5 kg på 5or iaf, men vi får se :)

Tack tack :)

prime^
2006-11-09, 14:36
Davvvan piska upp 100 kg o då sa jag att jag skulle höja mitt mål till nyår med 5 kg.. Nu e d alltså 65 kg, 3x8 som ska upp =) Jävla davvvan :devil: Fast, öka 10 kg på 1½ månad blir tufft.. får se hur långt d räcker! Men med lite kreatin i kroppen kan d gå an..

davvvan
2006-11-09, 15:40
Haha ja men nu har jag ju höjt mitt mål med, till 105 kg! Du klarar det lätt, bara fortsätta käka bra och mosa hårt så är du där snart :D Kreatin är överskattat men kanske funkart för dig!

:whipped:

prime^
2006-11-09, 17:35
Haha ja men nu har jag ju höjt mitt mål med, till 105 kg! Du klarar det lätt, bara fortsätta käka bra och mosa hårt så är du där snart :D Kreatin är överskattat men kanske funkart för dig!

:whipped:
Ja men du behöver inte skämmas längre, 100 kg e den magiska gränsen :) Jo kreatin har funkat bra hos mig, d kan jag lova =)

Rotatorcuffarna
7 kg x 15
7 kg x 8
7 kg x 6

Bänkpress
20 kg x 15
55 kg x 8
55 kg x 8
55 kg x 7+1
50 kg x 6
50 kg x 6 - Tycker jag borde kunnat tryckt upp lite fler reps på 50 men jag sov väldigt dåligt inatt, ingen REM sömn alls och jag har inte ätit optimalt heller

Lutande hantelpress
18 kg x 8
18 kg x 8
18 kg x 8

Flyes
16 kg x 8
16 kg x 8
16 kg x 8 - Tror jag utför flyes lite fel.. Jag tror jag har för böjda armar. Men jag vet inte :Virro Sträcker jag på dom mer så får jag ont i axlarna

Dips
Kv x 10
Kv x 8 - Glömde trycka ifrån när jag kom ner i 9e repsen, haha.. Kom helt fel i allt :P
Kv x 9 - Har gått upp i vikt så hoppas d e därför jag gör lite färre :P Drack nog ca 2 L vatten innan jag gjorde dipsen.. Inte på en gång utan under hela passet :P

Non cable övning för triceps
10 kg x 8
10 kg x 8
10 kg x 8


E väl rätt nöjd över dagens pass under omständigheterna.. Hade träningsverk i brösten sen i måndags, ätit o sovit dåligt. Ändå sjönk jag inte så mkt tycker jag.. Dax o vända rätt på dygnet nu. Sen jävlar ska 65(3x8) up innan nyår!

Pumpitup
2006-11-09, 17:46
Härligt pass primen!

Tycker det ser fortsatt bra ut, speciellt i bänken och dipsen.

Sen kan man alltid undra varför du sov dåligt i natt, cardio? :ike :kinky:

prime^
2006-11-10, 12:41
Härligt pass primen!

Tycker det ser fortsatt bra ut, speciellt i bänken och dipsen.

Sen kan man alltid undra varför du sov dåligt i natt, cardio?
Tääck, dock inte nöjd :D Svårt o vara d när svin(LÄS davvvan) pungar upp 100 kg :D Fast, jag e sjukt nöjd över han.. Ett bevis över att dödliga också kan man lite träning :) Pussgurkan där..

haha, nej.. då hade jag sovit bra :) vet inte riktigt, nått sjukt har hänt med kroppen o jag har svårt o somna på nätterna :( kan ligga sömnlös i flera timmar.. men får se hur d utvecklar sig

Pumpitup
2006-11-10, 15:12
prime^: jag tror inte att vi får stirra oss blinda på davvvans pass för mycket. killen har en oerhörd råstyrka inom sig och det är få förunnat att ha den möjligheten. det enda som gäller är att vi jobbar på och fortsätter att öka i styrka utan att bli för viktkåta, eller har jag fel?

Davvvan får helt enkelt fortsätta vara en otroligt fin förebild, klart som korvspad att vi gläds med hans utveckling! *cupid*

davvvan
2006-11-10, 17:20
Tääck, dock inte nöjd :D Svårt o vara d när svin(LÄS davvvan) pungar upp 100 kg :D Fast, jag e sjukt nöjd över han.. Ett bevis över att dödliga också kan man lite träning :) Pussgurkan där..

haha, nej.. då hade jag sovit bra vet inte riktigt, nått sjukt har hänt med kroppen o jag har svårt o somna på nätterna. kan ligga sömnlös i flera timmar.. men får se hur d utvecklar sig


Jo men det här bevisar ju precis det du skriver, att verkligen alla klarar det! :)

Usch då, lät inge kul. Försök varva ner, dvs inge dator elller tv på kvällen... *slap* Sägs det

prime^
2006-11-10, 19:34
prime^: jag tror inte att vi får stirra oss blinda på davvvans pass för mycket. killen har en oerhörd råstyrka inom sig och det är få förunnat att ha den möjligheten. det enda som gäller är att vi jobbar på och fortsätter att öka i styrka utan att bli för viktkåta, eller har jag fel?

Davvvan får helt enkelt fortsätta vara en otroligt fin förebild, klart som korvspad att vi gläds med hans utveckling! *cupid*
nej defenitivt inte, jag e bara glad för hans skull.. men d sporrar en också att träna lite bättre o hårdare =)


davvvan: haha inte alla :) du har nog rätt bra förutsättningar, på nått sätt, för att bli så stark i bänkpress =) fast d kommer ta betydligt längre för mig.. men d kommer gå bara jag har tålamodet :)

prime^
2006-11-10, 19:42
Chins
KV x 6
KV x 6
KV x 6 - PB!!!

Latsdrag med V-handtag
40 kg x 10
60 kg x 8
57,5 kg x 6
55 kg x 8 - Vet inte va som hände :S Kände defenitivt att 60 kg va för tungt, men att d går så dåligt på 57,5 :S dessutom kände denna ställningen mycket trögare än den jag träna på i tisdags :S

Sittande rodd med v-handtag
50 kg x 8
50 kg x 8
50 kg x 8 - Lite lätt kanske, men vet inte om jag hade klarat 55 kg.. Kanske 52,5 =/

Shrugs
47 kg x 8
87 kg x 4 - Haha, tänkte fel på va jag hade sist jag körde :P
77 kg x 6 - D slog slint igen.. Alzheimers..
65 kg x 8
65 kg x 8
65 kg x 8 - Såååå =)

Hantelrodd
23,5 kg x 8
23,5 kg x 8
23,5 kg x 8
22,5 kg + stång.. Vet inte va "stången" väger..

Scottcurl
23,5 kg x 10
31 kg x 8
31 kg x 8
31 kg x 8

Hammercurl
14 kg x 6
12 kg x 8
12 kg x 8


Övermodet gjorde så jag sabba latsdragen. Dock PB på chins, nöjd. Scottcurlen har jag tappat i, kass som fan. Vet inte riktigt om jag borde ändra nått i rygg-schemat :S Inte marklyft, men känns lite som jag inte tränar yttre latsen? Eftersom jag kör med V-handtag alltid.. Men tycker brett grepp känns så jävla konstigt :S Oooh well.. ikväll e d fest.. :cheers:

davvvan
2006-11-14, 11:09
Bra pass, slut å sup å börja ta i för helvete :smash:

Scottcurlen *cupid*

Pumpitup
2006-11-14, 13:00
Håller med davvan, nu är det dax att prestera igen!


Du gjorde ju ett kanonpass senast så varför ta ett uppehåll mitt i allt?


hoppas du har en j-vligt bra ursäkt *slap* :D

prime^
2006-11-14, 15:58
Bra pass, slut å sup å börja ta i för helvete :smash:

Scottcurlen *cupid*
Ja supandet tar ett uppehåll efter den 13e december, fick operationstid då =D E riktigt jävla glad

Håller med davvan, nu är det dax att prestera igen!


Du gjorde ju ett kanonpass senast så varför ta ett uppehåll mitt i allt?


hoppas du har en j-vligt bra ursäkt *slap* :D
Igår tränade jag inte för mina träningspartner sabbade allt. Satt o vänta på han o sen rätt va d e så ville han inte träna längre... Jävla fisk e han!

Ursäkten idag e: Jag tog körkort idag!!!! - PB!!!!!!!
Haha
Fy fan va skönt detta e gubbar, men jag tror ni redan har haft samma känsla! :hbang:

Imorgon kommer ett jävla mastodontpass!! Eller, jag ska iaf träna imorgon ; )

Pumpitup
2006-11-14, 16:13
Fifan så skönt me körkortet, ett STORT GRATTIS!


Minns själv hur underbart det var, man kände sig verkligen som en kung!


Träningsursäkten är härmed godtagen! ;)

prime^
2006-11-14, 16:21
Fifan så skönt me körkortet, ett STORT GRATTIS!


Minns själv hur underbart det var, man kände sig verkligen som en kung!


Träningsursäkten är härmed godtagen! ;)
tack tack tack tack :D
hade nog inte blitt en bra träning idag ändå, sov 4 timmar inatt o har inte käkat bra.. har vatt så sjukt nervös :)

men imorgon smäller d!!!
PB i bänk och i tricepsextentions!! d e ett löfte

qubie
2006-11-14, 16:23
Godtages ej! Du hade kunnat alternativt enbart ratta med en hand åt gången och hantelcurla samtidigt som uppkörningsinspektören växlar åt dig , två flugor i en smäll :hbang:

davvvan
2006-11-14, 16:23
Fifan så skönt me körkortet, ett STORT GRATTIS!


Minns själv hur underbart det var, man kände sig verkligen som en kung!


Träningsursäkten är härmed godtagen! ;)

Håller med, dagen man fick körkort var de mycket bil å lite träning...Mycket hastigheter och lite träning, mycket driftning å lite vettigt :) Bra skit helt enkelt! Du är härmed man.

qubie
2006-11-14, 16:24
....Du är härmed man.

100 i bänk, 200 i böj och 220 i mark( *drool* ) då är man en riktig jvla man!

davvvan
2006-11-14, 16:36
100 i bänk, 200 i böj och 220 i mark( *drool* ) då är man en riktig jvla man!

200 i böj, 220 i mark är väl inte riktigt samma som 100 i bänk? Böj och bänk är väl hyfsat jämna, men man ska väl ta mer i böj. Mark 220 var krydd som fan, jag kan sträcka mig till kanske 160-180? Vad känns representativt? Någon? :)

Bänk 100
Böj 120
Mark 180

Eller kanske krydd på marken...160?

prime^
2006-11-14, 17:00
Qubie: Haha jag tycker om dig med!
Davvvan: Tack tack :)

Jag e fortfarande en pojkpenis, men jag e en pojkpenis med körkort :D
57,5 på bänkpressen imorgon.. 3 x 8 =) ska fan klara d!

davvvan
2006-11-14, 23:41
TRRRRRRRRRRRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖCCCCCCCCCCCCKKKKKKKKKKKK då!


:D

prime^
2006-11-15, 21:59
Bänkpress
20 kg x 10
50 kg x 10
50 kg x 10
50 kg x 8

Lutande hantelpress
18 kg x 10
18 kg x 8
18 kg x 8

Lutande flyes
12 kg x 8
12 kg x 10
12 kg x 10

Dips
Kv x 10
Kv x 10
Kv x 11

Non kabelövning
9 kg x 8
9 kg x 8
9 kg x 8
8 kg x 11


Blev ett lite konstigt pass idag. Men kände att jag sovit o ätit så dåligt så kände för ett konstigt pass.
Tar mitt löfte på fredag istället. Sen nästa vecka blir d 5or eller 6or beroende på hur bra jag ätit.. Men jag strävar efter d iaf. Sjukt trött nu, ska sova tidigt idag.. :ike

Pumpitup
2006-11-15, 22:01
Tungt med högrepsträning, bra jobbat primern! :thumbup:


Sov Gott :sleep:

prime^
2006-11-18, 13:35
Tungt med högrepsträning, bra jobbat primern! :thumbup:


Sov Gott :sleep:
haha fy fan va lat jag e :(
men nästa vecka blir d 8or igen, o därefter börjar jag köra 5or eller 6or..
blev ingen träning igår för vi åkte iväg o handla massa öl o sprit i tyskland *drool*
o sen har jag fått opereationstid den 13e december, o efter det kommer d bara bli träning i några veckor efter. har slarvat som fan nu, men nu ska d bli bättring.. annars må ni koka soppa på min fena!!one

Pumpitup
2006-11-18, 14:59
Härligt att åka o handla lite krejer! Fint som fan att ha ett lager hemma så är man alltid redo om det oväntade inträffar ;)


Du har en månad på dig att köra brutalt som fan, kom igen nu mannen, visa lite stake! :hbang:

davvvan
2006-11-18, 15:05
Vill också bo nära Tyskland...Eller Finland. Å va 20. Pumpit ;) *kissass* :D

Pumpitup
2006-11-18, 15:35
Vill också bo nära Tyskland...Eller Finland. Å va 20. Pumpit ;) *kissass* :D

Ska du me på IKEA o handla några billy's? :naughty:

prime^
2006-11-19, 16:40
haha d e riktigt nice grabbar :) inte lätt o va nykter hela helger med sånna här förutsättningar!

längtar tills jag får köra mitt pass imorgon! ska bli sjukt najs

davvvan
2006-11-19, 16:42
Ska du me på IKEA o handla några billy's? :naughty:

Fan för dig, antar det kan ha blivit några resor?! :D

prime^, ladda nu för fan! Du ska ju slå PB i allt imorrn *flex*


GOGOGOGOG *popcorn*

prime^
2006-11-20, 19:30
igen
Rotatorcuffarna
7 kg x 10
7 kg x 10
7 kg x 10

Bänkpress
20 kg x 15
57,5 kg x 8
57,5 kg x 7+1
57,5 kg x 6+1

Lutande hantelpress
18 kg x 8
18 kg x 8
18 kg x 8

Pecdec
45 kg x 8
55 kg x 8
55 kg x 8
45 kg x 10

Dips
Kv + 5 kg x 8
Kv + 5 kg x 8
Kv + 5 kg x 8

Någon enarms kabelövning
11 kg x 8
11 kg x 8
11 kg x 8

Enarms hantelextention
8 kg x 8
8 kg x 8


Jag e så fruktansvärt seg nu på hösten/vintern. Blir ett pass rygg/biceps och ett pass axlar/resten av kroppen på 8-10 reps.. På fredag tror jag d blir 5or eller 6or på bröst.. Dax att börja ladda upp med kreatin då igen =) jag sänker målet lite tills nyår, får bli 65 kg på 6 reps x 3 set. borde jag nog klara av

Pumpitup
2006-11-20, 19:54
SNuskigt bra dips o bänkar, inte ska du börja sänka några mål, snarare tvärtom :naughty:

Davvvan: jepp var någon gång i somras plus att man skickat mbeställningar me andra, smidigt o bra :) När blir du byxmyndig då? :)

prime^
2006-11-21, 00:55
SNuskigt bra dips o bänkar, inte ska du börja sänka några mål, snarare tvärtom :naughty:

Davvvan: jepp var någon gång i somras plus att man skickat mbeställningar me andra, smidigt o bra :) När blir du byxmyndig då? :)
Dipsen kändes bra faktist! :) Tror jag kastar på 8 kg sammanlagt nästa gång!
Bänken var inte bra! =( Så förbannad jag va.. Men men! Ska bli kul o se på 6orna på fredag.. Jag ska minst ha upp 62,5 kg.. Annars blir jag förbannad på riktigt :D
E d realistiskt o prova 4or på 67,5 kg efter 62,5 kilos passet? Tror ni d går upp?

Pumpitup
2006-11-21, 11:15
E d realistiskt o prova 4or på 67,5 kg efter 62,5 kilos passet? Tror ni d går upp?

Jag hade inte orkat det men omöjligt är det väl inte, kolla bara på davvan som ökar men 5 kg mellan varje pass. *rolleyes*

kör hårt! :hbang:

prime^
2006-11-21, 12:17
Jag hade inte orkat det men omöjligt är det väl inte, kolla bara på davvan som ökar men 5 kg mellan varje pass. *rolleyes*

kör hårt! :hbang:
Jag menar alltså 2-3 dagar efter jag kört 62,5 :) fast du kanske förstod mig.. :P

men davvvan e inte frisk, jävla bänkpress guru :hbang:

prime^
2006-11-21, 18:33
Scottcurl
13,5 kg x 15
23,5 kg x 8
33,5 kg x 8
33,5 kg x 8
33,5 kg x 8

Hammercurl
14 kg x 8
14 kg x 8
14 kg x 8

Växlande Hantelcurl
14 kg x 8
14 kg x 8
14 kg x 8

Chins
Kv x 3 - Hahha inte lönt, helt död i biceps kändes d som

Latsdrag med brett grepp i maskin
65 kg x 8
65 kg x 8
65 kg x 8 - Väldigt lätt, sist körde jag nog 6or på detta :S

Sittande rodd i maskin
47,5 kg x 8
47,5 kg x 8
47,5 kg x 8

Hantelrodd
23,5 kg x 8
23,5 kg x 8
23,5 kg x 8

Situps i båge
Vanliga x 20
Åt vänster x 20
Åt höger x 20
Höga ben x 20

Cable "side bend" - Obliques
13 kg x 8
17 kg x 8
23 kg x 8 - Får ta en annan cablemaskin nästa..

Dagens pass får en tumme upp trots allt. Har ökat i dom flesta övningar. Nu e jag duktigt trött, ska äta o sen vila mig.

Pumpitup
2006-11-21, 19:17
Vilket monsterpass, sjukt många set! :hbang:


Kul att du börjar få lite självförtroende dessutom, ett tecken på att formen är BRA! :thumbup:

davvvan
2006-11-21, 19:47
Bra scottcurl *cupid*

Jobbigt med högreppare, du börjar bli sjukt grooofv *flex*

prime^
2006-11-21, 21:32
Tack grappar :)
Känner ni att ni blir större o större vart månad? Eller känner ni bara att ni blir starkare/segare i musklerna..? Känns som jag slutat växa o bara blir segare/starkare, vilket jag e nöjd med men jag vill bli som brad pitt med ffs :D

prime^
2006-11-21, 21:42
föresten så tränade jag lite tidigare idag än va jag brukar göra. och synden straffar ju sig själv..
det kommer in en sjukt fit o snygg milf o kör bänkpress(inte mycket, men ändå..) jag kunde inte sluta stirra. hur fan ska man kunna träna när det kommer in sånna människor o porrar sig.. man ville bara gå fram o fråga om hon behövde en passare men sen skena ju fantasin iväg *gah!* dessutom brukar jag ha svårt o tycka kvinnor/tjejer ser bra ut när dom utövar sport överhuvetaget. det var tur hon bara va vid mig i 10 minuter annars hade d blivit jobbigt :D

prime^
2006-11-23, 17:44
Rotatorcuffarna
7 kg x 10
9 kg x 8
9 kg x 8
10 kg x 8

Militärpress i smith, stång 7 kg tror jag
27 kg x 8
35 kg + stång x 8
35 kg + stång x 8
35 kg + stång x 8

Drag till hakan
23,5 kg x 10
36 kg x 8
36 kg x 8
36 kg x 8

Hantellyft åt sidan
7 kg x 8
7 kg x 8
7 kg x 8 - Hade klarat mer men e så rädd om mig axel :(

Kabelövning för baksida axlar
7 kg x 8
7 kg x 8
7 kg x 8

Shrugs
37 kg x 10
57 kg x 8
67 kg x 8
67 kg x 8

Situps i båge
Vanliga x 20
Höga ben x 20
Vänster x 20
Höger x 20
x 2


Nöjd över passet, har ökat i allt. Tror nästan d e några PB's men har inte så stor koll på axelövningarna :P

davvvan
2006-12-18, 11:13
Var är träningen? :(

davvvan
2006-12-24, 15:29
God Jul! :)


VAR ÄR DU?! :(

prime^
2006-12-27, 00:59
God Jul! :)


VAR ÄR DU?! :(

God Jul på dig med!! :)

jag har vatt jävligt inaktiv, gjort några få enstaka oseriösa pass efter det sista jag skrev upp.. blev lite stressigt, plus jag opererade knäet den 13e och skulle till Sthlm den 19e så har inte kunnat träna =/ ska börja nu snart igen för då blir det sjukgymnastik, lika bra o dra igång träningen då med :) fast har nog tappat en hel del nu, om inte allt.. men bara o bygga upp igen :)

shadowfire
2006-12-27, 07:57
God Jul på dig med!! :)

jag har vatt jävligt inaktiv, gjort några få enstaka oseriösa pass efter det sista jag skrev upp.. blev lite stressigt, plus jag opererade knäet den 13e och skulle till Sthlm den 19e så har inte kunnat träna =/ ska börja nu snart igen för då blir det sjukgymnastik, lika bra o dra igång träningen då med :) fast har nog tappat en hel del nu, om inte allt.. men bara o bygga upp igen :)

*slap*
Dags o köra igång igen nudå, du sackar efter primetime! =)

prime^
2006-12-27, 19:03
*slap*
Dags o köra igång igen nudå, du sackar efter primetime! =)

Ja jag vet, d e för jävla dåligt! *slap* på mig själv
Innan hade jag ingen ursäkt för att stanna upp, tappade motivationen bara.. Nu har jag knäet, vet inte om jag får träna vanligt än.. Har knappt fått gå på det trots jag kan. Men jag ska komma igång igen.. Ska va i form den 22 sep för då fyller brossan år och hans brud har 2 kusiner som e 2 o 3 år yngre än mig :naughty:


JAAAA, såklart d e tjejer ;) O dom ser bra ut dessutom.. :kinky:

davvvan
2006-12-31, 01:25
God Jul på dig med!!

jag har vatt jävligt inaktiv, gjort några få enstaka oseriösa pass efter det sista jag skrev upp.. blev lite stressigt, plus jag opererade knäet den 13e och skulle till Sthlm den 19e så har inte kunnat träna =/ ska börja nu snart igen för då blir det sjukgymnastik, lika bra o dra igång träningen då med :) fast har nog tappat en hel del nu, om inte allt.. men bara o bygga upp igen :)

Okej, jo livet är inte alltid så lätt som vi föreställer oss det. Hur länge ska du köra rehab för knäet? När drar du igång den kontinuerliga träningen på allvar? Själv drar man iväg till Thailand nu den 2:a för att återkomma 19:e...Så min träning kommer va lite off *cry* Får hoppas de bara är bra i längden :)

Btw...Såg en bild på dig i nån bildtråd i Allmänt, från 2005? Svart hårsvall... :D Stort!

prime^
2006-12-31, 14:06
Okej, jo livet är inte alltid så lätt som vi föreställer oss det. Hur länge ska du köra rehab för knäet? När drar du igång den kontinuerliga träningen på allvar? Själv drar man iväg till Thailand nu den 2:a för att återkomma 19:e...Så min träning kommer va lite off *cry* Får hoppas de bara är bra i längden :)

Btw...Såg en bild på dig i nån bildtråd i Allmänt, från 2005? Svart hårsvall... :D Stort!

Vaaa? Bild? Leta upp den snälla, för d e inget jag känner igen att jag postat =)

Nej d e inte så lätt =/ Jag ska köra rehab för knäet i kanske 1 år seriöst, sen 6 månader till för att hålla uppe o bygga lite extra styrka.. Dock inte lika seriöst. Siktar på att få börja spela fotboll igen efter 6-8 månader.
Styrketräningen drar igång såfort jag kan och får.

OOoooooooOOOOoH! Thailand, fy fan va nice! Du kommer vara nerkrökad när du kommer hem igen :D Fy fan, du får festa lite för mig med ;)

davvvan
2007-01-01, 16:31
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1088168&postcount=119

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1088198&postcount=123

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1086339&postcount=70

Gott Nytt år :)

prime^
2007-01-04, 00:08
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1088168&postcount=119

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1088198&postcount=123

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1086339&postcount=70

Gott Nytt år :)

wtf så skrämmande!! minns inte att jag vatt så dum o lagt ut bilder på mig.. d e ju jag men för flera år sen.. utom den mellersta för den e nyast ;)

va hos sjukgymnast idag, han sa jag fick börja styrketräna igen. dock får jag inte lov o stå upp med fria vikter i händerna, för d kan skada knäet ännu mer :S
så nu ska jag ta tag i allt igen snart! ska bara kolla över ekonomin o få tummarna ur röven ;)

gott nytt år på er allihopa också!

davvvan
2007-12-29, 15:30
...och hur ser det ut såhär ett år senare? ;)