handdator

Visa fullständig version : bittersweets_ träningsjournal.


bittersweet_
2006-08-31, 11:33
Hej!
Har varit här inne och kikat ett par gånger, men aldrig vågat mer. Idag blev jag medlem just för att jag älskar allt som har med träning och kost att göra, och dessutom så vill jag föra "dagbok" över hur det går med min egen träning.

Jag tränar lite allt möjligt, men friidrott är det jag satsar mest på, och då framförallt medeldistans-löpning, såsom 800-3000 m. Är även helt okej på 5000 m och uppåt.

Mitt mål är att innan nästa sommar ha förbättrat mina tider rejält.

1500 meter ska gå på under 5.15
3000 meter ska gå på under 12 minuter

Ja, det är hårda mål, men jag vet vad jag vill och så länge man kämpar så kan man klara det.

Är kanske inte så vanligt med sånna här trådar, utan det är väl mest styrketräning, men hoppas att jag är välkommen ändå.

bittersweet_
2006-08-31, 11:52
Började morgonen med 1500 meter löpning, relativt snabbt. Jag ville känna på benet, har varit skadad ett tag, och har inte kunnat träna på de 2 senaste veckorna, förrän i tisdags.

Benet kändes bra, dock har jag fått ett ömmande knä som gör att det känns lite jobbigt att springa.

Ikväll blir det att pallra sig iväg till friidrottsträningen, har faktiskt ingen aning om vad som händer idag, men det blir inskrivet sen.

bittersweet_
2006-08-31, 21:18
Gissa om jag skadade mig idag under träningen, höften och knäet ömmar rejält, känns dock bättre efter en värktablett.

Tröstade mig med varm choklad och idol när jag kom hem, men det hjälpte inte särskilt mycket. Ska bli löpning imorgon om det känns bättre, ändå.

Eva_E
2006-09-01, 07:18
Hej! Och så klart är du välkommen!

Jepp - det var en klart annorlunda träningsjournal det här! Vi är ett gäng långlöpare här bland journalförarna, men inga medeldistansare såvitt jag vet.

Det skulle vara roligt att få veta lite mer om dig: hur gammal du är, kille eller tjej, hur din träning ser ut uppläggsmässigt - jag antar att även en medeldistanslöpare tränar annat än att springa 2-4 varv i taget runt en löparbana!

För övrigt hyser jag en DJUP respekt för de som tävlar på 800 och 1500. Jag brukar springa 800- och 1000-metersintervaller som del av min egen träning, och det är så jobbigt...*spy*

Eva