handdator

Visa fullständig version : Stanna kvar på vikten efter deffen


Tabbe
2006-08-31, 04:56
Någon som har några tips om hur man ska göra för att lättast stanna kvar efter deffen?

Longshot
2006-08-31, 06:49
Du får helt enkelt testa dig fram. Mer cardio om du går upp och mindre om du rasar?

Mental
2006-08-31, 07:52
Någon som har några tips om hur man ska göra för att lättast stanna kvar efter deffen?

om din målvikt tex är 80kg så sikta på att gå ned till 78, för när du drar upp näringsintaget igen så går man alltid upp lite i vikt när kroppen fyller sina depåer igen. Sen är det bara att fortsätta med sunda matvanor och träning resten av livet. :thumbup:

Håll lite koll på vågen, en gång var 14:e dag eller så, sticker vikten uppåt eller neråt måste du ju justera kost och motion igen.

Fed up
2006-08-31, 08:50
När jag slutade dieta tyckte jag det var ganska lätt att hålla vikten. Jag rörde på mig nästan lika mycket som under diet (bortsett från de allra värsta promenaderna då jag släpade runt mig i nån timme för att jag var så hungrig och ville äta), ungefär 1 h promenad om dagen och styrka 5 dar i veckan som grund.
Sen åt jag ungefär som på dieten, men jag vägde inte allt och kunde unna mig en kaka då och då. Men jag fortsatte äta var 3'e timme och åt inte så jag blev helt sjukt mätt utan bara lagom.

Det gick skitbra ett par månader men sen gled det långsamt iväg och portionerna blev större och större och kakorna fler och promenaderna färre och kortare och vips hade jag lagt på mig 3 kg. Men ja, det går nog iallafall om man inte hänfaller åt lättja allt för mycket.

muffe85
2006-08-31, 15:17
matematiken gäller. för att hålla vikten ska du inte äta mer än vad du gör av med. varken svårare, varken lättare.
självklart går man upp lite precis efter deffen då t,ex, glykogen fylls på i alla hungriga muskler och vätskenivån balanseras, mm.

nutz
2006-09-06, 16:57
Någon som har några tips om hur man ska göra för att lättast stanna kvar efter deffen?

Man skippar allt vad skräpmat, godis, kakor och läsk heter, och äter normala portioner av bra mat tills man blir mätt på någorlunda regelbundna tider.