handdator

Visa fullständig version : Massiv proteindrink?


Paradiddle
2006-08-30, 21:58
Okej har en fråga angående mängden i en proteindrink. Har alltid kört på banan + proteindrink men förra veckan så köpte jag Fairings Fast Carbs och skulle göra den första proteindrinken idag. På förpackningen står det att man ska ha 1g per kg kroppsvikt och 1dl = 50g. Jag väger ca 75 så jag tog ungefär 1,5dl och sen två skopor protein (55ml står det på den.) I mina ögon såg det otroligt mycket ut och sen när jag hällde ner det i shakern och skakat såg det ut som jag vet inte vad. Strax efter kändes det som om magen skulle paja :confused:

Så min fråga är får ni också såna här enorma drinkar?

Inzza
2006-08-30, 22:02
Okej har en fråga angående mängden i en proteindrink. Har alltid kört på banan + proteindrink men förra veckan så köpte jag Fairings Fast Carbs och skulle göra den första proteindrinken idag. På förpackningen står det att man ska ha 1g per kg kroppsvikt och 1dl = 50g. Jag väger ca 75 så jag tog ungefär 1,5dl och sen två skopor protein (55ml står det på den.) I mina ögon såg det otroligt mycket ut och sen när jag hällde ner det i shakern och skakat såg det ut som jag vet inte vad. Strax efter kändes det som om magen skulle paja :confused:

Så min fråga är får ni också såna här enorma drinkar?

2.5 dl pulver är väl ingenting :D se bara till att ha i en 6dl vatten typ. och halsa det inte, det får jag iaf ont i magen av.

Cykelmannen
2006-08-31, 00:53
Ja, 1,5 dl vasslepulver + 1 dl dextropur kör jag med under/efter träningen. Det smakar underbart sött och gott. Om du har tänkt inta den där drinken efter träningen, ändra då så att du dricker ungefär halva, uppdelat på några klunkar, under passet. Då slipper du dricka allt på en gång efteråt.