handdator

Visa fullständig version : Rätt tillfälle?

Empe
2006-08-30, 20:30
Jag har tränat i 2-3 år nu och har funderat på att beställa hem proteinpulver. Är det för tidigt att börja med kosttillskott?

Det känns som det tar längre tid att öka i övningarna nu för tiden mot vad det gjorde för kanske 7-8 månader sen. Det är därför jag funderar på protein.

King Grub
2006-08-30, 20:34
För tidigt? Nej då, det är bara mjölkprotein det handlar om - ett smidigt sätt att få i sig protein, inget annat. Det kan man använda från första träningsdagen (eller utan att träna alls).

Empe
2006-08-30, 20:37
Om jag summerar mina tankar om protein och vad du svarade i ditt inlägg så känns det som jag har haft för stora tankar om protein.

Kommer jag att känna någon skillnad om jag börjar använda proteintillskott?

L-Sami
2006-08-30, 20:46
Om jag summerar mina tankar om protein och vad du svarade i ditt inlägg så känns det som jag har haft för stora tankar om protein.

Kommer jag att känna någon skillnad om jag börjar använda proteintillskott?

Enbart proteinpulver kommer inte öka i övningarna. Prova Kreatin i så fall.

King Grub
2006-08-30, 20:47
Det kommer inte att märkas någon skillnad om du (som exempel) får 200 gram protein från vanlig mat eller 150 gram protein från vanlig mat + 50 gram protein från proteinpulver per dag.

Lägger du till protein från pulver till din kost, kanske du märker skillnad, om du i dag får för lite protein. Det är dock inte troligt: en normal kroppsbyggarkost ger mer än tillräckligt av alla aminosyror som behövs i proteinsyntesen för muskeluppbyggnad.

Det är ingen skillnad på proteinet i proteinpulver och proteinet som finns i mjölk. Mjölkproteinerna heter just vassle och kasein, och det är inget annorlunda i pulvret, utan vanligt mjölkprotein från riktiga kor, inget konstgjort eller speciellt.