Visa fullständig version : Rätt tillfälle?
Jag har tränat i 2-3 år nu och har funderat på att beställa hem proteinpulver. Är det för tidigt att börja med kosttillskott?
Det känns som det tar längre tid att öka i övningarna nu för tiden mot vad det gjorde för kanske 7-8 månader sen. Det är därför jag funderar på protein.
King Grub
2006-08-30, 20:34
För tidigt? Nej då, det är bara mjölkprotein det handlar om - ett smidigt sätt att få i sig protein, inget annat. Det kan man använda från första träningsdagen (eller utan att träna alls).
Om jag summerar mina tankar om protein och vad du svarade i ditt inlägg så känns det som jag har haft för stora tankar om protein.
Kommer jag att känna någon skillnad om jag börjar använda proteintillskott?
Om jag summerar mina tankar om protein och vad du svarade i ditt inlägg så känns det som jag har haft för stora tankar om protein.
Kommer jag att känna någon skillnad om jag börjar använda proteintillskott?
Enbart proteinpulver kommer inte öka i övningarna. Prova Kreatin i så fall.
King Grub
2006-08-30, 20:47
Det kommer inte att märkas någon skillnad om du (som exempel) får 200 gram protein från vanlig mat eller 150 gram protein från vanlig mat + 50 gram protein från proteinpulver per dag.
Lägger du till protein från pulver till din kost, kanske du märker skillnad, om du i dag får för lite protein. Det är dock inte troligt: en normal kroppsbyggarkost ger mer än tillräckligt av alla aminosyror som behövs i proteinsyntesen för muskeluppbyggnad.
Det är ingen skillnad på proteinet i proteinpulver och proteinet som finns i mjölk. Mjölkproteinerna heter just vassle och kasein, och det är inget annorlunda i pulvret, utan vanligt mjölkprotein från riktiga kor, inget konstgjort eller speciellt.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.