handdator

Visa fullständig version : Någon som vet???


max_k
2006-08-30, 16:31
tänkte köpa en ny crosstrainer för mellan 5-10000kr. Är en ganska tung kille så det måste vara en bastant grej som håller för tuffa tag. Naturligtvis ska den vara skön o köra på och hållningen måste vara bra när man står på den

Är styrkelyftare så jag kan inte mycket om dessa maskiner. Är det någon som kan mer än mig?:eating:

mvh /max

Anonym112
2006-08-30, 16:55
Vad ska du med den till om du är styrkelyftare?

max_k
2006-08-30, 16:58
Vad ska du med den till om du är styrkelyftare?
tänkte gå ner tre viktklasser o ta SM guld :)

King Grub
2006-08-30, 17:05
Vad ska du med den till om du är styrkelyftare?

Kondition är förstås värdelöst för alla som inte tävlar inom en konditionsidrott?

King Grub
2006-08-30, 17:06
För 10000 får du säkert en vettig begagnad sak.

http://www.almcareplan.se/en/index.html

jwzrd
2006-08-30, 17:06
Vad ska du med den till om du är styrkelyftare?

Det är ett par saker om träning du inte förstår :)

Scratch89
2006-08-30, 17:06
Jag rekommenderar ett löpband. Där kan du både gå och springa och skutta, så träningen kan vara varierande. En trappmaskin eller liknande kommer att vara aptråkig efter nån vecka...

z_bumbi
2006-08-30, 18:46
Jag rekommenderar ett löpband. Där kan du både gå och springa och skutta, så träningen kan vara varierande. En trappmaskin eller liknande kommer att vara aptråkig efter nån vecka...

Ett löpband är tråkigt redan från start om du frågar mig, särskilt om man bara ska betala 5000-10000 kr för då är kvaliten inget vidare.

Om crosstrainers vet jag för lite för att ge några direkta rekommendationer men är det riktigt bastant vikt det handlar om så skulle jag vara lite osäker på om de pallar med om man inte har tur och alltså hittar en begagnad "riktig" maskin.

mathor
2006-08-30, 19:36
De flesta crosstrainers jag sett orkar inte med någon över 120kg.

max_k
2006-08-30, 19:37
löpband är tråkigare än crosstrainer i längden tycker jag, fast det är ju en smaksak. Jag har hittat flera modeller som verkar va vettiga för under 10000 nya allltså. Undrar om någon har erfarenhet av dessa maskiner (om ni går in på kelko så förstår ni vilka jag menar).

ag vill inte starta en diskussion om vem som vet mest om träning eller hur man ska träna osv..

tack på förhand

ps: jag väger 115 kilo

z_bumbi
2006-08-30, 20:06
115 kg lär de flesta maskiner klara av inom den prisklass du räknar med att hålla dig till, du kommer ju även att gå ner i vikt under tiden så belastningen kommer inte att bli högre även om du ökar tempot etc.

Försök dock att testa maskinerna först för om de känns rangliga, klena osv redan från början så blir det inte bättre med tiden.

MasterChief
2006-08-30, 20:10
Roddmaskin eller spinningcykel är andra bra tips. De är ofta betydligt billigare och är gediget byggda.

max_k
2006-08-30, 23:26
115 kg lär de flesta maskiner klara av inom den prisklass du räknar med att hålla dig till, du kommer ju även att gå ner i vikt under tiden så belastningen kommer inte att bli högre även om du ökar tempot etc.

Försök dock att testa maskinerna först för om de känns rangliga, klena osv redan från början så blir det inte bättre med tiden.


det svåra är ju att testa dem då de flesta jag hittar är beställningsprodukter på nätet. Är det kanske någon som vet bra affärer i malmötrakten där de säljer bra träningsutrustning?