handdator

Visa fullständig version : Faustum (och andra projekt)


Sonny
2006-08-30, 16:07
Tänkte lägga upp mina alster i denna tråd framöver.



Ok, då var den här, min första "riktiga" Black Metal låt.

Vill varna för: ett oerhört pretto intro, horribla trummor (dator) och ev. riktigt risigt ljud beroende på vad man har för ljudinställningar osv.

Hurvida sången skulle ha ha fått mer volym på sina håll (början speciellt) kan diskuters.

Hur som helst, här är den: Faustum - You'r Eyes In Mine (http://miwey001.thg.se/Faustum%20-%20You'r%20Eyes%20In%20Mine.mp3)

mathor
2006-08-30, 16:23
Trumkompet var verkligen horribelt. Inte bara trumljudet, utan själva kompet i sig. Sången lät faktiskt helt okej, lite Abbath Doom Occulta över den. Vet inte om jag skulle vilja kalla låten black metal dock. Speciellt inte med det fruktansvärt horribla trumkompet.

Nåväl. I helhet ett helt okej alster från en blond radhuskille!

PS. Trummorna suger DS.

PS2. Det heter Your Eyes, inte You'r. DS2.

Kwon
2006-08-30, 16:24
Kul! Har du texten åsse? Hajjade inte vad som sades... :D

Sen skall det väl vara Your Eyes (dina ögon), inte You'r.

You're är ju You are.

Eller är det avsiktligt. :D

Sonny
2006-08-30, 16:25
Alltså, trummorna kunde faktiskt ha gjorts bättre men låten är oerhört inspirerad av Funeral Mist och därmed passar dem ändå lite imo.

Jag menar alltså soundet, inte ljudkvalitén.

Sonny
2006-08-30, 16:26
Kwon du har helt rätt, lite trött i mössan känner jag.

mathor
2006-08-30, 16:26
Jag hade rätt först.

Kwon
2006-08-30, 16:27
Jag gillade den Sonny! :hbang:

Mago
2006-08-30, 16:30
Lyrics? Hörde inte ens vilket språk det var. :)

*Edit: Läsa rätt också kanske.

Sniggel
2006-08-30, 16:31
Trummorna var väl inte helt passande nej, men melodin var schysst :thumbup:
Sen är jag ingen fan av "falsettgrowl"(om jag vågar kalla det så) men det är väl en smaksak :D

Sonny
2006-08-30, 16:34
För dem som är intresserade, texten:

Embrace me, let me shine light where dark dwells
Let me guide you, i know all the paths
You're not first, not the last
You have witnessed the false
Turn to me and don't turn back
Embrace me as a part of you

I will open thy eyes
You will se the truth
Seek revenge upon you'r captors
Enlighten the foolish and closeminded
Spread the word of you'r new knowlage
Together we will open their eyes


Once the world is cured
and rid of this disease
You'r name shall echo in eternity
I will be king
You will do my bidding
History will be rewritten
A new order will rise

In nomine Dei nostri Satanas Lucifieri excelsi

dynamo
2006-08-30, 17:25
Jag hade rätt först.
-cheers mathor on toward new glories-

mathor
2006-08-30, 17:39
Jag vill inte ha skriftliga hyllningar, jag vill ha en get offrad i mitt namn.

Pudzianovski
2006-08-30, 17:42
Minus:
Trummorna låter kass.
Sången (sång och sång..pratet) var kass.
Texten var riktigt usel.
Introt.....
Synth som ligger som en irriterande matta genom låten

Plus:
Ditt brinnande intresse för black metal.
Plinkandet på gitarren mitt i. (1:50)
Som helhet var låten faktiskt inte helt jävla värdelös....

:thumbup:

Kwon
2006-08-30, 17:46
Sångaren knäcker ju många mer kända sångare imho!

dynamo
2006-08-30, 17:47
Så nu har jag lyssnat på låten också. Visste väl att det inte skulle vara nån favorit bara det stod blackmetal, men jag tyckte den var rätt bra ändå!

Jag gillade att det var lite tempo i trummningen, fast trumljudet var kasst. Smågillade sången också faktiskt, tror mest för att jag tyckte det lät som Palpatine (the Emperor i Star Wars)! :thumbup: :hbang:

Gissar dock att jag inte hör till "målgruppen" för musiken, då jag inte brukar gilla black metal.

Sonny
2006-08-30, 17:58
Minus:
Trummorna låter kass.
Sången (sång och sång..pratet) var kass.
Texten var riktigt usel.
Introt.....
Synth som ligger som en irriterande matta genom låten

Plus:
Ditt brinnande intresse för black metal.
Plinkandet på gitarren mitt i. (1:50)
Som helhet var låten faktiskt inte helt jävla värdelös....

:thumbup:haha, att det var så illa väntade jag mig inte :D

Uppskattar dock kritiken!

mathor
2006-08-30, 17:59
haha, att det var så illa väntade jag mig inte :D

Uppskattar dock kritiken!

Det hör till genren.

Pudzianovski
2006-08-30, 18:14
http://i.battlegrim.net/eng/

Du kanske hört om Abbaths projekt I redan....en låt finns iaf där för den intresserade.

Sonny
2006-08-30, 18:35
http://i.battlegrim.net/eng/

Du kanske hört om Abbaths projekt I redan....en låt finns iaf där för den intresserade.Jo tack, fullt medveten, låter horribelt.

tossefar
2006-08-30, 18:39
Kasst, tyvärr. Men kul initiativ!

Kan du inte ge dig på en genre som är lite mindre... sämst? Lite sjysst mjukrock är ett bättre sätt att visa talangerna.

mathor
2006-08-30, 18:40
Kasst, tyvärr. Men kul initiativ!

Kan du inte ge dig på en genre som är lite mindre... sämst? Lite sjysst mjukrock är ett bättre sätt att visa talangerna.

Kan inte du ta dina intetsägande kommentarer i en annan tråd?

Kwon
2006-08-30, 18:41
Kasst, tyvärr. Men kul initiativ!

Kan du inte ge dig på en genre som är lite mindre... sämst? Lite sjysst mjukrock är ett bättre sätt att visa talangerna.

Sonny gillar Black Metal, därför gör han Black Metal och inte Country n Western.

http://img323.imageshack.us/img323/9231/beercrush0km.gif

Sonny
2006-08-30, 18:42
Kasst, tyvärr. Men kul initiativ!

Kan du inte ge dig på en genre som är lite mindre... sämst? Lite sjysst mjukrock är ett bättre sätt att visa talangerna.Alltså, jag är öppen för nästan all sorts kritik men uttalanden som "gengren suger alltså suger den här låten" kan folk gärna hålla för sig själva.

Sådana kommentarer hör hemma på Youtube.

Pudzianovski
2006-08-30, 18:47
Jo tack, fullt medveten, låter horribelt.

:D Tycker det är bra och ser fram emot en av 2006/07 års bästa plattor ! (skojar inte)

tossefar
2006-08-30, 18:47
Alltså, jag är öppen för nästan all sorts kritik men uttalanden som "gengren suger alltså suger den här låten" kan folk gärna hålla för sig själva.

Sådana kommentarer hör hemma på Youtube.

Hey, det var inget annat än konstruktiv kritik och lite tips.

Vad ska vi bedömma i låten du la upp? Hur bra du kan göra skumma halsljud? Datortrummorna? Du verkar duktig, det vore kul att se det också.

mathor
2006-08-30, 18:48
Hey, det var inget annat än konstruktiv kritik och lite tips.

Vad ska vi bedömma i låten du la upp? Hur bra du kan göra skumma halsljud? Datortrummorna? Du verkar duktig, det vore kul att se det också.


Du är bevisligen inte kapabel till att bedöma någonting som har med musik att göra, så du behöver inte försöka något mer. (Syftar inte på den här tråden)

Kwon
2006-08-30, 18:50
Hey, det var inget annat än konstruktiv kritik och lite tips.

Vad ska vi bedömma i låten du la upp? Hur bra du kan göra skumma halsljud? Datortrummorna? Du verkar duktig, det vore kul att se det också.

Black Metal har ju sitt sound och låter på sitt sätt medans joddling från alperna låter på ett annat.

Sonnys halsljud passar in på Black Metal, dock ej i joddlingens värld.

Joddling har ju sitt sound, och passar ej in i Black Metal.

tossefar
2006-08-30, 18:50
Du är bevisligen inte kapabel till att bedöma någonting som har med musik att göra, så du behöver inte försöka något mer. (Syftar inte på den här tråden)
Är du tolv eller var din mamma elak när du var liten? Allt jag gav var min åsikt, du behöver inte hoppa på mig i varje tråd för det.

Det enda jag skrivit är att jag tror att han har större potential. Tar du det som något negativt så kan du 1. Dra åt helvete och 2. Hålla det för dig själv. Tack, kyss.

mathor
2006-08-30, 18:55
Är du tolv eller var din mamma elak när du var liten? Allt jag gav var min åsikt, du behöver inte hoppa på mig i varje tråd för det.

Det enda jag skrivit är att jag tror att han har större potential. Tar du det som något negativt så kan du 1. Dra åt helvete och 2. Hålla det för dig själv. Tack, kyss.

Nej, det är ungefär som att en femåring säger åt en operasångare att sjunga Mora Träsk istället, för att han ska kunna förstå sig på det. För övrigt är din argumentationsteknik på nämnda femårings nivå också.

Sonny
2006-08-30, 19:01
Tossefar > Omformulerar mig, kommentera inte alls.

Big_Vik
2006-08-30, 19:10
Jag tycker den var rätt ok. :thumbup:

Är det två sångare eller? Den mörkare sången låter bättre :)

Ser fram emot nästa projekt. IT'S NOOOIGHT AGAIN, NOOOOIGHT YÅÅÅ BEATIFOOL! :D

Sonny
2006-08-30, 19:20
Jag tycker den var rätt ok. :thumbup:

Är det två sångare eller? Den mörkare sången låter bättre :)

Ser fram emot nästa projekt. IT'S NOOOIGHT AGAIN, NOOOOIGHT YÅÅÅ BEATIFOOL! :DJag sjunger båda.

Jadu, får se när jag orkar ta tag i freezing moon, vill helst se att det blir en duet med Dissector men har är velig.

Sonny
2006-10-27, 14:42
Tiden är mogen, en ny låt.

Faustum - The Moor (http://miwey001.thg.se/Faustum%20-%20The%20Moor.mp3)

Låten är som många kanske hör en sorts tribute till Satyricon, i synnerhet skivan "The Shadowthrone" som imo. är deras bästa.

Texten har lånat mycket från Arthur Conan Doyle's "The Hound Of The Baskervilles" men har inslag som för tankarna till några av texterna på shadowthrone plattan.

Lite otight här och där och inte helt perfekt men enligt (den store) Varg är det så black metal ska vara.

mathor
2006-10-27, 15:38
Tiden är mogen, en ny låt.

Faustum - The Moor (http://miwey001.thg.se/Faustum%20-%20The%20Moor.mp3)



Mainriffet (det enda?) ungefär som en "nu dog du"-melodi från valfritt Mario-spel i en fem minuter lång loop.

mathor
2006-10-27, 15:45
"Som loopas i fem minuter" skulle det stå.

tossefar
2006-10-27, 15:46
Jag vet inte vad jag ska säga.... jag gillar ljudeffekterna i början. Åska är cool.

tossefar
2006-10-27, 15:52
Lite mer konstruktiv kritik (märk väl, inte negativ): Du tycks missa takten nästan hela låten igenom. Riffet verkar inte gå i fyrtakt, kanske därför det är svårt att sjunga med?

Dissector
2006-10-28, 14:41
Det är alltid roligt att höra nya grejer, Sonny! Keep it up :thumbup:

Sonny
2006-10-29, 12:02
Jag har länge velat göra någon sorts deathmetal och efter att ha lyssnat på Autopsys Severed Remains platta kunde jag inte vänta längre.

Det är som sagt min första låt inom gengren så att säga och är rätt nöjd själv, sången är väll det största abret som vanligt.

Håll till godo: Home Sweet Cellar - Where i left you (http://miwey001.thg.se/Home%20Sweet%20Cellar%20-%20Where%20i%20left%20you.mp3)

Dissector
2006-10-29, 12:44
Härligt Sonny!

Jag tycker inte det är något större fel på sången. Lite övning bara så den slipas till, men förutsättningarna finns ju tveklöst där! Låter som det kommer lite för mycket ton i sången på vissa ställen bara.

Kör på bara! Vill spela in något med dig snart men kan nog bli rätt skumt, eftersom jag kör mickat till förstärkaren (utan direkt höjdarutrustning) och du kör väl line rakt in? Lär bli stora skillnader mellan gitarrerna, men vi får testa =)

Sonny
2006-10-29, 12:50
Härligt Sonny!

Jag tycker inte det är något större fel på sången. Lite övning bara så den slipas till, men förutsättningarna finns ju tveklöst där! Låter som det kommer lite för mycket ton i sången på vissa ställen bara.

Kör på bara! Vill spela in något med dig snart men kan nog bli rätt skumt, eftersom jag kör mickat till förstärkaren (utan direkt höjdarutrustning) och du kör väl line rakt in? Lär bli stora skillnader mellan gitarrerna, men vi får testa =)thx, du har helt rätt i vad du säger men det är väll en del av läro-processen antar jag.

Skulle va soft att spela in nått tillsammans, för att inte göra det för skumt ljudmäsigt kan juh du stå för alla gitarrer så fixar jag trummorna och basen! :thumbup:

Big_Vik
2006-11-10, 22:04
Bump!

Grattis till en fet låt Sonny :cheers: