handdator

Visa fullständig version : Kre-alkalyn frågor


Torsk_ole
2006-08-30, 15:07
Tål Kre-alkalyn att ligga i ljumet vatten i 5-8 h?

Tänkte om man kunde fixa hemma och sen ha med sig i skolan hela dagen eller om man måste göra som jag gör nu, ta med separat.

Vilken temperatur räknar eiselt som ljumet?

jwzrd
2006-08-30, 15:08
Där ser man, det fanns som pulver.

Torsk_ole
2006-08-30, 15:22
Det gör ju det.

EiseltUK
2006-08-30, 15:25
Tål Kre-alkalyn att ligga i ljumet vatten i 5-8 h?

Tänkte om man kunde fixa hemma och sen ha med sig i skolan hela dagen eller om man måste göra som jag gör nu, ta med separat.

Vilken temperatur räknar eiselt som ljumet?


Kreatin är relativt stabilt (hållbart) i ljummet vatten. Det är först när pH-värdet ändras som kreatinet kan tar skada men jag tycker 8 timmar är lite onödigt länge. Kan du inte sätta pulvret i en tom flaska/ shaker och sen hälla på vatten när det är dax??

Torsk_ole
2006-08-30, 15:30
Frågan är bara var jag ska få tag på ljumet vatten. Vill inte ta ljumet vatten från kranen pga kopparledningar.

cammen
2006-08-30, 15:37
Haha, sätt pulvret i en liten fryspåse och häll det i munnen, sen skölj ner med en klunk vatten. Varför göra det så komplicerat?:)

EiseltUK
2006-08-30, 16:28
Frågan är bara var jag ska få tag på ljumet vatten. Vill inte ta ljumet vatten från kranen pga kopparledningar.

Blanda det i kallt vatten istället. Temperaturen påverkar troligen inte effekten. Därmot kan pulvret vara lite svårare att lösa i kallt vatten.

He-man
2006-08-30, 16:39
Måste pulvret lösa sig? Jag har alltid kört i kallt vatten och fått bra resultat ändå, pulvret har då inte löst sig alls men rör bara om och klunkar i mig. Är som att dricka vatten med lite finkornig sand i ;)

Torsk_ole
2006-08-30, 17:51
Står att man ska blanda i ljumet vatten. men men. Kallt ska det bli.

Pdaddy
2006-08-30, 21:14
Du kan lika gärna ta pulvret i munnen å svälja det med vatten, de blandar sig så bra i magen ändå.
Ljumet vatten är bra för å slippa klumpar för de löser sig lättare, dock tror ja inte att Kre-Alkalyn klumpar sig så mycket..

Själv tar man i kapselform, slippa allt blanda hemma..

Har aldrig förstått de som blandar hemma och har med sig hela dan, förstår inte vitsen.. SKIT I MJÖLKEN å kör me vatten i era jädrans drinkar.. BE A MAAN for god sake !!!

;)

M

Torsk_ole
2006-08-31, 06:48
Jag kör med vatten.

Trodde bara att ljumet vatten hade något med effekten att göra.

Hur länge håller effekten i sig?