handdator

Visa fullständig version : Lägenhetsstädning


Angel
2006-08-30, 14:25
Jag flyttade ju ut ur min gammla lght för 3mån sedan och mitt ex fick ha den uppsägningstiden. Idag ringer hyresvärden och säger att han precis besiktigat den och det var massvis att anmärka på, dåligt städat, inte städat alls på flera ställen. Så nu fick ja två val, antingen gå upp och åtgärda allting till imorgon eller få en räkning från en städfirma. Jag blir så jävla trött, trodde fan han skulle fixxa en jävla städning på egen hand iallafall. Och jag har inte tid att gå och städa något nu, jag har inga grejjer och ja har ett stort prov imorgon som jag måste plugga till.....

fan fan fan..*behövde skriva av mig*

Arf Pingvin
2006-08-30, 14:27
Skicka räkningen till ditt ex.

Angel
2006-08-30, 14:28
Skicka räkningen till ditt ex.


Han e det snålaste jag vet så ja tror knappast han kommer betala hela.

Dumleman
2006-08-30, 14:29
Godtroget att lita på ett ex sådär :D. Kan du inte be nån släkting/kompis städa?

Hades
2006-08-30, 14:34
Kostar nog några tusen om en städfirma ska städa. Stod lägenheten skriven på dig?

Angel
2006-08-30, 14:44
Kostar nog några tusen om en städfirma ska städa. Stod lägenheten skriven på dig?


Stod på båda tyvärr, men ja flyttade ut för 3mån sen har dock fortsatt och betala halva hans hyra så ja trodde fan han skulle fixxa flyttstäda själv.

Hades
2006-08-30, 14:46
Stod på båda tyvärr, men ja flyttade ut för 3mån sen har dock fortsatt och betala halva hans hyra så ja trodde fan han skulle fixxa flyttstäda själv.
Antar att ni får dela på räkningen då. Alternativt ringer du och pratar med honom och ber att han åtgärdar städningen.

jwzrd
2006-08-30, 14:59
Snacka med hyresvärden om läget.

Angel
2006-08-30, 15:13
Förklarade för hyresvärden och han höll med mig men sammtidigt kunde han ej göra nått.

Pratade med exet som tyckte ja skulle komma och städa, varav jag fick nervöst sammanbrott för ja måste plugga hela kvällen. så han slängde på. antar han e och städar nu...

Mago
2006-08-30, 15:19
Har du betalt halva hans hyra i 3 månader så får han väl fan se till att städa efter sig. Det borde du kräva av honom.

Cilia
2006-08-30, 15:29
Förklarade för hyresvärden och han höll med mig men sammtidigt kunde han ej göra nått.

Pratade med exet som tyckte ja skulle komma och städa, varav jag fick nervöst sammanbrott för ja måste plugga hela kvällen. så han slängde på. antar han e och städar nu...
varför ringer hyresvärden dig och inte ditt ex?
be hyresvärden skicka fakturan till ditt ex om inte annat.

Einar
2006-08-30, 15:51
Ditt ex borde ställa upp på städningen tycker jag. Annars är det väl bättre att ta den där räkningen istället för en omtenta.

grabben i skogen
2006-08-30, 15:56
blir ju dessutom bara halva räkningen om ni nu båda var skrivna på lgh. dvs om bådas namn stod på kontraktet, inte folkbokföringsmässigt...

Liten Men Fet
2006-08-30, 16:36
Om ditt ex bott där och du betalat halva hans hyra så är det klart som fanken han ska betala allt eller städa själv.

Ring hans mamma annars så hon kan ta honom i örat.
Förstår ju varför han är ditt ex, jag undrar var alla trevliga tjejer hittar alla skumma killar hela tiden.

Angel
2006-08-30, 18:45
Fick sms att han hade ordnat det mesta dock blev det räkning för några hål i väggen....suck...där rök dom nya träningskläderna/vinterskor

Noodles
2006-08-31, 10:03
Fick sms att han hade ordnat det mesta dock blev det räkning för några hål i väggen....suck...där rök dom nya träningskläderna/vinterskor

Fick ni inte chans att åtgärda hålen i väggen? När jag flyttade ur min lägenhet fick jag anmärkning på det men de gav mig chansen att spackla igen och måla över. Det tog inte lång tid och var roligare än att betala straffavgiften.

Wennerberg
2006-08-31, 10:12
Fick sms att han hade ordnat det mesta dock blev det räkning för några hål i väggen....suck...där rök dom nya träningskläderna/vinterskor
Ah ni fruntimmer skall alltid borra upp saker på väggarna om och om igen, hos käringen ser det ut som någon skjutit med en jävla k-pist i väggen, eller inte nu längre för NÅGON fick fixa det hela jävla dagen*grr27*