handdator

Visa fullständig version : peircing


KarlAlfred
2006-08-29, 19:22
jag ahr tagit hål i örat. Och nu har de kommit upp en sådan där klump precis vid öron snibben gör riktigt ont och är svulelt vad sak ajg göra? Ska jag ta väck öronhänget och ge fan i de elelr vad sak man göra?

Kwon
2006-08-29, 19:24
Tycker inte du skall ha örhängen.

Det är första steget.

Först så börjar du med örhängen och VIPS så börjar du köra me bling i munnen!

Örhängen är en inkörsport till tatueringar, blings etc

Garnax
2006-08-29, 19:26
Den första naturliga frågan är väl varför man ska slå ett hål genom sitt
öra?

Men om du nu gjort det...

Klumpen kan vara var, försökt tvätta rent och låt det vara och se om det blir bättre. Du kan försöka klämma lite och se om det blöder och om blodet
är rent...

Men använd ALLTID handskar när du pillar örat innan det är läkt...

my 2 cents

KarlAlfred
2006-08-29, 19:36
jag ska låta de va utan öron hänge och läta den sidan växa igen har ring där uppe och i andra örat men på just de örat vill de inte läka *grr27* annars så ber jag morsan sticka hål på de på söndag elelr nått...

Tolkia
2006-08-29, 19:38
Du har fått en snygg liten inflammation, låter det som. Hur länge sedan är det du tog hål? Tvätta med något desinficerande (alsoslprit, desivon, vad du nu har), låt hänget sitta i (Jag antar att du har ett litet stift bara, och att det är av ett schysst material?) och låt örat vara ifred sedan.

Tolkia
2006-08-29, 19:39
Be morsan sticka hål? Hon har schysst apparatur för det, antar jag? Sticka hål hemma med nålar är att BE om infektion och blomkålsöra.

jakke
2006-08-29, 19:51
Be morsan sticka hål? Hon har schysst apparatur för det, antar jag? Sticka hål hemma med nålar är att BE om infektion och blomkålsöra.
Det beror på.. Mamma(sjuksköterska) kunde fixa sterila saker för att punktera blåsor osv.

Ryska_raketen
2006-08-29, 19:54
Men det blir ju svullet efter man piercat sig ? Eller har jag missat något?

KarlAlfred
2006-08-29, 20:39
asså de var en vecka sen. De andra hålet är normalt men inte detta jag ger fan i att ha där nu. Jag orkar itne hålla på att grejja med de... Så de får bli där jag redawn har och i vänstra örat... Men har smörjt in de med nivea för att de sak lugna sig och sen ska jag tvätta med alosonlösning...

Pepparkakssmurfen
2006-08-29, 20:46
På vilket öra har du örhänget?

scythe
2006-08-29, 21:03
Den första naturliga frågan är väl varför man ska slå ett hål genom sitt
öra?

Varför inte?

Angel
2006-08-29, 21:14
kläm ut varet och tvätta rent

eleni
2006-08-30, 13:25
Åk till stället där du tog hålet och be dom titta på det?

Wennerberg
2006-08-30, 14:05
Du har fått inflammation, tvätta det med spritlösning och låt det vara, pilla inte på det. De gånger jag fått det tidigare när jag hade hål överallt så lät jag det bara vara så gick det över.

Björn S
2006-08-30, 14:27
Ta inte ut hänget, tvätta flera gånger per dag, saltlösning (koka vatten och salt) el. tvättlösning från apoteket, tvätta med en tvättlapp så att du nästan dränker "hålet" med lösningen.

12 piercingar (8 självgjorda) och ingen misslyckad ;) Något rätt måste jag ha gjort!

KarlAlfred
2006-08-30, 21:01
asså stack hål på skitet i dag och de psisade ut var... Men har tvättat som fan där nu... och tagit väck rignen på de örat... Ska jag gå till läkaren elelr ska jag vätna och se?