handdator

Visa fullständig version : Linn är på G


Sidor : 1 [2]

Linn
2003-03-06, 12:27
Nu ska jag snart iväg och köra "schuldrer" och vader.
Har varken axlar eller vader så idag blir det inte nådigt...speciellt vaderna har jag bestämt mig för att få ordning på, har man norskt i blodet så är det liksom inget annat är monstervader som gäller!!
Är lite mör i ryggen efter gårdagens pass men jag har fan sovit en timme nu och käkat bra så d e bara att ge järnet! fatta!

:bpump:

MOT GYMMET!
de där tre minuterna till bussen, de sju minuterna på bussen och de sex minuterna från gullmarsplan ner till hammarbyhöjden...
och när man sedan kliver in på gymmet, med en hårding bakom disken som spelar svenska rockklassiker kan man inte bli annat än motiverad!!
"bye bye Johnny bye bye..." grym låt!!


To be continued...

Cardo
2003-03-06, 15:36
Gömmer mina 64:or...
Det va måttet sist jag mätte, för 7 månader sen....:em:


JA Linn, vad ska man göra när cd:n hackar när det spelas brända låtar!
Då blir det inget annat en lugna favoriter!
:D

Linn
2003-03-06, 17:16
Ok nu har jag kört axlar och vader....och de spelade inte min favoritlåt så det gick åt h-vete! eller säg såhär jag tog ut mig på vaderna första kvarten...sedan var det "bye bye Linn bye bye..."
orkade fan ingenting ju!! körde visserligen skiten ur axlarna så kan knappt lyfta dem nu men vikterna var pinsamma!! en 6:a på 16kg i axelpress säger väl allt...
Fast vader kändes iofs skitbra och d e ju alltid nåt...

vad gäller axlarna behöver jag koncentrera mig på att "dra bak" dem för jag har typ "bänkpress-axlar" och de, de ser allt annat än breda ut. Det är ett av alla "projekt" just nu. Ett annat är att skaffa lite benmuskler och sedan att...eller *hemligt*

Tja... imorrn blir det vila och på lördag ben, ska köra med en kille som jag inte vet vem det är så, det blir säkert kul... ;)

:kickass:

Linn
2003-03-06, 17:22
Originally posted by Cardo
Gömmer mina 64:or...
Det va måttet sist jag mätte, för 7 månader sen....:em:
:D

va?? fattar nada....64:or :confused:

Gred
2003-03-06, 17:29
Måste vara antingen iq, eller så Ben. är inte säker

Linn
2003-03-06, 17:33
Originally posted by Gred
Måste vara antingen iq, eller så Ben. är inte säker

IQ då i så fall....inte har den lilla killen större ben än mig :laugh:

Cardo
2003-03-06, 22:00
Ja där ser man....
Uppe och vänder på 100 nu!
:angel:

Cardo
2003-03-06, 23:32
Originally posted by Gred
Jo, det verkar som att en cardo bara skriver skit, den andra är och raggar på stackars Linn hela tiden.




Så det är Synd om Linn?





:D

Linn
2003-03-09, 17:39
Igår ben/mage, idag armar.

Har pajat min underarmar, känns inge vidare... vikterna är inte vad de borde vara....har jääävligt ont dessutom

fast det är en mening med allt, nu måste jag ju koncentrera mig på benen!!

Pinglan
2003-03-09, 17:56
Originally posted by Linn
Igår ben/mage, idag armar.

Har pajat min underarmar, känns inge vidare... vikterna är inte vad de borde vara....har jääävligt ont dessutom

fast det är en mening med allt, nu måste jag ju koncentrera mig på benen!!

Aj då!! Vad hände? "Vanlig" överbelastning eller någon mer akut olyckshändelse?
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: jag gillar din positiva attityd och din förmåga att vända negativt till positivt :bow: Jag önskar du kunde "smitta" mig med lite positivt tänkande :thumbup:

Linn
2003-03-09, 18:37
Originally posted by Pinglan


Aj då!! Vad hände? "Vanlig" överbelastning eller någon mer akut olyckshändelse?
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: jag gillar din positiva attityd och din förmåga att vända negativt till positivt :bow: Jag önskar du kunde "smitta" mig med lite positivt tänkande :thumbup:

hm, vet inte riktigt vad som hände... överbelastning antagligen... shit happens!
men det går inte att gå runt och tycka synd om sig själv för det...får ta det lite lugnare bara (jävligt svårt dock...) och ge allt på benpassen istället! :kickass:

Gred
2003-03-09, 20:59
Cardo: Jag förstår inte varför du måste vara så elak hela tiden. Bete dig som folk istället, var lite trevlig. :smokin:

Cardo
2003-03-09, 21:07
:D

Linn
2003-03-14, 20:06
Oj det var lääänge sedan jag skrev nåt här känns det som...
...har haft annat för mig...

Idag har jag iallaf kört Rygg... gick väl hyfsat... blev Chins, ryggresningar, hantelrodd och sittande rodd detta pass.

ökade i sittande rodden och gjorde 2x8 på 70kg...
Körde dropset på hantelrodden 31, 29 reps 25kg...tufft

Kändes lite segt o blev inga stora vikter...men det var tufft pass, hade svårt att räta på mig efter hantelrodden...

...så det kommer kännas imorrn och då är väl allt som det ska vara. Fast nöjd blir ju man aldrig...

Nästa pass blir ben med träningspolarn...skulle inte bli nådigt vad jag hört...hoppas det stämmer för mina ben behöver tas hårt
...för att de ska växa asså.

Det är fredag idag för alla som inte vet det... och ska bli jäkligt skönt att få sova imorrn!!

Action
2003-03-14, 20:07
Bra Linn.. kör hår med de där benen... :bpump:

Linn
2003-03-27, 18:08
Halloj...
det var ett tag sedan jag skrev nåt här...har fått andra sysselsättningar så att säga... ;)

Träningen flyter på. Idag har jag kört Rygg och det gick väl hyfsat bra. Börjar bli starkare i Chinsen men är låååångt ifrån nöjd med repsantalet. Skyller på att jag är bröstdominant...
fast jag jobbar hårt med ryggen så det ska nog bli ordning på den oxå!

Sedan körde jag breda Latsdrag, gjorde 2x11 och 1x9 på 70kg. Det kändes bra. Bytte ut latsdrag mot Chins ett tag men idag provade jag köra båda o det funka d med :thumbup:

Som tredje övning partiella mark 3 set på 80kg, är nog redo att öka till nästa pass. om det känns bra.

Tänkte avsluta ryggpasset med Stångrodd men det sket sig med dragremmarna då jag testade Smithen :insane: och jag orkade inte flytta över vikterna så jag gick o körde hantelrodd istället. Reppade 3x8 på 34:orna. Helt OK ökning iom att jag hade den som sistaövning idag.
Blev 15 set rygg totalt.

Har börjat variera passen mer och mer och det har blivit både roligare och gett bättre ökningar. Känns bra nu. LINN ÄR DEFINITIVT PÅ G!

Imorrn blir vadträning, lite mage och så tänkte jag köra bröst om jag känner mig hyfsat fräsch i överkroppen.

:kickass: :bpump:

Mallan
2003-03-29, 16:56
Ser att du ocksa tränar pa riktigt ordentligt Linn!!
:hbang:

...men hur gar det med Marklyften ;)

Linn
2003-03-29, 17:17
Originally posted by Mallan
Ser att du ocksa tränar pa riktigt ordentligt Linn!!
:hbang:

...men hur gar det med Marklyften ;)

gjorde 2x12 på 80kg i torsdags... så jag kommer jag kommer!
ska testa på 100kg nästa pass...vill ju vara värst! ;)

Linn
2003-03-30, 12:47
Mallan, hade inte sett din journal när jag skrev det sista...
men ska testa 100kg i mark nästa pass...och reppa lite fler än dig då ;)

Linn
2003-04-04, 18:34
halloj...

Kört rygg idag, gick väl sådär, känner mig lite sliten i kroppen...

Blev nåra set chins, följt av breda latsdrag, partiella mark, stångrodd, sittande rodd och avslutade med hantelrodd...många övningar jag vet, brukar skifta men idag blev det alla.

kände mig inte så värst stark så jag skrev inte upp nåra vikter, utan matade bara på med en massa set och reps till ryggen var slutkörd..

tycker jag ökar hyfsat minst varannat pass, men växer mer än vad vikterna säger...typ :) har iofs inget emot att bli större men nackdelen är att man måste köpa en massa nya kläder....eller ha på sig alldeles för små som sitter snortight och man inte kan röra sig i typ... slutar ändå med att garderoben är full med kläder som man inte använder :(

inget allvarligt problem egentligen... om man hade råd att köpa en helt ny garderob vill säga... :cryout:

vann förressten 25kr på triss idag, jippi...

Action
2003-04-04, 19:21
Originally posted by Linn
halloj...

Kört rygg idag, gick väl sådär, känner mig lite sliten i kroppen...

Blev nåra set chins, följt av breda latsdrag, partiella mark, stångrodd, sittande rodd och avslutade med hantelrodd...många övningar jag vet, brukar skifta men idag blev det alla.

kände mig inte så värst stark så jag skrev inte upp nåra vikter, utan matade bara på med en massa set och reps till ryggen var slutkörd..

tycker jag ökar hyfsat minst varannat pass, men växer mer än vad vikterna säger...typ :) har iofs inget emot att bli större men nackdelen är att man måste köpa en massa nya kläder....eller ha på sig alldeles för små som sitter snortight och man inte kan röra sig i typ... slutar ändå med att garderoben är full med kläder som man inte använder :(

inget allvarligt problem egentligen... om man hade råd att köpa en helt ny garderob vill säga... :cryout:

vann förressten 25kr på triss idag, jippi...

GRATTIS TILL STORVINSTEN LINN.... :D

Linn
2003-04-05, 10:16
Imorse: promenad i snöstorm...usch motvind hela vägen :(

man tror att våren är här när solen skiner och det är plusgrader, men så börjar det snöa och storma ute!

Jag vill ha VÅR!!!

Idag blir det för övrigt vila från träningen.

Linn
2003-04-06, 20:00
JAG LOVAR det är INTE KUL att bo på tredje våning när man vart och kört ett benpass... ojoj var riktigt slut i benen efter dagens pass... men vilken härlig känsla att knappt kunna gå! :bpump:

Körde själv idag och det gick bra, tog som det skulle! :thumbup:

Linn
2003-04-08, 19:18
Ålder: 20år
längd: 1.59cm
nuvarande vikt: 69kg (oj då... :D )

tränat i: ungefär 5 år(varav 1 år seriöst)

bakgrund: Innebandy och fotboll (lagt på hyllan)

I motsats till de andra tjejerna (eller??) tänkte jag lägga upp lite mått.
Anspända:

bröst/rygg: 97cm
biceps: 36cm
triceps: 35cm
underarm: 28cm
lår: 55 lr 57cm (osäker på var man mäter...)
vader: 39cm

Behöver förbättra allt!! men lägger störst fokus på ben och vader för tillfället. :bpump:

Herkulez
2003-04-09, 07:31
8 kgs ökning...........det var inte illa, kör på

Linn
2003-04-09, 09:50
Originally posted by Herkulez
8 kgs ökning...........det var inte illa, kör på

8kgs ökning..? vad fick du den siffran ifrån?? :confused:
jag vägde in på 51,8kg när jag tävla... så det är allt mer än 8kg jag gått upp ;)

Mallan
2003-04-09, 09:54
Originally posted by Linn


I motsats till de andra tjejerna (eller??) tänkte jag lägga upp lite mått.


Nejdu...kolla min journal ;)
Eller räknas inte jag till tjejerna :em:

Liten fraga; hur har du delat upp mätningen av biceps resp triceps!? Hur mäter du de olika!?

I övrigt, ser mkt :thumbup: ut!!!

Linn
2003-04-09, 11:34
Originally posted by Mallan


Nejdu...kolla min journal ;)
Eller räknas inte jag till tjejerna :em:

Liten fraga; hur har du delat upp mätningen av biceps resp triceps!? Hur mäter du de olika!?

I övrigt, ser mkt :thumbup: ut!!!

Tack Mallan!!
ang dina mått... din journal är lååång, måste ha missat det... sorry :em:

Mäter biceps och triceps i de olika poseringarna dvs spänd biceps som i dubbelbicce och triceps som i poseringen från sidan...

emmzan
2003-04-09, 12:24
Originally posted by Linn
I motsats till de andra tjejerna (eller??) tänkte jag lägga upp lite mått.

Tror samtliga tjejer har måttgrunkor uppe nånstans i sina journaler.. Jag har lagt upp tidigare, men blev dock deprimerad när jag kollade vad som skett efter månads sjukdom och tre penicilinkurer :(


Hur går det med knäböjandet?

Linn
2003-04-09, 15:35
Originally posted by emmzan

Hur går det med knäböjandet?

Jag kör knäböj som sistaövning och därför inte så tungt, utan mer för att ta ut det sista ur benen. Jag behöver bli starkare i bålen innan jag kan köra knäböj riktigt tungt, har lite problem med korsryggen som inte riktigt pallar.... kör därför Hacklift nu till en början, känns stabilare och jag orkar lasta på lite vikt samtidigt som jag får den att ta bra... Men Knäböjen kommer, var så säker!

:bpump:

Linn
2003-04-11, 12:44
Vilar från styrketräning denna vecka...det känns jobbigt...
nu kör jag enbart kondition, usch och blä!! men första viloveckan på fem år känns tja.. välbehövligt. Passade på eftersom jag fått ont i axlarna av jobbet... :(

Längar till söndag- benpass!!!!! :bpump:

Linn
2003-04-13, 13:27
Så är det söndag och benpass om en halvtimme! Gissa om jag har längtat efter att komma igång igen... :bpump:
börjar kännas bättre i axlarna men ska till naprapaten för säkerhets skull. det knakar fortfarande. "arbetsskada"...

Nu är jag så laddad att det spritter i benen på mig kan absolut inte sitta still så det är nog bäst att jag sticker till gymmet direkt!!


Hörs!

Munter
2003-04-13, 17:02
Hehe shit, +18kg offseason, det var inte dåligt http://www.justlinux.com/forum/images/smilies/tongue.gif Hoppas benpasset går bra!

Linn
2003-04-14, 17:39
Originally posted by Munter
Hehe shit, +18kg offseason, det var inte dåligt http://www.justlinux.com/forum/images/smilies/tongue.gif

ja jag har lagt på mig lite... det talar sitt tydliga språk när det första folk frågar är hur mycket jag väger nu... :)

Ska bli intressant att se vad tävlingvikten visar i år, förhoppningsvis är jag lite tyngre och lite hårdare. :thumbup:

Action
2003-04-14, 18:53
Det kommer du säkert vara Linn.... Så när inleds dieten?? Måste du börja tidigt??

Du får komma fram o hälsa i Västerås då.. Jag lär väl inte känna igen dig med de extra 18kg... :D

Linn
2003-04-15, 15:35
Originally posted by Action
Det kommer du säkert vara Linn.... Så när inleds dieten?? Måste du börja tidigt??

Du får komma fram o hälsa i Västerås då.. Jag lär väl inte känna igen dig med de extra 18kg... :D

Haha nej jag vet ... men jag har börjat lägga om kosten lite nu :)

Dieten börjar på allvar i maj, ser fram emot det!! Känns bra att vara ute i god tid. Speciellt när man inte känner kroppen så väl vilket man knappast gör efter endast en tävlingsdiet.

Vet ej om jag ska till Västerås... men om och ifall du vinner ska du få en riktig björnkram! Värt att kämpa för eller hur ;)

Kom igen nu förfan bara några veckor kvar!! nu gör du hundra chins och dips!! :kickass:

Action
2003-04-15, 15:39
Originally posted by Linn


Haha nej jag vet ... men jag har börjat lägga om kosten lite nu :)

Dieten börjar på allvar i maj, ser fram emot det!! Känns bra att vara ute i god tid. Speciellt när man inte känner kroppen så väl vilket man knappast gör efter endast en tävlingsdiet.

Vet ej om jag ska till Västerås... men om och ifall du vinner ska du få en riktig björnkram! Värt att kämpa för eller hur ;)

Kom igen nu förfan bara några veckor kvar!! nu gör du hundra chins och dips!! :kickass:

Ja jäklar.. då måste jag kämpa stenhårt nu då.. den kramen vill man ju inte gå miste om.. :D

Linn
2003-04-15, 15:52
Var till naprapaten idag. Ingen träning således...

....men bäst av allt: Ingen dödsdom ( läs: tvingas sluta med styrketräningen)!!
Hade en låsning i nacken och i bröstryggen(har alla det??) som har försämrat hållningen. Detta i kombination med starka bröst- och främre deltamuskler har gjort att Infraspinus har fått slita arslet av sig för att hålla tillbaka axlarna i naturlig position. Och till följd av detta har rotatorcuffen blivit stel typ... därav min "gorillalook". Så jag blev ordinerad rotatorcuff-övningar varje pass och behöver inte alls köra lätt! :D

Hm.. har lite ont efter behandlingen, fast det lär kännas ännu mer imorrn... Passar bra med baksida/ vader då.

Nu ska jag snart ut på en promenad i det härliga vädret.
Ciao!

Linn
2003-05-01, 19:36
är lite trött så i här i början på dieten när jag dragit ner på kalorierna... :D

I morse, promenad i ösregn... fan man blir ju deprimerad av det här vädret :(
men jag klagar aldrig så jag ska inte göra det nu heller..

Idag Bröstpass! Fan vad jag älskar det!! :bpump:

Kände mig inte så värst stark, reppade på 19kg´s och 21kg´s i lutande och raka hantelpressar (har iofs aldrig kört på tyngre men ändå) kändes helt OK...

därefter Flyes i pecdec, cablecross ur två vinklar (övre/nedre) och avslutade med några set på typ 50kg i dipsmaskinen...

..och lite mage oxå.

Tja fick bra pump iaf...som sitter i än.... ett hyfsat pass...

Det kan ju alltid gå bättre.. och man kan alltid bli bättre... så det är bara att fortsätta nöta... för en dag ska alla bitar vara på plats!

Kör nu hårt alla!! :kickass:

Linn
2003-05-02, 20:46
yodie!

Rygg och vader idag. Kändes ganska bra.
Chinsen går bättre och bättre, kan ta ut mig mer när jag får pass.
:thumbup:
brukar få pump i underarmarna dock så resten av passet bli lidande...men idag funka det. :)

körde sittande rodd och hantelrodd på hyfsade vikter. Sedan sittande vadpress och vader i benpressen.

Helt Ok pass.

Imorgon bär det av till Västerås och NOGP!! Byggning :hbang:

cIAO!

Linn
2003-05-04, 14:37
LADDAD SOM FAN!!!

z_bumbi
2003-05-04, 14:48
Originally posted by Linn
är lite trött så i här i början på dieten när jag dragit ner på kalorierna... :D

När ska du tävla ? De flesta tävlingarna är väl i höst eller har jag missat någon tävling ?

Linn
2003-05-04, 20:56
Originally posted by z_bumbi


När ska du tävla ? De flesta tävlingarna är väl i höst eller har jag missat någon tävling ?

Jag ska tävla på Luciapokalen... men räknar med att jag har en hel del kilon att plocka så jag vill vara ute i god tid.

Snafu
2003-05-04, 22:39
Det verkar som om det är ganska vanligt med låsningar i bröstryggen faktiskt. Själv har jag väl knäckt till bröstryggen ett par gånger men det halkar alltid tillbaka.

Jag tror att anledningen till att man får det kan ha nåt att göra med att man sitter framför datorn på tok för mycket.

z_bumbi
2003-05-04, 22:55
Linn: Oki men du får ju knappt någon tid över för att lägga på dig muskler om du börjar så tidigt ?

Linn
2003-05-05, 12:01
Originally posted by z_bumbi
Linn: Oki men du får ju knappt någon tid över för att lägga på dig muskler om du börjar så tidigt ?

Då dieten kommer pågå så pass länge drar jag inte ner alltför mycket på kalorierna nu i början. Jag orkar fortfarande träna hårt och är övertygad om att jag bygger muskler så som jag lägger min träning och diet för tillfället. Lägger man därtill morgonpromenader och cardio efter passen så bränner man mycket utan att behöva känna sig svag och orkeslös.

Jag har bara dietat en gång och känner inte kroppen så väl.
Jag vill försäkra mig om att komma i riktigt bra form till tävlingen och föredrar därför att börja i god tid.

z_bumbi
2003-05-05, 12:17
Linn: Oki då är jag med.

Linn
2003-05-05, 12:33
z_bumbi:
Bra :)

Nu ska jag iväg och köra baksida lår och korsrygg. :bpump:
Känns bra!


Tänkte skriva lite dagbok under dieten, får se om det blir en ny journal eller hur det blir. I vilket fall som helst är det kul att hålla koll på sin utveckling och framsteg under diet. Hoppas fler av tjejerna på forumet hänger på! För några är det väl som ska tävla??

Bbl

emmzan
2003-05-05, 15:20
Originally posted by Linn
Hoppas fler av tjejerna på forumet hänger på! För några är det väl som ska tävla??

Självklart. Orienteringsdart tyckte Nitrometan att jag ska satsa på! :D

Linn
2003-05-05, 16:26
Emmzan:

hur många kilon tror du du behöver gå ner? :D

Linn
2003-05-05, 17:10
Tillbaka från gymmet efter ett bra pass!

Baksida lår, korsrygg och triceps. Inte helt enligt schemat men vad gör det.

Liggande lårcurl:
40x9
50x9
50x8
50x7

Stående enbens curl:
15x11
15x11
20x9
20x8

Partiella mark:
40x20 uppv.
70x9
90x10
90x8
90x7

Pushdowns med rep:
4plattor x25 uppv.
5pl x12
7pl x8
8pl x7
7pl x7,5

Liggande enarms press på bänk:
7x11
9x11
9x10 (pass sista 2 repsen)
9x12 (passade sista 4 repsen)

Tricepspress mot sittcurlkudde(ny övning):
40x12
40x11
50x8


Ökade i alla övningar, så det kändes ganska bra. :bpump:
Det var ett tag sedan jag körde partiella mark nu, ska fortsätta med det för det kändes bra! Måste stärka upp korsryggen så jag inte bli hämmad i benträningen(= det viktigaste just nu)!

Cyklade 30 minuter efter passet.

Fint väder ute idag! Ska nog ta en kvällspromenad lite senare.

Linn
2003-05-05, 19:55
hm... en viss person kunde inte låta bli att påminna mig att jag försov mig till morgonpromenaden imorse, aja aja...

Lovar att skärpa mig! :whipped:

Ingo
2003-05-05, 19:57
Originally posted by Linn
hm... en viss person kunde inte låta bli att påminna mig att jag försov mig till morgonpromenaden imorse, aja aja...

Lovar att skärpa mig! :whipped:

Mmmmm.. ringer klockan så kliver man upp.. inte tar den med sig o har som kramdjur under kudden!

Linn
2003-05-05, 20:02
Originally posted by Ingo


Mmmmm.. ringer klockan så kliver man upp.. inte tar den med sig o har som kramdjur under kudden!

och hur vet du att jag gjorde det?? Du måste vara synsk eller nåt... ;)

Ingo
2003-05-05, 20:05
Originally posted by Linn


och hur vet du att jag gjorde det?? Du måste vara synsk eller nåt... ;)

He he.. japp.. eller nåt..

Chris
2003-05-05, 20:25
Pushdowns med rep:
4plattor x25 uppv.
5pl x12
7pl x8
8pl x7
7pl x7,5


8 plattor = 40kg? De är inte många som kör pushdowns så tungt på mitt gym, är det avlastad kabel? Annars är de grymt starkt!

Linn
2003-05-05, 20:49
Chris>
ja i avlastad kabel... :em:

men vem är viktfixerad?! Så länge det händer saker så! ;)

Chris
2003-05-05, 20:52
Originally posted by Linn
Chris>
ja i avlastad kabel... :em:

men vem är viktfixerad?! Så länge det händer saker så! ;)

Äsh, det är ju inte dåligt det heller! Finns många killar på mitt gym som tränar på 20kg :) Bara o köra på!

:thumbup:

Linn
2003-05-06, 17:19
Tack Chris.
Försöker bara överträffa mig själv varje pass. Sedan att en del småkillar är klenare gör inte mig nåt...

Linn
2003-05-06, 17:54
Dagens pass tänker jag inte skriva upp sådär noga, även om det gick hyfsat bra.

Körde sidolyft i cable och med hantlar, framåtlutande hantellyft, repdrag i roddmaskin, baksida i pecdec och...axelrotation. Höll fan på att glömma det!! :smash:
Order från naprapaten att köra övningen varje pass, för att stärka spinatus-musklerna= skitviktigt!! Har så j-vla ont i axelpartiet att det inte är sant... som tur är har det inte påverkat träningen nämnvärt (tror jag inte iaf.). Har tom ökat i de flesta övningar men det beror på ngt helt annat, lagt om träningen lite :thumbup:

Linn
2003-05-06, 17:57
Dieten går ganska bra såhär i början. Måste dock erkänna att jag redan är sugen på allt möjligt... :eating: men det är nog mest psykologisk, det man inte får är det vill man ha... hade iofs min sista ätardag i lördags och då blev det både det ena och det andra :D gott var det iaf!!

now back to reality... dieten har börjat på allvar och 4 långa veckor till jag får äta lite. hm.. intalar mig varje dag att jag inte behöver det där jordnötssmöret!
hur f-an kan man var sugen på sötsaker efter endast en veckas diet?! fatta hur jag har det... fast byggning är helt klart min grej, så jag lider lite till! ;)

Edit: Hm, känns som jag överdrev lite när jag skrev detta.. hade en jobbig "för-lite-kolisar-dag" helt enkelt!

Linn
2003-05-08, 12:19
NU sticker jag till gymmet!

Har ont i axlarna som fan(!), får se hur det går...

Linn
2003-05-12, 18:11
hallå.........sitter här och är bara så trött... vart o kört armar, gick väl hyfsat bra.
Dietat några veckor nu och börjar känna mig lite sliten.. aja
legat ganska lågt på kcal, framför allt på kolisar, därför jag känner mig lite seg...
men så länge träningen går framåt och jag inte förlorar styrka så är det bara att köra på. Känner mig i varje fall inte lika bulkig nu när jag gått ner några kilon :) visserligen mest vätska men vafan gör det.
Vikten står på 64,5kg, ska ner 13kg till... blir inga problem det!


Träna hårt och ge fan i godiset! :bpump: :whipped:

Action
2003-05-12, 19:37
Originally posted by Linn
hallå.........sitter här och är bara så trött... vart o kört armar, gick väl hyfsat bra.
Dietat några veckor nu och börjar känna mig lite sliten.. aja
legat ganska lågt på kcal, framför allt på kolisar, därför jag känner mig lite seg...
men så länge träningen går framåt och jag inte förlorar styrka så är det bara att köra på. Känner mig i varje fall inte lika bulkig nu när jag gått ner några kilon :) visserligen mest vätska men vafan gör det.
Vikten står på 64,5kg, ska ner 13kg till... blir inga problem det!


Träna hårt och ge fan i godiset! :bpump: :whipped:

Det blir ingen kort diet det där... du ligger väl inte för lågt redan?? Ja du vet säkert vad du sysslar med :D

Själv ligger jag kvar på tävlingsvikten förutom lite vätska som man samlat på sig.

Kör hårt Linn

Linn
2003-05-13, 14:42
Originally posted by Action


Det blir ingen kort diet det där... du ligger väl inte för lågt redan?? Ja du vet säkert vad du sysslar med :D

Kör hårt Linn

Hm... jag tror jag vet vad jag sysslar med... :rolleyes:

näe men visst är det aningen dumt att ligga så lågt redan i början på dieten.. men sålänge träningen flyter på (och formen förbättras :D ) så känns det helt OK.

Det är långt kvar och jag har all tid att ändra och justera energiintaget så det ska nog inte vara några problem ;)

Bubba
2003-05-13, 21:59
Jag är nyfiken på hur mycket energi du käkar... Hur mycket kolisar?

Action
2003-05-14, 07:31
Originally posted by Linn


Hm... jag tror jag vet vad jag sysslar med... :rolleyes:

näe men visst är det aningen dumt att ligga så lågt redan i början på dieten.. men sålänge träningen flyter på (och formen förbättras :D ) så känns det helt OK.

Det är långt kvar och jag har all tid att ändra och justera energiintaget så det ska nog inte vara några problem ;)

Problemet med om man ligger för lågt i början är att det inte finns så mycket marginaler att ta av om man behöver justera. Själv lägger jag mig ganska högt i början. Om jag känner att förbränningen stannar av så sänker jag lite av intaget, eller höjer cardioträningen något. Gör det succesivt fram till tävling för att undvika alla platåer.

Lycka till o kör hårt.. själv ska jag snart få börja äta igen.. :eating:

Linn
2003-05-14, 12:34
Originally posted by Action


Problemet med om man ligger för lågt i början är att det inte finns så mycket marginaler att ta av om man behöver justera. Själv lägger jag mig ganska högt i början. Om jag känner att förbränningen stannar av så sänker jag lite av intaget, eller höjer cardioträningen något. Gör det succesivt fram till tävling för att undvika alla platåer.



Ok jag lyssnar och tar åt mig. Du har säkert större erfarenhet än mig.
Men såhär är iaf tanken: att gå ner några kilon och komma i hyfsad form nu. Sedan lägga in en mellanperiod under sommaren där jag varierar intaget ganska frisk, för att sedan successivt dra ner framåt hösten. Målsättningen: att vara asbra form på Lucia.

Om det är rätt eller fel vet jag inte, men så är iaf tanken.
Låter det helt jävla galet så säg till, det är som sagt långt kvar..

Action
2003-05-14, 12:39
Originally posted by Linn


Ok jag lyssnar och tar åt mig. Du har säkert större erfarenhet än mig.
Men såhär är iaf tanken: att gå ner några kilon och komma i hyfsad form nu. Sedan lägga in en mellanperiod under sommaren där jag varierar intaget ganska frisk, för att sedan successivt dra ner framåt hösten. Målsättningen: att vara asbra form på Lucia.

Om det är rätt eller fel vet jag inte, men så är iaf tanken.
Låter det helt jävla galet så säg till, det är som sagt långt kvar..


Jag skulle väntat tills det är dags att köra hårt ända fram till tävling.. Men om det är bikinin du vill komma i så kanske det e idé att köra redan nu.. du vet ju hur du gjorde sist.. O då va du ju i bra form på tävlingen

Linn
2003-05-14, 17:26
Originally posted by Action


...om det är bikinin du vill komma i så kanske det e idé att köra redan nu..

Nej absout inte! sommardeffa är inte min grej.. MEN det spårade ur efter tävlingen och jag hade/har några kilon att plocka för att komma i kläderna sas...

Originally posted by Action

du vet ju hur du gjorde sist.. O då va du ju i bra form på tävlingen

överkroppen var väl OK, men benen en katastrof.. varken välutvecklade eller hårda.

Men som sagt, allt kan bara bli bättre. Och benen är inget undantag. I år ska jag både vara större och hårdare.
you count on it... :kickass:

Action
2003-05-14, 19:29
Originally posted by Linn


Nej absout inte! sommardeffa är inte min grej.. MEN det spårade ur efter tävlingen och jag hade/har några kilon att plocka för att komma i kläderna sas...



överkroppen var väl OK, men benen en katastrof.. varken välutvecklade eller hårda.

Men som sagt, allt kan bara bli bättre. Och benen är inget undantag. I år ska jag både vara större och hårdare.
you count on it... :kickass:

Jag hejar på dig Linn.. ska försöka se till o vara på plats i år också.. :-)

Kör hårt... :bpump:

Linn
2003-05-15, 11:39
Laddad inför dagen bröstpass!! :bpump:

BBLFMO

ciao!

Linn
2003-05-15, 18:35
KÖRDE BRÖST+ FRAMSIDA/UTSIDA AXLAR, MAGE

PASSET GICK GANSKA BRA... HAR INTE TAPPAT NÅN STYRKA IAF, TROTS ATT JAG LEGAT LÅGT PÅ KCAL OCH FRAMFÖRALLT KOLISAR SENASTE VECKORNA..

ENBART PRESSAR FÖR BRÖST, INGA FLYESÖVNINGAR FUNKAR NU NÄR JAG HAR ONT... (TUR ATT MAN REDAN HAR HYFSAT DJUP PÅ INSIDAN :D )
...FAST DET KÄNNS ÄNDÅ LITE JOBBIGT ATT INTE KUNNA KÖRA PECDEC SOM BARA ÄR HELT JÄVLA GRYMT KUL OCH TAR BRA SOM FAN!! :insane: BUT LIFE MUST GO ON..

FÖR AXLAR KÖRDE JAG SIDOLYFT I CABLE OCH DRAG TILL HAKAN MED Z-STÅNG. TOG BRA. :bpump:

SKRIVER INTE UPP NÅGRA VIKTER JUST NU, HÅLLER MEST BARA KOLL SÅ JAG INTE TAPPAR STYRKA SÅHÄR I BÖRJAN AV DIETEN.
TENDENSEN ÄR VÄL SNARARE MOTSATT, DÅ JAG HAR BÄTTRE KOLL PÅ KOSTEN NU.
MEN VIKTEN ÄR JU GANSKA OINTRESSANT, FÖR ALLA VET JU HUR STARK JAG ÄR! ;)

LAKE
2003-05-15, 20:29
Berätta nu vilka vikter du kör på...Jag gissar att du ligger och bollar med dom stora hantlarna som är längst ut på hantelstället. Kan du vara vänlig och bekräfta att jag har rätt ;)

Linn
2003-05-16, 18:03
Dagens pass var Rygg!

Började med 4 set apstrikta Chins, väldigt långsamma reps och jag hängde ut rejält i bottenläget. Blev några färre reps.. men d spelar inget roll för övningen tog klockrent!!
Brukar ärligt talat inte palla göra så strikta reps i just Chins, men idag gick det fan bra, hade kontroll hela vägen. :hbang:

Sedan körde jag latsdrag 3 set på 70kg. Därefter T-bar, som jag fortfarande håller på att lära mig utföra, där blev det 30kg och ett ganska högt repsantal. :bpump:

Hantelrodd på 31kg ungefär 3 set. Var ganska trött redan då.. så jag låg kvar på samma vikt som senast.

Sedan skulle jag köra partiella mark men jag insåg ganska snart att det var otänkbart. Var totalt jävla utmattad, det bara snurrade i skallen.. så det fick bli några set lätta ryggresningar istället . Marklyften får bli nån gång nästa vecka (då jag förhoppningsvis har mer energi)!

Avslutade med lite baksida axlar och rotatorcuff..

D var tufft att köra idag, blivit många passa denna vecka...och för lite mat dessutom..
Imorrn blir det välbehövlig vila, och jag ska sova lääänge, behöver ju inte gå upp 03.15!!!! SKÖNT ATT DET ÄR FREDAG!!

Snafu
2003-05-17, 11:09
Originally posted by Linn
Sedan skulle jag köra partiella mark men jag insåg ganska snart att det var otänkbart. Var totalt jävla utmattad, det bara snurrade i skallen..

Hehe I know that feeling. Kan du inte testa köra marklyftet först i passet istället för sist? Jag brukade köra marklyft på ryggpasset tidigare men jag har flyttat det till benpasset där det får vara inledningsövning. Keep up the good work!

Linn
2003-05-17, 14:28
Originally posted by Snafu


Hehe I know that feeling. Kan du inte testa köra marklyftet först i passet istället för sist? Jag brukade köra marklyft på ryggpasset tidigare men jag har flyttat det till benpasset där det får vara inledningsövning. Keep up the good work!

Jag har funderat på det, då jag har problem med en svag korsrygg och behöver prioritera den. Men samtidigt tror jag det skulle påverka resten av passet, iom att det är bålen som stabiliserar överkroppen.
Vissa dagar har jag kört korsrygg tillsammans med hamstrings/vader och det tycker jag funkar bra. Jag kör framsida ben separat då det är något jag verkligen behöver prioritera.

Linn
2003-05-19, 11:19
sitter just nu och käkar och laddar inför dagens pass: ARMAR! Jippi!! :bpump:

Försov mig till morgonpromenaden imorse...gick upp, stängde av klockan och somna om.. irriterande som fan! :insane:
(och förlåt till övriga drabbade :em: ... promise I´ll make it up t you)

Då blir det till att stå på trappmaskinen i två timmar efter passet- minst!! men vad gör man inte... ;)

Jag vet inte om jag sagt det men jag ska köra ARMAR idag.
Så jävla skönt med pump i armarna att d inte är sant!! :love:


hörs efter passet...

Linn
2003-05-19, 17:07
passet gick fan bra idag! fick sån grym pump i armarna att de såg ut att vara flera cm större!! :D

Varvade biceps och tricepsövningar som jag brukar. Körde stångcurl, kabelcurl med rep och koncentrationscurl för biceps. Pushdowns med rep, bar-dips och liggande enarms tricepspress för triccarna.
Kändes jäkligt bra idag, bra intensitet & hyfsade vikter. :bpump:

Passet tog 50 minuter.. inklusive lite posering mellan seten, ehhh... är väl inte ensam om att flexa musklerna under passet??

Cardio 20 minuter.
Promenad hem 25 minuter.

känns iaf som jag kommer få härlig träningvärk i morrn :)

emmzan
2003-05-19, 17:27
Originally posted by Linn
Passet tog 50 minuter.. inklusive lite posering mellan seten, ehhh... är väl inte ensam om att flexa musklerna under passet??


Självklart inte.. Iofs brukar jag göra det då inte gymet är fullpackat med folk. Min träningskompis gillar inte när jag säger åt honom att ta av sig tröjan för att det är POSEDOWN!!!

Dock har jag lärt mig att inte stå och flexa vaderna eftersom dom då går i totalkramp :D

Linn
2003-05-21, 11:27
dags att sticka till gymmet då... för ett bröstpass!! och testa pecdec igen, hoppas det funkar att köra idag... har visserligen haft grymt ont i axlarna hela dagen :( men det är bara att bita ihop, på med liniment och köra så gott det går!! :bpump:

Kan vara :smash: men det vet jag först imorrn om det känns ännu värre... är dock laddad som fan så jag tänker inte hoppa dagens pass!!!

Lite kaffe, packa väskan och så iväg.
Ciao!

Linn
2003-05-21, 16:57
det gick bra, förutom att axlarna gjorde fan så ont och att det knakade i princip varje övning... :(
men det gick att köra Pecdec!!!! tog grymt bra.. :hbang:

Blev en massa raka och sneda pressar, samt pecdec som uppvärmning och avslutning. (Cablecross vågar jag mig inte på än..)

Sedan körde jag lite utsida axlar, hängande sidolyft med hantel, och axelrotation.

Kort pass och lite cardio efteråt.

Positivt: kunde köra pecdec och fick grym kontakt i alla övningar!
Negativt: axlarna värker kroniskt, kan inte köra vissa övningar, jobbigt som fan...

Dagen kan sammanfattas med ett ord: SMÄRTA

emmzan
2003-05-21, 18:41
Men du gick väl till naprapat för axlarna?

Vilka övningar fick du?

Det där med knakande axlar är väldigt kul.. Särskilt när det knakar så högt så omgivande på gymet hör det :(

Linn
2003-05-21, 18:59
Originally posted by emmzan
Men du gick väl till naprapat för axlarna?

Vilka övningar fick du?

Det där med knakande axlar är väldigt kul.. Särskilt när det knakar så högt så omgivande på gymet hör det :(

Ja jag går hos en naprapat, hjälper bara tillfälligt dock, börjar göra ont efter några dagar redan..
Jag skulle göra rotationsövningar i cablen men det går ABSOLUT INTE just nu, gör ont som fan.. så det är nåt skit med axlarna när jag inte kan göra övningen utan vikt ens :(

emmzan
2003-05-21, 19:05
Låter onekligen som det ja...

Jag har också blitt tillsagt av idrottmassör att köra rotationsövningar för infraspinatus och brukar köra det i cablen.

Iofs har jag inte tokont i axlarna, mer irriterande mycket knakningar och skum känsla när jag kör pressövningar...

Ska se till att ringa naprapaten imorgon jag!

Linn
2003-05-22, 21:15
skulle kört rygg idag men det sket sig, axlarna har värkt skitmycket hela dagen.. :( blev 40 minuter cardio istället

Imorrn ska jag åka hem till Värmland, så det blir inget skrivande här under helgen. Ett benpass på söndag är inplanerat, men i övrigt lite välbehövlig vila och på lördag: ätardag!!!

Tillbaka i storstan på söndag igen.

Tills dess, ciao!

Mallan
2003-05-22, 21:22
Ha det sa skönt och vila upp dig ordentligt, för att inte tala om :eating: :eating:
:D

Krya pa axlarna!

Janna
2003-06-05, 09:29
är det inte dags med en liten uppdatering snart

Linn
2003-06-13, 17:46
datorn krånglar och så har jag flyttat och grejer, har inte bredband nu heller, därför jag inte skrivit här på ett tag

Linn
2003-06-13, 18:01
tänkte skriva upp ungefär vad jag käkat idag på ätardan.

100g havregryn, 2 ägg, prottedrinkar, 2 bars á 100g (hy-pro hasselnöt jäklar så goda!!), 3 stora bananer, 1 grillad kyckling, 50g nötter, 100g pasta, 100g ris, ca 1 l glass + 1 nogger, 3 wienerbröd typ, 1 kanelbulle, 1pkt ca 130g med riskrispbars, 300g pannkakor, 2/3 burk jordnötssmör, 3 grova mackor med kalkon, 1 ask salta björnar..

och det bästa av allt: kvällen är inte slut än! :eating: :D

ok är en aning svullen..

Mallan
2003-06-13, 19:32
Originally posted by Linn
tänkte skriva upp ungefär vad jag käkat idag på ätardan.

100g havregryn, 2 ägg, prottedrinkar, 2 bars á 100g (hy-pro hasselnöt jäklar så goda!!), 3 stora bananer, 1 grillad kyckling, 50g nötter, 100g pasta, 100g ris, ca 1 l glass + 1 nogger, 3 wienerbröd typ, 1 kanelbulle, 1pkt ca 130g med riskrispbars, 300g pannkakor, 2/3 burk jordnötssmör, 3 grova mackor med kalkon, 1 ask salta björnar..

och det bästa av allt: kvällen är inte slut än! :eating: :D

ok är en aning svullen..

:hbang:
Själv läääängtar jag till söndagen; fiskpinnar, tjocka-räfflade pommes frittes i ugn, Heinz ketchup, remouladsas och sist men inte minst laktrits och ev choklad, om inte värmen förstör aptiten, men da kan man ju alltid ta till glass *"HomerSimpsondreggel"*

Pez
2003-06-13, 22:12
Originally posted by Linn

ok är en aning svullen..

:laugh:

Vet inte om det är jag som är trist idag men det var nog det skojigaste konstaterandet på länge.. :D

Mallan - lakrits? I Tyskland? Trodde dom bara hade choklad, choklad, choklad och äckliga chips där... :rolleyes:

/pez - ze germans are coming!! :D

Mallan
2003-06-14, 07:30
Originally posted by Pez

Mallan - lakrits? I Tyskland? Trodde dom bara hade choklad, choklad, choklad och äckliga chips där... :rolleyes:
/pez - ze germans are coming!! :D

Men Pez da...und wer hat es gefunden!??! HARIBO!!
:eating:

Pez
2003-06-14, 11:21
Originally posted by Mallan


Men Pez da...und wer hat es gefunden!??! HARIBO!!
:eating:

Ach so... :em:

/pez

no1fitness
2003-06-15, 01:44
Hej Linn !
Kul och motiverande läsning ! Hur går det med deffen ?
:D

Lycka till i Luciapokalen !
:kickass:

Linn
2003-06-16, 11:31
Originally posted by no1fitness
Hej Linn !
Kul och motiverande läsning ! Hur går det med deffen ?
:D

Lycka till i Luciapokalen !
:kickass:

hej!
gått ner ungefär fem kilo sedan starten, och det går sakta framåt. ligger på 63-64kg just nu. Känns ganska bra.

Dock så krånglar axlarna och jag kan inte träna dem just nu, det är lite irriterande.

sett dina bilder, grymt form!! Ska du tävla??

no1fitness
2003-06-16, 23:51
Originally posted by Linn


hej!
gått ner ungefär fem kilo sedan starten, och det går sakta framåt. ligger på 63-64kg just nu. Känns ganska bra.

Dock så krånglar axlarna och jag kan inte träna dem just nu, det är lite irriterande.

sett dina bilder, grymt form!! Ska du tävla??

Hej Linn !
Ser bra ut med deffen !:thumbup:
Jobbig med axelproblem, man kan ju nästan inte träna nåt utan att man tar i med axlarna !:furious:

Tack för de fina orden !:bow: Tyvärr ser jag inte ut så nu... :em:
Det var två månader sedan jag tävlade i AF i Oslo, men jag ska vara med i Decembercupen i år och Norska Mästerskapen.
Snart börja deffen igen...:(

Linn
2003-06-20, 10:54
Originally posted by no1fitness


... jag ska vara med i Decembercupen i år och Norska Mästerskapen.
Snart börja deffen igen...:(

Lycka till och kör hårt nu inför hösten!! :kickass:

Linn
2003-06-20, 11:07
Så var det fredag igen... och midsommafton.
Idag blir det mycket och god mat och en massa godsaker, ja allt som går ner helt enkelt.
Inledde dagen med en morgonpromenad följt av en ganska stor frukost. 120g havregryn(gröt) med minimjölk o solrosfrön och linfrön på, 6 ägg, 2 rostade brödskivor med räkost, sedan några chokladbullar och wienerbröd som inte var så gott för jag köpte dem igår! :smash: fan det tänkte väl inte jag på heller...

Har planerat att äta lite midsommarmat köttbullar och färskpotatis men så blev jag sugen på fiskpinnar o remoladsås när jag handla igår, och så har jag lite köttfärs som ska lagas iordning, sedan så har jag pannkakor i kylen och så.. Får se hur mycket jag orkar få ner, det brukar iofs inte var några problem att :eating: :D

Trevlig Midsommar på Er alla! och skit i regnet, det kan vara minst lika kul att sitta inne och spela spel.

emmzan
2003-06-20, 12:35
6 ägg till frukost är lagom hardcore!!:thumbup:

ps. du skulle värmt wienerbröden i micron!

Linn
2003-06-20, 13:02
Originally posted by emmzan
6 ägg till frukost är lagom hardcore!!:thumbup:
ps. du skulle värmt wienerbröden i micron!


haha.. ägg är ju så gott kunde nog fått ner några till men jag köpte bara ett 6-pack..

tack för tipset med wienerbröden, ska komma ihåg det. och prova. ska finnas några till i plastkassen ovan micron.. :D

Linn
2003-06-20, 13:06
då har jag käkat 300g(10st) fiskpinnar och 100g ris, och brämckes remouladsås, den e fan god!
tänkte ge mig på glassen nu.. :thumbup:

Mallan
2003-06-20, 19:39
Originally posted by Linn
då har jag käkat 300g(10st) fiskpinnar och 100g ris, och brämckes remouladsås, den e fan god!
tänkte ge mig på glassen nu.. :thumbup:

Ahh vá gott!! *dreggla*
Maste erkänna att du är duktig pa att äta...ska försöka bräcka dig pa söndag=mer fiskpinnar :eating:

Stort nöje med glassen och ha en trevlig midsommar!!
:cheers:

PS trisst med axlarna :(

Linn
2003-06-21, 20:01
tänkte sammanfatta gårdagens frosseri.
har inte räknat kcal, men det vore iofs kul att veta..

330g banan, 100g havregryn(gröt) m minimjölk o solrosfrön på, ca 80g prottepulver, 50g kr. linfrön, 6 ägg, 4 rostade brödskivor m räkost, 450g fiskpinnar, 200g ris, mycket remoladsås, 300g pannkakor, 1 Billys Pan pizza, nästan 1 l gräddglass (krossad choklad asgott!), 6 chokladbullar, 4 wienerbröd, 40g rapsolja, 1 ask salta björnar+ lite saltisar till, 100g pistachenötter.

Tänkte visserligen fixa lite köttbullar å sånt men orkade inte..
Blev hyfsat mätt iaf.. :eating: :D


och så lyckades jag gå upp 4,5kg under gårdagen. :cool:

Linn
2003-06-26, 18:37
nån mer än jag som gått runt och svettats hela jävla dagen?? fan var hett jag står inte ut i värmen!! 33 grader i solen och lgh är som en jävla bastu! nej jag är inte arg, bara jobbigt att behöva byta kläder 20ggr om dagen...

var "klassblöt" redan påväg till gymmet, och värre blev det under passet. vart så trött i värmen och så sprang jag som en dåre på jobbet idag. behöver inte köra nån cardio längre (gör jag iofs ändå, är nojig som fan) när jag skaffat ett rörligt jobb :thumbup:

Idag: Rygg o baksida axlar :bpump:

latsdrag smalt grepp 4 set typ ganska lätt 65kg
sittande rodd med bakaxelkontraktion i slutläget(om nån fattar) 45kg typ 3 set
hantelrodd 4 set 24-29kg, några tyngre set och några extremt långsamma där jag kontrahera som fan, tog skitbra!

baksida axlar
repdrag i roddmaskin och framåtlutande hantellyft

passet 50 min + 10 min cardio. ganska intensivt.
kändes helt ok, har inte förlorat så mkt styrka såhär i början på dieten. Har dessutom skippat dragremmarna i många övningar- på väg mot biffiga underarmar.

Har grym träningvärk i bröst sedan igår, jäkligt skönt. Har lätt för att få kontakt och det är fan så kul att köra!!!

nu ska jag snart iväg o handla lite mat tills imorrn, blir en massa godsaker kan jag lova! :eating: :D

shirunai
2003-10-02, 22:05
Bra, kämpa på linn !