handdator

Visa fullständig version : Hela smalbänkshistorian?


Erik__
2006-08-28, 20:10
Gör ordentligt ont i axlarna, en gissning är att rörelsen i axeln blir större, och jag är väldigt stel i axlar och bröst å har en drös med axelskador, men för att minska påfrestningen i bottenläget, kan man börja rörelsen en bit upp? t.ex kloss eller lämpligt höjd i smith? någon som provat? det med smithen hade varit väldigt bra då jag för tillfället trivs väldigt mkt med att träna själv.

bubbe
2006-08-28, 20:21
Gör ordentligt ont i axlarna, en gissning är att rörelsen i axeln blir större, och jag är väldigt stel i axlar och bröst å har en drös med axelskador, men för att minska påfrestningen i bottenläget, kan man börja rörelsen en bit upp? t.ex kloss eller lämpligt höjd i smith? någon som provat? det med smithen hade varit väldigt bra då jag för tillfället trivs väldigt mkt med att träna själv.

Smalbänk i smith blir lite konstigt när banan är från magen till axlarna i höjdled. Jag har också problem i bottenläget på tunga vikter, kör därför med "gymlyft" i alla smalbänkslyft för att minska stressen just där.

Erik__
2006-08-28, 20:40
Smalbänk i smith blir lite konstigt när banan är från magen till axlarna i höjdled. Jag har också problem i bottenläget på tunga vikter, kör därför med "gymlyft" i alla smalbänkslyft för att minska stressen just där.

Jag får ont hur jag än kör =/ även på typ 40kg.

bubbe
2006-08-28, 20:44
Jag får ont hur jag än kör =/ även på typ 40kg.

kloss funkar nog, försök luska ut vid vilken minsta höjd du kan använda.

Sen om det är rörlighet som är problemet så kanske du ska försöka göra lite djupare också.

Erik__
2006-08-28, 20:59
kloss funkar nog, försök luska ut vid vilken minsta höjd du kan använda.

Sen om det är rörlighet som är problemet så kanske du ska försöka göra lite djupare också.

låter klokt, tack så mycket :hbang:

A.Pahkamaa
2006-08-28, 20:59
Nu är jag nog inte till någon hjälp... men du behöver ju inte köra smalbänk, det funkar bra utan den.

Erik__
2006-08-28, 21:01
Nu är jag nog inte till någon hjälp... men du behöver ju inte köra smalbänk, det funkar bra utan den.

Men jag vill ha triceps *cry* aldrig kört den och alla lovordar ju skiten så hårt, och jag är märkbart mycket svagare bara jag flyttar in greppet en liiiten bit.

A.Pahkamaa
2006-08-28, 21:11
Men jag vill ha triceps *cry* aldrig kört den och alla lovordar ju skiten så hårt, och jag är märkbart mycket svagare bara jag flyttar in greppet en liiiten bit.

Jag har inte kört den mer än 5-6 ggr, bänken funkar bra ändå.

Erik__
2006-08-28, 21:53
Jag har inte kört den mer än 5-6 ggr, bänken funkar bra ändå.

haha för dig jo, men har du sett mina enorma bänkresultat?

A.Pahkamaa
2006-08-28, 22:26
haha för dig jo, men har du sett mina enorma bänkresultat?

Smalbänk är inte enda lösningen.

Erik__
2006-08-28, 22:27
Smalbänk är inte enda lösningen.

jag är desperat *cry*

Erik__
2006-08-29, 17:00
HAr något minne att jag läst något om "tate" nånting? nån som vet vad jag pratar om och kan utveckla : S?

polaren
2006-08-29, 17:46
Tatepressar ? Vet ej hur jag ska förklara dom men kan ju kolla om jag hittar nån bild.

EDIT:

http://www.t-nation.com/forum_images/482942.1091549775916.DSCF0018.JPG

Sådär ser det ut i botten, sen sträck upp på raka armar

Erik__
2006-08-29, 23:03
Någon som provat nog länge att kunna utala sig om den??