handdator

Visa fullständig version : US Open


OggeP
2006-08-28, 12:14
Idag börjar US Open i Tennis.

Vem vinner? Har ni några favoriter? Hur går det för svenskarna?

Jag tror starkt på Federer (skräll va?) annars är Muarray, Ginepri, Tursonov, Blake och Gasquet starka kort.

Noodles
2006-08-28, 12:35
Idag börjar US Open i Tennis.

Vem vinner? Har ni några favoriter? Hur går det för svenskarna?

Jag tror starkt på Federer (skräll va?) annars är Muarray, Ginepri, Tursonov, Blake och Gasquet starka kort.

Federer var ju ett vågat kort. ;)

Iofs är jag själv inte mycket mer spännande i min tippning.

Jag har slutat att förvånas över Agassi och hans förmåga att höja sig i US Open. Med tanke på förra året kan han säkert gå långt i år med.

Som outsider tror jag på Andy Roddick.

Jag kan tänka mig att engelsmännen är överlyckliga att Henman och Rusedski möts redan i första omgången. :D

OggeP
2006-08-28, 12:38
Federer var ju ett vågat kort. ;)

Iofs är jag själv inte mycket mer spännande i min tippning.

Jag har slutat att förvånas över Agassi och hans förmåga att höja sig i US Open. Med tanke på förra året kan han säkert gå långt i år med.

Som outsider tror jag på Andy Roddick.

Jag kan tänka mig att engelsmännen är överlyckliga att Henman och Rusedski möts redan i första omgången. :D

Roddick är helt klart på G. Av svenskarna så känns det som att söderling kan gå längst, men man vet aldrig med Björkman.

Noodles
2006-08-28, 12:44
Roddick är helt klart på G. Av svenskarna så känns det som att söderling kan gå längst, men man vet aldrig med Björkman.

Glömde säga vad jag trodde om svenskarna.

Björkman kan överraska men om jag förstått lottningen rätt så stöter han på Federer redan i en ev tredje omgång.

T Johansson har rutinen och trivs på hardcourt men jag tror inte mycket på honom.

Söderling har potentialen men frågan är om han har skallen och kan hålla koncentrationen.

Synd att Pim-Pim inte kunde komma med. Frågan är när Söderling och Pim-Pim blir för gamla för att kunna kallas "svensk tennis framtid".

Noodles
2006-09-11, 07:13
Ingen större överraskning att Federer vann. Min gissning på Roddick räckte åtminstone till final. :)

Svenskarna gjorde som vanligt en stabil insats i singel.