handdator

Visa fullständig version : Dagligt kaloriintag - Ser det här bra ut?


Modify
2006-08-28, 01:17
Håller på att gå ner i vikt o slimma ner mig totalt för att sedan börja bygga från grunden. Är 21 år, 181cm lång och väger i dagsläget ~76,5kg.

Har legat på ett rejält kaloriunderskott ~1300kcal om dagen halva sommaren o har börjat trappa upp i takt med att jag börjat träna och tänkte kolla lite om vad ni tycker om upplägget jag tänker köra i några veckor från och med nu.

Planerat schema mat:

Dagligt kaloriintag ~1800kcal varav Protein 207g Kolhydrater 158g Fett ~50g

Nuvarande träning:

Kardio 5*60 minuter/vecka. 1 dag motionscykel 4 dagar löpband 7,5km/h varvat med jogging 12km/h.

Styrketräning helkropps 2 övningar * 2 set per muskelgrupp 3 dagar/vecka.

Gör säkert helt fel i kosten men det har funkat för mig och för första gången på flera år kan jag kalla mig smal. Nu ska bara konturerna fixas fram ordentligt :)

regus
2006-08-30, 19:55
Ät mer mat! Styrketränar du 3 gånger i veckan och kör kondition i en timma 5(!) gånger i veckan är det destruktivt att ligga på 1800 kcal/dag

Destruktivt är väl att överdriva, men det bra är det inte.

Jag antar att du är man (kollade din profil) och om du tränar 8 gånger i veckan och 5 utav dem är konditionspass på en timma, finns det inte många anledningar för att ligga under 2300 kcal.

Ulf A Big
2006-08-30, 20:20
Ditt BMI är 23.5 troligen ser du mycket svenssonaktig ut idag och behöver lägga på dig en hel del massa för komma från det utseendet. Jag tror att din idealvikt ligger kring 81-85 kg för att se lagom bitig ut med hygglig deff dvs runt 10% underhudsfett.

Jag tycker att du ska justera upp din kost så att du både kan växa och ha en hyggligt liten fettmassa.

Pröva det här programmet http://www.formfixaren.com/ det är bra för att lägga upp en viktplan antingen för att gå ned i vikt eller behålla vikten eller för att gå upp i vikt.

Modify
2006-08-31, 01:47
Ät mer mat! Styrketränar du 3 gånger i veckan och kör kondition i en timma 5(!) gånger i veckan är det destruktivt att ligga på 1800 kcal/dag

Destruktivt är väl att överdriva, men det bra är det inte.

Jag antar att du är man (kollade din profil) och om du tränar 8 gånger i veckan och 5 utav dem är konditionspass på en timma, finns det inte många anledningar för att ligga under 2300 kcal.

Mjo jag har ökat kcal-intaget sakta men säkert o går upp en bit över 2000 nu. Ska se hur det flyter på ett par veckor fram över nu.

Modify
2006-08-31, 01:49
Ditt BMI är 23.5 troligen ser du mycket svenssonaktig ut idag och behöver lägga på dig en hel del massa för komma från det utseendet. Jag tror att din idealvikt ligger kring 81-85 kg för att se lagom bitig ut med hygglig deff dvs runt 10% underhudsfett.

Jag tycker att du ska justera upp din kost så att du både kan växa och ha en hyggligt liten fettmassa.

Pröva det här programmet http://www.formfixaren.com/ det är bra för att lägga upp en viktplan antingen för att gå ned i vikt eller behålla vikten eller för att gå upp i vikt.

Tack för tipset men just nu är jag inte alls ute efter att växa utan vill få fram mer "surfar"-looken i kroppen. Ligger på 2100kcal dagligt intag nu o ska testa ett par veckor o se hur viktminskningen fortlöper. Känns mer rimligt att ligga en bit över 2000.