handdator

Visa fullständig version : Symptom för pungvred? Snabbt för bövelen!


Stoltz
2006-08-27, 22:37
Jag fick nyss rätt så jävla ont i min vänstra testikel, men det gick ner efter ett tag, men nu är det lite små ont ändå.

Okej, så symptomen för pungvred är?
Ska jag oroa mig eller ska jag bara springa till sjukhuset direkt?

mathor
2006-08-27, 22:46
Du skulle inte kunna sitta här och fråga om du fick det. Tro mig. Mitt förslag på profylax mot pungvärk är regelbunden masturbation.

FreCKo
2006-08-28, 08:58
om pungen blir stor som en apelsin = Pungvred.

elan
2006-08-28, 09:03
Oh, jag läste en tråd på flashback om en kille som fick pungvred. Hinner inte leta fram den nu men du kan ju söka själv, där stod mycket matnyttig information.

Piranha
2006-08-28, 09:07
Det finns nån gammal på samma tema här på kollo

Pellefant
2006-08-28, 10:01
Det händer då och då här att någon med enorma smärtor hellre ställer en forumfråga istället för att åka till akuten. *screwy*

Kom igen när det finns läkarforum med distansbehandling. ;)

Lycka till med det onda.

Dissector
2006-08-28, 10:52
Om det är pungvred ska du visst ha förbaskat ont just nu... Har aldrig varit med om det, men efter sån här beskrivning:
http://www.flashback.info/showthread.php?t=174506 ... känns det ganska otäckt. Vill inte skrämma upp dig, men en person här har beskrivit lite om hur det gick för honom. Kan kanske vara bra att veta =)
Ont, men det fixar sig. Se bara till att komma till sjukhus.

Tricklev
2006-08-28, 11:28
Har varit närvarande när en kompis fick pungvred, du hade inte suttit vid datorn och kunnat skriva nu om du har fått det.

Dock kan ju något annat vara fel om du har ont i testiklarna.:Virro

aitamaa
2006-08-28, 11:47
fy helvete *cry*
Läste om killen på flashback.. Har haft ömande pungkulor efter träning hade iaf det för några år sen då jag var 17år och tränade 4dagar i veckan 3dje träningsdagen kom värken.. why?!?!

Nu blev jag nojjig? Minns att jag drev med min träningspolare och sa att det är testokulan som får jobba på högvarv.. :)

Stoltz
2006-08-28, 15:23
Nej ni har rätt, det blev inget pungvred den här gången! Fast för böveln vad det gjorde ont! Blev riktigt rädd och tyckte att den onda testiklen var något större än den andra, fast det alde sig lika snabbt igen. Smärtan fick jag dock sova bort.

Nu är man fit for fu... fight again!

hum
2006-08-28, 15:30
Jag fick ont i ena kulan för nåt år sedan (och gjorde såklart en tråd på kolo :D)

Något läkarbesök senare visade det sig iallafall vara ett bråck som skulle försvinna av sig självt.


Har fortfarande kvar skiten och det får för sig att göra ont lite då och då *screwy*

charlie
2006-08-28, 22:30
Min sambos son hade en lite ömmande testikel som sakta blev lite större under några dagar, inte "farligt" stor men dock synligt. Vi fick rådet av sjukvårdsupplysningen att åka in för att kolla upp det, och det blev en lång kväll då han åkte in på operation direkt p g a pungvred.

Fatalist
2006-08-28, 22:41
Min kompis råkade ut för detta, han vaknade av sitt egna skrik, och kördes direkt till sjukhuset. Han fick tramadol utskrivet efter operationen *kissass* *popcorn*

totally worth it

everete
2006-08-28, 23:30
Fytusan... seriöst.. jag har läst såna där berättelser förut men varje gång blir jag lika illamående och vill spy. Nu sitter jag med andningssvårigheter och värmetryck i hela kroppen...

:/ nån mer som inte tål att läsa om pungskador?

forsen
2006-08-29, 23:42
Jag kan ha haft pungvred en gång. Gjorde fruktansvärt ont och hela skiten svullnade upp. När jag stod i duschen vred jag på kulan ett halvt varv (här svimmade jag nästan av smärta) och sen tog det nån dag så var det bra igen.

En intressant uppelvelse som jag hoppas jag slipper uppleva igen

Fjod0r
2006-08-30, 10:29
Åkte till akuten för ett tag sen, trode jag fått pungvred. Visade sig att det var en inflamation på en Bitestikel. Inte farligt, men ömande.

watertouch
2006-08-30, 11:04
Jag kan ha haft pungvred en gång. Gjorde fruktansvärt ont och hela skiten svullnade upp. När jag stod i duschen vred jag på kulan ett halvt varv (här svimmade jag nästan av smärta) och sen tog det nån dag så var det bra igen.

En intressant uppelvelse som jag hoppas jag slipper uppleva igen


Risky buisness haha!! tänk om du vridit åt andra hållet o trasslat in den totalt.

forsen
2006-08-30, 15:05
Risky buisness haha!! tänk om du vridit åt andra hållet o trasslat in den totalt.

Ja, det hade ju varit ännu tevligare =)

Dock valde jag antagligen det hållet som gick lättast att vrida åt. Eller så hade jag bara tur.