handdator

Visa fullständig version : Kreatin när/vad?


Erkan
2006-08-27, 20:09
Hejsan, undrar när kreatin är som effektivast, i samband med mat, icke i samband med mat.. etc, Gärna fakta om kreatin i allmänhet.. Kan ge lite erfarenhet sedan innan, att kreatinet har inte fungerat så effektivt.. och de är just därför jag ställer denna fråga. Har sett/hört om t.ex. "kreatinmonohydrat", "kre-alkalyn", "kreatin pyruvate" etc.. är de samma sak som burkar där de står "kreatin" på? eller är de en blandning av något? Isåfall om de är en blandning, varför, och vad är fördelen?

Tacksam för svar,
Mvh Erik

Brooklyn
2006-08-27, 20:14
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=33269

Erkan
2006-08-27, 22:03
Okej tack så mkt :) De gav mig mkt svar på mina frågor.. Men då undrar jag, vad gör egentligen själva pyruvatet? Varför har man tillsatt de i samband med kreatinet?

MrBoris
2006-08-28, 08:56
Okej tack så mkt :) De gav mig mkt svar på mina frågor.. Men då undrar jag, vad gör egentligen själva pyruvatet? Varför har man tillsatt de i samband med kreatinet?

Som jag uppfattar det så är det lite fettförbrännande (puryvatet). Men bara om kolhydratsintaget är ytterst litet har puryvatet effekt. Inget vidare tillskott imo.:cool:

Erkan
2006-08-28, 09:47
Okej :) Jo jag läste i kolo shopen och fick svar på de mesta.. Men, du säger att de inte är något vidare tillskott, varför inte? vill hämst gärna veta, så att enligt dig är vanligt kreatin bättre än kreatinpyruvate?

Erkan
2006-08-28, 09:51
... vs kre-alkalyn oxå..

MrBoris
2006-08-28, 09:53
Okej :) Jo jag läste i kolo shopen och fick svar på de mesta.. Men, du säger att de inte är något vidare tillskott, varför inte? vill hämst gärna veta, så att enligt dig är vanligt kreatin bättre än kreatinpyruvate?

Mig ska man nog inte lyssna på för mkt då jag bara gymmat i 3.5år. Fråga någon mer kunnig! :)
Men "personligen" anser jag att puryvate bara är ett bra sätt att slänga pengarna i skön då rent kreatin är bättre om man tänker på att det är billigare.

Erkan
2006-08-28, 10:17
Mig ska man nog inte lyssna på för mkt då jag bara gymmat i 3.5år. Fråga någon mer kunnig! :)
Men "personligen" anser jag att puryvate bara är ett bra sätt att slänga pengarna i skön då rent kreatin är bättre om man tänker på att det är billigare.

hehe okej ;) ioförsej så har du rätt när de gäller de ekonomiska :) Men jag vill ha svar från någon som testat kreatin-pyruvate som oxå testat vanligt kreatin.. någon skillnad?

MrBoris
2006-08-28, 10:25
hehe okej ;) ioförsej så har du rätt när de gäller de ekonomiska :) Men jag vill ha svar från någon som testat kreatin-pyruvate som oxå testat vanligt kreatin.. någon skillnad?
Jag har testat båda, ingen skillnad :D

Erkan
2006-08-28, 10:27
Haha hmm, låter skumt.. och du tog 3-5 g innan träningen som man ska göra? Vadå funkar de inte för alla, kan nån förklara? :MrT: