handdator

Visa fullständig version : Familjen börjar bli orolig ;)


krilleh
2006-08-27, 19:42
Lite skämt å sido, men de börjar faktiskt fundera nu.

Har precis beställt hem rent eaa. Det är 30 st. påsar med massa tabletter i varje. 9 Styckna för att vara precis.

Nu ska jag alltså ta innan passet: Dessa 9 styckna, 1-2 koffeintabletter, KCG2 och ibland Lean till de om jag har, Kreatin till efterdrinken. Sen har jag 6 burkar Carbo flex under sängen och ca 6 kg whey 80 i köket. På morgon och kväll blir det omega 3 tabletter och sen har jag Lose it redo för användning på skrivbordet.

Morsan börjar iaf undra lite, och kostnaden ska vi itne tala om. blir lite knapert när man bara får studiebidraget dock :)

Någon som känner igen sig? Vad ska jag säga till föräldrarna för att de ska lugna ner sig? Morsan börjar ju misstänka att det är anabola. Fast kanske inte så konstigt då jag står i köket och klunkar ner ca 12 tabletter innan passen.

Ryska_raketen
2006-08-27, 19:43
allt i kosttillskottväg är anabola enligt päronen :)

Scratch89
2006-08-27, 19:44
Alla mödrar är likadana. Min med. Dock kör jag bara med vassle, kreatin och maltodextrin.
Jag skulle också undra om du verkligen behöver alla tillskott du snackar om. Kan du inte äta normalt istället?

Lasse Kongo
2006-08-27, 19:45
Hade jag varit din farsa hade du fått stryk för att du använder massa meningslösa tillskott och tagit med dig till närmsta mataffär!

krilleh
2006-08-27, 19:46
Alla mödrar är likadana. Min med. Dock kör jag bara med vassle, kreatin och maltodextrin.
Jag skulle också undra om du verkligen behöver alla tillskott du snackar om. Kan du inte äta normalt istället?

Brukar inte vara så här mkt dock. Rent eaa vill jag bara prova som en kul grej. De där omega 3, Lose it fick jag med i mitt whey 80 paket.

Ajuste glömde säga att jag har 12 pack Rapid Recovery Bars på skrivbordet också :)

Tricklev
2006-08-27, 19:46
Sluta köpa menlösa piller så försvinner nog gnället.

Sebbe_H
2006-08-27, 19:46
Min morsa är likadan, bara att säga att det inte är olagligt. :D Eller nått

krilleh
2006-08-27, 19:49
Hade jag varit din farsa hade du fått stryk för att du använder massa meningslösa tillskott och tagit med dig till närmsta mataffär!

vad är det som är värdelöst? Om du menar Lose it så fick jag det med.

trasan
2006-08-27, 19:52
Man klarar sig förbannat långt på vanligt käk, whey och kreatin. Bara för att man precis nåt 90-sträcket och bänkar 100 så behöver man inte köpa på sig 99 olika sorters piller.

Lasse Kongo
2006-08-27, 19:53
vad är det som är värdelöst? Om du menar Lose it så fick jag det med.

Ok, det kanske var lite hårt skrivet, du får prova dig fram i denna djungel precis som alla andra får göra.

Man hade jag varit din farsa hade du enbart fått käka upp vasslet och KANSKE gått på kreatinet lite senare, resten hade jag skänkt till någon hungrig kurd.

Hoppas det gav dig svar på frågan ;)

King Grub
2006-08-27, 19:54
Har precis beställt hem rent eaa. Det är 30 st. påsar med massa tabletter i varje. 9 Styckna för att vara precis.

Nu ska jag alltså ta innan passet: Dessa 9 styckna, 1-2 koffeintabletter, KCG2 och ibland Lean till de om jag har, Kreatin till efterdrinken. Sen har jag 6 burkar Carbo flex under sängen och ca 6 kg whey 80 i köket. På morgon och kväll blir det omega 3 tabletter och sen har jag Lose it redo för användning på skrivbordet.

Morsan börjar iaf undra lite, och kostnaden ska vi itne tala om. blir lite knapert när man bara får studiebidraget dock


Maken till slöseri med studiebidraget? :confused:

Stoltz
2006-08-27, 19:55
Förklara för dem varför du använder det, svara på alla frågor de har och förklara vad varje sak du beställer är när de frågar.

Sen lite OffTopic - Som de andra säger, man klarar sig långt på vanlig mat så du behöver nog inte overkilla totalt, men om du känner att du behöver tillskott - Use it.

Dumleman
2006-08-27, 20:08
Maken till slöseri med studiebidraget? :confused:
Är nog få som inte slösar bort studiebidraget :).

userfriendly
2006-08-27, 20:09
Maken till slöseri med studiebidraget? :confused:

exakt *rolleyes*

Sebbe_H
2006-08-27, 20:14
Jo ska man slösa så kan man iaf göra det på något som inte har nackdelar, de flesta ungdomar konsumerar alkohol och pizza för sitt studiebidrag.

Arf Pingvin
2006-08-27, 20:21
Morsan frågade ifall jag använde anabola när jag blev grövre... Det är dyrt med kycklingfileér men det funkar ju bevisligen. Kan du säga detsamma om dina piller?

Sebbe_H
2006-08-27, 20:29
Morsan frågade ifall jag använde anabola när jag blev grövre... Det är dyrt med kycklingfileér men det funkar ju bevisligen. Kan du säga detsamma om dina piller?

Jag använder kosttillskott, och har blivit grövre under min träningstid, dock kan man ju inte konstatera att det är kosttillskottet som visat resultat, jag tror mer på en blandning av stadig kost, hård träning + lite extra tillskott.

tossefar
2006-08-27, 20:31
Vilken idiotkonsumtion. Vet du hur mycket torsk och kyckling du kan köpa för pengarna istället?

Bronkitkorv
2006-08-27, 21:02
Säg åt dina föräldrar att hållakäften, det är ditt liv och dina pengar och du gör precis vad fan du vill... *grr27*

trasan
2006-08-27, 21:26
Säg åt dina föräldrar att hållakäften, det är ditt liv och dina pengar och du gör precis vad fan du vill... *grr27*

Eller inte? lol

Cerberus
2006-08-27, 21:32
ni e bara avis för att han kör på eaa före er :D

ett tips vore ju att visa någon sida där det klart och tydligt står att eaa inte är olagligt preparat?

Genesis
2006-08-27, 21:40
ni e bara avis för att han kör på eaa före er :D

ett tips vore ju att visa någon sida där det klart och tydligt står att eaa inte är olagligt preparat?
Sida? På Internet? Tror du att hans föräldrar tror på något som står skrivit på Internet?

Cerberus
2006-08-27, 22:15
Sida? På Internet? Tror du att hans föräldrar tror på något som står skrivit på Internet?

i någon bok då? ett samtal från Fredrik Paulun?

Jag har haft tur me mina föräldrar :D de ifrågsätter inget, farsan bygger också :)

Whistler
2006-08-27, 22:30
Hmm, morsan är ju allmänt kritisk till mitt vassle, kasein och framför allt kreatin. Tog till och med ett blodprov för att visa att jag inte hade knepigheter i blodet. Det slutade dock inte så bra, eftersom jag hade kreatinkinas på 106 och därmed satte rekord för "patienter utan njurproblem" på sjukhuset. Värdet berodde på träningsvärk i låren efter benpress och knäböj Max-OT-style. :)

Dock så behöver jag inte argumentera så mycket med mor och hennes sambo etc. De tvivlar inte på det jag säger, de bara ifrågasätter varför jag vill ha större muskler.

dared
2006-08-27, 23:21
Eller inte? lol


Jo förfan, sen slår man i väggen allt vad man har, drar av sig tröjan, vrålar allt vad man har och spänner musklerna.

L-Sami
2006-08-27, 23:51
Förklara för dem varför du tar alla dessa kosttillskott och vad de har för effekt för kroppen samt att det är helt lagligt och ofarligt vad du stoppar i dig.

Pez
2006-08-27, 23:57
Förklara för dem varför du tar alla dessa kosttillskott och vad de har för effekt för kroppen samt att det är helt lagligt och ofarligt vad du stoppar i dig.
Hur ska han kunna förklara det när han knappt vet varför han stoppar i sig dom själv.. på riktigt alltså?:confused:

tuben
2006-08-27, 23:59
Hur ska han kunna förklara det när han knappt vet varför han stoppar i sig dom själv.. på riktigt alltså?:confused:

Men det är ju bra skit, står ju så på internet!! *screwy*

pragmatist
2006-08-28, 00:09
Bara säg som det är - att du äter mat i koncentrerad form och att dina tillskott inte innehåller ett endaste dugg som inte finns i en normal portion husmanskost. På den naturliga följdfrågan varför du inte äter husmanskost istället då så kan du ju säga att det blir billigare och enklare med tillskott än att äta husmans sex-sju gånger per dag och att du i själva verket gör dina föräldrar en tjänst genom att avlasta hushållsbudgeten. :D

Groggen
2006-08-28, 00:11
vad är det som är värdelöst? Om du menar Lose it så fick jag det med.

EAA är ju knappast värdelöst så där hade din pappa fått ge sig :)

megadavor
2006-09-04, 22:47
Mina föräldrar tror att kosttillskotten jag äter är bortkastade pengar =) , men jag försöker förklara så gott jag kan men dom tror mig inte =/.

Tricklev
2006-09-04, 22:50
Dom flesta kosttillskoten är bortkastade pengar, håll dig till lite protein(pulver/vad fan du nu gillar.) Resten är ett slöseri med pengar.