handdator

Visa fullständig version : VAD ÄR ERA MÅL MED TRÄNINGEN?


mangs
2002-04-10, 13:47
Nu är det dags igen. Vi har haft detta ämne uppe för länge sedan men nu har vi ett flertal nya medlemmar och vissa gamla kanske har bytt målsättning. Därför vill jag att ni skall skriva ner era mål, kortsiktiga som långsiktiga. Även intressant om ni skriver hur länge ni tränat.
Själv har jag tränat styrketräning i 3-4 år och mitt kortsiktiga mål är just nu att deffa lite sakta under våren och sommaren. Efter det hade jag tänkt bulka sakta och inte göra som tidigare år när jag gått upp tio kilo under höst/vinter som jag sedan behövt deffa ner under våren. Just nu tränar jag för att bli starkare för varje vecka. Att lyfta tyngre vikter är det som just nu sporrar mig. Att kroppen ändrar storlek ser jag som en positiv bieffekt men óm jag får välja på 10 kg mer i bänkpress eller 1 kg mer muskler så väljer jag styrkan.

Jag siktar på att i framtiden ha en schysst kropp året runt och kommer aldrig mer bulka upp mig så att jag känner mig tjock. Tror att man mår bättre om inte kroppsvikten åker Jojo upp och ner under året.

Nu är det er tur att berätta.

/mangs

VanDamage
2002-04-10, 13:51
Mycket rätt, mangs. Jag har ungefär samma mål som du.
Jag satsar på att få mer massa på benen, och gå upp i så mkt styrka som möjligt, för att jag har redan definationen på musklerna. Ju mer styrka man går upp = desto mer massa (med tiden..)
Och jag föredrar mkt gärna att vara deffad året runt och gå upp lite grann, än att bulka och känna mig fet och i "dålig form".

Dock vill jag påpeka att jag inte är någon tyngdlyftare och tänker inte bli det heller, jag satsar på bodybuilding, vill bara se muskulös ut, jag satsar inte på 200+ i bänken utan kanske bara 150 men ändå rätt muskulös ;)

Pecca
2002-04-10, 13:59
Har tränat drygt 1år. Jag har hållit på med mängder av olika idrotter hela mitt liv. Jag satsar främst på att lägga på mig muskler. Jag kommer inte satsa på någon deff till sommaren (även om jag behövde)kanske att jag ändrar lite på kosten. Vill precis som du ha synliga muskler inte en massa fett. Tycker att träna och att hålla efter kroppen är grymt kul. Kommer jag att känna att det är tråkigt kommer jag sluta direkt.
Mitt kortsiktiga mål är att ta 100 i bänken (har aldrig maxat). Mitt långsiktiga mål är att kunna komma på föräldramöten (den dag jag får barn) och få höra från barnens mammor att man har en fin och vältränad kropp :D.

blunder
2002-04-10, 14:04
Mitt mål är just nu att bli av med min övervikt och lära mig kosthållning för livet. Sedan är det att bygga muskler och hålla mig ganska deffad. Storleksmässigt är det väl 90 kilo muskler som gäller. Men när man väl nåt dit vill man säkert bli större, den dagen den sorgen ;)

Fritz
2002-04-10, 14:31
Mitt mål är precis som blunders, bli av med övervikt och lära mig kosthållning.
Jag vill dessutom lägga på mig lite muskler och bli starkare. Nöjer mig med att bli ett 85Kg tungt muskelpaket. :)

chrgel
2002-04-10, 14:39
Jag har kommit igång på allvar efter flera års uppehåll från allt vad träning heter. Först var målsättningen att ta bort kaggen och bli ett allmänt föredöme för mina tre barn.

Min fru gav mig dock ýtterligare ett mål för en tid sedan. Om jag lyckas få fram magrutorna så blir dom årets julkort från familjen. :D :D

Det bara SKA gå!!

Johan1685
2002-04-10, 14:48
Tjena

Jag har bara tränat i ungefär 7 månader, mina långsiktiga mål är att väga 95-100kg ganska deffad och få upp dom tre stora lyften till
bänk: 135kg, benböj 180kg, marklyft 225kg.

Dom här siffrorna borde gå att nå upp till, inom 5-7 år borde jag lyckas.

Mina kortsiktiga mål är att bara öka i styrka och massa så mycket det går plus att få bort lite mage.

MVH / Johan

Daemon
2002-04-10, 15:13
Satsar på att bli liten och tjock!!

Som Johan Oldemark :D :D :D

Hard Gainer
2002-04-10, 15:22
Jag instämmer med de flesta; vill bli *snyft*, s-s-större. Har satt upp ett delmål att gå upp ca. 10 kg, 20 i bänken, behålla mitt bf. Lever hellre efter måttot "träna för att leva" vs "leva för att träna" då jag har många intressen som alla behöver sin tid :) . Dock är träningen det som jag går in för mest för tillfället men nu kommer ju årstiden där man t o m kan vistas utomhus och 'dess förförande möjligheter att idka andra aktiviteter'. Tänkte så småningom lägga till lite konditionsträning på schemat och få upp flåset igen.
Jag tränar för att må bra helt enkelt, fast estetiken är inte att förglömma. ;)

gó å glá! :D

Chris
2002-04-10, 17:08
Jag har inga mål, förutom att bli riktigt stor. Delmål har jag självklart, dom är följande:

Öka armens omkrets 3cm
Klara en CoC gripper #1 nån gång :)
Köra hantelpressar med 35kgs hantlarna (dom med metalhandtag) hehe. vilket mål :D
sen vill jag pumpa på min egen vikt i bänk,
dubbla vikten i knäböj.

finns säkert fler men kommer inte på nånting just nu, jo kanske gå ner till 64kg till sommaren.. det blir en tuff deff på 1kg :D huhu. :cool: :cool:

z_bumbi
2002-04-10, 18:21
Kortsiktigt: Att bli frisk och börja träna igen

Medellångt mål: Ta mig tillbaka till 100 kg med 12 fett%

Långt mål: Att träna hela livet och aldrig gå över 15 fett% och aldrig understiga 8 fett% igen.

Ultralångt mål: Dö vid 95 års ålder efter att ha älskat hela natten med min fru sen 65 år eller att dö efter att ha älskat med min 22-åriga älskarinna :)

Muskelsmurfen
2002-04-10, 18:42
Well, vi kan ju börja med ett kortsigtigt mål. BF 15% är för mig ett vettigt mål samt att bli stor och stark :D
just nu är jag Liten, fet och klen :(

big
2002-04-10, 19:10
Långsiktigt: Att va med i en bb tävling 2005.
Kortsiktigt: Att vara 90-95kg med samma bf(12-14) eller lägre om 1 år.

Bateman
2002-04-10, 19:46
Mitt mål med träningen är att bli - - en muskelknutte. och jag ska verkligen försöka lyckas.... men min skada... kan därimot stoppa mig... men hoppas på bot på d en hos nån idrottsläkare!

RussianLady
2002-04-10, 19:47
vill ha 14% och DEFINITION!och vara i form året runt, ingen sommar deff :D

steefann
2002-04-10, 20:15
Ganska kul ämne, mitt mål ändras hela tiden.
Just nu är det att gå ned till 80 kg innan sommaren (3 kg kvar) vilket inte lär vara några problem, rätt nöjd med min kropp egentligen men vid sommarens slut har jag alltid samma tanke - "jag ska inte lägga på mig mer massa utan behålla det jag har". Enda problemet är att jag automatiskt äter mer och märker hur det påverkar styrkan och plötsligt väger jag 90 kg och hjärnan har ställt om sig och skriker VÄX!!,ÄT!!,TUNGT!!.
Målet blir plötsligt att ta 150 kg i bänk, 200 i knäböj och så "spårar jag ur" helt och känner mig som en pösmunk vars enda mål är att lägga på mig så mycket muskler som möjligt. Varje gång jag börjar deffa innan sommaren lovar jag mig själv att aldrig mer gå upp dessa 10 kilon och träna på detta sätt och varje gång misslyckas jag.

Jag tycker inte ens att det är särskilt snyggt med mycket enorma muskler och i synnerhet inte i ett odeffat tillstånd. Jag tycker inte om alla dessa kläder som har med byggning att göra, tycker det är tråkigt att äta o.s.v.

Så min fråga till Bullen är : finns det fler som har detta problem och finns det någon väg ur detta missbruk? som vanligt är det inte killen som skrivit brevet som.....

MikeW
2002-04-10, 20:25
Mitt mål är att träna så länge jag tycker det är roligt.

Del mål är väl att få upp en bra bredd på ryggen, pumpa upp vaderna några centimeter och gå upp till 90 kg med ca 12% BF. Jag väger just nu 85 kg med ca 18% BF. Har tränat i 2 år till sommaren

Abel
2002-04-10, 20:25
Kortsiktigt: Bli deffad nu inför sommaren, å på cupen bibehålla styrkan.

Långsiktigt: 90kg deffad å fin!

spinkoo
2002-04-10, 21:51
Långsiktigt: Kunna vakna på morgonen, ta vilken tröja som helst, se vältränad ut för att kunna glida runt och veta att man inte ser slapp ut, hålla en god muskulös form resten av livet alltså...(låter som jag redan har den...=)
Mellansiktigt: Bli störst på min skola, iallafall mest "vältränad"..hur man definerar det kan också diskuteras...
Kortsiktigt: Komma in i gymkulturen och knäcka 80 kg i bänkpress

MVH/spinkoo

stybb
2002-04-10, 22:09
Kör efter metoden att klara ett mål sätter nya. Mina primära mål är att öka få bort magen och öka biceps och bröst. När jag lyckas med det ska jag börja tänka på vad jag vill få ut av träningen..

Som det står på en twinlab affisch på vårat gym.. "Vissa tillskott hjälper dig att uppnå dina mål, Andra hjälper dig att sätta nya"

Tycker det e för jävla bra skrivet..

Pudzianovski
2002-04-11, 09:59
mitt mål är att få ha kul när jag tränar men allra viktigast att jag håller mig frisk.

Frazze
2002-04-11, 11:15
Får man stryk om man inte egentligen har några mål med träningen?

Kortsiktiga, men jag kan inte se mig själv om fem år och tänka att si och så ska jag se ut, eller ens hur jag vill se ut.

Jag vill gå ner i fett. Jag vill bli starkare. Men...jag vet inte om jag kallar detta för mina mål :)

Men först av allt vill jag att min vad ska läka ihop riktigt fint.

Kände att det var risk för filosofiska utsvävningar om jag fortsatte, så jag ger mig nu.

wessan
2002-04-11, 11:34
Mitt mål med min träning är att kunna tävla i bänk/styrkelyft(bänk,knäböj och marklyft).. men man får se om man kommer upp i dom där vikterna man ska klara... hitils har jag klarat 152,5kg i bänk.. 160kg knäböj 160kg i mark... men jag har just börjat med mark och knäböj...

Mvh Daniel ;)

wessan
2002-04-11, 11:35
Mitt mål med min träning är att kunna tävla i bänk/styrkelyft(bänk,knäböj och marklyft).. men man får se om man kommer upp i dom där vikterna man ska klara... hitils har jag klarat 152,5kg i bänk.. 160kg knäböj 160kg i mark... men jag har just börjat med mark och knäböj...

Mvh Daniel ;)

r90
2002-04-11, 14:40
Bli stor!...och väga 90 kg..just nu ligger väll man på en 65-70 :D


Jag blev glad idag...jag har alltid varir svagast och när armbrytningstävlingar i klassen uppstog så var man väll inte specielt "hot"...

Men idag tog jag var enda jävel i klassen!..
BLÄÄ!!

mangs
2002-04-11, 15:09
Davve: Armbrytning är 80% teknik! Men grattis till vinsten, det måste kännas bra. Lycka till med ditt mål.

MikeW
2002-04-11, 20:29
Det är klart att det är mycket teknik i armbrytning, men inte på sån amatörnivå som när man kör i skolan. Då tar man ju bara i.

Förresten har jag alltid hört att det är 50/50?

Forest
2002-04-11, 23:54
Kul att läsa, grattis till armbrytningen. Jag var själv en liten tunn (stenhård) kille i grundskolan. Jag tog i princip alla i armbrytning, jag minns att det kändes VÄLDIGT bra.

Mina mål är att träna för att det är kul. Jag vill sakta bli hårdare och starkare utan uttalade bulkperioder. 90 hårda kg skulle vara kul. Främst vill jag dock bli starkare i de stora övningarna, jag är övertygad om att funktionell massa följer.

Marre
2002-04-12, 00:44
Började träna vid jul. Låg på 71 kg, ligger på ~83 nu. Ska upp till 90 innan året är slut. Äter som ett cp men håller koll på att jag inte blir fet. Har min egen amatrömässiga metod för att mäta min fettnivå ;) Man spänner magen och trycker med fingret på övte magmusklerna och känner efter hur mycket fett man har. Hade 0cm förut, nu när jag står upp är det väl 0,7 kanske så lite fett har jag ju ökat

Fredric_83
2002-04-12, 09:33
Mitt mål e att få bra hälsa, snygg STOR kropp.

Och det e kul att ta hand om sin kropp...

Jag hoppas på 90 kg muskler innan sommarens slut...

Ska träna satan hela sommaren, oj oj vilken fysik man kommer få ;) :) :p :eek:

Stickboy
2002-04-12, 10:04
målet är att väl att få upp vikten till tre sifrigt + att tävla om ett par år.
till hösten tänkte jag testa att deffa ner mig till tävlingsform dels för att se hur lång tid deffen tar samt att på bästa sett se vad som behövs förbättras (för utom lite overalmassa).
no offence fredric 83 men du verkar va en nybörjare av att dömma på dina frågor, jag tror nog att du får sätta ett mer realistiskt mål än 90 pannor efter sommaren.

Hackstait
2002-04-12, 15:40
"Äter som ett CP" den var bra Marre. Nu ska vi se om det blir någon reaktion på det oxå! Det blev ju lite livat när Bateman använde det uttrycket. :)

Fredszky
2002-04-13, 15:08
mitt mål... jag har alltid tyckt att Jean-Claude Van Damme har en grymt snygg kropp..

kortsiktigt.. 110 bänk, större och bredare armar

Xplosion
2002-04-13, 17:17
jag är relativt nöjd redan nu, deffad och fin...=)

kortsiktigt: trycka 110kg i bänken(tar 105 nu)

långsiktigt: väga runt 85+ åretrunt deff
slår vad om att när man väl har nått sitt mål så sätter men genast upp ett nytt.

Bobbokrull
2002-04-13, 18:52
Mja...mål och mål. Men innan sommaren siktar jag att göra en 10:a på 115 i bänken, dra en singel på 200 i marken och...ja, det är mina mål än så länge :D
För se hur det går..inte lika lätt att öka i styrka under "deffen" som det är under vinterhalvåret. Men det är inte långt borta..

Jorgen
2002-04-13, 22:23
Det är intressant att se hur man kan förändra sin kropp. 85-87 kilo känns som en "lagom" vikt för mig. Det är en lång väg kvar att vandra bara. :( Men så länge man har kul på vägen dit så spelar det ingen roll.
//jörgen

Sverker
2002-04-14, 07:26
Mitt mål är veteran-SM 2007 !
Då fyller jag 40 år och har tränat i 25 år på gym. De andra gubbarna får åka skidor till Mora, för jag tänker göra det jag alltid gjort.

Jag vågar uppriktigt inte sluta träna eftersom jag då kommer att förlora allt jag kämpat för :D

muskelbyggarn
2002-04-14, 08:40
>Sverker

Jag tror jag får satsa veterantouren jag med :D
Varför sluta med träning? Vad skall man göra annars? ;)

Vänl,,,
Tobbe

Powerbear
2002-04-14, 20:09
Så ska det låta grabbar...Varför sluta träna då veteranklasserna finns och då vi är som vinet,att vi bara blir bättre med åren.
Säkert finns jag med då ni dyker upp... :D :D

Petrus
2002-04-15, 02:30
Mitt énda mål är att aldrig bli nöjd! :)
Den dagen man är nöjd med sin kropp har man inte på gymet att göra, och vem vill väl sluta gå dit? ;)

Serious, jag tränar för att må bra! Inte som vissa andra gymare som frågar: "Om du endå itne ska tävla, varför trycker du inte i dig lite "riktiga" grejjer?"
Det säger väl allt om dom tycker ajg...
Vänligen,

Petrus

johan***
2002-04-16, 09:18
Jag har lyft skrot i ca 4-5 år, varav de 2-3 sista seriöst (använt huvet!!!)
Har en lång bana av allehanda idrotter både på motionsnivå och elitnivå.
Mina långsiktiga mål är att må bra när jag är 75 år och kunna använda min kropp till mer än att putta runt en rollator !!!
Mina kortsiktiga mål är 90 kg, det skall jag upp i inom 2 år, vara i så bra form att jag kan ställa upp i AF, men tänker inte göra det. Vill bara ligga på den nivån. Är en inbiten tävlingsmänniska, och tävlar mot mig själv, vikterna ch spegeln just nu.
Provdeffar just nu för första gången för att se hur svårt det är, so far har det bått bra. Börjar att få riktigt bra markeringar på kroppen nu....

Men mål...hmm
Att må bra med den kropp jag har, aldrig sätta mig i soffan och tänka att nu är jag nöjd, lära mig så mycket som möjligt om kost & träning. Peppa min omgivning till att träna (när de själva vill).
Träna "ren" och ändå lyckas med vad jag förutsatt mig att klara.

johan***
2002-04-16, 09:20
[ 16 April 2002: Inlägget har ändrats av: johan*** ]

Horizon
2002-04-16, 11:18
Jag vill bli hård i kroppen. Inte större. Inte mindre. Punkt.

Toya
2002-04-16, 11:32
Har som mål att hålla igång med tränningen tills jag är 50år!
150kg i bänk och över 45cm i biceps mått

[ 16 April 2002: Inlägget har ändrats av: Toya ]

Numero1
2002-04-17, 12:42
Större, mer symetrisk, mindre fett och ännu snyggare...(som om det skulle gå :-)

Kör hårt !

Lellan
2002-08-29, 17:26
Kul att det verkar ha gått så bra för alla - och att vi är rörande överens om att aldrig lägga av! :hbang:

Firar den 3:e Sept ettårsjubileum - det var då jag började styrketräna så jag är ju definitivt nybörjare.. men riktigt fast!:muscle:

I Mars -02 var jag en hög med fett som vägde 107 kg till mina 176 cm, alltid stressad och enda motionen var 2 timmars raska promenader/dag. Drygt 4 månader senare vägde jag 76 kg - fast utan muskler. Ett år senare - 4 pass styrketräning i veckan (inte missat ett pass!! *stolt* ) och lite väl mkt kondition i början som skars ner till i snitt 3 och en väldans massa promenerande och ökade kunskaper om träning och kost - vägde jag 74 kg. 2 kg nedgång på ett år kanske inte låter lyckat - men jag har ju bytt ut innehållet..

Sen blev jag sjuk osv och tappade sugen, är nu laddad och har framför mig 4 månader då jag tänker försöka göra allt rätt - inte deffa eller bulka utan en gyllene medelväg. Tänker inte bara hänga på gymet (å här *ler*) - men trots min tillfälligt dåliga dagsform så är jag GLAD (obs - inte tillbakalutat nöjd utan peppad) över att det hänt saker i kroppen och nyfiken på jul och nyåformen! Ska bli en trevlig transportsträcka dit!!!

:bpump: :eating: :sleep:

Kaboffastar
2005-03-24, 11:43
smal-snygg-rutor ;)

Überbiffen
2005-03-24, 11:45
Jag vill bli stor. Kan ha Dexter Jacksons fysik och bänka 40kg, styrkan är bara en bonus och inget jag bryr mig om.

hoffano1
2005-03-24, 12:02
Har tränat i många år till o från, men aldrig satsat hårt förrän nu (28 år).. har tränat som skit, varit lat, slarvat med kosten, varit skadad osv.

Satsar i första hand på styrka, hur jag ser ut på stranden är inte det primära målet, längre hehe.

Inriktar mig framförallt på basövningarna med betoning på benen. Har även börjat köra mkt greppträning nu vilket jag aldrig gjort förut - riktigt roligt!

Kör hårt! :hbang:
Hoffa

pedro
2005-03-24, 12:08
Att en gång för alltid bli av med det där irriterande lönnfettet på magen och bygga en proportionell överkropp

capoje
2005-03-24, 12:12
ERE Lagligt att dra upp 3 år gamla trådar???? =)

henke_in_training
2005-03-24, 12:45
fixa en kropp som jag är nöjd med. Svårt att veta så här på förhand, men ca vikt är väl omkring 85kg i bra form på mina 178 cm. Bara 8 kg kvar :D

Mikeman
2005-03-24, 14:14
Större, starkare och snyggare.
Något annat vore lögn att säga.

Brattström
2005-03-24, 14:21
jag sattsar på att trimma min mage till bech-05 vilket jag är i stort sätt klar med
sen efter sommaren blire bygga bygga bygga ska väga 80-85 kg till nästa sommar (väger 65 nu )
sen till nästa höst (06) trappar jag ner till ca 20% och sattsar störe delen av min energi på wing Thsun (kung Fu) så passa er ;):D

wintersnowdrift
2005-03-24, 14:23
Mitt kort-kort siktiga mål: Gå upp minst 0,7 kg till, i så fall är jag normalviktig igen!

Lite-mindre-kortsiktigt mål: Komma igång med cykel och löpträningen ordentligt igen.

Närmast-hägrande-mål: Vätternrundan i juni.

Målet med stort M: Klassikern!

//Kristin

Karl_alfred
2005-03-24, 16:11
Mål just nu:
130 i bänkpress med stop ca 10kg ifrån
200 i mark 20-25 kg ifrån
170 i böj runt 10-15 ifrån
100 kg i pushpress ca 10 kg ifrån

StefanH
2005-03-24, 16:34
Långsiktigt mål är att tävla på SM 2007 i veteraner +40 vägandes 100 kg stenhård!

Diana
2005-03-24, 17:02
Ett par GROTESKT blaffiga ben e mitt mål! :cool: inte förrän ja böjjer 200kg e ja heeeeelt nöjd! :D

HenrY
2005-03-24, 17:37
Långsiktigt mål: Att komma så långt jag bara kan ren, för att sedan tävla. I vad vet jag inte...

kortsiktiga mål: Att alltid ge allt på passen, och sköta min deff. Ska ner till runt 90 kg. Får se hur jag ser ut då!:)

Shadow Warrior
2005-03-24, 18:47
Målet just nu är att kunna träna intensivt igen... håller på att rehabbar min högra axel som jag fuckade upp i plan hantelpress för 2,5månader sedan...

Sen får vi se vad som händer efter det.

RobbeliRobban
2005-03-24, 19:05
Mitt långsiktiga mål är 600kg sammanlagt i de tre stora, runt 200kg i varje övning. Marken lyfter jag redan över det, så den behöver jag inte lägga samma fokus på (200kg var magiskt, men nästa egentliga steg är ju 300 och det är omöjligt). Bänkpressen tror jag att jag kommer klara i framtiden, böjen blir nog värre med.

Lillgrabben
2005-03-24, 20:36
Ha så roligt som jag bara kan!


Givetvis är det en liten bonus om man blir lite starkare på kuppen!! :)

MAXX
2005-03-24, 20:40
Kortsiktigt mål: Att bli bra i mitt nyligen opererade knä.

Långsiktigt: Hålla mig skadefri och att bli så stor och stark som jag möjligt kan *flex* . Om det vill sig väl tävla i bb ..

AcidSleeper
2005-03-25, 07:32
ERE Lagligt att dra upp 3 år gamla trådar???? =)


Jag TROR inte det, vi lever lite farligt nu eller hur! :D *rolleyes*

Mål förnärvarande: Vara med i Bästa Fysiken och se om man kommer med de 10 bästa.. Skulle vara roligt!
Komma ned till 70kg vilket jag inte ens har 1kg kvar till nu, ha kvar vikten tills efter sommaren och därefter börja bygga igen!

hallar
2005-03-25, 08:17
Mina mål är just nu att deffa lite innan sommaren. Vägen 89 kg nu, skall ned till 85. Detta är mest för att jag skall lära mig hur min kropp fungerar. Jag skall satsa på att tävla i Atletic Fitness inom ett par år, Men då krävs det massa på vader, bröst och overall mass.

Det känns mycket bra när jag har ett mål. Fyller 21 i år, så jag har lite tid på mig, Tävla innan jag blir 24 alltså.

Cinna
2005-03-25, 10:34
Kortsiktigt mål: Plocka bort ytterligare 5 kg till sommaren ... å göra 10 chins tills slutet på maj (pågår en liten tävlig på gymmet som man inte kan låta bli att vara med i :D )

Långsiktigt mål: Enkelt ... mer muskler *flex* Sen att fortsätta hålla ryggen smärtfri.

Wooch
2005-03-25, 10:40
Hålla mig frisk och skadefri, öka i muskelmassa, öka i styrka och givetvis ha roligt.

Fredrik_
2005-03-25, 11:02
Kroppsfett på 10% innan den 1/6, och gärna packa på mig i alla fall lite muskler samtidigt (nybörjare på styrketräning.. så det kan gå..).. sen blir det minst en månads semester, och därefter en riktig muskelbyggperiod för första gången i mitt liv. Får ju lägga till.. springa milen på 45 minuter igen.

Jax
2005-03-25, 11:46
Mål till sommaren:
- Vara helt frisk i benen och kunna springa 5 mil i veckan
- 25 chins (19 nu)
- 35 dips (30 nu)

Mål för året:
- Milen under 39:30
- Maran under 3:15:00 (bästa hittills, 3:43, men det var inget vidare lopp så 3:15 borde inte vara några större problem hoppas jag)
- LL under 2:20:00 (sprang på 2:36 2003)
- Springa FEM 60 (hoppas jag)
- Bänk 105 kg (90 nu)
- Knäböj 130 kg (110 nu)
- Marklyft 180 kg (165 nu)
- Gå upp till 80 kg (76 nu) (183 cm)

Framtida mål:
Maran under 3:00:00
Genomföra en Iron Man
Genomföra klassikern på för mig bra tider.

Fatalist
2005-03-25, 12:00
Att bli stor, mål just nu:

*100 bänk
*Dubbla vikten i mark (10kg kvar)
*Dubbla vikten i böj (30kg kvar)
*35+ dips

Gå upp från 72 till runt 80 i slutet av året

mini_Arnold
2005-03-25, 12:04
Jag vill bli "stor" eller i varje fall inte se undernärd ut *flex*

vikingur
2005-03-28, 13:19
Har tränat till och från i 2-3 år men satsat helhjärtat (någorlunda) i ett år nu och efter mkt om och men blir det styrkelyft ska snart ner till Umeå Power hoppas jag :naughty:

vikingur
2005-03-28, 13:21
Mål till sommaren:
- Vara helt frisk i benen och kunna springa 5 mil i veckan
- 25 chins (19 nu)
- 35 dips (30 nu)

Mål för året:
- Milen under 39:30
- Maran under 3:15:00 (bästa hittills, 3:43, men det var inget vidare lopp så 3:15 borde inte vara några större problem hoppas jag)
- LL under 2:20:00 (sprang på 2:36 2003)
- Springa FEM 60 (hoppas jag)
- Bänk 105 kg (90 nu)
- Knäböj 130 kg (110 nu)
- Marklyft 180 kg (165 nu)
- Gå upp till 80 kg (76 nu) (183 cm)

Framtida mål:
Maran under 3:00:00
Genomföra en Iron Man
Genomföra klassikern på för mig bra tider.

hur King skulle inte det vara att få tillfället att köra en Ironman :naughty:

Jax
2005-03-28, 14:07
hur King skulle inte det vara att få tillfället att köra en Ironman :naughty:
Det är inte Iron Man Hawaii som jag är inriktad på :)

Slartibartfast
2005-03-28, 14:22
Mitt mål är att se ut som Brad Pitt i Troja. varken mer eller mindre.

Fettecke
2005-03-28, 14:39
Mina förra mål var att innan 1 april komma tillbax till min forna form... Det lyckades till 80% =/

Mina mål är att innan halvåret:
- maxa 100kg bänk (15kg kvar)
- genomföra pass på 25kg hantelcurl (5kg kvar)
- genomföra pass på 60kg skivstångscurl. (10kg kvar)
- Genomföra pass på 150kg marklyft (20kg kvar), maxxa 190kg+ (??? kvar)
- förlora lite fett runt magen.
- Käka bättre än jag gör nu, för att uppnå mina resultat.