handdator

Visa fullständig version : Kruskakli - 14g protein!


Jacky
2006-08-27, 16:33
Brukar ha lite kruskakli i gröten. Upptäckte idag till min förvåning att det innehåller 14g protein per 100g.
Är detta ett protein som kroppen kan använda vid muskeluppbyggnad?

Cykelmannen
2006-08-27, 16:39
Ja, kroppen kan använda proteinet vid muskeluppbyggnad. Dock innehåller vegetariskt protein en mindre andel av de åtta, essentiella aminosyrorna som är särskilt viktiga vid muskeluppbyggnad.

Yankeee
2006-08-27, 16:41
Problemet är bara att man aldrig använder några mängder kruskakli. 100 gram är otroligt mycket och fiberhalten gör att det inte är någon höjdare att trycka i sig så mycket

Jacky
2006-08-27, 17:24
Problemet är bara att man aldrig använder några mängder kruskakli. 100 gram är otroligt mycket och fiberhalten gör att det inte är någon höjdare att trycka i sig så mycket
Många bäckar små...bildar en hel å...;) Slå ut det på ett år..

Förstår vad du menar...jag blev bara så himla förvånad...ja 100g är mycket..fiber-kaos...!

aliquis
2006-08-27, 18:21
Prova att kolla på ett paket havregryn eller pasta... eller bröd för den delen ;/

Eller varför inte jordnötter, linser, sojabönor, ..

Jacky
2006-08-28, 07:44
Prova att kolla på ett paket havregryn eller pasta... eller bröd för den delen ;/

Eller varför inte jordnötter, linser, sojabönor, ..
Men kolla på en kesella mannen ;)

Jag blev förvånad över kli, men jag är inte dum i huvudet......fattar väl att det finns protein i allt möjligt...