handdator

Visa fullständig version : Duktigaste debattör på kollo


Bolio
2006-08-27, 13:02
Vem är bäst på att vinna debatter?

Pepparkakssmurfen
2006-08-27, 13:04
Du vill att vi ska svara: Bolio

eller hur?

Big_Vik
2006-08-27, 13:04
Är väl den där killen (gubben) som forumlerar frågorna så att ingen av motdebattörerna fattar? :D

Windstalker
2006-08-27, 13:04
juniorwizard (jwzrd)

/Wind

Deceiver85
2006-08-27, 13:05
Du vill att vi ska svara: Bolio

eller hur?
Av någon anledning så blev "Bolio" faktiskt svaret...

Big_Vik
2006-08-27, 13:05
juniorwizard (jwzrd)

/Wind

Jus så hette han ja :thumbup:

Bolio
2006-08-27, 13:05
Du vill att vi ska svara: Bolio

eller hur?

Ja, det är därför jag har med bolio i svarsalternativen pappskalle. :)

hultman
2006-08-27, 13:06
Jwzrd

regus
2006-08-27, 13:06
Grub, för han har alltid rätt :hbang:

Miiix
2006-08-27, 13:06
jwzrd!

Arf Pingvin
2006-08-27, 13:07
Det spelar ingen roll vad alternativen är, jag hade ändå röstat på jwzrd, han har squirrely wrath.

Pepparkakssmurfen
2006-08-27, 13:07
Ja, det är därför jag har med bolio i svarsalternativen pappskalle. :)


Meh,jag svarade ju innan pollen kom upp,pucko :ike

Bolio
2006-08-27, 13:07
Mina favoriter:

1. Bärs.
2. jwzrd.
3. Rataxes.

Bättre blir det inte på kolozzeum.

Sämst på att debattera:

1. Alla som är vänster.
2. Alla som gillar MUF.
3. Alla som inte kan flytande kurdiska.

Yankeee
2006-08-27, 13:08
Skaparn, utan tvekan.

Bolio
2006-08-27, 13:10
Skaparn, utan tvekan.

Just det! Jag kom på att jag hade glömt någon. Skaparn är grym. Skaparn for teh win.

bubbe
2006-08-27, 13:10
Mina favoriter:

1. Bärs.
2. jwzrd.
3. Rataxes.

Bättre blir det inte på kolozzeum.

Sämst på att debattera:

1. Alla som är vänster.
2. Alla som gillar MUF.
3. Alla som inte kan flytande kurdiska.

Tänk om
1. bärs är PT-vänster
2. jwzrd gillar MUF
3. Rataxes kan flytande kurdiska

:confused:

Groggen
2006-08-27, 13:11
Rataxes går ju sällan in och debatterar, men läs hans inlägg när han väl gör det. Att han inte får lika mycket cred som Jwzrd beror väl på att han inte orkar tjafsa med allt och alla och därför har han inte blivit lika uppmärksammad.

Big_Vik
2006-08-27, 13:12
Skaparn, utan tvekan.

Du är åsse duktig gubben :)

Ja varför är inte han med i pollen? Vilken kränkning.

Trance
2006-08-27, 13:12
skaparn är väldigt duktig, kör med mycket fakta och bra argument.

Bärs är väldigt bra och är bra på att förmedla sin lite annorlunda syn på vissa saker.


jwzrd är mest hypad tror jag, fast han kommer nog vinna eftersom han argumenterar i de trådar som folk läser. Tror få läser skaparns långa inlägg om marknadsekonomi etc.

sundvall
2006-08-27, 13:12
Men, jwzrd äger ju ut alla hur lätt som helst. Dessutom är han arg.

Bolio
2006-08-27, 13:12
Rataxes går ju sällan in och debatterar, men läs hans inlägg när han väl gör det. Att han inte får lika mycket cred som Jwzrd beror väl på att han inte orkar tjafsa med allt och alla och därför har han inte blivit lika uppmärksammad.

Håller med. När han väl gör det är han grym som fan. Även du har dina höjdpunkter Rajtan. :)

Bolio
2006-08-27, 13:14
Du är åsse duktig gubben :)

Ja varför är inte han med i pollen? Vilken kränkning.

Glömde honom. Helt klart skall han vara med. :)

Big_Vik
2006-08-27, 13:17
Men, jwzrd äger ju ut alla hur lätt som helst. Dessutom är han arg.

Mm. :) Oftast brukar ilskan ta vid när argumenten tryter, hos honom är det tvärtom. Ju mer man retar honom desto bättre och omöjligare blir han. Helt oövervinnerlig. =)

jwzrd
2006-08-27, 13:17
1) rataxes, mest för att han har en lugn stil som jag gillar
2) skaparn
3) bärs, bolio, Tolkia

Något jag tycker är roligt är cheap shots som t ex Windstalker här i tråden. Ingen vet vem det är, ingen vet om han kan något, vad han tycker, om han är duktig på att träna eller något. Men han ska ändå göra sig lustig över mitt namn. Intressant val när man väljer nicket FisFörföljaren.

Loke
2006-08-27, 13:19
Skaparn, lätt. Mycket därför att de andra debattörerna skriver så tråkiga inlägg att jag inte orkar läsa dem.

Windstalker
2006-08-27, 13:21
1) rataxes, mest för att han har en lugn stil som jag gillar
2) skaparn
3) bärs, bolio, Tolkia

Något jag tycker är roligt är cheap shots som t ex Windstalker här i tråden. Ingen vet vem det är, ingen vet om han kan något, vad han tycker, om han är duktig på att träna eller något. Men han ska ändå göra sig lustig över mitt namn. Intressant val när man väljer nicket FisFörföljaren.


Jag gjorde mig inte lustig över ditt namn, allt jag gjorde var en egen tolkning av vad jwzrd egentligen står för, dvs vad jag relaterar det till. Om du översätter Windstalker till Fisförföljaren så go ahead, inget som hindrar dig.

Och vad spelar det för roll om jag är duktig på att träna eller inte, jag trodde detta var ett allmänt forum där vem som helst fick posta, inte enbart dem som bevisat sig vara värdiga med bilder och träningsjournaler.

/Wind

Kwon
2006-08-27, 13:21
Tolkia har skönast stil.

2:a plats, Somaliern.

Windstalker
2006-08-27, 13:39
Läste igenom hela tråden en gång till nu, och såg att det kan uppfattas som att jag svarade på "Big_Vik"'s inlägg, dvs att "den där gubben" var jwzrd. Så var absolut inte fallet, när jag klickade på reply så var det ingen som hade svarat, så såg inte hans inlägg innan.

/Wind

MasterChief
2006-08-27, 13:45
Fattar inte hypandet av jwzrd faktiskt. Tycker han angriper alla fronter och det enda man vet säkert om honom är att han gillar dödsmetall, marklyft, och att fotografera blommor. Alltid roande att läsa och bra inlägg dock. Men jag saknar den röda tråden. :em:

Jag tycker Bärs är en ruggigt bra debattörer. Han vet vad han tycker. Även Tolkias stil gillar jag.

mathor
2006-08-27, 13:46
Fattar inte hypandet av jwzrd faktiskt. Tycker han angriper alla fronter och det enda man vet säkert om honom är att han gillar dödsmetall, marklyft, och att fotografera blommor. Alltid roande att läsa och bra inlägg dock. Men jag saknar den röda tråden. :em:

Jag tycker Bärs är en ruggigt bra debattörer. Han vet vad han tycker. Även Tolkias stil gillar jag.


Jag har tolkat det som att han är sousse.

jwzrd
2006-08-27, 13:49
Fattar inte hypandet av jwzrd faktiskt. Tycker han angriper alla fronter och det enda man vet säkert om honom är att han gillar dödsmetall, marklyft, och att fotografera blommor. Alltid roande att läsa och bra inlägg dock. Men jag saknar den röda tråden. :em:

Jag tycker Bärs är en ruggigt bra debattörer. Han vet vad han tycker. Även Tolkias stil gillar jag.

Du menar att jag borde skaffa en agenda och debattera utifrån den? :)

Tja, jag kunde ju joina MUF, bli hårdhögerkristen eller något i den stilen istället? :)

Bolio
2006-08-27, 13:51
Fattar inte hypandet av jwzrd faktiskt. Tycker han angriper alla fronter och det enda man vet säkert om honom är att han gillar dödsmetall, marklyft, och att fotografera blommor. Alltid roande att läsa och bra inlägg dock. Men jag saknar den röda tråden. :em:

Jag tycker Bärs är en ruggigt bra debattörer. Han vet vad han tycker. Även Tolkias stil gillar jag.

Jag tycker inte att jwzrd är så himla hypad egentligen. Han är skitgrym. Grejen med honom är att han är programmerare to da bone. Han utgår alltid från logik. Ibland faller hans grejer på avsaknad av kunskap, t.ex. när han försökte påstå att muslimer är lika mycket ett folk som judar, men så fort han är lite insatt i något tycker jag att han är grymt duktig.

En debattör som jag tycker Bärs hypade lite för mycket är Cohort. Cohort är sämst på att debattera. Däremot är Bärs själv och definitivt Tolkia grymma debattörer när det kommer till försvar av religion. Och på motståndarsidan står nog Rataxes fullständigt överlägsen.

Grejen med skaparn är att han är lite för ödmjuk. Han är för snäll på något sätt, snudd på naivt. Han borde ha bättre debattsjälvförtroende för han är verkligen grym.

jwzrd
2006-08-27, 13:51
Jag tycker inte att jwzrd är så himla hypad egentligen. Grejen med honom är att han är programmerare to da bone. Han utgår alltid från logik. Ibland faller hans grejer på avsaknad av kunskap, t.ex. när han försökte påstå att muslimer är lika mycket ett folk som judar, men så fort han är lite insatt i något tycker jag att han är grymt duktig.

En debattör som jag tycker Bärs hypade lite för mycket är Cohort. Cohort är sämst på att debattera. Däremot är Bärs själv och definitivt Tolkia grymma debattörer när det kommer till försvar av religion. Och på motståndarsidan står nog Rataxes fullständigt överlägsen.

Grejen med skaparn är att han är lite för ödmjuk. Han är för snäll på något sätt, snudd på naivt. Han borde ha bättre debattsjälvförtroende för han är verkligen grym.

Haha men ffs, var lite rättvis nu, det var inte det jag påstod :)

HenrY
2006-08-27, 13:53
Haha men ffs, var lite rättvis nu, det var inte det jag påstod :)

Tyst gubbe

Bolio
2006-08-27, 13:53
Haha men ffs, var lite rättvis nu, det var inte det jag påstod :)

Låt mig sparka på dig när du redan ligger för fan, det är min enda chans. :em:

jwzrd
2006-08-27, 13:53
Tyst gubbe

Hej stumpan :)

Angel
2006-08-27, 14:01
Jag tror ja alltid brukar hålla med mini i köns/sex-debatterna så ja röstar på henne

MasterChief
2006-08-27, 14:02
Jag tycker inte att jwzrd är så himla hypad egentligen. Han är skitgrym. Grejen med honom är att han är programmerare to da bone. Han utgår alltid från logik. Ibland faller hans grejer på avsaknad av kunskap, t.ex. när han försökte påstå att muslimer är lika mycket ett folk som judar, men så fort han är lite insatt i något tycker jag att han är grymt duktig.

En debattör som jag tycker Bärs hypade lite för mycket är Cohort. Cohort är sämst på att debattera. Däremot är Bärs själv och definitivt Tolkia grymma debattörer när det kommer till försvar av religion. Och på motståndarsidan står nog Rataxes fullständigt överlägsen.

Grejen med skaparn är att han är lite för ödmjuk. Han är för snäll på något sätt, snudd på naivt. Han borde ha bättre debattsjälvförtroende för han är verkligen grym.


Ja, jwzrd är smart och han har utvecklats rejält sista två åren tycker jag. Men samtidigt tror jag många uppfattar att hans "inlägg" bottnar i "bitterhet/ilska/kort stubin" (ja, du fattar, alla de egenskaper som hela tiden används för att beskriva fenomentet jwzrd). Så många läsare undgår att han faktiskt har något att säga eftersom många tror bara att det är frågan om ännu ett "jwzrd_angrepp"(TM).

Bolio
2006-08-27, 14:02
Jag tror ja alltid brukar hålla med mini i köns/sex-debatterna så ja röstar på henne

Båda gillar killar? :)

Bolio
2006-08-27, 14:04
Ja, jwzrd är smart och han har utvecklats rejält sista två åren tycker jag. Men samtidigt tror jag många uppfattar att hans "inlägg" bottnar i "bitterhet/ilska/kort stubin" (ja, du fattar, alla de egenskaper som hela tiden används för att beskriva fenomentet jwzrd). Så många läsare undgår att han faktiskt har något att säga eftersom många tror bara att det är frågan om ännu ett "jwzrd_angrepp"(TM).

Ja, det håller jag med om. :)

aliquis
2006-08-27, 14:04
Är jag själv mig eller bolio?

Du eller tolkia antar jag, vad jwzrd gör där kan jag inte förstå, flera av dem har jag ingen aning om vad de har sagt ;D

Bolio
2006-08-27, 14:09
Är jag själv mig eller bolio?

Du eller tolkia antar jag, vad jwzrd gör där kan jag inte förstå, flera av dem har jag ingen aning om vad de har sagt ;D

"Jag själv" är du, aliquis. :)

Clyde
2006-08-27, 14:14
Ingen utav dessa.

Diggler
2006-08-27, 14:25
Allan, lätt. Förnuft och virtuell pondus, klarar att bli bli arg utan att bli rabiat.

tp_88
2006-08-27, 14:31
"Jag själv" är du, aliquis. :)
Men lol, jag trodde ju det var du (för att undvika fler missförstånd syftade jag på Bolio). :em:

Groggen
2006-08-27, 14:33
Men lol, jag trodde ju det var du (för att undvika fler missförstånd syftade jag på Bolio). :em:


Det är du nog inte ensam om att tro. Det hade ju varit bättre om det stått "du själv". Då hade det inte uppstått några missförstånd.

Rataxes
2006-08-27, 14:33
Valde nästan Bärs, men har svårt för hur han ibland tippar över i nedlåtande dryghet mot sin motståndare när det hettar till. Jwzrd kan bli lite bärsärk ibland, men vad jag har sett är det oftare vad skribenten skriver som åker på yxan än skribenten själv.

shadowfire
2006-08-27, 14:38
Svår poll, men valet får falla på skaparn. Känns "vuxet" och moget i det mesta han skriver, definitivt min stil även om åsikterna inte är lika.

Bolio förstår jag mig inte på - ibland seriös, ibland oseriös. Vet aldrig riktigt var man har den mannen/pojken, känns som om det är en välformad "internetmask". Ser dock Bolio inblandad i många trådar o sammanhang, ofta med politiska/religösa budskap. Du har härmed titeln som kolozzeums profet.

jwzrd är ibland riktigt duktig på att hitta detaljer o hugga tillbaka på just de detaljerna, ofta som ett piskrabb med en god verbal förmåga. Dessvärre får jag ofta känslan av att jwrdz's fokus ligger just på att hitta de där detaljerna, inte på själva trådens ämne eller debattens poäng. Jag tolkar det som att jwzrd är en vän av piskor.

hultman
2006-08-27, 14:46
Skaparn skriver sällan, men verkar vara otroligt insatt inom exempelvis ekonomiska frågor, och Bolio diskuterar mestadels religion. Dock alltid med framgång.

Jwzrd, däremot, är en mästare av cheapisar, hitta små detaljer, och att vända det man skriver till något man inte ens kunde ana. Dessutom verkar han insatt i det mesta.

Valet är knappast svårt.

aliquis
2006-08-27, 14:57
"Jag själv" är du, aliquis. :)Var är alternativet "Kolozzeums storkukade huskurd" då? Den i trappuppgången lär ju vara någon annan? Vill du verkligen att jag skall välja tolkia framför dig?!

Bolio
2006-08-27, 15:11
Var är alternativet "Kolozzeums storkukade huskurd" då? Den i trappuppgången lär ju vara någon annan? Vill du verkligen att jag skall välja tolkia framför dig?!

Nepp, välj Bärs, jwrzd, skaparn eller Rataxes. :)

aliquis
2006-08-27, 16:14
Jag har så dålig koll på vad de har skrivit, jwzrd är väl mer envis än duktig debattör, att älta en sak fram o tillbaka i all oändlighet betyder ju inte att man "vinner" ;D

Du skriver ju iaf en del som förklarar varför du har din åsikt, tyvärr skriver du så mycket att jag aldrig orkar läsa det ;D

Bolio
2006-08-27, 16:24
Jag vet, jag är skitduktig. Grejen är bara att om jag hade haft med mig själv på listan skulle de andra inte haft någon chans, så jag låter bli. *flex* ;)

Snake
2006-08-28, 13:06
jwaslkdjfzrd när han är lagom syyyr och inte ätit på länge.

Edde_1
2006-08-28, 13:22
Har inte läst tråden. Men Skaparn är i en egen klass, han är bäst!:bow:

JustinCredible
2006-08-28, 13:24
Tolkia

Bärs
2006-09-01, 20:06
Läste just genom "Den stundande konflikten kring Israel-tråden" och imponerades av Trance sakliga och relevanta diskussionsmetod. Jag tycker att han har fått för lite uppmärksamhet med tanke hur god debattör han är.

Frågan är som sådan rätt svår. Vem är en god debattör? Den som vet mest och kan framställa sin synpunkt klarast och tydligast, eller den som gapar ljudligast alternativt briljerar i tom retorik? Ett viktigt krav enligt mig är att debattören ger ett intryck av att vara påverkbar för argument. En debattör skall stå på sig och försvara sig, men ändå vara öppen för att revidera sin åsikter. Annars blir det inget annat än meningslöst skyttegravskrig, ackompanjerat av personangrepp och allmänt trist jargong. Debattörer jag upskattar mest för klarhet, ärlighet, humor och sakkunskap är Skaparn, Trance, Bolio och Tolkia. Jwzrd bölar för mycket om saker han inte vet något om, och Allan sysslar mest med distribution av tröttsamma klyschor och nattstånden politisk propaganda - inte alltför sällan kryddat med retoriska tricks ur den lägre skolan. Rataxes är det samma som underutnyttjad kompetens, dvs. han kunde ge sig in i debatter oftare. När han skriver att jag ibland har en nedlåtande ton mot mina mmeningsmotståndare har han måhända rätt. Jag vill dock hävda att det oftast är en respons på någon typ av personangrepp. Använder motståndaren hela planhalvan som servruta får man anpassa sig och göra på samma sätt, annars förlorar man. En debattråd är inget rättvisans tempel. Master Chief och Yes kunde också skriva oftare. Det är först nu det har gått upp för mig att de är högideologiska tänkare båda två, och i och med det automatiskt potentiellt intressanta skribenter. Sedan vill jag också nämna Mini. Hon har hållit låg profil på Allmänt på sistone, men har tidigare visat prov på diskussionsförmåga och intelligent humor. D Andersson har även skrivit inlägg med avsevärd faktamässig tyngd i några trådar.

Vill tacka för de röster jag såg att jag fick, samt även de uppmuntrande kommentarerna inne i tråden. Det uppskattas, även om detta är internet ;)

Kimo
2006-09-01, 20:22
Jwzrd använder sig av skenbegrepp som "politiskt korrekt" vilket diskvalificerar någon från att kallas debattör. I synnerhet en god sådan.

jwzrd
2006-09-01, 20:23
Jwzrd använder sig av skenbegrepp som "politiskt korrekt" vilket diskvalificerar någon från att kallas debattör. I synnerhet en god sådan.

Erm, leta fram 2 inägg där jag pratar om politisk korrekthet tack. Du blandar ihop mig med någon annan.

jwzrd
2006-09-01, 20:31
I övrigt håller jag med Bärs i det han skriver.

Bärs
2006-09-01, 20:37
I övrigt håller jag med Bärs i det han skriver.

När du vet vad du talar om är du däremot :thumbup:

jwzrd
2006-09-01, 20:38
När du vet vad du talar om är du däremot :thumbup:

The irony :)

Men helt klart är det så att jag kommer lätt lätt undan i nästan alla debatter med enkla knep.

Bärs
2006-09-01, 20:49
The irony :)

Men helt klart är det så att jag kommer lätt lätt undan i nästan alla debatter med enkla knep.


Vilket förstås i sig kräver retorisk skicklighet och rörligt intellekt.

The_RobRoy
2006-09-02, 00:20
Håller med Bärs fullständigt om, vad som utmärker en god debatör, tycker överlag det är alldelles för mycket "skyttegravskrig" på kolozzeum och aktar mig oftast för att lägga mig i diskussioner. Händer också ofta att man får något slags "påhopp" om något, så tar man sig tid och skriver ett längre utläggande svar och det slutar med att man aldrig hör något mer av den personen, inte i den tråden iallafall.

Har tyvärr lessnat lite på att skriva på kolozzeum, läser här mest som någon slags nöjjessida, där jag kan skratta åt lite roliga bilder och när någon startar någon dum/rolig tråd om hur många som torkar sig framifrån kontra bakifrån osv.

Har letat efter något forum där det debatteras mera, men har inte riktigt hittat något som passar mig.