handdator

Visa fullständig version : Hudproblem


hultman
2006-08-27, 12:42
Jag har sedan jag började träna fått problem med röda prickar vid triceps. Har sett att en hel del andra på mitt gym också har det. Vad kan det vara, och hur skulle man kunna få bort det? Blir oftast bättre av sol (vilket iofs alla acneproblem blir), men på vintern brukar det var riktigt fult.

sundvall
2006-08-27, 13:19
Jag har sedan jag började träna fått problem med röda prickar vid triceps. Har sett att en hel del andra på mitt gym också har det. Vad kan det vara, och hur skulle man kunna få bort det? Blir oftast bättre av sol (vilket iofs alla acneproblem blir), men på vintern brukar det var riktigt fult.

Ja! Jag har också fått massa röda prickar där... vettefan varför! Skulle hemskt gärna vilja bli av med skiten.

L-Sami
2006-08-27, 13:22
Om de kliar så kan det vara svinkoppor eller så dricker ni alla samma Gainer eller nåt :)

watertouch
2006-08-27, 13:28
Låter som keratosis pilaris.

watertouch
2006-08-27, 13:31
http://huden.nu/fragor/keratosis_pilaris

"Keratosis pilaris är en delvis ärftlig rubbning av hudens förmåga att bilda normalt hornlager. Denna rubbning ses mest kring hårsäckarna på överarmar, lår och kinder. Anlaget kan ju inte botas men symtomen brukar minska efter 20-årsåldern. Behandlingen är mjukgörande, avfjällande kräm exempelvis Caress eller Propyless. Så kallade peelingkräm fungerar ibland. Sol sommar och bad ger oftast förbättring också. A-vitaminsyra i kräm (Aberela) kan hjälpa ibland."

Angel
2006-08-27, 14:16
Haha, det e inte sant, sedan några månader har ja fått massa små röda prickar över biceps/överarm, om man klämmer på dom så kommer det ut lite vit, precis som en minipormask (fast ändå inte). Men bara för ja inte kan låta bli o klämma så har ja massa ärr. Är detta något tränings-symptom eller?

Sol+skrubba i duschen hjälper någe dock

sundvall
2006-08-27, 14:18
Haha, det e inte sant, sedan några månader har ja fått massa små röda prickar över biceps/överarm, om man klämmer på dom så kommer det ut lite vit, precis som en minipormask (fast ändå inte). Men bara för ja inte kan låta bli o klämma så har ja massa ärr. Är detta något tränings-symptom eller?

Sol+skrubba i duschen hjälper någe dock

Nej! Det är proteinpulvret som protesterar och inte vill vara kvar i din kropp!

Helvetes jävlar ät havregrynsgröt å jobba i skogen som far!!

Angel
2006-08-27, 14:21
Nej! Det är proteinpulvret som protesterar och inte vill vara kvar i din kropp!

Helvetes jävlar ät havregrynsgröt å jobba i skogen som far!!


Äru seriös? för så ofta äter ja ej p-pulver, och jag äter havregröt varje morgon. Skogen är dock tveksamt. Igår på jobbet såg ja en groda och sa typ..shit en froggie det har ja inte sett på flera år.
Min arbetspolare anklagade mig då för att inte vara i naturen så ofta.

sundvall
2006-08-27, 14:24
Äru seriös? för så ofta äter ja ej p-pulver, och jag äter havregröt varje morgon. Skogen är dock tveksamt. Igår på jobbet såg ja en groda och sa typ..shit en froggie det har ja inte sett på flera år.
Min arbetspolare anklagade mig då för att inte vara i naturen så ofta.

Hahaha vafan! :laugh:

Ja, skogen är ett måste får att få riktiga muskler. Du vet dom där prickarna som du trycker på så det kommer ut massa gegga, det är muskelmassa från proteinpulver. Och när du trycker ut det så blir musklerna mindre och du går back 12 år av träning.

Så kläm dom fan inte!

Angel
2006-08-27, 14:27
Hahaha vafan! :laugh:

Ja, skogen är ett måste får att få riktiga muskler. Du vet dom där prickarna som du trycker på så det kommer ut massa gegga, det är muskelmassa från proteinpulver. Och när du trycker ut det så blir musklerna mindre och du går back 12 år av träning.

Så kläm dom fan inte!


men ja hade riktigt schysst fysik som 10åring alltså....

sundvall
2006-08-27, 14:28
men ja hade riktigt schysst fysik som 10åring alltså....

Äsch, jag tror ändå du e starkare nu =(

Angel
2006-08-27, 14:31
Äsch, jag tror ändå du e starkare nu =(

När ja va 10 slet jag i stallet, mockade och bar hö hela dagarna, och red på stora vilda hästar...

hultman
2006-08-27, 14:39
watertouch:
Jag har i princip aldrig finnar någon annanstans, men just på triceps så vägrar de att gå bort, och jag duschar väldigt ofta. Alltså, en stor del av de som tränar på mitt gym har samma problem. Borde ju nästan vara en hudsjukdom som sprids, eller att man tränar bararmad och får andras svett på sig :D

sundvall
2006-08-27, 14:59
När ja va 10 slet jag i stallet, mockade och bar hö hela dagarna, och red på stora vilda hästar...

Aww shit! När jag var 10 lekte jag batman, kollade på turtles och spelade tv-spel!

hultman
2006-09-08, 15:16
Bump på gammal tråd. Fortfarande less på prickarna :-/

grisbil3n
2006-09-08, 23:16
Har haft i ganska många år, minskat rejält på senaste åren dock. Så det försvinner nog för er andra med.

hultman
2006-11-01, 01:00
Bump igen :D

L-Sami
2006-11-01, 01:02
Bump igen :D

Har du varit hos läkaren med prickarna?

hultman
2006-11-01, 01:37
Näe. Är ju många som har det på gymmet, så kan ju inte vara något konstigt :D

L-Sami
2006-11-01, 01:51
Jag gissar på att det är dricks vattnet som finns på gymmet som orsakar de där prickarna. Snart förvandlas ni till grodor :D

hultman
2006-11-01, 01:56
Jag gissar på att det är dricks vattnet som finns på gymmet som orsakar de där prickarna. Snart förvandlas ni till grodor :D

Fan i helvetet - att jag inte tänkt på det. Hur lång tid har jag kvar att leva som människa? :D

L-Sami
2006-11-01, 01:59
Fan i helvetet - att jag inte tänkt på det. Hur lång tid har jag kvar att leva som människa? :D

Du märker det när du blir mer sugen på flugor än kycklingfilé :)

MacLeod
2006-11-01, 02:01
Garanterat något som sprids på gymmet. Finns det desinfektionsmedel som någon gör rent öht? Hur är det med bastu,dusch,toalett osv?
Annars vet jag att det var rätt vanligt med klämskador när folk körde en speciell magmaskin som fanns lite överallt i stan för 5-6 år sen. Den med bakterier skulle kunna fixa fram en del utslag.