handdator

Visa fullständig version : Pulsklocka!


Erik__
2006-08-26, 20:59
Hade tänkt inhandla en men är inte det minsta insatt i vad det finns osv, behöver något väldigt basic. SKulle detta kunna vara något? å har någon handlat från affären ifråga?

http://www.polarpuls.com/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=25

och har någon handlat från en butik vid namn letro som jag inte tror jag får länka till.

mirrranda
2006-08-26, 21:08
Den verkar absolut bra, dock har den inte alltför mycket funktioner men samtidigt ska du inte inhandla ngt för avancerat för ändamålet. Planerar du att köra spec pulsträning?

Erik__
2006-08-26, 21:17
Den verkar absolut bra, dock har den inte alltför mycket funktioner men samtidigt ska du inte inhandla ngt för avancerat för ändamålet. Planerar du att köra spec pulsträning?

vad är pulsträning? *popcorn*

jag är mest ute efter att klockan ska säga till mig när jag börjar slöspringa, jag har den förmågan. Lilla målet är att slå min tid på 10 000 från det jag var 14 år hmpf, är 18 nu och 30kg tyngre (väger 74 NU haha)

Vilka andra funktioner kan vara trevliga att ha förresten??

aliquis
2006-08-26, 21:32
Jag tog en iFormprenumeration där man skulle få en, men själva klockan fungerar inte.....

Inte orkat höra av mig o klagat ännu.

mirrranda
2006-08-26, 21:46
vad är pulsträning? *popcorn*

jag är mest ute efter att klockan ska säga till mig när jag börjar slöspringa, jag har den förmågan. Lilla målet är att slå min tid på 10 000 från det jag var 14 år hmpf, är 18 nu och 30kg tyngre (väger 74 NU haha)

Vilka andra funktioner kan vara trevliga att ha förresten??

Pulsträning är när man tränar beroende på sin maxpuls. Det finns pulsintervaller då fu tex bränner mer fett, tränar mer kondition, lågintensivt och när du förbättrar din maximnala syreupptagningsförmåga, uppåt 80% av maxpulsen.

Din klocka fungerar nog bra till att visa dig när du slöar.. Dock får du ju tänka på att du kan få högre puls pga andra omständigheter och inte bara för att du saktar farten :)

Jadu, min pulsklocka är min bästa vän! Den har allt, gps-mätare, registrerar sträcka, tempo, takt, banan jag springer, pulskurvor, cykeldator, 2 års löphistorik, flera tusen varvtider. Fast det är nog bara för oss pulsklockenördar :cool:

mirrranda
2006-08-26, 21:47
Jag tog en iFormprenumeration där man skulle få en, men själva klockan fungerar inte.....

Inte orkat höra av mig o klagat ännu.

Min mamma gjorde samma sak. Riktigt skit, dog ju på direkten.

Erik__
2006-08-26, 21:48
Pulsträning är när man tränar beroende på sin maxpuls. Det finns pulsintervaller då fu tex bränner mer fett, tränar mer kondition, lågintensivt och när du förbättrar din maximnala syreupptagningsförmåga, uppåt 80% av maxpulsen.

Din klocka fungerar nog bra till att visa dig när du slöar.. Dock får du ju tänka på att du kan få högre puls pga andra omständigheter och inte bara för att du saktar farten :)

Jadu, min pulsklocka är min bästa vän! Den har allt, gps-mätare, registrerar sträcka, tempo, takt, banan jag springer, pulskurvor, cykeldator, 2 års löphistorik, flera tusen varvtider. Fast det är nog bara för oss pulsklockenördar :cool:

hm, du har typ en laptop runt handleden? jag vill bara få lättare att springa långa sträckor hahahaha : )

Erik__
2006-08-26, 21:56
Justja, ska springa 3km på tid om 4 veckor, har sprungit väldigt mkt förut men haft avbrott ett tag nu. Vill gärna ha tips upplägg! snabbast möjliga tid på 3km eftersträvas, gissar på 13-14min för tillfället.

Pellefant
2006-08-26, 21:59
Köpte min på LIDL för 160 kr och är mycket nöjd.(Märke "Run tec") Deras erbjudande återkommer ibland(2ggr/år ?), så även en billig klocka kan vara bra.